REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorzy Mazdy niewzruszenie podążają własną ścieżką ograniczania emisji spalin. Zamiast jak większość producentów montować w samochodach turbodoładowane silniki o niewielkich pojemnościach stosują sprawdzone jednostki wolnossące. Jaki jest tego efekt? Powalający. W teście Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Sky Passion.

Posługując się językiem najnowszych trendów można przypuszczać, że inżynierowie Mazdy to hipsterzy. Hipster z natury odrzuca wszystko, co modne i polega na starych sprawdzonych rozwiązaniach. Hipsterzy wolą słuchać płyt winylowych lub kaset magnetofonowych zamiast plików MP3 i zjeść kanapkę z szynką zamiast kebaba. Można zatem przypuszczać, że gdyby znalazł się hipster wśród konstruktorów samochodowych na pewno nie podążałby za modą swoich konkurentów i nie ścigałby się z nimi o to kto skonstruuje silnik o najmniejszej pojemności i wyposaży go w największą ilość turbin, które ułatwią wygenerowanie możliwie największej mocy. Hipster najprawdopodobniej starałaby się udoskonalić sprawdzoną wolnossącą jednostkę. Zupełnie, jak konstruktorzy Mazdy.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG


Hipsterstwo inżynierów z Hiroszimy, którzy stworzyli Mazdę 6 w wersji kombi widać już na pierwszy rzut oka. W przeciwieństwie do większości konstruktorów, którzy wydłużają nadwozie i rozstaw osi w projektowanych kombi względem sedana, ci postąpili odwrotnie. Mając na uwadze zachowanie odpowiednich proporcji nadwozia zdecydowali się, że w wersji Sport Kombi skrócą długość „Szóstki” względem sedana o 6,5 cm, a rozstaw osi o 8 cm. Zaskakujące, ale skuteczne, bo Mazda 6 Sport Kombi to jeden z najpiękniejszych samochodów w klasie.
Nietuzinkowa, wyrazista linia nadwozia płynnie przechodzi od groźnie wyglądających reflektorów z przodu, poprzez długą maskę i konkretnie podkreśla zwarty tył. Niewątpliwego uroku i pazura dodają Mazdzie w wersji SkyPassion dziewiętnastocalowe obręcze kół. Próżno szukać wśród konkurencji równie wyrazistej konstrukcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM – wnętrze

We wnętrzu czuć japońską konsekwencję. Oszczędny w formie kokpit został wykonany z materiałów wysokiej jakości i spasowanych z dokładnością. Całość jest czytelna i uporządkowana. Obsługa komputera pokładowego jest intuicyjna. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, ale mają zbyt krótkie siedziska. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Z tyłu – jest odrobinę ciaśniej niż w sedanie, ale dwie wysokie osoby będą podróżowały na tylnej kanapie w komfortowych warunkach.

Bagażnik ma pojemność 506 l i można go powiększyć do 1648 l. Ładowność tej wersji Mazdy 6 to 670 kg.

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanej Mazdy 6 Sport Kombi pracuje wolnossący, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr./min.
Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii konstruktorom udało się obniżyć masę Mazdy 6 Sport Kombi do 1320 kg. To doskonały wynik zważywszy na gabaryty samochodu. M.in. dzięki temu dwulitrowa Mazda jest samochodem zaskakująco oszczędnym. Jeżdżąc dość dynamicznie w ruchu miejskim samochód zużywa około 9 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik poniżej 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Najnowsza „Szóstka” Sport Kombi jest samochodem zaskakująco komfortowym. Mimo seryjnego wyposażenia auta w dziewiętnastocalowe felgi i opony o niskim profilu wszelkiego rodzaju nierówności są pochłaniane miękko przy czym samochód zachowuje odpowiednią sztywność podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.
Układ kierowniczy pozwala na dobre wyczucie zachowania osi i stawia odpowiedni opór podczas skrętów kierownicą.
Bez względu na to, czy poruszamy się Mazdą 6 wolno, czy z prędkością autostradową we wnętrzu jest cicho. Jest to zasługa z jednej strony niskiego współczynnika oporu powietrza, z drugiej dobrego wyciszenia kabiny i zastosowania sześciobiegowej przekładni, która umożliwia znaczne obniżenie obrotów silnika przy wyższych prędkościach.


Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Dwulitrowa wolnossąca jednostka napędowa stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla Mazdy 6. Z jednej strony charakteryzuje się oszczędnością, z drugiej nie brakuje jej wigoru i elastyczności. Samochód sprawnie nabiera prędkości już od najniższych obrotów i pewnie rozpędza się do górnych pól obrotomierza. Gdy wskaźnik prędkości obrotowej mija wartość 5500 obr./min. uszy prowadzącego głaszcze stłumiony ale przyjemnie rasowy warkot czterocylindrowej jednostki. Przy czym auto nie prowokuje kierowcy do dynamicznej jazdy, a skłania do delektowania się komfortem jazdy i jakością układu jezdnego.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM - podsumowanie

Mazda 6 Sport Kombi to samochód dopracowany w każdym detalu. Zaskakujący jest fakt, że wersja kombi jest krótsza niż sedan, co ma pozytywny wpływ na wygląd pojazdu.
„Szóstkę” łatwo polubić. Doskonale skomponowane zawieszenie, imponująco obniżona masa pojazdu, dźwignia zmiany biegów – precyzyjna i z krótkim skokiem, a także niskie zapotrzebowanie na paliwo. Do tego wolnossący silnik, którego bezturbinowa konstrukcja daje nadzieję na długotrwałą bezproblemową eksploatację.
Wady? Szukając trochę na siłę - poza mało imponującym (jak na kombi) przedziałem bagażowym i krótkimi siedziskami foteli, zbyt duży promień skrętu.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dane techniczne

Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 165 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 506 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480,5/184/147,5 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 214 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 7,7/5,0/6,0 l/100 km
Cena od  97 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda6 Sport Kombi - przód
Redakcja
Mazda6 Sport Kombi - tył
Redakcja
Układ kierowniczy Mazdy6 Sport Kombi ułatwia kierowcy wyczucie pojazdu.
Mazda
Projektanci Mazdy6 Sport Kombi zdecydowali się skrócić nadwozie i rozstaw osi, by zachować odpowiednie proporcje pojazdu.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi - przód
Mazda
Długie podróże Mazdą6 Sport Kombi mijają w komfortowych warunkach.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi
Mazda
Fotel kierowcy Mazdy6 Sport Kombi ma odpowiedni profil ale trochę zbyt krótkie siedzisko.
Mazda
Na tylnej kanapie Mazdy6 Sport kombi siedzi się wygodnie, miejsca jest pod dostatkiem.
Mazda
Przedział pasażerski Mazdy6 Sport Kombi.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi
Mazda
Deska rozdzielcza Mazdy6 Sport Kombi jest wykonana z dokładnością i rozplanowana intuicyjnie.
Mazda
Konsola środkowa Mazdy6 Sport kombi
Mazda
Bagażnik Mazdy6 Sport kombi ma objętość 506 l.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi ma zwartą i proporcjonalną bryłę nadwozia.
Mazda
Dziewiętnastocalowe obręcze kół Mazdy6 Sport kombi dodają jej uroku.
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA