REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Jetta Hybrid

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hybryda zbudowana na bazie udanej Jetty jest jak na produkt Volkswagena dość kontrowersyjna. Od pierwszego kontaktu czuć, że niemiecki koncern nie liczy na dużą sprzedaż modelu w Europie. W teście Volkswagen Jetta Hybrid.

O tym, że mamy do czynienia z wersją hybrydową popularnej Jetty świadczą jedynie szczegóły. Wprawne oko zauważy emblematy Hybrid na atrapie chłodnicy, przednich błotnikach  i pokrywie bagażnika. Poza tymi detalami Jetta Hybrid nie wyróżnia się niczym szczególnym od tradycyjnej odmiany modelu.

REKLAMA

Volkswagen konsekwentnie od wielu lat stosuje zasadę tonowania emocji w designie i trzeba przyznać, że na dłuższą metę taka polityka przynosi efekty. Choć nie można odmówić najnowszym modelom Volkswagena urody, to jednak nie zachwycają wyrazistością sylwetki, jak niektórzy konkurenci. Za to ich stylizacje wolniej się starzeją i zyskują uznanie kierowców w różnym wieku.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Volkswagen Jetta Hybrid – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski hybrydowej Jetty nie różni się od przedziału pasażerskiego tradycyjnej odmiany modelu. Przestronna i wygodna kabina to mocna strona sedana Volkswagena. Przednie fotele mają bardzo dobry profil i są obszerne. Z kolei z tyłu miejsca jest pod dostatkiem nawet dla wysokich pasażerów. Kierownica ma szeroki zakres regulacji i jest przyjemna w dotyku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dysonansem w jakości wykończenia, do której przyzwyczaił nas Volkswagen jest tapicerka. Ta w recenzowanym egzemplarzu przypominała imitację skóry. I to właśnie w tym momencie po raz pierwszy poczuliśmy, że Jetta Hybrid nie jest modelem produkowanym w Europie na rynek europejski, tylko jest produkowana w Meksyku głównie dla odbiorców amerykańskich.

Szczegółami, które odróżniają hybrydę od tradycyjnej odmiany Jetty są też „zegary”. Hybryda w miejscu obrotomierza ma wskaźnik informujący m.in. o stopniu ładowania lub pobierania energii z akumulatorów.

Bolączką hybryd jest bagażnik, który zazwyczaj jest znacznie mniejszy od tego w samochodach, w których konstrukcji nie trzeba wygospodarowywać miejsca na duże akumulatory. Także z tego powodu bagażnik w Jettcie Hybrid został zmniejszony do 320 l.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

 Volkswagen Jetta Hybrid – napęd/układ jezdny

Do napędu Jetty Hybrid służy układ hybrydowy składający się z benzynowego silnika 1.4 TSI, który rozwija moc maksymalną 150 KM oraz z silnika elektrycznego rozwijającego moc 27 KM. Zgodnie z zapewnieniami producenta pojazd jest w stanie przejechać będąc zasilanym tylko z silnika elektrycznego dystans 2 km i może się rozpędzić do 70 km/h. Podczas jazdy układ hybrydowy dysponuje mocą sumaryczną 170 KM. System potrafi odzyskiwać energię z hamownia, ładując nią akumulatory.

Najmilsze w jeździe hybrydą są – bezszelestność i niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim.

Po uruchomieniu systemu Jetta Hybrid zachowuje się tak jak typowy przedstawiciel gatunku – czyli nie dzieje się nic. Dopiero przesunięcie dźwigni skrzyni biegów w pozycję D lub R i naciśnięcie pedału gazu powoduje bezszelestne ruszenie z miejsca.

REKLAMA

Gdy zechcemy zdecydowanie przyspieszyć  komputer dołączy silnik benzynowy i w błędzie jest ten, kto pomyśli, że Jetta Hybrid nie potrafi zaskoczyć. Gdy zechcemy w pełni wykorzystać moc maksymalną układu, auto przyspieszy od 0 do 100 km/h w 8,6 s. i może rozpędzi się do 210 km/h. To wyniki w zupełności wystarczające do bardzo sprawnej jazdy.

Niemniej zwiększona masa pojazdu i przesunięty środek ciężkości sprawiają, że jazda hybrydową Jettą nie zachęca do sprintów. Precyzyjny układ kierowniczy nie zrekompensuje dużej masy i podsterowności, które czuć podczas slalomu. Poza tym charakter napędu skłania prowadzącego do delektowania się ciszą i bicia rekordów w jak najniższym spalaniu. Niestety w tym ostatnim spotka nas rozczarowanie. Bo o ile producent wskazuje, że zużycie paliwa w ruchu miejskim to w przypadku Jetty Hybrid 4,4 l benzyny na 100 km, to praktyka udowadnia, że nie jest to mniej niż 7 l/100 km, a częściej wynik zużycia paliwa w warunkach miejskich dochodzi do 8 l/100 km. Japońscy konkurenci w tej kwestii wypadają oszczędniej przynajmniej o 1,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

Volkswagen Jetta Hybrid – podsumowanie

Volkswagen Jetta Hybrid występuje tylko w jednej najbogatszej specyfikacji Highline. Oznacza to, że w wyposażeniu standardowym modelu znajdziemy m.in. biksenonowe reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy, kamerę cofania z czujnikami parkingowymi, poduszki boczne i kurtynowe z przodu i z tyłu, tempomat, czy dwustrefową automatyczną klimatyzację.

Niestety to wszystko dostępne jest za kwotę 123 490 zł. A biorąc pod uwagę zmniejszony bagażnik i spore zużycie paliwa, wydaje się rozsądniejszym zakup Jetty w tej samej opcji wyposażenia, ale z silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM. Zaoszczędzimy około 23 tys. zł w chwili zakupu i mniej wydamy na paliwo. Z kolei zwolennicy jednostek benzynowych mogą zamiast hybrydy wybrać również najbogatszą wersję Jetty z silnikiem 1.4 TSI o mocy 160 KM. Wtedy zaoszczędzimy ponad 30 tys. zł.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Volkswagen Jetta Hybrid – dane techniczne

Volkswagen Jetta Hybrid
Typ silnika beznz. Turbo + elektr.
Pojemność  1395 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 320 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,4/177,8/148,2 cm
Rozstaw osi 265,1 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6
Zużycie paliwa* 4,4/3,9/4,1 l/100 km
Cena od (promocja) 123 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Napis na pokrywie bagażnika zdradza, że mamy do czynienia z Volkswagenem Jettą Hybrid.
Moto.wieszjak.pl
Wprawne oko zauważy niebieską obręcz wokół loga Volkswagena Jetta Hybrid.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta Hybrid to rzadki widok na polskich ulicach
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta Hybrid - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - wskaźnik poboru mocy
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - wyświetlacz działania układu hybrydowego
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - fotel kierowcy
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - tylna kanapa
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - bagaznik
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - tył
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - przód
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA