REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Piękna linia nadwozia, a pod maską pięciocylindrowy silnik wysokoprężny podrasowany przez szwedzkich tunerów. Volvo S60 D5 Polestar to gratka dla koneserów szybkich i oszczędnych diesli.

Volvo S60 D5 Polestar z parkietem R-Design to propozycja dla kierowców, którzy nie lubią pozostawać na drodze niezauważeni. Piękna linia nadwozia w kolorze śnieżnej bieli w połączeniu z osiemnastocalowymi obręczami kół i dodającymi smaczku dyskretnymi spojlerami współgrają na tyle dobrze, że mało kto nie zwraca uwagi na mknące ulicą Volvo.
Dziarskości nadwoziu dodaje obniżone o 1,5 cm zawieszenie oraz dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Test Volvo S60 D5 Polestar - wnętrze

Przedział pasażerski wersji Polestar nie „kokietuje” sportowymi akcentami. Dobrej jakości materiały wykończeniowe, wygodne, zapewniające odpowiednie podparcie fotele i przejrzystość panelu z „zegarami” poprawiają samopoczucie kierowcy. Minusami przedziału pasażerskiego są stosunkowo niewielka ilość przestrzeni w tylnej części nadwozia oraz nieintuicyjna obsługa najeżonej przyciskami konsoli centralnej.
Malkontenci znajdą też powód do narzekań w kwestii obszerności bagażnika. 380 l to co prawda objętość wystarczająca do spakowania czteroosobowej rodziny na wakacyjny wyjazd, ale niewielki otwór załadunku ogranicza możliwości przewozowe szwedzkiej limuzyny.

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volvo S60 D5 Polestar - napęd/układ jezdny

Szwedzki producent od momentu zaprezentowania opisywanej generacji modelu S60 zasłynął ze świetnych silników wysokoprężnych. A jedną z najlepiej ocenianych przez użytkowników jednostek jest pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 l, w który została wyposażona wersja D5 Polestar.
Emblemat Polestar, oznacza że zamawiający S60 D5 dokupił za 1100 euro pakiet tuningowy, który zwiększył moc maksymalną jednostki napędowej w stosunku do podstawowej odmiany D5 o 15 KM i maksymalny moment obrotowy o 30  Nm. Tym samym D5 Polestar dysponuje mocą maksymalną 230 KM i maksymalnym momentem obrotowym 470 Nm.

Według danych producenta Polestar przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s i może się rozpędzić do 225 km/h. Nie są to osiągi oszałamiające, ale na pewno zapewniające przyjemność prowadzenia.
Jednostka napędowa jest doskonale wyciszona, co znacznie podnosi komfort jazdy podczas dłuższych podróży. Co więcej, pięciocylindrowy silnik nie brzmi jak tradycyjny „diesel”. Nie drażni uszu podróżujących charakterystycznym klekotem.
Po wciśnięciu pedału przyspieszenia Polestar pewnie rozpędza się od dolnych zakresów obrotomierza nie tracąc wigoru nawet przy wysokich prędkościach.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Współpracująca z napędem automatyczna sześciobiegowa przekładnia płynnie zmienia poszczególne przełożenia, ale w sytuacji gdy chcemy szybko przyspieszyć wykazuje zwolnioną reakcję na tzw. kick down.
Zawieszenie opisywanej wersji S60 zostało zestrojone sztywno. A to w połączeniu z ciężkim pięciocylindrowym dieslem i osiemnastocalowymi felgami z oponami o niskim profilu sprawia, że tłumienie nierówności nie jest najmocniejszą stroną Polesatra R-design.

Na równych, krętych odcinkach samochód prowadzi się zaskakująco neutralnie, a tendencja do podsterowności jest zdecydowanie mniejsza niż tego oczekiwaliśmy.
Cieszy niskie zużycie paliwa. Ze względu na fakt, że nawet przy wysokich prędkościach pięciocylindrowy silnik jest utrzymywany na niskich obrotach zużycie paliwa w trasie oscyluje wokół 6,5-6,8 l/100 km. W mieście w warunkach zimowych wynik oscylował wokół 10 l/100 km.

Zobacz też: Test Mitsubishi ASX: diesel doskonały?

Test Volvo S60 D5 Polestar - podsumowanie

Volvo S60 w wersji D5 z pakietem Polestar i opcją R-Design oraz automatyczną przekładnią kosztuje ok. 170 tys. zł. Nie jest to mało, ale biorąc pod uwagę fakt, że jest to cena za atrakcyjnie wyglądające, świetnie wyposażone auto, które daje kierowcy sporo frajdy z jazdy a przy tym charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa, kwota - odnosząc ją do konkurentów z klasy Premium - jest konkurencyjna.

Zobacz też: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Volvo S60 D5 Polestar - dane techniczne

Test Volvo S60 D5 Polestar
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 230 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 470 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,8/186,5/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,4 s
Zużycie paliwa* 8,5/5,1/6,3 l/100 km
Cena od  170 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany


Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA