REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Lancia Kappa (1994-2001) - rządowa limuzyna

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Lancia Kappa Coupe - powstało tylko 3,6 tys. sztuk tego pięknego samochodu. Pewne jest, że zadbane egzemplarze będą zyskiwały na wartości. Przy zakupie największą uwagę należy jednak zwrócić na słabe
Lancia Kappa Coupe - powstało tylko 3,6 tys. sztuk tego pięknego samochodu. Pewne jest, że zadbane egzemplarze będą zyskiwały na wartości. Przy zakupie największą uwagę należy jednak zwrócić na słabe "serce" włoskiego auta.

REKLAMA

REKLAMA

Lancia Kappa miała swoje pięć minut w latach 90-tych kiedy to była używana jako limuzyna rządowa. Dziś jej blask nieco przygasł, ale ciągle warto zainteresować się tą limuzyną. Czy na pewno?

Lancia Kappa zastąpiła w 1994 oku Themę. W Polsce kojarzona jest głównie jako limuzyna rządowa z lat 90-tych. Dzisiaj pomimo zaawansowanego wieku, nadal oferuje ponadprzeciętny komfort i elegancką stylistykę. Jeśli ktoś nie ma zasobnego portfela, a na widok niemieckich oklepanych limuzyn odwraca głowę, niech zainteresuje się tym włoskim autem.

REKLAMA

Lancia Kappa: nadwozie

Zobacz też: Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Bryła samochodu jest elegancka i prosta. W latach 90-tych prezentowała się bardzo atrakcyjnie. Nie można powiedzieć żeby dziś było inaczej. Proste linie nadwoziowe długo się starzeją. Kappa niedługo stanie się ciekawym youngtimerem (zwłaszcza Coupe). Miejsca jest tutaj pod dostatkiem. Korozja może się już pojawiać, zwłaszcza w najstarszych egzemplarzach, ale najczęściej jest to wynik źle przeprowadzonej naprawy blacharskiej. Na rynku spotkamy 3 wersje nadwoziowe: sedan, kombi oraz poszukiwane Coupe.

Lancia Kappa: wnętrze

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Wnętrze wykończono w barokowym stylu. Drewniane wstawki w połączeniu ze "skórą" bądź jasnym welurem dają wrażenie luksusu i przepychu. Same tworzywa wykorzystane do zbudowania deski rozdzielczej są przeciętnej jakości. Należy jednak pamiętać, że większość aut które obecnie możemy obejrzeć przejechały wiele setek tysięcy kilometrów. Przetarcia i „wyślizgana” kierownica nie powinny zatem dziwić.  Możliwości załadunkowe także są zadowalające. 525 litrów w sedanie, 505 w kombi wydaje się być dobrą wartością nawet jak na dzisiejsze standardy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lancia Kappa: silniki

Zobacz też: Używany Saab 9-5 (1997 – 2010) – usterki

Paleta silników występujących w Lancii jest bardzo szeroka. Każdy napęd jest zaawansowany technicznie i zapewnia autu dobre osiągi.

Lancia Kappa: benzynowe

Zobacz też: Używane Volvo 850 / S70 / V70 (1991 – 1999) – wady i zalety

Gamę jednostek benzynowych otwiera 2.0 20v. Już ten podstawowy silnik zapewnia dobre doznania w trakcie jazdy. Dla bardziej wymagających przygotowano wolnossące, pięciocylindrowe 2.4 20v oraz doładowane 2.0 16v (4 cylindry) i 2.0 20v (5 cylindrów). Wisienką na torcie jest trzylitrowy benzyniak V6 o mocy 204 koni. Niestety każdy z tych silników oprócz 3 litrowego ma poważną wadę konstrukcyjną. Z powodu niewystarczającego smarowania może dojść w nich do zatarcia panewek wału korbowego. Oczywiście grozi to uszkodzeniem jednostki, a remont kapitalny wyniesie ok. 5 tys. zł. Po zakupie prewencyjnie lepiej je po prostu wymienić na nowe. Koszt takiej operacji to ok. 1000 zł, ale pozwoli nam na spokojną i bezstresową eksploatację. Warto wlewać trochę więcej oleju ponad stan maksymalny na bagnecie aby więcej oleju smarowało nieszczęsne panewki. Bo motory Lancii potrafią wprawić w dobry nastrój. Są bardzo mocne, pięknie brzmią (5 i 6 cylindrów) i oprócz wspomnianego ryzyka awarii są stosunkowo trwałe. Niestety przy „ciężkiej nodze” potrafią spalić nawet 15l benzyny na 100 kilometrów.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l/100km]
2.0 146 185 9,8 205 9,2
2.0 20v 155 186 9,3 210 9,4
2.0 16v Turbo 205 280 7,8 232 10,1
2.0 20v Turbo 220 310 7,3 244 10,7
2.4 20v 175 220 8,7 218 10,4
3.0 24v 204 270 8,1 220 11,2

Lancia Kappa: diesle

Zobacz też: Używany Lexus IS ( 1999 – 2005 ) – wady i zalety

Pod maski Kappy trafiły tylko 2 diesle. A właściwie dwie wersje tej samej konstrukcji. Pierwsza to 2.4 TD o mocy 124 KM, a druga 2.4 JTD 136 konna. To ta sama pięciocylindrowa jednostka, którą wyposażono później we wtrysk common rail. Konstrukcja ta jest trwała. Problemem jest to, że na rynku wtórnym nie ma praktycznie egzemplarzy z silnikami wysokoprężnymi o rozsądnych przebiegach. Większość pokonała już tyle kilometrów, że jest najzwyczajniej zajeżdżona. Jeśli znajdziemy zadbany egzemplarz powinniśmy cieszyć się w miarę bezawaryjną jazdą i dużymi wydatkami na paliwo…Spalanie rzędu 9l/100km nie jest niczym nadzwyczajnym.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr. spalanie
2.4 TDS 124 250 12,6 190 7,5
2.4 JTD 136 305 10 200 7,2

Lancia Kappa: zawieszenie

Zobacz też: Używany Saab 9-3 (1998-2002) - wady i zalety

Zawieszenie zestrojono w taki sposób aby zapewnić jak najlepszy komfort podróżującemu. W końcu naturalnym środowiskiem Lancii jest autostrada, a nie tor wyścigowy. Kiepsko wypada jego trwałość. Często trzeba wymieniać elementy gumowe, zawieść potrafią wahacze. Szczególną uwagę należy zwrócić na amortyzatory samopoziomujące się w wersji kombi. Generalnie są w kiepskim stanie a koszt jednego to nawet 2 tys. zł.

Lancia Kappa: elektronika

Zobacz też: Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Kappy są dość bogato wyposażone w elektronikę. Z racji wieku potrafi ona szwankować. Najczęściej dochodzi do awarii centralnego zamka. Podczas dużego nasłonecznienia nieczytelny bywa wyświetlacz na desce centralnej. Reflektory pojazdu mogłyby lepiej oświetlać drogę przed kierowcą.

Lancia Kappa: części dla wersji 2.0 20v Turbo

części cena [PLN]
filtr oleju od 20
filtr powietrza od 45
zestaw paska rozrządu od 452
panewka wału korbowego od 220
wahacz przód od 437
amortyzator  od 340
sprzęgło od 851

Podsumowanie

Lancia Kappa to niezwykle interesujące auto. Mimo, że ma swoje lata warto się nim zainteresować. Jego potężna sylwetka ciągle prezentuje się atrakcyjnie, a silniki jeśli są zadbane pozwalają odrobinę szaleństwa. Niestety ryzyko awarii jest stosunkowo duże. Sama radość z posiadania mniej popularnego auta jest jednak niemierzalna, zwłaszcza w wersji Coupe, której produkcję ograniczono do nico ponad 3,5 tys. wyprodukowanych egzemplarzy.

Lancia Kappa - tył
Lancia Kappa Coupe
Lancia Kappa - wnętrze
Lancia Kappa - cała gama nadwoziowa
Lancia Kappa - przód
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

REKLAMA

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA