REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Emblemat RS ozdabiający nadwozie usportowionej odmiany Skody Octavii nie pozostawia wątpliwości, że to wersja dla kierowców przywiązujących wagę głównie do osiągów samochodu. Czy najnowsza Octavia RS z silnikiem wysokoprężnym spełni ich wymagania?

Samochody ze stajni koncernu Volkswagen Audi Group oznaczone emblematem RS to zazwyczaj dysponujące nadmiarem mocy, „pożerające asfalt potwory”.
Bardziej stonowanym wyjątkiem od tej reguły dotychczas pozostawały modele marki Skoda, w których Octavia RS wyróżniała się ponadprzeciętnymi osiągami, ale do wywołującego zawrót głowy bolidu było jej daleko.

REKLAMA

Spoglądając na linię nadwozia trzeciej generacji Octavii RS nie sposób nie odnieść wrażenia, że producent konsekwentnie pozostawia Octavię RS w lidze samochodów szybkich, dynamicznych ale trzymających emocje kierowcy na wodzy.
Podwójne końcówki wydechów wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem, obniżone zawieszenie i atrakcyjne obręcze kół ze stopów lekkich dodają Octavii RS sportowego sznytu i uatrakcyjniają jej wygląd ale nie sprawiają, że Skoda znacznie wyróżnia spośród innych pojazdów.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI – wnętrze

Stylizacja wnętrza jest w tonie nadwozia, czyli zachowawcza. Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością. Znakami rozpoznawczymi Octavii RS są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i czarna podsufitka. Poza tym na dźwigni zautomatyzowanej przekładni dumnie lśni emblemat RS.
Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przedział bagażowy również nie dostarcza powodów do narzekań – do wykorzystania jest 610 l przestrzeni przy „normalnym” położeniu tylnej kanapy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - napęd/układ jezdny

W gamie dostępnych jednostek napędowych dla wersji RS znalazły się dwa silniki. Benzynowy, rozwijający moc maksymalną 220 KM oraz wysokoprężny dysponujący mocą maksymalną 184 KM.
Mieliśmy okazję pojeździć słabszą wersją RS z silnikiem wysokoprężnym oraz zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią DSG.
Według danych producenta przednionapędowa Octavia RS Combi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 223 km/h.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Dane wyglądają zachęcająco, czy jednak usportowiona Skoda dostarcza kierowcy emocji godnych auta GTI?
Niekoniecznie. Mimo że sprawny układ napędowy żwawo napędza ważące aż 1435 kg auto od dolnych zakresów obrotomierza, a Skoda nie traci wigoru nawet przy wyższych prędkościach, próżno podczas jazdy szukać sportowej atmosfery.
Wielowahaczowe zawieszenie (w słabszych odmianach Octavii z tyłu pracuje belka skrętna) w połączeniu z kolumnami MCPherschona w przodu doskonale radzi sobie z gładkim tłumieniem nierówności jednocześnie zachowując odpowiednią do szybkiej jazdy sztywność na łukach. Do nieco zbyt czułego układu kierowniczego można się szybko przyzwyczaić i w rezultacie przestaje przeszkadzać. Wyciszenie przedziału pasażerskiego od szumów powietrza zwłaszcza przy wyższych prędkościach znacznie podwyższa komfort jazdy, szkoda tylko że podczas jazdy w ruchu miejskim przy wyższych obrotach silnik jest zbyt słyszalny. Zatem, Octavia RS z silnikiem Diesla jeździ dynamicznie, sprawnie ale próżno w niej szukać sportowego ducha. Może poza jednym - w ruchu miejskim, zwłaszcza gdy często zmieniamy styl jazdy przekładnia DSG potrafi trochę się pogubić i „zapomnieć” przez dłuższą chwilę zmienić przełożenie na wyższe przez co silnik jest utrzymywany na wyższych obrotach.

Za to Octavia RS 2.0 TDI przyzwoicie wypada pod względem zużycia paliwa, choć miłośnicy jazdy o kropelce mogą się poczuć rozczarowani. RS w ruchu miejskim zużywa około 8,5 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa rzadko przekracza 6,5 l na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI – podsumowanie

Największą bolączką Octavii RS 2.0 TDI ze skrzynią DSG jest jej cena sięgająca 117 tys. zł. Z pewnością tą wersją nie zainteresują się osoby poszukujące praktycznego i oszczędnego kombi. Z drugiej strony, dla fanów sportowych kompaktów typu Focus ST 184-konna wersja Octavii RS będzie z pewnością zbyt grzeczna. To oferta dla gotowych na kompromis poszukiwaczy aut klasy GTI. Z jednej strony nabędą bardzo praktyczny i wygodny w użytkowaniu na co dzień pojazd o akceptowalnym spalaniu i niezłych osiągach, z drugiej zgodzą się na mocno ograniczone emocje za kierownicą.

Zobacz też: Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - dane techniczne

Skoda Octavia RS 2.0 TDI 184 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 184 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 610/1740 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/181,4/145,2 cm
Rozstaw osi 268 cm
V-max 228 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 6,0/4,4/5,1 l/100 km
Cena od  117 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI - wnętrze
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA