REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sportage: ciągle w formie

Tomasz Korniejew
Kia Sportage - przód
Kia Sportage - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kia Sportage odkąd pojawiła się w salonach sprzedaży cieszy się ogromnym zainteresowaniem. A jak samochód prezentuje się po trzech latach od debiutu, w otoczeniu ciągle zmieniającej się konkurencji?

Prezentuje się nieźle. Przynajmniej pod względem stylizacji, którą Kia Sportage ma odważną. Dla wielu wyrazista bryła nadwozia koreańskiego SUV-a była argumentem do snucia teorii na temat rychłego znudzenia się wyglądu Sportage.

REKLAMA

REKLAMA

Minęły dwa lata i… nic szczególnego się nie stało. Owszem, linia nadwozia Kii nie jest już tak zaskakująca jak w pierwszych miesiącach po debiucie, ale samochód nadal prezentuje się ciekawie.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Wnętrze

Przestronne i wciąż przyzwoicie wykonane. Mimo, że tworzywo sztuczne użyte do zrobienia tablicy przyrządów jest twarde, nie sprawia wrażenia tandetnego.

REKLAMA

Całość jest czytelna i rozplanowana intuicyjnie. Przedział bagażowy jest nieco mniejszy niż standardowo oferują konkurenci, ale wciąż wystarczający dla potrzeb rodziny - ma 465 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd/układ jezdny

Pod maską widocznego na fotografiach Sportage pracował znany silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM.

Jednostka wyróżnia się kulturalną, cichą pracą i świetną elastycznością. Wymieniona jako ostatnia cecha jest zasługą dostępności maksymalnego momentu obrotowego (373 Nm) już od 2000 obr./min. w wersji z przekładnią automatyczną.

Ważąca 1601 kg Kia Sportage według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 s. Teoretycznie nie są to wyniki godne pochwały, ale w praktyce subiektywne odczucia są inne. Sportagem jeździ się sprawnie, zarówno w zatłoczonym mieście, jak i w trasie.

Zobacz też: Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim

Kia rozsądnie obchodzi się z paliwem. W recenzowanym egzemplarzu bez trudu osiągaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 10 l/100 km w ruchu miejskim i w korkach. Biorąc pod uwagę fakt, że samochód został wyposażony w napęd na cztery koła oraz przekładnię automatyczną wynik jest przyzwoity.

Zawieszenie Sportage jest na tyle zaawansowane, że zapewnia optymalny komfort podczas jazdy po nierównościach jednocześnie utrzymując samochód w ryzach podczas szybkiej jazdy po łukach. Nie oznacza to, że Kia Sportage nie ma tendencji do przechyłów. Ma, ale mimo to samochód utrzymuje zadany tor jazdy.

Układ kierowniczy pozwala na przewidywalne prowadzenie SUV-a Kii.

Zobacz też: Test Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4: energiczne połączenie

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Kii Sportage z opisywanym silnikiem kosztuje 85 300 zł. Jednak widoczny na zdjęciu egzemplarz został wyposażony w najbogatszy pakiet wyposażenia XL, co podniosło jego cenę o 13 500 zł. Ponadto Kia została wyposażona w automatyczną przekładnię za 5000 zł oraz napęd na obie osie za 8000 zł. W sumie cena opisywanego egzemplarza to 111 800 zł.

Dla przykładu, wyposażony w napęd na obie osie, silnik wysokoprężny o mocy 150 KM i manualną przekładnię RAV4 kosztuje około 140 tys. zł. Na tym tle wyposażona m.in. w reflektory ksenonowe Kia Sportage wypada atrakcyjnie.

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Dane techniczne:

KiaSportage 2.0 CRDi 4x4 aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 373 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 465/564/1353 l
Wymiary (dł./szer.) 444/185,5/163,5 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1
Zużycie paliwa* 9,9/5,8/8,7 l/100 km
Cena od 98 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Sportage - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Kia Sportage - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sportage - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sportage - tył
Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA