REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pożyczka zamiast dopłaty do samochodów elektrycznych dla firm?

Dopłaty do samochodów elektrycznych dla firm
Dopłaty do samochodów elektrycznych dla firm
GreenWay

REKLAMA

REKLAMA

Dopłaty do samochodów elektrycznych dla firm w Polsce nieprędko staną się faktem. Jak zatem stymulować rynek e-aut? Pomysłem mogą być pożyczki.

Samochody elektryczne: jaki jest potencjał?

Rynek pojazdów elektrycznych w Polsce choć systematycznie rośnie, nadal ma raczej charakter marginalny. Przykład? Według danych Samaru obecnie nad Wisłą jest zarejestrowanych 22 009 pojazdów ładowanych z gniazdka. 10 377 z nich to pełne elektryki, a 11 632 hybrydy plug-in. Dla porównania ilość wszystkich pojazdów sięga 24 milionów sztuk. Co mogłoby sprawić, że udział e-aut zacznie się zwiększać? Wyzwaniem jest stymulowanie zakupu samochodów ekologicznych. I co ważne, programy te powinny być skierowane przede wszystkim do firm. Rynek flotowy zajmuje bowiem nawet 70 proc. sprzedaży fabrycznie nowych pojazdów.

REKLAMA

Pożyczki, a nie dopłaty do samochodów elektrycznych dla firm - pomysł FPP!

Z pomysłem dotyczącym stymulowania zakupu pojazdów elektrycznych, hybrydowych plug-in, hybrydowych i wodorowych przez firmy wyszła właśnie Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP). Ich zdaniem świetnym narzędziem były nie dopłaty do samochodów elektrycznych dla firm, a raczej pożyczki. Jakie powinny być ich warunki? FPP przygotowało propozycję:

  • oprocentowanie pożyczki - 0 proc.
  • kwota - do 200 tys. zł
  • okres spłaty - do 6 lat
  • szybki proces przyznawania pożyczki
  • możliwość umorzenia ostatnich 10 proc. kapitału
  • dedykowanie małym i średnim przedsiębiorstwom.

Tak skrojony program pożyczek na zakup samochodów elektrycznych mógłby pozwolić modernizować flotę pojazdów m.in. taksówkarzom, małym firmom transportowym realizującym usługi w miastach czy też przedsiębiorstwom, które wykorzystują środki transportu do bieżącej działalności (cukiernie, kwiaciarnie, sklepy spożywcze, apteki, restauracje).

Pożyczki do samochodów elektrycznych dla firm. Pomysł realny?

Na koniec powstaje zasadnicze pytanie. Na ile propozycja FPP jest realna? Warunki pożyczek na zakup samochodów elektrycznych i hybrydowych nie brzmią zaporowo czy przesadnie kosztownie. Mimo wszystko obecnie raczej ciężko będzie zdobyć poparcie dla pomysłu ze strony organizacji rządowych. Powód? W Polsce niewiele robi się na rzecz elektromobilności - dowodem są zmiany w kształcie stref czystego transportu czy mało elastyczny program dopłat do zakupu elektryków zaoferowany w zeszłym roku. I to stanowisko pewnie nie ulegnie zmianie w najbliższych kilku latach.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA