REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: nowa Kia Cee’d – koreański Golf

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Kia Cee’d - model 2012, dojrzała pod każdym względem. Ma atrakcyjny design, zaawansowane zawieszenie i dobrej jakości wnętrze. Co więcej, można ją wyposażyć m.in. w biksenonowe reflektory, skórzana tapicerkę, czy nawigację z językiem polskim. Najnowszy Cee’d ma pełny oręż by bez kompleksów stanąć do walki z Golfem czy Focusem.

Kreowany przez KIA Motors na gwiazdę, stylista Peter Schreyer tym razem stworzył nadwozie jednoznacznie kojarzące się z popularnymi autami kompaktowymi o niemieckim rodowodzie – z Golfem i Astrą.

REKLAMA

REKLAMA

Nie trzeba być wnikliwym obserwatorem świata motoryzacji, by domyślić się że to podobieństwo nie jest przypadkowe. Producent stara się za wszelką cenę podkreślić, że KIA nie ma nic wspólnego dawnym wizerunkiem samochodów z Korei. To oznacza koniec z nudną stylizacją, tanim wnętrzem i ubogim wyposażeniem. Najnowszy Cee’d prezentuje się świetnie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

W porównaniu do poprzednika nadwozie jest niższe o 1 cm, za to dłuższe o 5 cm. Mimo zastosowania całkowicie nowej platformy nie zmienił się rozstaw osi (265 cm). Dzięki zabiegowi zwężenia nadwozia o 1 cm i jednoczesnemu zwiększeniu rozstawu kół przednich o 1,7 cm, a tylnych o 3,2 cm sylwetka Cee’da wygląda bardziej muskularnie.

Wnętrze

Nastąpiła tu prawdziwa rewolucja. Kształt tablicy przyrządów przypomina ten z topowego modelu Kii – Optimy. Znacznie wzrosła jakość wykończenia. Lepsze są materiały oraz dokładność montażu poszczególnych elementów.

REKLAMA

Tablica przyrządów nowej Kii Cee’d może być wyposażona w kolorowy wyświetlacz systemów nawigacji i Audio. Jednak najciekawszym akcentem wnętrza nowego Cee’da jest kolorowy wyświetlacz, który może zastąpić analogowy prędkościomierz. Wtedy wskazówka prędkościomierza i cyferblat są wyświetlane na ekranie za kierownicą. Pod nimi pokazywane są informacje komputera pokładowego. Zestawiając to z naszpikowaną przyciskami, obszytą skórą kierownicą, kokpit nowej Kii robi wrażenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przeciwieństwie do poprzednika nowego Cee’da moża wyposażyć w wiele ciekawych opcji. Na przykład w system Flex Steer, dzięki któremu możemy zmieniać siłę wspomagania kierownicy i czułość układu w trzech trybach – Sport, normal i Comfort, Cee’da możemy też wyposażyć w kamerę cofania oraz system Kia Auto Park, który sam kręci kierownicą podczas parkowania równoległego.

Mimo niższego i węższego nadwozia przedział pasażerski koreańskiego kompaktu urósł. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest więcej. Zwiększyła się także przestrzeń na pakunki. Bagażnik nowego Cee’da ma objętość 380 l, to o 40 więcej niż u poprzednika.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Cee’da znajdzie  się pięć silników. Trzy wysokoprężne oraz dwa benzynowe. Najmniejszy diesel to silnik o pojemności 1,4l o mocy 90 KM, dostępna jest też  110-konna wersja tego silnika. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną jest silnik o pojemności 1,6 l o mocy 128 KM.    

Podstawową jednostką benzynową jest silnik o pojemności 1,4 l o mocy 100 KM, z kolei najmocniejszą jednostką w gamie jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 l rozwijający moc 135 KM.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się autem z najmocniejszym dostępnym silnikiem.

Według danych producenta, ważący 1193 kg KIA Cee’d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. W praktyce jednostka jest ospała w dolnym zakresie obrotów, co wymusza na kierowcy lubiącym dynamiczny styl jazdy utrzymywanie silnika na wysokich obrotach i znaczną redukcję przełożenia przed wyprzedzaniem. To charakterystyczne dla niektórych aut japońskich, może od teraz także dla koreańskich?

Najnowsza   to samochód komfortowy i bardzo cichy. Podczas jazdy nawet z wyższymi prędkościami we wnętrzu Cee’da jest cicho. Duży plus za zawieszenie. Z przodu zastosowano tradycyjne kolumny MacPherson, natomiast z tyłu niezależne typu Multi-link.

Elektryczny układ wspomagania kierownicy ze wspomnianym wcześniej systemem Flex Steer pozwala dopasować pracę układu kierowniczego w zależności od preferencji kierowcy. Po sprawdzeniu jego działania przyznajemy, że jest to jedna z najfajniejszych opcji w jakie można wyposażyć nowego Cee’da.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Podsumowanie

Ceny nowego Cee’da na polskim rynku nie są jeszcze znane. W styczniu gamę (obecnie dostępny jest także Cee'd kombi) uzupełni trzydrzwiowy ProCee’d. Udało nam się dowiedzieć, że cenowo najnowsze dziecko Kii będzie pozycjonowane mniej więcej po środku segmentu popularnych kompaktów. Jeżeli zapowiedzi o cenie okażą się prawdziwe to Cee’d ma wszelkie szanse, by stać się najchętniej kupowanym autem w klasie. Dzięki rozsądnej cenie przyciągnie do salonów klientów, którzy szczególną uwagę zwracają na koszt zakupu, a z drugiej strony dzięki jakości wykończenia, stylizacji oraz mnogości opcji na liście wyposażenia dodatkowego wytrąca argument tym, którzy twierdzą, że Cee’d może i jest tańszy, ale konkurenci z Niemiec oferują więcej. Tym bardziej, że najnowszą kompaktową Kię można wyposażyć w dotychczas niedostępne w modelu biksenonowe reflektory z systemem doświetlania zakrętów, system samodzielnie parkujący auto, kolorową nawigację, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich czy uwaga… zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnię, czyli odpowiedź na niemieckie DSG.  

KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - reflektor LED
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - kamera cofania
KIA
KIA Cee'd - kokpit
KIA
KIA Cee'd - kokpit
KIA
KIA Cee'd - fotele
KIA
KIA Cee'd - bagażnik
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - skrzynia biegów
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - silnik
KIA
KIA Cee'd - koło
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA