REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2021?

Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2021
Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2021

REKLAMA

REKLAMA

Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2021 r.? To pytanie, które zadajemy dziś. Poszukajmy odpowiedzi w obowiązujących przepisach.

Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta? 2021 rok coś zmienił?

REKLAMA

Rządzący od dobrych kilku lat mówią o deregulacji poruszającej kwestię wymiany tablic rejestracyjnych po zakupie auta używanego. Co ona zakłada? Że nawet jeżeli prowadzący pochodzi z Gdańska, a kupi samochód w Warszawie, podczas jego rejestracji na Pomorzu będzie mógł zostawić warszawskie numery rejestracyjne. Zapowiedzi na razie są jednak czystą fikcją. I nic nie wskazuje na to, że w roku 2021 mogłyby wejść w życie.

REKLAMA

Czy już wiadomo od kiedy nie trzeba zmieniać tablic? Całe szczęście odpowiedź na pytanie "Czy tablice rejestracyjne zostają?" okaże się twierdząca już od 31 stycznia 2022 roku. To od tego momentu kierowca otrzyma możliwość pozostawienia starych tablic rejestracyjnych nawet w sytuacji, w której nie zgadzają się oznaczenia lokalizacyjne. To jednak nie oznacza braku wizyty w urzędzie. Urzędnik musi bowiem wprowadzić do bazy dane nowego właściciela i zamówić nowy dowód rejestracyjny pojazdu. Warto pamiętać też o tym, że w głos nowych przepisów zachowanie dotychczasowego numeru rejestracyjnego musi spełnić jeszcze dwa wymogi. Po pierwsze tablica nie może być zniszczona. Po drugie konieczna jest legalizacja dotychczasowych tablic rejestracyjnych.

Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta? Jest pewna możliwość, że nie...

Jakie są zatem opcje? Odpowiedź na pytanie "Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta w 2021 roku?" może przynieść możliwość rejestracji samochodu poza miejscem zameldowania. To oznacza, że kierowca zameldowany w Gdańsku, ale aktualnie mieszkający w Warszawie, może zarejestrować samochód w Warszawie - czyli zostawić stare tablice jeżeli w Warszawie też kupił pojazd. Warto jednak pamiętać o tym, że takie przypadki zawsze są rozpatrywane jednostkowo i konieczne jest udowodnienie faktu zamieszkiwania w danym mieście. W efekcie wniosek o pozostawienie tablic rejestracyjnych powinien zawierać właśnie ten adres i oświadczenie mówiące o tym, że właściciel lokalu wie o naszym zamieszkiwaniu pod nim.

Kiedy można zachować tablice rejestracyjne po zakupie auta?

Przypadek, w którym kierowca kupując samochód używany może zachować dotychczasowe tablice rejestracyjne, jest tak naprawdę nadal jeden. Dotyczy to sytuacji, w której pojazd był zarejestrowany wcześniej w tym samym mieście, w którym zameldowany jest nowy właściciel. Wtedy wystarczy sama wymiana nalepek homologacyjnych - wykonuje się ją podczas wizyty w urzędzie w wydziale komunikacji. Czy zachowanie dotychczasowych tablic rejestracyjnych jest obowiązkowe? No właśnie nawet w takim przypadku nie. Poprzednie oznaczenia mogą być zniszczone lub po prostu kierowca może chcieć posiadać własne.

Co zrobić, żeby zachować tablice rejestracyjne mimo wszystko?

Jeszcze kilka lat temu kierowcy mieli sposób na zachowanie numerów rejestracyjnych poprzedniego właściciela. Jaki? Po prostu nie rejestrowali pojazdu na siebie. A dopóki nie pojawili się w wydziale komunikacji, do tego momentu nie musieli zdawać starych oznaczeń wydanych poza swoim miejscem zamieszkania. To pozwalało np. na zachowanie indywidualnych tablic. Czemu ta metoda nie jest już aktualna? Chodzi o karę. Kierowca, który w ciągu 30 dni nie przerejestruje pojazdu może otrzymać nakaz wpłacenia opłaty karnej - a ta wynosi od 200 do 1000 złotych. Zatem w większości przypadków odpowiedź na pytanie "Czy muszę zmieniać tablice rejestracyjne?" do 31 stycznia 2022 roku powinna brzmieć twierdząco.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA