REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Emblemat RS ozdabiający nadwozie usportowionej odmiany Skody Octavii nie pozostawia wątpliwości, że to wersja dla kierowców przywiązujących wagę głównie do osiągów samochodu. Czy najnowsza Octavia RS z silnikiem wysokoprężnym spełni ich wymagania?

Samochody ze stajni koncernu Volkswagen Audi Group oznaczone emblematem RS to zazwyczaj dysponujące nadmiarem mocy, „pożerające asfalt potwory”.
Bardziej stonowanym wyjątkiem od tej reguły dotychczas pozostawały modele marki Skoda, w których Octavia RS wyróżniała się ponadprzeciętnymi osiągami, ale do wywołującego zawrót głowy bolidu było jej daleko.

REKLAMA

REKLAMA

Spoglądając na linię nadwozia trzeciej generacji Octavii RS nie sposób nie odnieść wrażenia, że producent konsekwentnie pozostawia Octavię RS w lidze samochodów szybkich, dynamicznych ale trzymających emocje kierowcy na wodzy.
Podwójne końcówki wydechów wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem, obniżone zawieszenie i atrakcyjne obręcze kół ze stopów lekkich dodają Octavii RS sportowego sznytu i uatrakcyjniają jej wygląd ale nie sprawiają, że Skoda znacznie wyróżnia spośród innych pojazdów.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

REKLAMA

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI – wnętrze

Stylizacja wnętrza jest w tonie nadwozia, czyli zachowawcza. Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością. Znakami rozpoznawczymi Octavii RS są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i czarna podsufitka. Poza tym na dźwigni zautomatyzowanej przekładni dumnie lśni emblemat RS.
Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przedział bagażowy również nie dostarcza powodów do narzekań – do wykorzystania jest 610 l przestrzeni przy „normalnym” położeniu tylnej kanapy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - napęd/układ jezdny

W gamie dostępnych jednostek napędowych dla wersji RS znalazły się dwa silniki. Benzynowy, rozwijający moc maksymalną 220 KM oraz wysokoprężny dysponujący mocą maksymalną 184 KM.
Mieliśmy okazję pojeździć słabszą wersją RS z silnikiem wysokoprężnym oraz zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią DSG.
Według danych producenta przednionapędowa Octavia RS Combi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 223 km/h.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Dane wyglądają zachęcająco, czy jednak usportowiona Skoda dostarcza kierowcy emocji godnych auta GTI?
Niekoniecznie. Mimo że sprawny układ napędowy żwawo napędza ważące aż 1435 kg auto od dolnych zakresów obrotomierza, a Skoda nie traci wigoru nawet przy wyższych prędkościach, próżno podczas jazdy szukać sportowej atmosfery.
Wielowahaczowe zawieszenie (w słabszych odmianach Octavii z tyłu pracuje belka skrętna) w połączeniu z kolumnami MCPherschona w przodu doskonale radzi sobie z gładkim tłumieniem nierówności jednocześnie zachowując odpowiednią do szybkiej jazdy sztywność na łukach. Do nieco zbyt czułego układu kierowniczego można się szybko przyzwyczaić i w rezultacie przestaje przeszkadzać. Wyciszenie przedziału pasażerskiego od szumów powietrza zwłaszcza przy wyższych prędkościach znacznie podwyższa komfort jazdy, szkoda tylko że podczas jazdy w ruchu miejskim przy wyższych obrotach silnik jest zbyt słyszalny. Zatem, Octavia RS z silnikiem Diesla jeździ dynamicznie, sprawnie ale próżno w niej szukać sportowego ducha. Może poza jednym - w ruchu miejskim, zwłaszcza gdy często zmieniamy styl jazdy przekładnia DSG potrafi trochę się pogubić i „zapomnieć” przez dłuższą chwilę zmienić przełożenie na wyższe przez co silnik jest utrzymywany na wyższych obrotach.

Za to Octavia RS 2.0 TDI przyzwoicie wypada pod względem zużycia paliwa, choć miłośnicy jazdy o kropelce mogą się poczuć rozczarowani. RS w ruchu miejskim zużywa około 8,5 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa rzadko przekracza 6,5 l na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI – podsumowanie

Największą bolączką Octavii RS 2.0 TDI ze skrzynią DSG jest jej cena sięgająca 117 tys. zł. Z pewnością tą wersją nie zainteresują się osoby poszukujące praktycznego i oszczędnego kombi. Z drugiej strony, dla fanów sportowych kompaktów typu Focus ST 184-konna wersja Octavii RS będzie z pewnością zbyt grzeczna. To oferta dla gotowych na kompromis poszukiwaczy aut klasy GTI. Z jednej strony nabędą bardzo praktyczny i wygodny w użytkowaniu na co dzień pojazd o akceptowalnym spalaniu i niezłych osiągach, z drugiej zgodzą się na mocno ograniczone emocje za kierownicą.

Zobacz też: Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - dane techniczne

Skoda Octavia RS 2.0 TDI 184 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 184 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 610/1740 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/181,4/145,2 cm
Rozstaw osi 268 cm
V-max 228 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 6,0/4,4/5,1 l/100 km
Cena od  117 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - wnętrze
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA