Nowe ładowarki do aut elektrycznych na A1, A2, A4, S7 i S8. GDDKiA ogłasza przetarg na MOP-y
REKLAMA
REKLAMA
- Gdzie powstaną ładowarki przy MOP-ach w 2024 r.?
- Przy MOP-ach powstaną ładowarki do aut i ciężarówek
- Nowe ładowarki przy autostradach i "eskach". Szczegóły przetargu
W 2035 r. w Europie w życie ma wejść zakaz sprzedaży samochodów spalinowych. Deadline zbliża się zatem wielkimi krokami. Jesteśmy gotowi na zmianę? Polska wypada wyjątkowo blado w kwestii ilości punktów ładowania przy trasach szybkiego ruchu. Bez nich o elektrycznym transporcie mowy być nie może. Dlatego GDDKiA chce rozbudować sieć przy swoich trasach.
REKLAMA
Gdzie powstaną ładowarki przy MOP-ach w 2024 r.?
GDDKiA mówi w oficjalnym komunikacie o ogłoszeniu "postępowania przetargowego na dzierżawę kolejnych części nieruchomości przeznaczonych pod budowę ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych i pełnienie roli operatora oraz dostawcy usługi ładowania dla tych stacji". Tym razem dyrekcja skupiła się na MOP-ach przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. O jakich konkretnie punktach mowa? Lista wygląda następująco:
- A1 – Gorzelanka Wschód i Zachód, Starcza Wschód i Zachód,
- A2 – Ciosny Północ i Południe,
- A4 – Prószków i Krajków Północ,
- S3 – Lisiny Wschód i Zachód,
- S7 – Zbójecka Góra,
- S8 – Ochędzyn i Niwiska,
- S19 – Kamień Wschód i Zachód.
Przy MOP-ach powstaną ładowarki do aut i ciężarówek
W przetargu ogłoszonym przez GDDKiA kluczowe jest to, że dzierżawca musi zapewnić punkty ładowania nie tylko do samochodów elektrycznych. Stacje ładowania mają być dedykowane również elektrycznym pojazdom ciężarowym. Na tym jednak wymogi się nie kończą. Bo ładowarki postawione przez wyłonionego w przetargu operatora muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR).
Nowe ładowarki przy autostradach i "eskach". Szczegóły przetargu
GDDKiA czeka na oferty do 15 marca 2024 roku. Podstawowym kryterium ich oceny będzie wysokość czynszu dzierżawnego. Umowy będą zawarte na okres 20 lat z możliwością przedłużenia o kolejne 5 lat. Ponadto w wyznaczonych przez GDDKiA lokalizacjach MOP, dzierżawcy będą mieli również możliwość, posadowienia automatu vendingowego lub sklepu autonomicznego, w celu uatrakcyjnienia świadczonych usług.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.