REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze dzieło szwedzkiego producenta – Volvo V60 Plug-in-hybrid jest napędzane przez hybrydę silnika elektrycznego i pięciocylindrowego Diesla. Zespół napędowy jest w stanie rozpędzić szwedzkie kombi od 0 do 100 km/h w około 6 s i może przejechać dystans do 50 km z użyciem jedynie silnika elektrycznego.

Spoglądając na coraz częściej wprowadzane do oferty samochody z napędem hybrydowym oraz elektrycznym łatwo odczytać, że według producentów samochodów przyszłość motoryzacji należy do typu konstrukcji.

REKLAMA

Konsekwentnie, od wielu lat hybrydy oferuje w swoim portfolio Toyota, a ożywienie pozostałych producentów samochodów w kwestii produkcji hybryd daje się zauważyć stosunkowo od niedawna. Niemniej trend się wyraźnie nasila a najnowszym produktem w gamie pojazdów napędzanych przez silniki spalinowe do spółki z elektrycznymi jest Volvo V60 Plug-in-hybrid.

Szwedzki producent zdecydował się na zastosowanie rzadziej spotykanego modelu hybrydowego łączącego silnik elektryczny oraz wysokoprężny i dysponującego napędem na obie osie.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volvo V60 Plug-in-hybrid - nadwozie

Wygląd zewnętrzny hybrydowego V60 jest bardzo podobny do wersji napędzanych w sposób konwencjonalny. Hybrydę można jednak rozpoznać po specjalnym wzorze felg (obniżających zużycie paliwa) oraz dumnie błyszczącym emblemacie D6 AWD zarezerwowanym tylko dla tej odmiany modelu. Wnikliwi obserwatorzy dostrzegą również oznaczenia Plug-in hybrid w okolicach przednich błotników a także klapkę skrywającą gniazdo ładowania w przedniej części pojazdu (od strony kierowcy).

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Volvo V60 Plug-in-hybrid - wnętrze

Przedział pasażerski pod względem przestronności oraz jakości wykończenia jest identyczny jak kabiny spalinowych odmian V60. Mninimalnie skurczył się za to bagażnik – w opisywanej wersji ma objętość około 400 l.

Linia kokpitu się nie zmieniła, a o fakcie że poruszamy się hybrydą przypominają kierowcy oznaczenia na wyświetlaczu za kołem kierownicy oraz przyciski sterujące trybem pracy układu napędowego umieszczone na konsoli centralnej.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Volvo V60 Plug-in-hybrid - napęd/układ jezdny

REKLAMA

Zestaw napędowy hybrydowego Volvo V60 składa się z pięciocylindrowego silnika wysokoprężnego o pojemności 2,4 l, rozwijającego moc maksymalną 215 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z kolei silnik elektryczny rozwija moc maksymalną 70 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Napęd silnika spalinowego jest przekazywany na przednią oś, a napęd silnika elektrycznego – na oś tylną. Z układem hybrydowym współpracuje  sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów.

Cały zestaw jest cięższy od tradycyjnej odmiany V60 aż o 300 kg. Niemniej w błędzie jest ten, kto pomyśli, że V60 Plug-in-hybrid zachowuje się na drodze, jak załadowana po brzegi ciężarówka.

Napęd na obie osie ułatwia start bez poślizgu, a potężny moment obrotowy, którym dysponuje układ hybrydowy sprawnie katapultuje Volvo w kierunku, w którym zażyczy sobie kierowca. Według danych producenta opisywane Volvo jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,2 s i pędzić z maksymalną prędkością 230 km/h.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

Kierowca hybrydy ma do wyboru trzy tryby pracy układu napędowego:

Pure – tryb jazdy wyłącznie z użyciem jednostki elektrycznej. Według producenta samochód jest w stanie przejechać dystans 50 km używając wyłącznie silnika elektrycznego i może wtedy poruszać się z prędkością do 120 km/h

Hybrid – układ napędowy wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i silnik spalinowy. Komputer sterujący ustala priorytet na jak najdalszy zasięg samochodu z wykorzystaniem jednego baku paliwa.

Power – gwarantuje najlepsze z punktu widzenia dynamiki jazdy osiągi. W tym trybie układ napędowy wykorzystuje pełną moc obu silników - 285 KM i 640 Nm momentu obrotowego.

REKLAMA

Zapewnienia producenta mieliśmy okazję skonfrontować z rzeczywistością podczas pierwszych jazd testowych Volvo V60 Plug-in-hybrid. Poruszając się obciążonym samochodem w terenie górzystym udało nam się przejechać 40 km używając tylko silnika elektrycznego. To odrobina mniej niż deklaruje producent ale warto wspomnieć, że baterie nie zostały jeszcze sformatowane – samochód praktycznie nie miał przebiegu.

Za to samochód z werwą nabiera prędkości bez względu na to od którego momentu chcemy przyspieszyć. Układ pracuje cicho, a komfort podróży potęguje dobre wytłumienie wnętrza od szumów powietrza.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Mimo że hybrydy zazwyczaj wykazują gorsze właściwości jezdne niż samochody z konwencjonalnym napędem, V60 wypada pod tym względem nieźle. Auto zaskakująco dobrze jak na hybrydę radzi sobie na ciasnych łukach, a układ kierowniczy jest odpowiednio czuły.

Mankamentem dającym o sobie znać podczas jazdy po nierównych drogach jest zbyt twardo zestrojone zawieszenie.

Za to cieszy zużycie paliwa. Średnie „spalanie” na poziomie 5 l na 100 km to przy samochodzie o osiągach auta sportowego zadowalający wynik. Volvo jest oszczędne do tego stopnia, że producent zamontował specjalny system ostrzegania i w razie potrzeby zużywania, zalegającego w baku i w rezultacie tracącego swoje właściwości oleju napędowego.

Można sobie wyobrazić sytuację, w której osoba dojeżdżająca do pracy pokonuje dzienny dystans z użyciem niemalże wyłącznie silnika elektrycznego i po powrocie do domu doładowuje baterię z gniazdka elektrycznego. W takim przypadku zużycie paliwa może oscylować wokół niecałych 2 l na 100 km i wtedy olej napędowy może zalegać w baku przez długi czas.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta Hybrid

Volvo V60 Plug-in-hybrid - podsumowanie

Pełne naładowanie z gniazdka elektrycznego baterii Volvo V60 trwa według zapewnień producenta około dwie godziny o ile używamy prądu o natężeniu 16A. W przypadku instalacji 10A ładowanie trwa 4,5 godziny, a instalacji 6A – 7,5 godz.

Cena Volvo V60 Plug-in-Hybrid nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzona ale nieoficjalnie wiadomo, że można się spodziewać kwoty oscylującej wokół 250 tys. zł. W tym kontekście mimo, że jest to świetna konstrukcja, marnym pocieszeniem jest fakt, że hybryda będzie dostępna w jednej – najbogatszej wersji wyposażeniowej.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Volvo V60 Plug-in-hybrid – dane techniczne

Volvo V60 Plug-in-hybrid 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 215 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm/1500 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 70 KM
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika ok. 400 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 463,5/189,9/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s
Zużycie paliwa* 1,8 l/100 km
Cena** 250 000 zł
*cykl mieszany
**prognozowana

Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył
Volvo
Odrobinę obniżone zawieszenie i indywidualny wzór felg to jedne z wyróżników V60 Plug-in-hybrid.
Volvo
Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył
Volvo
Rozmiary zewnętrzne Volvo V60 Plug-in-hybrid nie różnią się od tradycyjnych wersji modelu.
Volvo
Volvo V60 to jeden z najładniejszych pojazdów w klasie.
Volvo
O tym, że mamy do czynienia z hybrydową wersją Volvo V60 świadczą m.in. emblematy plug-in-hybrid umieszczone na nadwoziu
Volvo
D6 AWD to oznaczenie zarezerwowane dla wersji Plug-in-hybrid.
Deska rozdzielcza hybrydowej odmiany Volvo V60 jest niemal identyczna, jak w odmianach spalinowych.
Volvo
Wygodny fotel kierowcy uprzyjemnia długie podróże. Volvo V60 Plug-in-hybrid można pokonać niemal 1000 km bez konieczności tankowania.
Volvo
Na tylnej kanapie V60 Plug-in-hybrid miejsca nie jest oszałamiająco dużo, ale wynik nie różni się od tradycyjnych odmian modelu.
Volvo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA