REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford KA 1.2 69 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Ford KA fot. Mototarget
Ford KA fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że Ford KA musi walczyć o uznanie klientów z młodszymi o kilka lat rywalami, wciąż zawstydza konkurentów m.in. świetnym układem jezdnym. Co więcej, z upływem czasu jego atrakcyjność znacznie zwiększyła zaskakująco niska cena.

Choć Ford KA jest obecny na rynku od kilku lat, wciąż prezentuje się świeżo. Trzydrzwiowemu nadwoziu nie brakuje proporcji, a w wersji z felgami ze stopów lekkich i zadziornym tylnym spojlerem prezentuje się nadzwyczaj atrakcyjnie.

REKLAMA

REKLAMA

Test Ford KA 1.2 69 KM – wnętrze

Przedział pasażerski wykończono tworzywami przeciętnej jakości ale nie sprawia wrażenia taniego. Plastikowa tablica przyrządów rozplanowana jest logicznie a poszczególne jej elementy spasowane z dokładnością.
Wprawni obserwatorzy dostrzegą w rozmieszczeniu przycisków sterowania szybami, czy modelu radia podobieństwo do bliźniaczego Fiata 500.
W przedniej części nadwozia przestrzeni jest sporo, choć wysoki kierowcy mogą kolanem dotykać do środkowej konsoli.
Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, choć – jak to w samochodzie miejskim – siedziska są krótkie, co daje się we znaki podczas dłuższej podróży.
Z tyłu ilość miejsca ogranicza niska linia dachu oraz mała szerokość nadwozia. Niemniej osoby o średnim wzroście nie będą narzekały na brak przestrzeni nad głową, czy na kolana.
Niewielka tylna szyba i szerokie słupki C ograniczają widoczność do tyłu. Szkoda też, że konstruktorzy nie wyposażyli KA w większą ilość schowków na drobiazgi.

REKLAMA

Zobacz też: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Ford KA – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej najmniejszego Forda jest dostępna jedna jednostka napędowa o pojemności 1,2 l rozwijająca moc maksymalną 69 KM przy 5500 obr./min.
Ośmiozaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem jest sprawnym źródłem napędu dla ważącego 940 kg Forda.
W codziennej jeździe nie przeszkadza fakt, że auto nabiera wyraźnego wigoru dopiero po wkręceniu jednostki na wyższe obroty. Odpowiednio czuły układ kierowniczy oraz precyzyjnie działająca dźwignia pięciobiegowej manualnej przekładni sprawiają, że jakość prowadzenia małego Forda doceniają wprawieni kierowcy.
Jednak największym zaskoczeniem jest zawieszenie. Jest wystarczająco miękkie by sprawnie tłumić nierówności poprzeczne, a jednocześnie zapewnia odpowiednią stabilność pojazdu podczas szybszej jazdy po zakrętach.
Szkoda tylko, że po dużej przyjemności prowadzenia Ka czeka nas rozczarowanie związane z dość wysokim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim mały Ford zużywa 7,8 l na 100 km. To sporo biorąc pod uwagę wielkość i przeznaczenie samochodu.


A jak Ford KA sprawuje się podczas jazdy w trasie?
Niestety, drogi szybkiego ruchu nie są środowiskiem, w którym pojazd „czuje się” dobrze. Czym innym jest dojazd do pracy krótkim odcinkiem obwodnicy miasta, a czym innym kilkugodzinna podróż. Ford KA najlepiej się sprawdza, gdy nie zmuszamy go do jazdy z wyższą prędkością niż 120 km/h. Co więcej auto wyraźnie traci wigor na wzniesieniach, a wyprzedzanie rozpędzonych do prędkości 80-90 km/h samochodów ciężarowych wymaga odpowiedniego zaplanowania.

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!

Test Ford KA 1.2 69 KM – podsumowanie

Najtańszy Ford Ka jest dostępny za 26 900 zł. Za 2500 zł można dokupić pakiet obejmujący radioodtwarzacz CD z MP3 i klimatyzację. Biorąc pod uwagę właściwości jezdne modelu oraz fakt, że przedłużenie do 3 lat gwarancji na ten model kosztuje 270 zł, z łatwością można zapomnieć małemu Fordowi niewielkie niedociągnięcia.

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet


Ford KA 1.2 69 KM – dane techniczne

Ford KA 1.2 69 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1242 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 69 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm/3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 224 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 362/165,8/150,5 cm
Rozstaw osi 230 cm
V-max 159 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,4 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,4/4,9 l/100 km
Cena od 26 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fot. Moto.wieszjak.pl Ford Ka
Fot. Moto.wieszjak.pl Ford Ka
Test Ford KA 1.2 69 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford KA 1.2 69 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA