REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak polscy kierowcy dbają o swoje samochody?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak polscy kierowcy dbają o swoje samochody?
Jak polscy kierowcy dbają o swoje samochody?

REKLAMA

REKLAMA

Polscy właściciele używanych samochodów dbają o wygląd swoich pojazdów. Niestety zaniedbują regularną kontrolę stanu technicznego opon, czy ustawienia świateł.

Raczej nie dbamy o ustawienie świateł i nie sprawdzamy stanu naszych opon, ale za to bardzo często myjemy karoserię – takie są pierwsze wnioski z wielkiego sondażu przeprowadzonego wśród właścicieli używanych samochodów. Ankieta została przeprowadzona w trakcie ogólnopolskiej akcji darmowych przeglądów PitStop

REKLAMA

Zobacz też: Test Fiat Tipo 1.4 T-Jet 120 KM

75% polskich kierowców sprawdza ustawienie świateł raz w roku

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród właścicieli używanych samochodów, poziom wiedzy polskich kierowców i stan ich aut jest przeciętny. Aż 80% z nich nie zna prawidłowej wysokości bieżnika, a prawie 75% sprawdza ustawienie świateł tylko raz w roku.

REKLAMA

Jak zaobserwowaliśmy na organizowanych przez nas w całej Polsce akcjach przeglądowych, ocena własnego samochodu mocno rozmija się z tym, co widać po zajrzeniu pod maskę – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. rozwoju i strategii marki ProfiAuto, należącej do firmy Moto-Profil.

Polscy kierowcy największą uwagę przykładają do sprzątania swojego samochodu. Niemal 64% przebadanych właścicieli pojazdów przyznaje się do częstego czyszczenia auta – średnio raz na dwa tygodnie. Gorzej wypada kwestia sprawdzania ciśnienia w oponach. 60% ankietowanych bada ilość powietrza w kołach kilka razy w roku lub tylko w czasie ich wymiany. Natomiast ustawienie świateł zazwyczaj kontrolowane jest w trakcie przeglądu okresowego – 74% wskazań. Co więcej, 31% respondentów nigdy nie korzysta z manualnego sterowania lampami. Najgorzej wypada znajomość prawidłowej, minimalnej wysokości bieżnika w oponach. Średnio co piąty ankietowany wiedział, że jest to 1,6 mm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test MINI Cooper 5d 1.5 136 KM Seven Edition

REKLAMA

Po przeanalizowaniu 1200 zebranych ankiet możemy stwierdzić, że dla polskich kierowców bardziej istotne jest to, co widać na zewnątrz, niż bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu drogowego. Na troskę o stan techniczny samochodu oraz jego estetykę wpływa także marka posiadanego auta – mówi Michał Tochowicz.

Po rozdzieleniu wyników na właścicieli poszczególnych marek samochodowych najlepiej w zestawieniu wypadli posiadacze aut marki BMW. 60% z nich sprząta swój samochód co najmniej raz w tygodniu, a prawie połowa zna prawidłową minimalną wysokość bieżnika w oponach. Po drugiej stronie szali uplasowali się posiadacze Chevroletów. 51% z nich kontroluje ciśnienie w kołach dwa razy w roku, a ponad połowa sprawdza ustawienie świateł przy okazji badania technicznego. Bardzo źle wypadli również właściciele Mazd – tylko 4% z nich znało prawidłową minimalną wysokość bieżnika w oponach.

Ankieta została przeprowadzona w trakcie ogólnopolskiej akcji darmowych przeglądów PitStop. Podczas nich kierowcy wypełniają anonimowe kwestionariusze, w których odpowiadają na pytania związane z dbaniem o swój samochód i jego serwisowaniem. Dotychczas zebrano wyniki z kilkudziesięciu spotkań, które miały miejsce w różnych częściach Polski. Do końca roku odbędzie się jeszcze trzydzieści odsłon akcji.

Źródło: Materiały prasowe ProfiAuto

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA