Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX po liftingu zmienił delikatnie swój wygląd przez co nadal wygląda nowocześnie i oryginalnie. Jakie są jego największe wady i zalety?

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM

Często można się spotkać z opinią, że najlepsze auta powstały w latach 90-tych XX wieku. Były dopracowane mechanicznie, niezwykle trwałe a pod ich maskami pracowały duże, wolnossące silniki. Co więcej już wtedy wiele z nich oferowało zaawansowane układy bezpieczeństwa takie jak ABS, ESP czy kontrolę trakcji a pod względem wyposażenia z zakresu komfortu były i takie, które nie ustępowały dzisiejszym standardom klasy wyższej. Obecnie produkowane auta, nafaszerowane nowoczesną elektroniką dla wielu pozbawione są charakteru, a ich wysilone silnik nie rokują wysokiej trwałości. Przeglądając jednak ofertę aut Mitsubishi, wydaje się, że japoński koncern nie pozostał obojętny na tego typu głosy i stworzył auto, które bardzo przypomina te z nieodżałowanych lat 90-tych - model ASX.

Zobacz też: Test Mitsubishi ASX: wierny przyjaciel

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: nadwozie

Z zewnątrz Mitsubishi ASX nie przytłacza gabarytami. Jego kompaktowe nadwozie ma długość 4295 mm, szerokość tylko 1770 mm i wysokość 1530 mm. Na tle rywali sprawia wrażenie nieco mniejszego i zwinniejszego. Na dodatek lifting przeprowadzony na koniec 2013 roku odświeżył wizerunek japońskiego SUV-a. Liczne załamania na karoserii, przeprojektowany przedni zderzak z nowymi obudowami halogenów, mniejszym grillem i gustowniejszym lakierowaniem w dolnej swej części oraz duże 17-calowe alufelgi nadają autu lekkości i nieco elegancji.

W wersji Intense i Intense+ dodatkowo boczne lusterka (o poprawionej aerodynamice) wyposażone są teraz w kierunkowskazy. W tylnej części ASX pozostał praktycznie bez zmian. Pomimo 4-letniej obecności na rynku, nadal jest on jednym z ładniejszych SUV-ów.


Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: wnętrze

Zdecydowanie inaczej na tle obecnych rywali wygląda wnętrze Mitsubishi ASX. To właśnie m.in. ten element auta tak mocno rozbudza wspomnienia przywołując lata 90-te. W kabinie dominują proste kształty, a kokpit wykonany jest z jednolitego, przeciętnej jakości czarnego plastiku. Drobnym urozmaiceniem prezentowanej wersji są chromowane inkrustacje wokół lewarka skrzyni biegów i zegarów. Liczba przycisków i pokręteł zgromadzonych na desce rozdzielczej została ograniczona do minimum, a z odnalezieniem konkretnej funkcji nie ma żadnego problemu, bowiem są one duże i świetnie opisane. Na tunel środkowym króluje duży lewarek skrzyni biegów i zapewniający pewny chwyt tradycyjny hamulec postojowy. Pomiędzy nimi znalazł się przycisk sterujący napędem wszystkich kół.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: deska rozdzielcza

Środkową cześć deski rozdzielczej zdominował wyświetlacz radia z odtwarzaczem płyt kompaktowych, którego prosty wyświetlacz przypomina dawne produkty Kenwooda, Alpine czy Clariona. Choć na tle rozwiązań stosowanych w konkurencyjnych SUV-ach wydaje się on nieco przestarzały, to w gruncie rzeczy po tygodniu jazd testowych budzi pozytywne odczucia. Obsługa jest bajecznie łatwa, a wybieranie i zapamiętywania poszczególnych stacji bardzo szybkie. Na dodatek w nocy ekran rozświetla się przyjemnymi barwami, a dźwięk jaki emituje system audio jest całkiem przyzwoity.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: fotele

Czerń zdominowała nie tylko kokpit Mitsubishi, ale także fotele i boczki drzwi. Zaletą kolorystycznej monotonni jest jednak duża łatwość utrzymania kabiny w pozornej czystości. Co się tyczy samych foteli, to te z przodu przypadną do gustu osobom lubiącym siedzieć wysoko. Zapewniają dobrą widoczność do przodu i na boki pojazdu, niestety widok do tyłu jest już utrudniony za sprawą małej powierzchni tylnych okien.

Zobacz też: Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Z przodu miejsca nie zabraknie nawet wysokim osobom, ale z tyłu pod tym względem sytuacja może nie wyglądać już tak dobrze. Jeśli pasażerowie będą mierzyć ponad 185 cm wzrostu to będą dotykać głową podsufitki. Także szerokość auta predestynuje go do bycia pojazdem raczej 4-osobowym. Na tle rywali bagażnik Mitsubishi ASX nie zachwyca. Ma pojemność 442 l (np. Honda Civic 589 l, Mazda CX-5 503l ).

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: silnik Diesla

Silnik Diesla, mało reprezentacyjny dla limuzyny, budzi zazwyczaj pozytywne skojarzenia w odniesieniu do aut terenowych i SUV-ów. Pod maską testowanego Mitsubishi ASX zagościł japoński motor 1.8 DI-D o mocy 150 KM, który generuje 300 Nm w zakresie od 2000 do 3000 obr./min. Silnik przypomina swym charakterem nieśmiertelne 1.9 TDI z lat 90-tych. Jest jednak od niego znacznie bardziej dynamiczny (świetnie przyspiesza w zakresie 80-150 km/h), pracuje kulturalniej a przy tym potrafi się zadowolić małymi ilościami paliwa. Średnie zużycie w teście wyniosło 6,9 l na 100 km, ale auto pokonało 640-kilometrowy dystans w większości na terenie miasta. Na trasie można ograniczyć zużycie paliwa nawet do 5,1 l/100 km, ale przeciętnie kształtuje się ono na poziomie 5,6 l/100 km. Jazda stricte miejska podniesie spalania do 7,0-8,3l/100 km (zwłaszcza ta dynamiczna z uaktywnionym napędem 4x4). Co ciekawe w trakcie przyspieszania słychać delikatny świst pracującej turbosprężarki.

Zobacz też: Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Silnik ma jednak też pewne wady, takie jak turbodziurę wyczuwalną poniżej 1700 obr./min oraz nieco zbyt głośną pracę na wyższych obrotach. Skrzynia biegów pracuje solidnie i jest precyzyjna, ale jej krótkie zestopniowanie (przy 140 km/h na 6-tym przełożeniu auto ma już 2800 obr./min) wpływa na zwiększony hałas w kabinie w trakcie szybkiej jazdy autostradą.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: zawieszenie

Zawieszenie ASX ma miękkie nastawy i całkiem nieźle radzi sobie z wybieraniem niedużych nierówności, ale na większych potrafi nieco hałasować. Układ wahaczy na tylnej osi i kolumny Macphersona na przedniej dość sprawnie utrzymują auto w ryzach w trakcie dynamicznej jazdy po zakrętach. Choć przechyły nadwozia są odczuwalne, to łatwo wyczuć ASX-a. I nie przeszkadza w tym nawet jego nieco „gumowato” pracujący układ kierowniczy. Plus za porządna kierownicę.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: napęd 4x4

Napęd 4x4 Mitsubishi ASX jest sterowany elektronicznie. W zależności od preferencji kierowy może on działać w trybie 2WD (tylko przedni napęd), 4WD Lock (napęd na wszystkie kołą), 4WD Auto (dołączany w razie potrzeby napęd tylnych kół). Na mokrej nawierzchni działa on bardzo przewidywalnie i mimo pewnej podsterowności wyraźnie poprawia trakcję auta. Prześwit równy 17 cm pozwala spróbować możliwości napędu w lekkim terenie.

Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet


Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: hamulce

Układ hamulcowy wyposażono z przodu w 294 mm wentylowane tarcze hamulcowe, natomiast z tyłu w ich lite, 302 mm odpowiedniki. Pedał hamulca działa miękko, a siła hamowania jest wystarczająca. Szkoda, że trakcie gwałtownego wytracania prędkości nadwozie nieco za mocno nurkuje.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: cena i wyposażenie

Mitsubishi ASX wyposażony w silnik Diesla nie jest tani. Prezentowana wersja Intense kosztuje 108 390 zł (z upustem 100 390 zł) a mimo to nie znajdziemy na jej pokładzie kamery cofania, nawigacji, dotykowego ekranu czy podgrzewanych foteli. Jest za to 7 poduszek powietrznych, radioodtwarzacz z  CD/MP3 i 6-głośnikami, światła ksenonowe (bardzo dobre),  automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa). Nie zabrakło za to napędu 4x4, który u konkurencji często dostępny jest tylko w drogich wersjach wyposażenia i z mocniejszymi silnikami (np. w Honda CR-V). Konkurent ASX, model Qashqai II z silnikiem 1.6 dCi 130 KM i napędem 4x4 to minimum 98 500 zł bez m.in. automatycznej klimatyzacji i z mniejszymi kołami.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: opinia

Mitsubishi ASX nie zaskakuje nowoczesnymi rozwiązaniami z zakresu komfortu podróży i nie szokuje awangardowym projektem wnętrza. Jest zbudowany w oparciu o szablony znane i doskonalone od lat przez japońskich inżynierów. Choć jego kabina mogłaby być lepiej wykończona (zwłaszcza, że cena auta nie jest niska), a silnik mógłby pracować nieco ciszej, to jednak ASX ma kilka mocnych argumentów po swojej stronie. Mocny i oszczędny silnik Diesla, porządnie pracująca skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła i kabina całkiem wygodna dla 4-osobowej rodziny. Jeśli dodać do tego japońską technologię i dopracowane przy okazji liftingu elementy auta to może się okazać, że Mitsubishi ASX to całkiem rozsądna propozycja. A w dobie dzisiejszej mody na "oldschoolowe" przedmioty można rzec, że nawet pożądana! 

Dane techniczne: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM:

Samochód Mitsubishi ASX Intense 1.8 DI-D 150 KM
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką
Kod silnika 4N13
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią
Wtrysk paliwa Common Rail 
Liczba cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa 1798 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 110/150 kW/KM przy 3800 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm w zakresie 2000-3000 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): b.d.
Napęd  4x4
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 198 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 6,8/4,9/5,6 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: zawieszenie wielowahaczowe
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 294 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite / 302 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 295/ 1 770/ 1 615 mm
Rozstaw osi 2 670 mm
Masa własna 1510 kg (dow. rej.)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 442/1169
Ładowność 510 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,0 m
Pojemność baku 60 l
Cena egzemplarza testowego od 108 390 zł (bez promocji) 

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Kamil Fraszkiewicz
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przejście sugerowane: co to jest, jak wygląda, przepisy

    Pieszy może tu legalnie przejść przez jezdnię, ale punkt ten tak właściwie przejściem dla pieszych nie jest. Przejście sugerowane to dziwna konstrukcja, która nakłada na przechodzącego przez jezdnię nowe obowiązki.

    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.