REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorzy Mazdy niewzruszenie podążają własną ścieżką ograniczania emisji spalin. Zamiast jak większość producentów montować w samochodach turbodoładowane silniki o niewielkich pojemnościach stosują sprawdzone jednostki wolnossące. Jaki jest tego efekt? Powalający. W teście Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Sky Passion.

Posługując się językiem najnowszych trendów można przypuszczać, że inżynierowie Mazdy to hipsterzy. Hipster z natury odrzuca wszystko, co modne i polega na starych sprawdzonych rozwiązaniach. Hipsterzy wolą słuchać płyt winylowych lub kaset magnetofonowych zamiast plików MP3 i zjeść kanapkę z szynką zamiast kebaba. Można zatem przypuszczać, że gdyby znalazł się hipster wśród konstruktorów samochodowych na pewno nie podążałby za modą swoich konkurentów i nie ścigałby się z nimi o to kto skonstruuje silnik o najmniejszej pojemności i wyposaży go w największą ilość turbin, które ułatwią wygenerowanie możliwie największej mocy. Hipster najprawdopodobniej starałaby się udoskonalić sprawdzoną wolnossącą jednostkę. Zupełnie, jak konstruktorzy Mazdy.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG


Hipsterstwo inżynierów z Hiroszimy, którzy stworzyli Mazdę 6 w wersji kombi widać już na pierwszy rzut oka. W przeciwieństwie do większości konstruktorów, którzy wydłużają nadwozie i rozstaw osi w projektowanych kombi względem sedana, ci postąpili odwrotnie. Mając na uwadze zachowanie odpowiednich proporcji nadwozia zdecydowali się, że w wersji Sport Kombi skrócą długość „Szóstki” względem sedana o 6,5 cm, a rozstaw osi o 8 cm. Zaskakujące, ale skuteczne, bo Mazda 6 Sport Kombi to jeden z najpiękniejszych samochodów w klasie.
Nietuzinkowa, wyrazista linia nadwozia płynnie przechodzi od groźnie wyglądających reflektorów z przodu, poprzez długą maskę i konkretnie podkreśla zwarty tył. Niewątpliwego uroku i pazura dodają Mazdzie w wersji SkyPassion dziewiętnastocalowe obręcze kół. Próżno szukać wśród konkurencji równie wyrazistej konstrukcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM – wnętrze

We wnętrzu czuć japońską konsekwencję. Oszczędny w formie kokpit został wykonany z materiałów wysokiej jakości i spasowanych z dokładnością. Całość jest czytelna i uporządkowana. Obsługa komputera pokładowego jest intuicyjna. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, ale mają zbyt krótkie siedziska. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Z tyłu – jest odrobinę ciaśniej niż w sedanie, ale dwie wysokie osoby będą podróżowały na tylnej kanapie w komfortowych warunkach.

Bagażnik ma pojemność 506 l i można go powiększyć do 1648 l. Ładowność tej wersji Mazdy 6 to 670 kg.

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanej Mazdy 6 Sport Kombi pracuje wolnossący, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr./min.
Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii konstruktorom udało się obniżyć masę Mazdy 6 Sport Kombi do 1320 kg. To doskonały wynik zważywszy na gabaryty samochodu. M.in. dzięki temu dwulitrowa Mazda jest samochodem zaskakująco oszczędnym. Jeżdżąc dość dynamicznie w ruchu miejskim samochód zużywa około 9 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik poniżej 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Najnowsza „Szóstka” Sport Kombi jest samochodem zaskakująco komfortowym. Mimo seryjnego wyposażenia auta w dziewiętnastocalowe felgi i opony o niskim profilu wszelkiego rodzaju nierówności są pochłaniane miękko przy czym samochód zachowuje odpowiednią sztywność podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.
Układ kierowniczy pozwala na dobre wyczucie zachowania osi i stawia odpowiedni opór podczas skrętów kierownicą.
Bez względu na to, czy poruszamy się Mazdą 6 wolno, czy z prędkością autostradową we wnętrzu jest cicho. Jest to zasługa z jednej strony niskiego współczynnika oporu powietrza, z drugiej dobrego wyciszenia kabiny i zastosowania sześciobiegowej przekładni, która umożliwia znaczne obniżenie obrotów silnika przy wyższych prędkościach.


Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Dwulitrowa wolnossąca jednostka napędowa stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla Mazdy 6. Z jednej strony charakteryzuje się oszczędnością, z drugiej nie brakuje jej wigoru i elastyczności. Samochód sprawnie nabiera prędkości już od najniższych obrotów i pewnie rozpędza się do górnych pól obrotomierza. Gdy wskaźnik prędkości obrotowej mija wartość 5500 obr./min. uszy prowadzącego głaszcze stłumiony ale przyjemnie rasowy warkot czterocylindrowej jednostki. Przy czym auto nie prowokuje kierowcy do dynamicznej jazdy, a skłania do delektowania się komfortem jazdy i jakością układu jezdnego.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM - podsumowanie

Mazda 6 Sport Kombi to samochód dopracowany w każdym detalu. Zaskakujący jest fakt, że wersja kombi jest krótsza niż sedan, co ma pozytywny wpływ na wygląd pojazdu.
„Szóstkę” łatwo polubić. Doskonale skomponowane zawieszenie, imponująco obniżona masa pojazdu, dźwignia zmiany biegów – precyzyjna i z krótkim skokiem, a także niskie zapotrzebowanie na paliwo. Do tego wolnossący silnik, którego bezturbinowa konstrukcja daje nadzieję na długotrwałą bezproblemową eksploatację.
Wady? Szukając trochę na siłę - poza mało imponującym (jak na kombi) przedziałem bagażowym i krótkimi siedziskami foteli, zbyt duży promień skrętu.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dane techniczne

Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 165 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 506 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480,5/184/147,5 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 214 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 7,7/5,0/6,0 l/100 km
Cena od  97 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda6 Sport Kombi - przód
Redakcja
Mazda6 Sport Kombi - tył
Redakcja
Układ kierowniczy Mazdy6 Sport Kombi ułatwia kierowcy wyczucie pojazdu.
Mazda
Projektanci Mazdy6 Sport Kombi zdecydowali się skrócić nadwozie i rozstaw osi, by zachować odpowiednie proporcje pojazdu.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi - przód
Mazda
Długie podróże Mazdą6 Sport Kombi mijają w komfortowych warunkach.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi
Mazda
Fotel kierowcy Mazdy6 Sport Kombi ma odpowiedni profil ale trochę zbyt krótkie siedzisko.
Mazda
Na tylnej kanapie Mazdy6 Sport kombi siedzi się wygodnie, miejsca jest pod dostatkiem.
Mazda
Przedział pasażerski Mazdy6 Sport Kombi.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi
Mazda
Deska rozdzielcza Mazdy6 Sport Kombi jest wykonana z dokładnością i rozplanowana intuicyjnie.
Mazda
Konsola środkowa Mazdy6 Sport kombi
Mazda
Bagażnik Mazdy6 Sport kombi ma objętość 506 l.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi ma zwartą i proporcjonalną bryłę nadwozia.
Mazda
Dziewiętnastocalowe obręcze kół Mazdy6 Sport kombi dodają jej uroku.
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA