REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Emblemat RS ozdabiający nadwozie usportowionej odmiany Skody Octavii nie pozostawia wątpliwości, że to wersja dla kierowców przywiązujących wagę głównie do osiągów samochodu. Czy najnowsza Octavia RS z silnikiem wysokoprężnym spełni ich wymagania?

Samochody ze stajni koncernu Volkswagen Audi Group oznaczone emblematem RS to zazwyczaj dysponujące nadmiarem mocy, „pożerające asfalt potwory”.
Bardziej stonowanym wyjątkiem od tej reguły dotychczas pozostawały modele marki Skoda, w których Octavia RS wyróżniała się ponadprzeciętnymi osiągami, ale do wywołującego zawrót głowy bolidu było jej daleko.

REKLAMA

Spoglądając na linię nadwozia trzeciej generacji Octavii RS nie sposób nie odnieść wrażenia, że producent konsekwentnie pozostawia Octavię RS w lidze samochodów szybkich, dynamicznych ale trzymających emocje kierowcy na wodzy.
Podwójne końcówki wydechów wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem, obniżone zawieszenie i atrakcyjne obręcze kół ze stopów lekkich dodają Octavii RS sportowego sznytu i uatrakcyjniają jej wygląd ale nie sprawiają, że Skoda znacznie wyróżnia spośród innych pojazdów.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI – wnętrze

Stylizacja wnętrza jest w tonie nadwozia, czyli zachowawcza. Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością. Znakami rozpoznawczymi Octavii RS są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i czarna podsufitka. Poza tym na dźwigni zautomatyzowanej przekładni dumnie lśni emblemat RS.
Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przedział bagażowy również nie dostarcza powodów do narzekań – do wykorzystania jest 610 l przestrzeni przy „normalnym” położeniu tylnej kanapy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - napęd/układ jezdny

W gamie dostępnych jednostek napędowych dla wersji RS znalazły się dwa silniki. Benzynowy, rozwijający moc maksymalną 220 KM oraz wysokoprężny dysponujący mocą maksymalną 184 KM.
Mieliśmy okazję pojeździć słabszą wersją RS z silnikiem wysokoprężnym oraz zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią DSG.
Według danych producenta przednionapędowa Octavia RS Combi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 223 km/h.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Dane wyglądają zachęcająco, czy jednak usportowiona Skoda dostarcza kierowcy emocji godnych auta GTI?
Niekoniecznie. Mimo że sprawny układ napędowy żwawo napędza ważące aż 1435 kg auto od dolnych zakresów obrotomierza, a Skoda nie traci wigoru nawet przy wyższych prędkościach, próżno podczas jazdy szukać sportowej atmosfery.
Wielowahaczowe zawieszenie (w słabszych odmianach Octavii z tyłu pracuje belka skrętna) w połączeniu z kolumnami MCPherschona w przodu doskonale radzi sobie z gładkim tłumieniem nierówności jednocześnie zachowując odpowiednią do szybkiej jazdy sztywność na łukach. Do nieco zbyt czułego układu kierowniczego można się szybko przyzwyczaić i w rezultacie przestaje przeszkadzać. Wyciszenie przedziału pasażerskiego od szumów powietrza zwłaszcza przy wyższych prędkościach znacznie podwyższa komfort jazdy, szkoda tylko że podczas jazdy w ruchu miejskim przy wyższych obrotach silnik jest zbyt słyszalny. Zatem, Octavia RS z silnikiem Diesla jeździ dynamicznie, sprawnie ale próżno w niej szukać sportowego ducha. Może poza jednym - w ruchu miejskim, zwłaszcza gdy często zmieniamy styl jazdy przekładnia DSG potrafi trochę się pogubić i „zapomnieć” przez dłuższą chwilę zmienić przełożenie na wyższe przez co silnik jest utrzymywany na wyższych obrotach.

Za to Octavia RS 2.0 TDI przyzwoicie wypada pod względem zużycia paliwa, choć miłośnicy jazdy o kropelce mogą się poczuć rozczarowani. RS w ruchu miejskim zużywa około 8,5 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa rzadko przekracza 6,5 l na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI – podsumowanie

Największą bolączką Octavii RS 2.0 TDI ze skrzynią DSG jest jej cena sięgająca 117 tys. zł. Z pewnością tą wersją nie zainteresują się osoby poszukujące praktycznego i oszczędnego kombi. Z drugiej strony, dla fanów sportowych kompaktów typu Focus ST 184-konna wersja Octavii RS będzie z pewnością zbyt grzeczna. To oferta dla gotowych na kompromis poszukiwaczy aut klasy GTI. Z jednej strony nabędą bardzo praktyczny i wygodny w użytkowaniu na co dzień pojazd o akceptowalnym spalaniu i niezłych osiągach, z drugiej zgodzą się na mocno ograniczone emocje za kierownicą.

Zobacz też: Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - dane techniczne

Skoda Octavia RS 2.0 TDI 184 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 184 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 610/1740 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/181,4/145,2 cm
Rozstaw osi 268 cm
V-max 228 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 6,0/4,4/5,1 l/100 km
Cena od  117 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - wnętrze
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

REKLAMA

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA