REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Lancia Kappa (1994-2001) - rządowa limuzyna

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Lancia Kappa Coupe - powstało tylko 3,6 tys. sztuk tego pięknego samochodu. Pewne jest, że zadbane egzemplarze będą zyskiwały na wartości. Przy zakupie największą uwagę należy jednak zwrócić na słabe
Lancia Kappa Coupe - powstało tylko 3,6 tys. sztuk tego pięknego samochodu. Pewne jest, że zadbane egzemplarze będą zyskiwały na wartości. Przy zakupie największą uwagę należy jednak zwrócić na słabe "serce" włoskiego auta.

REKLAMA

REKLAMA

Lancia Kappa miała swoje pięć minut w latach 90-tych kiedy to była używana jako limuzyna rządowa. Dziś jej blask nieco przygasł, ale ciągle warto zainteresować się tą limuzyną. Czy na pewno?

Lancia Kappa zastąpiła w 1994 oku Themę. W Polsce kojarzona jest głównie jako limuzyna rządowa z lat 90-tych. Dzisiaj pomimo zaawansowanego wieku, nadal oferuje ponadprzeciętny komfort i elegancką stylistykę. Jeśli ktoś nie ma zasobnego portfela, a na widok niemieckich oklepanych limuzyn odwraca głowę, niech zainteresuje się tym włoskim autem.

REKLAMA

Lancia Kappa: nadwozie

Zobacz też: Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Bryła samochodu jest elegancka i prosta. W latach 90-tych prezentowała się bardzo atrakcyjnie. Nie można powiedzieć żeby dziś było inaczej. Proste linie nadwoziowe długo się starzeją. Kappa niedługo stanie się ciekawym youngtimerem (zwłaszcza Coupe). Miejsca jest tutaj pod dostatkiem. Korozja może się już pojawiać, zwłaszcza w najstarszych egzemplarzach, ale najczęściej jest to wynik źle przeprowadzonej naprawy blacharskiej. Na rynku spotkamy 3 wersje nadwoziowe: sedan, kombi oraz poszukiwane Coupe.

Lancia Kappa: wnętrze

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Wnętrze wykończono w barokowym stylu. Drewniane wstawki w połączeniu ze "skórą" bądź jasnym welurem dają wrażenie luksusu i przepychu. Same tworzywa wykorzystane do zbudowania deski rozdzielczej są przeciętnej jakości. Należy jednak pamiętać, że większość aut które obecnie możemy obejrzeć przejechały wiele setek tysięcy kilometrów. Przetarcia i „wyślizgana” kierownica nie powinny zatem dziwić.  Możliwości załadunkowe także są zadowalające. 525 litrów w sedanie, 505 w kombi wydaje się być dobrą wartością nawet jak na dzisiejsze standardy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lancia Kappa: silniki

Zobacz też: Używany Saab 9-5 (1997 – 2010) – usterki

Paleta silników występujących w Lancii jest bardzo szeroka. Każdy napęd jest zaawansowany technicznie i zapewnia autu dobre osiągi.

Lancia Kappa: benzynowe

Zobacz też: Używane Volvo 850 / S70 / V70 (1991 – 1999) – wady i zalety

Gamę jednostek benzynowych otwiera 2.0 20v. Już ten podstawowy silnik zapewnia dobre doznania w trakcie jazdy. Dla bardziej wymagających przygotowano wolnossące, pięciocylindrowe 2.4 20v oraz doładowane 2.0 16v (4 cylindry) i 2.0 20v (5 cylindrów). Wisienką na torcie jest trzylitrowy benzyniak V6 o mocy 204 koni. Niestety każdy z tych silników oprócz 3 litrowego ma poważną wadę konstrukcyjną. Z powodu niewystarczającego smarowania może dojść w nich do zatarcia panewek wału korbowego. Oczywiście grozi to uszkodzeniem jednostki, a remont kapitalny wyniesie ok. 5 tys. zł. Po zakupie prewencyjnie lepiej je po prostu wymienić na nowe. Koszt takiej operacji to ok. 1000 zł, ale pozwoli nam na spokojną i bezstresową eksploatację. Warto wlewać trochę więcej oleju ponad stan maksymalny na bagnecie aby więcej oleju smarowało nieszczęsne panewki. Bo motory Lancii potrafią wprawić w dobry nastrój. Są bardzo mocne, pięknie brzmią (5 i 6 cylindrów) i oprócz wspomnianego ryzyka awarii są stosunkowo trwałe. Niestety przy „ciężkiej nodze” potrafią spalić nawet 15l benzyny na 100 kilometrów.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l/100km]
2.0 146 185 9,8 205 9,2
2.0 20v 155 186 9,3 210 9,4
2.0 16v Turbo 205 280 7,8 232 10,1
2.0 20v Turbo 220 310 7,3 244 10,7
2.4 20v 175 220 8,7 218 10,4
3.0 24v 204 270 8,1 220 11,2

Lancia Kappa: diesle

Zobacz też: Używany Lexus IS ( 1999 – 2005 ) – wady i zalety

Pod maski Kappy trafiły tylko 2 diesle. A właściwie dwie wersje tej samej konstrukcji. Pierwsza to 2.4 TD o mocy 124 KM, a druga 2.4 JTD 136 konna. To ta sama pięciocylindrowa jednostka, którą wyposażono później we wtrysk common rail. Konstrukcja ta jest trwała. Problemem jest to, że na rynku wtórnym nie ma praktycznie egzemplarzy z silnikami wysokoprężnymi o rozsądnych przebiegach. Większość pokonała już tyle kilometrów, że jest najzwyczajniej zajeżdżona. Jeśli znajdziemy zadbany egzemplarz powinniśmy cieszyć się w miarę bezawaryjną jazdą i dużymi wydatkami na paliwo…Spalanie rzędu 9l/100km nie jest niczym nadzwyczajnym.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr. spalanie
2.4 TDS 124 250 12,6 190 7,5
2.4 JTD 136 305 10 200 7,2

Lancia Kappa: zawieszenie

Zobacz też: Używany Saab 9-3 (1998-2002) - wady i zalety

Zawieszenie zestrojono w taki sposób aby zapewnić jak najlepszy komfort podróżującemu. W końcu naturalnym środowiskiem Lancii jest autostrada, a nie tor wyścigowy. Kiepsko wypada jego trwałość. Często trzeba wymieniać elementy gumowe, zawieść potrafią wahacze. Szczególną uwagę należy zwrócić na amortyzatory samopoziomujące się w wersji kombi. Generalnie są w kiepskim stanie a koszt jednego to nawet 2 tys. zł.

Lancia Kappa: elektronika

Zobacz też: Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Kappy są dość bogato wyposażone w elektronikę. Z racji wieku potrafi ona szwankować. Najczęściej dochodzi do awarii centralnego zamka. Podczas dużego nasłonecznienia nieczytelny bywa wyświetlacz na desce centralnej. Reflektory pojazdu mogłyby lepiej oświetlać drogę przed kierowcą.

Lancia Kappa: części dla wersji 2.0 20v Turbo

części cena [PLN]
filtr oleju od 20
filtr powietrza od 45
zestaw paska rozrządu od 452
panewka wału korbowego od 220
wahacz przód od 437
amortyzator  od 340
sprzęgło od 851

Podsumowanie

Lancia Kappa to niezwykle interesujące auto. Mimo, że ma swoje lata warto się nim zainteresować. Jego potężna sylwetka ciągle prezentuje się atrakcyjnie, a silniki jeśli są zadbane pozwalają odrobinę szaleństwa. Niestety ryzyko awarii jest stosunkowo duże. Sama radość z posiadania mniej popularnego auta jest jednak niemierzalna, zwłaszcza w wersji Coupe, której produkcję ograniczono do nico ponad 3,5 tys. wyprodukowanych egzemplarzy.

Lancia Kappa - tył
Lancia Kappa Coupe
Lancia Kappa - wnętrze
Lancia Kappa - cała gama nadwoziowa
Lancia Kappa - przód
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA