REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S60 D5 Polestar

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Piękna linia nadwozia, a pod maską pięciocylindrowy silnik wysokoprężny podrasowany przez szwedzkich tunerów. Volvo S60 D5 Polestar to gratka dla koneserów szybkich i oszczędnych diesli.

Volvo S60 D5 Polestar z parkietem R-Design to propozycja dla kierowców, którzy nie lubią pozostawać na drodze niezauważeni. Piękna linia nadwozia w kolorze śnieżnej bieli w połączeniu z osiemnastocalowymi obręczami kół i dodającymi smaczku dyskretnymi spojlerami współgrają na tyle dobrze, że mało kto nie zwraca uwagi na mknące ulicą Volvo.
Dziarskości nadwoziu dodaje obniżone o 1,5 cm zawieszenie oraz dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Test Volvo S60 D5 Polestar - wnętrze

Przedział pasażerski wersji Polestar nie „kokietuje” sportowymi akcentami. Dobrej jakości materiały wykończeniowe, wygodne, zapewniające odpowiednie podparcie fotele i przejrzystość panelu z „zegarami” poprawiają samopoczucie kierowcy. Minusami przedziału pasażerskiego są stosunkowo niewielka ilość przestrzeni w tylnej części nadwozia oraz nieintuicyjna obsługa najeżonej przyciskami konsoli centralnej.
Malkontenci znajdą też powód do narzekań w kwestii obszerności bagażnika. 380 l to co prawda objętość wystarczająca do spakowania czteroosobowej rodziny na wakacyjny wyjazd, ale niewielki otwór załadunku ogranicza możliwości przewozowe szwedzkiej limuzyny.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volvo S60 D5 Polestar - napęd/układ jezdny

REKLAMA

Szwedzki producent od momentu zaprezentowania opisywanej generacji modelu S60 zasłynął ze świetnych silników wysokoprężnych. A jedną z najlepiej ocenianych przez użytkowników jednostek jest pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 l, w który została wyposażona wersja D5 Polestar.
Emblemat Polestar, oznacza że zamawiający S60 D5 dokupił za 1100 euro pakiet tuningowy, który zwiększył moc maksymalną jednostki napędowej w stosunku do podstawowej odmiany D5 o 15 KM i maksymalny moment obrotowy o 30  Nm. Tym samym D5 Polestar dysponuje mocą maksymalną 230 KM i maksymalnym momentem obrotowym 470 Nm.

Według danych producenta Polestar przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s i może się rozpędzić do 225 km/h. Nie są to osiągi oszałamiające, ale na pewno zapewniające przyjemność prowadzenia.
Jednostka napędowa jest doskonale wyciszona, co znacznie podnosi komfort jazdy podczas dłuższych podróży. Co więcej, pięciocylindrowy silnik nie brzmi jak tradycyjny „diesel”. Nie drażni uszu podróżujących charakterystycznym klekotem.
Po wciśnięciu pedału przyspieszenia Polestar pewnie rozpędza się od dolnych zakresów obrotomierza nie tracąc wigoru nawet przy wysokich prędkościach.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Współpracująca z napędem automatyczna sześciobiegowa przekładnia płynnie zmienia poszczególne przełożenia, ale w sytuacji gdy chcemy szybko przyspieszyć wykazuje zwolnioną reakcję na tzw. kick down.
Zawieszenie opisywanej wersji S60 zostało zestrojone sztywno. A to w połączeniu z ciężkim pięciocylindrowym dieslem i osiemnastocalowymi felgami z oponami o niskim profilu sprawia, że tłumienie nierówności nie jest najmocniejszą stroną Polesatra R-design.

Na równych, krętych odcinkach samochód prowadzi się zaskakująco neutralnie, a tendencja do podsterowności jest zdecydowanie mniejsza niż tego oczekiwaliśmy.
Cieszy niskie zużycie paliwa. Ze względu na fakt, że nawet przy wysokich prędkościach pięciocylindrowy silnik jest utrzymywany na niskich obrotach zużycie paliwa w trasie oscyluje wokół 6,5-6,8 l/100 km. W mieście w warunkach zimowych wynik oscylował wokół 10 l/100 km.

Zobacz też: Test Mitsubishi ASX: diesel doskonały?

Test Volvo S60 D5 Polestar - podsumowanie

Volvo S60 w wersji D5 z pakietem Polestar i opcją R-Design oraz automatyczną przekładnią kosztuje ok. 170 tys. zł. Nie jest to mało, ale biorąc pod uwagę fakt, że jest to cena za atrakcyjnie wyglądające, świetnie wyposażone auto, które daje kierowcy sporo frajdy z jazdy a przy tym charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa, kwota - odnosząc ją do konkurentów z klasy Premium - jest konkurencyjna.

Zobacz też: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Volvo S60 D5 Polestar - dane techniczne

Test Volvo S60 D5 Polestar
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 230 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 470 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,8/186,5/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,4 s
Zużycie paliwa* 8,5/5,1/6,3 l/100 km
Cena od  170 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany


Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA