REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorzy Mazdy niewzruszenie podążają własną ścieżką ograniczania emisji spalin. Zamiast jak większość producentów montować w samochodach turbodoładowane silniki o niewielkich pojemnościach stosują sprawdzone jednostki wolnossące. Jaki jest tego efekt? Powalający. W teście Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Sky Passion.

Posługując się językiem najnowszych trendów można przypuszczać, że inżynierowie Mazdy to hipsterzy. Hipster z natury odrzuca wszystko, co modne i polega na starych sprawdzonych rozwiązaniach. Hipsterzy wolą słuchać płyt winylowych lub kaset magnetofonowych zamiast plików MP3 i zjeść kanapkę z szynką zamiast kebaba. Można zatem przypuszczać, że gdyby znalazł się hipster wśród konstruktorów samochodowych na pewno nie podążałby za modą swoich konkurentów i nie ścigałby się z nimi o to kto skonstruuje silnik o najmniejszej pojemności i wyposaży go w największą ilość turbin, które ułatwią wygenerowanie możliwie największej mocy. Hipster najprawdopodobniej starałaby się udoskonalić sprawdzoną wolnossącą jednostkę. Zupełnie, jak konstruktorzy Mazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG


Hipsterstwo inżynierów z Hiroszimy, którzy stworzyli Mazdę 6 w wersji kombi widać już na pierwszy rzut oka. W przeciwieństwie do większości konstruktorów, którzy wydłużają nadwozie i rozstaw osi w projektowanych kombi względem sedana, ci postąpili odwrotnie. Mając na uwadze zachowanie odpowiednich proporcji nadwozia zdecydowali się, że w wersji Sport Kombi skrócą długość „Szóstki” względem sedana o 6,5 cm, a rozstaw osi o 8 cm. Zaskakujące, ale skuteczne, bo Mazda 6 Sport Kombi to jeden z najpiękniejszych samochodów w klasie.
Nietuzinkowa, wyrazista linia nadwozia płynnie przechodzi od groźnie wyglądających reflektorów z przodu, poprzez długą maskę i konkretnie podkreśla zwarty tył. Niewątpliwego uroku i pazura dodają Mazdzie w wersji SkyPassion dziewiętnastocalowe obręcze kół. Próżno szukać wśród konkurencji równie wyrazistej konstrukcji.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM – wnętrze

We wnętrzu czuć japońską konsekwencję. Oszczędny w formie kokpit został wykonany z materiałów wysokiej jakości i spasowanych z dokładnością. Całość jest czytelna i uporządkowana. Obsługa komputera pokładowego jest intuicyjna. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, ale mają zbyt krótkie siedziska. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Z tyłu – jest odrobinę ciaśniej niż w sedanie, ale dwie wysokie osoby będą podróżowały na tylnej kanapie w komfortowych warunkach.

Bagażnik ma pojemność 506 l i można go powiększyć do 1648 l. Ładowność tej wersji Mazdy 6 to 670 kg.

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanej Mazdy 6 Sport Kombi pracuje wolnossący, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr./min.
Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii konstruktorom udało się obniżyć masę Mazdy 6 Sport Kombi do 1320 kg. To doskonały wynik zważywszy na gabaryty samochodu. M.in. dzięki temu dwulitrowa Mazda jest samochodem zaskakująco oszczędnym. Jeżdżąc dość dynamicznie w ruchu miejskim samochód zużywa około 9 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik poniżej 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Najnowsza „Szóstka” Sport Kombi jest samochodem zaskakująco komfortowym. Mimo seryjnego wyposażenia auta w dziewiętnastocalowe felgi i opony o niskim profilu wszelkiego rodzaju nierówności są pochłaniane miękko przy czym samochód zachowuje odpowiednią sztywność podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.
Układ kierowniczy pozwala na dobre wyczucie zachowania osi i stawia odpowiedni opór podczas skrętów kierownicą.
Bez względu na to, czy poruszamy się Mazdą 6 wolno, czy z prędkością autostradową we wnętrzu jest cicho. Jest to zasługa z jednej strony niskiego współczynnika oporu powietrza, z drugiej dobrego wyciszenia kabiny i zastosowania sześciobiegowej przekładni, która umożliwia znaczne obniżenie obrotów silnika przy wyższych prędkościach.


Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Dwulitrowa wolnossąca jednostka napędowa stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla Mazdy 6. Z jednej strony charakteryzuje się oszczędnością, z drugiej nie brakuje jej wigoru i elastyczności. Samochód sprawnie nabiera prędkości już od najniższych obrotów i pewnie rozpędza się do górnych pól obrotomierza. Gdy wskaźnik prędkości obrotowej mija wartość 5500 obr./min. uszy prowadzącego głaszcze stłumiony ale przyjemnie rasowy warkot czterocylindrowej jednostki. Przy czym auto nie prowokuje kierowcy do dynamicznej jazdy, a skłania do delektowania się komfortem jazdy i jakością układu jezdnego.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM - podsumowanie

Mazda 6 Sport Kombi to samochód dopracowany w każdym detalu. Zaskakujący jest fakt, że wersja kombi jest krótsza niż sedan, co ma pozytywny wpływ na wygląd pojazdu.
„Szóstkę” łatwo polubić. Doskonale skomponowane zawieszenie, imponująco obniżona masa pojazdu, dźwignia zmiany biegów – precyzyjna i z krótkim skokiem, a także niskie zapotrzebowanie na paliwo. Do tego wolnossący silnik, którego bezturbinowa konstrukcja daje nadzieję na długotrwałą bezproblemową eksploatację.
Wady? Szukając trochę na siłę - poza mało imponującym (jak na kombi) przedziałem bagażowym i krótkimi siedziskami foteli, zbyt duży promień skrętu.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dane techniczne

Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 165 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 506 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480,5/184/147,5 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 214 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 7,7/5,0/6,0 l/100 km
Cena od  97 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda6 Sport Kombi - przód
Redakcja
Mazda6 Sport Kombi - tył
Redakcja
Układ kierowniczy Mazdy6 Sport Kombi ułatwia kierowcy wyczucie pojazdu.
Mazda
Projektanci Mazdy6 Sport Kombi zdecydowali się skrócić nadwozie i rozstaw osi, by zachować odpowiednie proporcje pojazdu.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi - przód
Mazda
Długie podróże Mazdą6 Sport Kombi mijają w komfortowych warunkach.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi
Mazda
Fotel kierowcy Mazdy6 Sport Kombi ma odpowiedni profil ale trochę zbyt krótkie siedzisko.
Mazda
Na tylnej kanapie Mazdy6 Sport kombi siedzi się wygodnie, miejsca jest pod dostatkiem.
Mazda
Przedział pasażerski Mazdy6 Sport Kombi.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi
Mazda
Deska rozdzielcza Mazdy6 Sport Kombi jest wykonana z dokładnością i rozplanowana intuicyjnie.
Mazda
Konsola środkowa Mazdy6 Sport kombi
Mazda
Bagażnik Mazdy6 Sport kombi ma objętość 506 l.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi ma zwartą i proporcjonalną bryłę nadwozia.
Mazda
Dziewiętnastocalowe obręcze kół Mazdy6 Sport kombi dodają jej uroku.
Mazda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA