REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

oprac. Kuba Brzeziński
Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?
Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?
Materiały prasowe Free Now

REKLAMA

REKLAMA

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

FeeNow przebadało ponad 1500 kierowców, w większości pochodzenia ukraińskiego, białoruskiego i gruzińskiego. Co powiedzieli respondenci? Wyniki badania pokazują co najmniej kilka ciekawostek. I dobry przykład dotyczy tego, że dla ponad połowy praca na taxi była zawodem pierwszego wyboru w Polsce.

REKLAMA

Czemu zagraniczni kierowcy jeżdżą polskimi taksówkami?

Kluczowymi powodami była możliwość znalezienia lepszej pracy i perspektywa wyższych zarobków (52 proc.), chęć wyemigrowania do Polski z sympatii do naszego kraju (32 proc.), a także trwająca wojna lub inna sytuacja polityczna w kraju pochodzenia (31 proc.). Dodatkowo wiążą oni z Polską szanse na przyszłość. Ponad 60 proc. z nich mieszka w kraju z partnerem/partnerką i/lub dziećmi. Co ważne, ponad połowa respondentów to jedyni żywiciele swoich rodzin.

Jakie zawody wykonywali kierowcy w rodzimym kraju?

REKLAMA

Do Polski przyjechały głównie osoby posiadające spore doświadczenie za kierownicą. 22 proc. z nich było w swoich rodzinnych krajach kierowcami taksówek, 20 proc. dostawcami w transporcie, 6 proc. kurierami, a 2 proc. kierowcami autobusu lub tramwaju.

Czemu w Polsce wybrali segment taxi? Do podjęcia tej profesji zachęciła ich również elastyczność godzin pracy (czynnik wskazany przez 77 proc. badanych), a także zamiłowanie do prowadzenia samochodu i możliwość poznawania nowych ludzi (43 proc. respondentów).

Czy Polacy lubią zagranicznych kierowców taksówek?

Blisko połowa zagranicznych kierowców taksówek potwierdziła, że czuje się akceptowanymi w Polsce. Z drugiej strony niemal 40 proc. zwróciło uwagę, że w trakcie pracy zdarzyło im się doświadczyć niechęci ze strony pasażerów, a nawet agresji ze względu na swoje pochodzenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy zagraniczni taksówkarze w Polsce wiążą przyszłość tylko z taksówką?

REKLAMA

Ponad 60 proc. kierowców zapytanych przez FreeNow zamierza kontynuować pracę jako taksówkarz. Blisko połowa chciałaby także rozwinąć własny biznes. Niektórzy myślą również o tym, by się przebranżowić (13 proc.) lub kontynuować swoją edukację w Polsce (9 proc.). Co ciekawe, ponad połowa respondentów posiada wykształcenie wyższe, a tylko 2 proc. podstawowe.

Utrata pracy jako kierowcy taksówki byłaby sporym utrudnieniem dla wielu badanych. Dla 65 proc. wiązałoby się to z koniecznością znalezienia innej pracy w Polsce, a dla niemal co piątej osoby byłoby to równoznaczne z brakiem perspektyw na zarobek. 5 proc. rozważałoby z kolei powrót do swojego kraju.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA