REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze dzieło szwedzkiego producenta – Volvo V60 Plug-in-hybrid jest napędzane przez hybrydę silnika elektrycznego i pięciocylindrowego Diesla. Zespół napędowy jest w stanie rozpędzić szwedzkie kombi od 0 do 100 km/h w około 6 s i może przejechać dystans do 50 km z użyciem jedynie silnika elektrycznego.

Spoglądając na coraz częściej wprowadzane do oferty samochody z napędem hybrydowym oraz elektrycznym łatwo odczytać, że według producentów samochodów przyszłość motoryzacji należy do typu konstrukcji.

REKLAMA

REKLAMA

Konsekwentnie, od wielu lat hybrydy oferuje w swoim portfolio Toyota, a ożywienie pozostałych producentów samochodów w kwestii produkcji hybryd daje się zauważyć stosunkowo od niedawna. Niemniej trend się wyraźnie nasila a najnowszym produktem w gamie pojazdów napędzanych przez silniki spalinowe do spółki z elektrycznymi jest Volvo V60 Plug-in-hybrid.

Szwedzki producent zdecydował się na zastosowanie rzadziej spotykanego modelu hybrydowego łączącego silnik elektryczny oraz wysokoprężny i dysponującego napędem na obie osie.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volvo V60 Plug-in-hybrid - nadwozie

Wygląd zewnętrzny hybrydowego V60 jest bardzo podobny do wersji napędzanych w sposób konwencjonalny. Hybrydę można jednak rozpoznać po specjalnym wzorze felg (obniżających zużycie paliwa) oraz dumnie błyszczącym emblemacie D6 AWD zarezerwowanym tylko dla tej odmiany modelu. Wnikliwi obserwatorzy dostrzegą również oznaczenia Plug-in hybrid w okolicach przednich błotników a także klapkę skrywającą gniazdo ładowania w przedniej części pojazdu (od strony kierowcy).

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Volvo V60 Plug-in-hybrid - wnętrze

Przedział pasażerski pod względem przestronności oraz jakości wykończenia jest identyczny jak kabiny spalinowych odmian V60. Mninimalnie skurczył się za to bagażnik – w opisywanej wersji ma objętość około 400 l.

Linia kokpitu się nie zmieniła, a o fakcie że poruszamy się hybrydą przypominają kierowcy oznaczenia na wyświetlaczu za kołem kierownicy oraz przyciski sterujące trybem pracy układu napędowego umieszczone na konsoli centralnej.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Volvo V60 Plug-in-hybrid - napęd/układ jezdny

Zestaw napędowy hybrydowego Volvo V60 składa się z pięciocylindrowego silnika wysokoprężnego o pojemności 2,4 l, rozwijającego moc maksymalną 215 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z kolei silnik elektryczny rozwija moc maksymalną 70 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Napęd silnika spalinowego jest przekazywany na przednią oś, a napęd silnika elektrycznego – na oś tylną. Z układem hybrydowym współpracuje  sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów.

Cały zestaw jest cięższy od tradycyjnej odmiany V60 aż o 300 kg. Niemniej w błędzie jest ten, kto pomyśli, że V60 Plug-in-hybrid zachowuje się na drodze, jak załadowana po brzegi ciężarówka.

Napęd na obie osie ułatwia start bez poślizgu, a potężny moment obrotowy, którym dysponuje układ hybrydowy sprawnie katapultuje Volvo w kierunku, w którym zażyczy sobie kierowca. Według danych producenta opisywane Volvo jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,2 s i pędzić z maksymalną prędkością 230 km/h.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

Kierowca hybrydy ma do wyboru trzy tryby pracy układu napędowego:

Pure – tryb jazdy wyłącznie z użyciem jednostki elektrycznej. Według producenta samochód jest w stanie przejechać dystans 50 km używając wyłącznie silnika elektrycznego i może wtedy poruszać się z prędkością do 120 km/h

Hybrid – układ napędowy wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i silnik spalinowy. Komputer sterujący ustala priorytet na jak najdalszy zasięg samochodu z wykorzystaniem jednego baku paliwa.

Power – gwarantuje najlepsze z punktu widzenia dynamiki jazdy osiągi. W tym trybie układ napędowy wykorzystuje pełną moc obu silników - 285 KM i 640 Nm momentu obrotowego.

Zapewnienia producenta mieliśmy okazję skonfrontować z rzeczywistością podczas pierwszych jazd testowych Volvo V60 Plug-in-hybrid. Poruszając się obciążonym samochodem w terenie górzystym udało nam się przejechać 40 km używając tylko silnika elektrycznego. To odrobina mniej niż deklaruje producent ale warto wspomnieć, że baterie nie zostały jeszcze sformatowane – samochód praktycznie nie miał przebiegu.

Za to samochód z werwą nabiera prędkości bez względu na to od którego momentu chcemy przyspieszyć. Układ pracuje cicho, a komfort podróży potęguje dobre wytłumienie wnętrza od szumów powietrza.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Mimo że hybrydy zazwyczaj wykazują gorsze właściwości jezdne niż samochody z konwencjonalnym napędem, V60 wypada pod tym względem nieźle. Auto zaskakująco dobrze jak na hybrydę radzi sobie na ciasnych łukach, a układ kierowniczy jest odpowiednio czuły.

Mankamentem dającym o sobie znać podczas jazdy po nierównych drogach jest zbyt twardo zestrojone zawieszenie.

Za to cieszy zużycie paliwa. Średnie „spalanie” na poziomie 5 l na 100 km to przy samochodzie o osiągach auta sportowego zadowalający wynik. Volvo jest oszczędne do tego stopnia, że producent zamontował specjalny system ostrzegania i w razie potrzeby zużywania, zalegającego w baku i w rezultacie tracącego swoje właściwości oleju napędowego.

Można sobie wyobrazić sytuację, w której osoba dojeżdżająca do pracy pokonuje dzienny dystans z użyciem niemalże wyłącznie silnika elektrycznego i po powrocie do domu doładowuje baterię z gniazdka elektrycznego. W takim przypadku zużycie paliwa może oscylować wokół niecałych 2 l na 100 km i wtedy olej napędowy może zalegać w baku przez długi czas.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta Hybrid

Volvo V60 Plug-in-hybrid - podsumowanie

Pełne naładowanie z gniazdka elektrycznego baterii Volvo V60 trwa według zapewnień producenta około dwie godziny o ile używamy prądu o natężeniu 16A. W przypadku instalacji 10A ładowanie trwa 4,5 godziny, a instalacji 6A – 7,5 godz.

Cena Volvo V60 Plug-in-Hybrid nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzona ale nieoficjalnie wiadomo, że można się spodziewać kwoty oscylującej wokół 250 tys. zł. W tym kontekście mimo, że jest to świetna konstrukcja, marnym pocieszeniem jest fakt, że hybryda będzie dostępna w jednej – najbogatszej wersji wyposażeniowej.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Volvo V60 Plug-in-hybrid – dane techniczne

Volvo V60 Plug-in-hybrid 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 215 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm/1500 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 70 KM
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika ok. 400 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 463,5/189,9/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s
Zużycie paliwa* 1,8 l/100 km
Cena** 250 000 zł
*cykl mieszany
**prognozowana

Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył
Volvo
Odrobinę obniżone zawieszenie i indywidualny wzór felg to jedne z wyróżników V60 Plug-in-hybrid.
Volvo
Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył
Volvo
Rozmiary zewnętrzne Volvo V60 Plug-in-hybrid nie różnią się od tradycyjnych wersji modelu.
Volvo
Volvo V60 to jeden z najładniejszych pojazdów w klasie.
Volvo
O tym, że mamy do czynienia z hybrydową wersją Volvo V60 świadczą m.in. emblematy plug-in-hybrid umieszczone na nadwoziu
Volvo
D6 AWD to oznaczenie zarezerwowane dla wersji Plug-in-hybrid.
Deska rozdzielcza hybrydowej odmiany Volvo V60 jest niemal identyczna, jak w odmianach spalinowych.
Volvo
Wygodny fotel kierowcy uprzyjemnia długie podróże. Volvo V60 Plug-in-hybrid można pokonać niemal 1000 km bez konieczności tankowania.
Volvo
Na tylnej kanapie V60 Plug-in-hybrid miejsca nie jest oszałamiająco dużo, ale wynik nie różni się od tradycyjnych odmian modelu.
Volvo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA