REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari F12berlinetta pojedzie na Bridgestone

Subskrybuj nas na Youtube
Ferrari F12berlinetta
Ferrari F12berlinetta
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Ferrari zdecydowało, na jakich oponach stanowiących pierwsze wyposażenie modelu wyjedzie F12berlinetta. Będzie to ogumienie Bridgestone Potenza S007.

Model Bridgestone S007 został opracowany specjalnie do szybkich, wyczynowych aut, które wymagają ekstremalnej odporności opon na siły boczne ze względu na sportowe osiągi pojazdu. Wzór bieżnika składa się ze sztywnych klocków zapewniających doskonałą sterowność i niezrównaną przyczepność na suchej nawierzchni. Szeroki bieżnik zewnętrzny wraz ze specjalnie dopasowaną strukturą karkasu zapewniają maksymalną przyczepność przy pokonywaniu zakrętów, nawet przy największym obciążeniu. Opony S007 będą montowane w modelu F12berlinetta zarówno w wersji konwencjonalnej, jak i w wersji Run-Flat.

REKLAMA

Zobacz też: 30 lat silników Diesla w BMW

REKLAMA

Jesteśmy dumni, że Bridgestone może kontynuować swoją wieloletnią współpracę z Ferrari i produkować opony do najmocniejszej jak dotąd serii modeli Ferrari” – powiedział Edwin Van der Stad,  Director Sales, Consumer Business Unit, Bridgestone Europe.  

Nowe Ferrari F12berlinetta z pewnością stanowi wyzwanie dla producentów opon. Model ten zapoczątkowuje nową generację 12-cylindrowych Ferrari, zapewniając niespotykane dotąd osiągi (0–200 km/h w 8,5 sekundy, maksymalna prędkość ponad 340 km/h, czas okrążenia na torze Fiorano: 1’23”) możliwe dzięki nowemu, wyjątkowemu silnikowi, niezrównanemu prowadzeniu, nowatorskiemu designowi i aerodynamice.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee (1993 – 1998) – terenówka z charakterem

REKLAMA

Inżynierowie Bridgestone stworzyli opony Potenza S007, opierając się na technologiach konstrukcyjnych i materiałowych opracowanych podczas 14 sezonów wyścigów Formuły 1 FIA, do których firma Bridgestone była oficjalnym dostawcą opon. Aby spełnić wymagania Ferrari dotyczące większej oszczędności paliwa, technologie te zostały połączone z zaawansowaną wiedzą firmy na temat opon na poziomie cząsteczkowym. Wiedza ta pozwoliła zoptymalizować mieszankę i reakcje zachodzące między węglem, krzemionką a gumą w sposób obniżający opór toczenia i zużycie paliwa.

Bridgestone opracowuje opony do Ferrari i dostarcza ogumienie na pierwsze wyposażenie do aut zjeżdżających z taśmy w Maranello od czasu modelu Ferrari 348 z 1990 roku. Wiele sztandarowych modeli Ferrari zostało wyposażonych w opony Bridgestone. Bridgestone dostarczał także opony wyścigowe Potenza F1 zespołowi Scuderia Ferrari Formula 1, w latach 1999–2010, a więc w okresie, gdy team Scuderia Ferrari ośmiokrotnie zdobył mistrzostwo świata Formuły 1 w kategorii konstruktorów i siedmiokrotnie zdobył mistrzostwo świata kierowców.

Źródło: Materiały prasowe Bridgestone

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA