REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorzy Mazdy niewzruszenie podążają własną ścieżką ograniczania emisji spalin. Zamiast jak większość producentów montować w samochodach turbodoładowane silniki o niewielkich pojemnościach stosują sprawdzone jednostki wolnossące. Jaki jest tego efekt? Powalający. W teście Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Sky Passion.

Posługując się językiem najnowszych trendów można przypuszczać, że inżynierowie Mazdy to hipsterzy. Hipster z natury odrzuca wszystko, co modne i polega na starych sprawdzonych rozwiązaniach. Hipsterzy wolą słuchać płyt winylowych lub kaset magnetofonowych zamiast plików MP3 i zjeść kanapkę z szynką zamiast kebaba. Można zatem przypuszczać, że gdyby znalazł się hipster wśród konstruktorów samochodowych na pewno nie podążałby za modą swoich konkurentów i nie ścigałby się z nimi o to kto skonstruuje silnik o najmniejszej pojemności i wyposaży go w największą ilość turbin, które ułatwią wygenerowanie możliwie największej mocy. Hipster najprawdopodobniej starałaby się udoskonalić sprawdzoną wolnossącą jednostkę. Zupełnie, jak konstruktorzy Mazdy.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG


Hipsterstwo inżynierów z Hiroszimy, którzy stworzyli Mazdę 6 w wersji kombi widać już na pierwszy rzut oka. W przeciwieństwie do większości konstruktorów, którzy wydłużają nadwozie i rozstaw osi w projektowanych kombi względem sedana, ci postąpili odwrotnie. Mając na uwadze zachowanie odpowiednich proporcji nadwozia zdecydowali się, że w wersji Sport Kombi skrócą długość „Szóstki” względem sedana o 6,5 cm, a rozstaw osi o 8 cm. Zaskakujące, ale skuteczne, bo Mazda 6 Sport Kombi to jeden z najpiękniejszych samochodów w klasie.
Nietuzinkowa, wyrazista linia nadwozia płynnie przechodzi od groźnie wyglądających reflektorów z przodu, poprzez długą maskę i konkretnie podkreśla zwarty tył. Niewątpliwego uroku i pazura dodają Mazdzie w wersji SkyPassion dziewiętnastocalowe obręcze kół. Próżno szukać wśród konkurencji równie wyrazistej konstrukcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM – wnętrze

We wnętrzu czuć japońską konsekwencję. Oszczędny w formie kokpit został wykonany z materiałów wysokiej jakości i spasowanych z dokładnością. Całość jest czytelna i uporządkowana. Obsługa komputera pokładowego jest intuicyjna. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, ale mają zbyt krótkie siedziska. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Z tyłu – jest odrobinę ciaśniej niż w sedanie, ale dwie wysokie osoby będą podróżowały na tylnej kanapie w komfortowych warunkach.

Bagażnik ma pojemność 506 l i można go powiększyć do 1648 l. Ładowność tej wersji Mazdy 6 to 670 kg.

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanej Mazdy 6 Sport Kombi pracuje wolnossący, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr./min.
Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii konstruktorom udało się obniżyć masę Mazdy 6 Sport Kombi do 1320 kg. To doskonały wynik zważywszy na gabaryty samochodu. M.in. dzięki temu dwulitrowa Mazda jest samochodem zaskakująco oszczędnym. Jeżdżąc dość dynamicznie w ruchu miejskim samochód zużywa około 9 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik poniżej 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Najnowsza „Szóstka” Sport Kombi jest samochodem zaskakująco komfortowym. Mimo seryjnego wyposażenia auta w dziewiętnastocalowe felgi i opony o niskim profilu wszelkiego rodzaju nierówności są pochłaniane miękko przy czym samochód zachowuje odpowiednią sztywność podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.
Układ kierowniczy pozwala na dobre wyczucie zachowania osi i stawia odpowiedni opór podczas skrętów kierownicą.
Bez względu na to, czy poruszamy się Mazdą 6 wolno, czy z prędkością autostradową we wnętrzu jest cicho. Jest to zasługa z jednej strony niskiego współczynnika oporu powietrza, z drugiej dobrego wyciszenia kabiny i zastosowania sześciobiegowej przekładni, która umożliwia znaczne obniżenie obrotów silnika przy wyższych prędkościach.


Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Dwulitrowa wolnossąca jednostka napędowa stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla Mazdy 6. Z jednej strony charakteryzuje się oszczędnością, z drugiej nie brakuje jej wigoru i elastyczności. Samochód sprawnie nabiera prędkości już od najniższych obrotów i pewnie rozpędza się do górnych pól obrotomierza. Gdy wskaźnik prędkości obrotowej mija wartość 5500 obr./min. uszy prowadzącego głaszcze stłumiony ale przyjemnie rasowy warkot czterocylindrowej jednostki. Przy czym auto nie prowokuje kierowcy do dynamicznej jazdy, a skłania do delektowania się komfortem jazdy i jakością układu jezdnego.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG


Test Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM - podsumowanie

Mazda 6 Sport Kombi to samochód dopracowany w każdym detalu. Zaskakujący jest fakt, że wersja kombi jest krótsza niż sedan, co ma pozytywny wpływ na wygląd pojazdu.
„Szóstkę” łatwo polubić. Doskonale skomponowane zawieszenie, imponująco obniżona masa pojazdu, dźwignia zmiany biegów – precyzyjna i z krótkim skokiem, a także niskie zapotrzebowanie na paliwo. Do tego wolnossący silnik, którego bezturbinowa konstrukcja daje nadzieję na długotrwałą bezproblemową eksploatację.
Wady? Szukając trochę na siłę - poza mało imponującym (jak na kombi) przedziałem bagażowym i krótkimi siedziskami foteli, zbyt duży promień skrętu.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dane techniczne

Mazda 6 Sport Kombi 2.0/165 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 165 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 506 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480,5/184/147,5 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 214 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 7,7/5,0/6,0 l/100 km
Cena od  97 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda6 Sport Kombi - przód
Redakcja
Mazda6 Sport Kombi - tył
Redakcja
Układ kierowniczy Mazdy6 Sport Kombi ułatwia kierowcy wyczucie pojazdu.
Mazda
Projektanci Mazdy6 Sport Kombi zdecydowali się skrócić nadwozie i rozstaw osi, by zachować odpowiednie proporcje pojazdu.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi - przód
Mazda
Długie podróże Mazdą6 Sport Kombi mijają w komfortowych warunkach.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi
Mazda
Fotel kierowcy Mazdy6 Sport Kombi ma odpowiedni profil ale trochę zbyt krótkie siedzisko.
Mazda
Na tylnej kanapie Mazdy6 Sport kombi siedzi się wygodnie, miejsca jest pod dostatkiem.
Mazda
Przedział pasażerski Mazdy6 Sport Kombi.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi
Mazda
Deska rozdzielcza Mazdy6 Sport Kombi jest wykonana z dokładnością i rozplanowana intuicyjnie.
Mazda
Konsola środkowa Mazdy6 Sport kombi
Mazda
Bagażnik Mazdy6 Sport kombi ma objętość 506 l.
Mazda
Mazda6 Sport Kombi ma zwartą i proporcjonalną bryłę nadwozia.
Mazda
Dziewiętnastocalowe obręcze kół Mazdy6 Sport kombi dodają jej uroku.
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

REKLAMA

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA