REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Ford KA fot. Mototarget
Ford KA fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że Ford KA musi walczyć o uznanie klientów z młodszymi o kilka lat rywalami, wciąż zawstydza konkurentów m.in. świetnym układem jezdnym. Co więcej, z upływem czasu jego atrakcyjność znacznie zwiększyła zaskakująco niska cena.

Choć Ford KA jest obecny na rynku od kilku lat, wciąż prezentuje się świeżo. Trzydrzwiowemu nadwoziu nie brakuje proporcji, a w wersji z felgami ze stopów lekkich i zadziornym tylnym spojlerem prezentuje się nadzwyczaj atrakcyjnie.

REKLAMA

REKLAMA

Test Ford KA 1.2 69 KM – wnętrze

Przedział pasażerski wykończono tworzywami przeciętnej jakości ale nie sprawia wrażenia taniego. Plastikowa tablica przyrządów rozplanowana jest logicznie a poszczególne jej elementy spasowane z dokładnością.
Wprawni obserwatorzy dostrzegą w rozmieszczeniu przycisków sterowania szybami, czy modelu radia podobieństwo do bliźniaczego Fiata 500.
W przedniej części nadwozia przestrzeni jest sporo, choć wysoki kierowcy mogą kolanem dotykać do środkowej konsoli.
Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, choć – jak to w samochodzie miejskim – siedziska są krótkie, co daje się we znaki podczas dłuższej podróży.
Z tyłu ilość miejsca ogranicza niska linia dachu oraz mała szerokość nadwozia. Niemniej osoby o średnim wzroście nie będą narzekały na brak przestrzeni nad głową, czy na kolana.
Niewielka tylna szyba i szerokie słupki C ograniczają widoczność do tyłu. Szkoda też, że konstruktorzy nie wyposażyli KA w większą ilość schowków na drobiazgi.

REKLAMA

Zobacz też: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Ford KA – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej najmniejszego Forda jest dostępna jedna jednostka napędowa o pojemności 1,2 l rozwijająca moc maksymalną 69 KM przy 5500 obr./min.
Ośmiozaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem jest sprawnym źródłem napędu dla ważącego 940 kg Forda.
W codziennej jeździe nie przeszkadza fakt, że auto nabiera wyraźnego wigoru dopiero po wkręceniu jednostki na wyższe obroty. Odpowiednio czuły układ kierowniczy oraz precyzyjnie działająca dźwignia pięciobiegowej manualnej przekładni sprawiają, że jakość prowadzenia małego Forda doceniają wprawieni kierowcy.
Jednak największym zaskoczeniem jest zawieszenie. Jest wystarczająco miękkie by sprawnie tłumić nierówności poprzeczne, a jednocześnie zapewnia odpowiednią stabilność pojazdu podczas szybszej jazdy po zakrętach.
Szkoda tylko, że po dużej przyjemności prowadzenia Ka czeka nas rozczarowanie związane z dość wysokim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim mały Ford zużywa 7,8 l na 100 km. To sporo biorąc pod uwagę wielkość i przeznaczenie samochodu.


A jak Ford KA sprawuje się podczas jazdy w trasie?
Niestety, drogi szybkiego ruchu nie są środowiskiem, w którym pojazd „czuje się” dobrze. Czym innym jest dojazd do pracy krótkim odcinkiem obwodnicy miasta, a czym innym kilkugodzinna podróż. Ford KA najlepiej się sprawdza, gdy nie zmuszamy go do jazdy z wyższą prędkością niż 120 km/h. Co więcej auto wyraźnie traci wigor na wzniesieniach, a wyprzedzanie rozpędzonych do prędkości 80-90 km/h samochodów ciężarowych wymaga odpowiedniego zaplanowania.

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!

Test Ford KA 1.2 69 KM – podsumowanie

Najtańszy Ford Ka jest dostępny za 26 900 zł. Za 2500 zł można dokupić pakiet obejmujący radioodtwarzacz CD z MP3 i klimatyzację. Biorąc pod uwagę właściwości jezdne modelu oraz fakt, że przedłużenie do 3 lat gwarancji na ten model kosztuje 270 zł, z łatwością można zapomnieć małemu Fordowi niewielkie niedociągnięcia.

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet


Ford KA 1.2 69 KM – dane techniczne

Ford KA 1.2 69 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1242 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 69 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm/3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 224 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 362/165,8/150,5 cm
Rozstaw osi 230 cm
V-max 159 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,4 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,4/4,9 l/100 km
Cena od 26 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fot. Moto.wieszjak.pl Ford Ka
Fot. Moto.wieszjak.pl Ford Ka
Test Ford KA 1.2 69 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford KA 1.2 69 KM
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA