REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Nissan Qashqai (2007 - 2013) - miastoodporny

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Nissan Qashqai to wszechstronne auto miejskie, które sprawdzi się w różnych sytuacjach. Egzemplarze z początku produkcji sprawiały wiele problemów swoim użytkownikom przez niedopracowane zawieszenie.
Nissan Qashqai to wszechstronne auto miejskie, które sprawdzi się w różnych sytuacjach. Egzemplarze z początku produkcji sprawiały wiele problemów swoim użytkownikom przez niedopracowane zawieszenie.

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai mimo upływu lat jest w czołówce najlepiej sprzedających się modeli w Polsce. Sprawdź dlaczego i poznaj jego wady oraz zalety.

2007 rok był przełomowy dla marki Nissan. Modele Almera i Primera zostały zastąpione autem zbudowanym w oparciu o kompletnie inną filozofię - Qashqai’em. Wkrótce okazało się, że wprowadzenie go do gamy modelowej było strzałem w dziesiątkę. Mały Crossover podbił serca Europejczyków, stając się hitem sprzedażowym. Pomimo upływu lat i pojawienia się silnej konkurencji, sympatyczny „Japończyk” ciągle dobrze się sprzedaje zarówno wśród aut nowych, jak i używanych.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Suzuki Jimny (1998 – ) – usterki

Nissan Qashqai: Karoseria

Auto wygląda na duże, jednak jest to typowy, podwyższony kompakt, tak więc i miejsca znajdziemy tam tyle ile w samochodzie segmentu C. Auto pomimo prostych linii nadwozia może się podobać, zwłaszcza po liftingu przeprowadzonym w 2010 roku. Nadwozie nie ma problemów z korozją, w środku wygodnie podróżować może 4-osobowa rodzina. Dla osób potrzebujących więcej przestrzeni Nissan przygotował wersję oznaczoną jako +2. W stosunku do pierwowzoru została ona przedłużona i ma większy rozstaw osi, co przekłada się na dodatkowe kilka centymetrów miejsca. Należy też wspomnieć o możliwości przewozu 2 pasażerów więcej, lecz w niezbyt komfortowych warunkach (bardzo mało miejsca).

Zobacz też: Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – usterki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Qashqai: Wnętrze

We wnętrzu dominuje szary, nieciekawie wyglądający plastik. Jest on całkiem dobrze spasowany, więc tylko sporadycznie zdarza się, że trzeszczy podczas jazdy. Choć na desce rozdzielczej znajduje się spora liczba przycisków, łatwo nauczymy się, który odpowiada za jaką funkcję. Wielki minus za umieszczenie właściwie pod kierownicą przycisków do regulacji lusterek oraz zbyt daleko cofniętych manetek do otwierania szyb. Panel klimatyzacji przysłonięty jest przez lewarek, co może utrudniać jego obsługę. Nissan nie zapomniał także o wygospodarowaniu większej ilości schowków i półek. Mnogość egzemplarzy na rynku wtórnym powoduje, że z łatwością znajdziemy bogato wyposażone auta, przede wszystkim  z importu jak i uboższe wersje pochodzące z polskiego salonu. Bagażnik mieszczący 410 litrów jest wystarczający, choć nie największy w klasie.

Zobacz też: Używana Dacia Duster (2010 - )- tani sposób na hit

Nissan Qashqai: Silniki, napęd

Jednostki benzynowe to silniki Nissana dające gwarancję bezproblemowej jazdy. Wysokoprężne konstrukcje to produkt Renault, wokół których krąży wiele niepochlebnych opinii, jednak bezpodstawnie. Nissan może przenosić moc na jedną bądź tez obie osie.

Nissan Qashqai: Benzynowe

Zobacz też: Używana Mazda CX-7 (2006-2012) – usterki

Silniki benzynowe napędzające Qashqai’a to wolnossące motory wykazujące się dużą trwałością i niezawodnością. Podstawowy 1.6 ma tylko jeden problem – jest za słaby, zwłaszcza jeśli często podróżujemy z pasażerami. Można nim jeździć całkiem dynamicznie, ale znacząco wzrasta wtedy spalanie. Dużo lepiej sprawdza się dwulitrowa jednostka. O wiele chętniej reaguje na wciskany pedał gazu i nie jest przy tym przesadnie paliwożerna. Przy normalnej jeździe średnio można zejść poniżej 10 l/100km.

silnik moc moment obrotowy 0-100 v-max śr. spalanie
1.6 115 156 12 175 6,7
1.6 117 158 11,9 182 6,2
2.0 140 196 10,1 192 8,2

Nissan Qashqai: Diesle

Zobacz też: Używana KIA Sportage III

Silniki wysokoprężne to znane z Renault 1.5 dCi oraz 2.0 dCi. Dopiero niedawno do oferty dołączył diesel 1.6 dCi, który ma zastąpić większą jednostkę. Na razie trudno ją kupić na rynku wtórnym, jeśli już ją znajdziemy to jej ceny są wysokie. Najmniejszy diesel 1.5 dCi jest odrobinę za słaby do napędzania Nissana. Mimo iż opinie o awaryjności tych jednostek są obecnie przesadzone, warto przy zakupie przyjrzeć się panewkom wału korbowego, tak na wszelki wypadek. Szczególnie ostrożni mogą zainwestować w ich wymianę, której koszt nie powinien przekroczyć 1000 zł. Ponad przecietnie awaryjny nie powinien także być układ wtryskowy. Montowane w Qashqai’u 1.5 dCi jest mocniejszą odmianą wyposażoną we wtrysk Siemensa (w słabszej – Delphi), który całkiem dobrze wypada pod względem trwałości. Jeśli ominą nas usterki, będziemy cieszyć się z rekordowo niskiego zużycia paliwa i aksamitnej pracy silnika. Najlepszy wybór stanowi 2.0 dCi. Ma odpowiednią moc i moment obrotowy zapewniające wystarczające osiągi nawet przy maksymalnym obciążeniu samochodu. Nie trapią go poważne usterki, układ wtryskowy potrafi wytrzymać bez ingerencji mechanika przebiegi rzędu 200 tys. kilometrów, co trzeba uznać za wynik co najmniej dobry. Rzadko zużyciu ulega koło dwumasowe, przy odpowiedniej eksploatacji nawet turbiny okazują się wyjątkowo trwałe. Ostatni, najnowszy silnik prezentuje się obiecująco. Zapewnia podobne osiągi do 2.0 dCi paląc przy tym mniejsze ilości paliwa. Na razie za wcześnie jednak by oceniać jego niezawodność.

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

silnik moc moment obrotowy 0-100 v-max śr. spalanie
1.5 dCi 106 240 12,2 174 5,4
1.5 dCi 110 240 12,4 177 5,2
2.0 dCi 150 320 10,5 191 6,6
1.6 dCi 130 320 10,2 190 4,9

Wszystkie diesle występujące z filtrami cząstek stałych (nie montowano tylko w pierwszych latach produkcji w 1.5 dCi) narażają użytkowników na największe wydatki. Jeśli konieczna będzie wymiana, będziemy musieli sięgnąć głęboko do kieszeni, ponieważ nowy kosztuje blisko 7000 zł.

Nissan Qashqai: Zawieszenie, układ kierowniczy

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Jeśli mowa o zawieszeniu Nissan, to pierwsze egzemplarze, które trafiały do odbiorców były w tym zakresie pełne wadliwych rozwiązań. Starano się je eliminować poprzez akcje przywoławcze. Zaraz po debiucie wymieniano lub sprawdzano przeguby kulowe w przednim zawieszeniu, łożyska igiełkowe w przekładni kierowniczej, wieńce kierownicy. Późniejsze akcje serwisowe obejmowały sprawdzanie luzu pokrywy przekładni kierowniczej, usterki przewodu hamulcowego, przegrzewania się elektrycznego układu wspomagania kierowniczego (EPS). Przed zakupem koniecznie trzeba sprawdzić czy nasz upatrzony egzemplarz był objęty kampanią serwisową i czy stawił się na naprawę. Usuwanie usterek miało charakter prewencyjny, jednak skoro się na nie zdecydowano ryzyko wystąpienia usterki musiało istnieć. Główną bolączką miejskiego Nissana z początku lat produkcji  jest głośna praca zawieszenia. Odpowiadały za nią głównie amortyzatory. Wymieniano je w ramach gwarancji, ale przy zakupie trzeba uważać. Hałas powodują także szybko wybijające się łączniki stabilizatora, łożyska kół (drogie wymienne razem z piastą) oraz silentblocki.  Jeśli akurat układ zawieszenia jest sprawny, Nissanem jeździ się przyjemnie, należy pamiętać jednak, że nie jest to mistrz komfortowej jazdy. Dość twarde i sztywne zawieszenie powoduje, że auto świetnie pokonuje kolejne zakręty, ale na nierównościach pokazuje swoje mniej przyjazne oblicze.

Nissan Qashqai: Skrzynia biegów

Zobacz też: Toyota Land Cruiser J120: nie potrzebuje reklamy

Skrzynia biegów jest zestopniowana różnie w zależności od wersji silnikowej. Niepochlebne opinie zbiera najczęściej manualna przekładnia połączona z silnikiem 1.6. Przełożenia są krótkie, co pomaga w jeździe miejskiej, jednak zmusza do częstego sięgania do lewarka zmiany biegów, dodatkowo jest mało precyzyjna (zwłaszcza przy zmianie z 1 na 2). Przydałby się także 6-ty bieg, którego brak tylko w benzynowym silniku 1.6. Nissan oferował również przekładnię automatyczną CVT, która zmienia biegi niezauważalnie lecz ogranicza temperament silnika.

Nissan Qashqai Przykładowe ceny części dla wersji benzynowej 2.0

części cena [PLN]
silentblock wahacza 86
amortyzator 530
sprzęgło 926
klocki hamulcowe kpl. przód 182
pompa paliwa  1334

Nissan Qashqai: Podsumowanie

Nissan Qashqai to typowo miejskie auto. Wszyscy Ci, którzy upatrują w nim auta rodzinnego muszą dobrze zastanowić się przed zakupem, albo zdecydować się na trochę gorzej wyglądającą wersję Qashqai’a +2. Auto po wszystkich akcjach serwisowych nie sprawia zbyt dużo problemów. Szczególną uwagę na stan techniczny pojazdunależy zwrócić przy zakupie samochodu z początku produkcji.

Nissan Qashqai - tył
Nissan Qashqai - linia boczna
Nissan Qashqai - wnętrze
Nissan Qashqai - fotele
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA