REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Emblemat RS ozdabiający nadwozie usportowionej odmiany Skody Octavii nie pozostawia wątpliwości, że to wersja dla kierowców przywiązujących wagę głównie do osiągów samochodu. Czy najnowsza Octavia RS z silnikiem wysokoprężnym spełni ich wymagania?

Samochody ze stajni koncernu Volkswagen Audi Group oznaczone emblematem RS to zazwyczaj dysponujące nadmiarem mocy, „pożerające asfalt potwory”.
Bardziej stonowanym wyjątkiem od tej reguły dotychczas pozostawały modele marki Skoda, w których Octavia RS wyróżniała się ponadprzeciętnymi osiągami, ale do wywołującego zawrót głowy bolidu było jej daleko.

REKLAMA

REKLAMA

Spoglądając na linię nadwozia trzeciej generacji Octavii RS nie sposób nie odnieść wrażenia, że producent konsekwentnie pozostawia Octavię RS w lidze samochodów szybkich, dynamicznych ale trzymających emocje kierowcy na wodzy.
Podwójne końcówki wydechów wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem, obniżone zawieszenie i atrakcyjne obręcze kół ze stopów lekkich dodają Octavii RS sportowego sznytu i uatrakcyjniają jej wygląd ale nie sprawiają, że Skoda znacznie wyróżnia spośród innych pojazdów.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

REKLAMA

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI – wnętrze

Stylizacja wnętrza jest w tonie nadwozia, czyli zachowawcza. Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością. Znakami rozpoznawczymi Octavii RS są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i czarna podsufitka. Poza tym na dźwigni zautomatyzowanej przekładni dumnie lśni emblemat RS.
Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przedział bagażowy również nie dostarcza powodów do narzekań – do wykorzystania jest 610 l przestrzeni przy „normalnym” położeniu tylnej kanapy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - napęd/układ jezdny

W gamie dostępnych jednostek napędowych dla wersji RS znalazły się dwa silniki. Benzynowy, rozwijający moc maksymalną 220 KM oraz wysokoprężny dysponujący mocą maksymalną 184 KM.
Mieliśmy okazję pojeździć słabszą wersją RS z silnikiem wysokoprężnym oraz zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią DSG.
Według danych producenta przednionapędowa Octavia RS Combi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 223 km/h.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Dane wyglądają zachęcająco, czy jednak usportowiona Skoda dostarcza kierowcy emocji godnych auta GTI?
Niekoniecznie. Mimo że sprawny układ napędowy żwawo napędza ważące aż 1435 kg auto od dolnych zakresów obrotomierza, a Skoda nie traci wigoru nawet przy wyższych prędkościach, próżno podczas jazdy szukać sportowej atmosfery.
Wielowahaczowe zawieszenie (w słabszych odmianach Octavii z tyłu pracuje belka skrętna) w połączeniu z kolumnami MCPherschona w przodu doskonale radzi sobie z gładkim tłumieniem nierówności jednocześnie zachowując odpowiednią do szybkiej jazdy sztywność na łukach. Do nieco zbyt czułego układu kierowniczego można się szybko przyzwyczaić i w rezultacie przestaje przeszkadzać. Wyciszenie przedziału pasażerskiego od szumów powietrza zwłaszcza przy wyższych prędkościach znacznie podwyższa komfort jazdy, szkoda tylko że podczas jazdy w ruchu miejskim przy wyższych obrotach silnik jest zbyt słyszalny. Zatem, Octavia RS z silnikiem Diesla jeździ dynamicznie, sprawnie ale próżno w niej szukać sportowego ducha. Może poza jednym - w ruchu miejskim, zwłaszcza gdy często zmieniamy styl jazdy przekładnia DSG potrafi trochę się pogubić i „zapomnieć” przez dłuższą chwilę zmienić przełożenie na wyższe przez co silnik jest utrzymywany na wyższych obrotach.

Za to Octavia RS 2.0 TDI przyzwoicie wypada pod względem zużycia paliwa, choć miłośnicy jazdy o kropelce mogą się poczuć rozczarowani. RS w ruchu miejskim zużywa około 8,5 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa rzadko przekracza 6,5 l na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI – podsumowanie

Największą bolączką Octavii RS 2.0 TDI ze skrzynią DSG jest jej cena sięgająca 117 tys. zł. Z pewnością tą wersją nie zainteresują się osoby poszukujące praktycznego i oszczędnego kombi. Z drugiej strony, dla fanów sportowych kompaktów typu Focus ST 184-konna wersja Octavii RS będzie z pewnością zbyt grzeczna. To oferta dla gotowych na kompromis poszukiwaczy aut klasy GTI. Z jednej strony nabędą bardzo praktyczny i wygodny w użytkowaniu na co dzień pojazd o akceptowalnym spalaniu i niezłych osiągach, z drugiej zgodzą się na mocno ograniczone emocje za kierownicą.

Zobacz też: Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - dane techniczne

Skoda Octavia RS 2.0 TDI 184 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 184 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 610/1740 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/181,4/145,2 cm
Rozstaw osi 268 cm
V-max 228 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 6,0/4,4/5,1 l/100 km
Cena od  117 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - wnętrze
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA