REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: nowa Kia Cee’d – koreański Golf

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Kia Cee’d - model 2012, dojrzała pod każdym względem. Ma atrakcyjny design, zaawansowane zawieszenie i dobrej jakości wnętrze. Co więcej, można ją wyposażyć m.in. w biksenonowe reflektory, skórzana tapicerkę, czy nawigację z językiem polskim. Najnowszy Cee’d ma pełny oręż by bez kompleksów stanąć do walki z Golfem czy Focusem.

Kreowany przez KIA Motors na gwiazdę, stylista Peter Schreyer tym razem stworzył nadwozie jednoznacznie kojarzące się z popularnymi autami kompaktowymi o niemieckim rodowodzie – z Golfem i Astrą.

REKLAMA

Nie trzeba być wnikliwym obserwatorem świata motoryzacji, by domyślić się że to podobieństwo nie jest przypadkowe. Producent stara się za wszelką cenę podkreślić, że KIA nie ma nic wspólnego dawnym wizerunkiem samochodów z Korei. To oznacza koniec z nudną stylizacją, tanim wnętrzem i ubogim wyposażeniem. Najnowszy Cee’d prezentuje się świetnie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

W porównaniu do poprzednika nadwozie jest niższe o 1 cm, za to dłuższe o 5 cm. Mimo zastosowania całkowicie nowej platformy nie zmienił się rozstaw osi (265 cm). Dzięki zabiegowi zwężenia nadwozia o 1 cm i jednoczesnemu zwiększeniu rozstawu kół przednich o 1,7 cm, a tylnych o 3,2 cm sylwetka Cee’da wygląda bardziej muskularnie.

Wnętrze

Nastąpiła tu prawdziwa rewolucja. Kształt tablicy przyrządów przypomina ten z topowego modelu Kii – Optimy. Znacznie wzrosła jakość wykończenia. Lepsze są materiały oraz dokładność montażu poszczególnych elementów.

REKLAMA

Tablica przyrządów nowej Kii Cee’d może być wyposażona w kolorowy wyświetlacz systemów nawigacji i Audio. Jednak najciekawszym akcentem wnętrza nowego Cee’da jest kolorowy wyświetlacz, który może zastąpić analogowy prędkościomierz. Wtedy wskazówka prędkościomierza i cyferblat są wyświetlane na ekranie za kierownicą. Pod nimi pokazywane są informacje komputera pokładowego. Zestawiając to z naszpikowaną przyciskami, obszytą skórą kierownicą, kokpit nowej Kii robi wrażenie.

W przeciwieństwie do poprzednika nowego Cee’da moża wyposażyć w wiele ciekawych opcji. Na przykład w system Flex Steer, dzięki któremu możemy zmieniać siłę wspomagania kierownicy i czułość układu w trzech trybach – Sport, normal i Comfort, Cee’da możemy też wyposażyć w kamerę cofania oraz system Kia Auto Park, który sam kręci kierownicą podczas parkowania równoległego.

Mimo niższego i węższego nadwozia przedział pasażerski koreańskiego kompaktu urósł. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest więcej. Zwiększyła się także przestrzeń na pakunki. Bagażnik nowego Cee’da ma objętość 380 l, to o 40 więcej niż u poprzednika.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Cee’da znajdzie  się pięć silników. Trzy wysokoprężne oraz dwa benzynowe. Najmniejszy diesel to silnik o pojemności 1,4l o mocy 90 KM, dostępna jest też  110-konna wersja tego silnika. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną jest silnik o pojemności 1,6 l o mocy 128 KM.    

Podstawową jednostką benzynową jest silnik o pojemności 1,4 l o mocy 100 KM, z kolei najmocniejszą jednostką w gamie jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 l rozwijający moc 135 KM.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się autem z najmocniejszym dostępnym silnikiem.

REKLAMA

Według danych producenta, ważący 1193 kg KIA Cee’d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. W praktyce jednostka jest ospała w dolnym zakresie obrotów, co wymusza na kierowcy lubiącym dynamiczny styl jazdy utrzymywanie silnika na wysokich obrotach i znaczną redukcję przełożenia przed wyprzedzaniem. To charakterystyczne dla niektórych aut japońskich, może od teraz także dla koreańskich?

Najnowsza   to samochód komfortowy i bardzo cichy. Podczas jazdy nawet z wyższymi prędkościami we wnętrzu Cee’da jest cicho. Duży plus za zawieszenie. Z przodu zastosowano tradycyjne kolumny MacPherson, natomiast z tyłu niezależne typu Multi-link.

Elektryczny układ wspomagania kierownicy ze wspomnianym wcześniej systemem Flex Steer pozwala dopasować pracę układu kierowniczego w zależności od preferencji kierowcy. Po sprawdzeniu jego działania przyznajemy, że jest to jedna z najfajniejszych opcji w jakie można wyposażyć nowego Cee’da.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Podsumowanie

Ceny nowego Cee’da na polskim rynku nie są jeszcze znane. W styczniu gamę (obecnie dostępny jest także Cee'd kombi) uzupełni trzydrzwiowy ProCee’d. Udało nam się dowiedzieć, że cenowo najnowsze dziecko Kii będzie pozycjonowane mniej więcej po środku segmentu popularnych kompaktów. Jeżeli zapowiedzi o cenie okażą się prawdziwe to Cee’d ma wszelkie szanse, by stać się najchętniej kupowanym autem w klasie. Dzięki rozsądnej cenie przyciągnie do salonów klientów, którzy szczególną uwagę zwracają na koszt zakupu, a z drugiej strony dzięki jakości wykończenia, stylizacji oraz mnogości opcji na liście wyposażenia dodatkowego wytrąca argument tym, którzy twierdzą, że Cee’d może i jest tańszy, ale konkurenci z Niemiec oferują więcej. Tym bardziej, że najnowszą kompaktową Kię można wyposażyć w dotychczas niedostępne w modelu biksenonowe reflektory z systemem doświetlania zakrętów, system samodzielnie parkujący auto, kolorową nawigację, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich czy uwaga… zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnię, czyli odpowiedź na niemieckie DSG.  

KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - reflektor LED
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - kamera cofania
KIA
KIA Cee'd - kokpit
KIA
KIA Cee'd - kokpit
KIA
KIA Cee'd - fotele
KIA
KIA Cee'd - bagażnik
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - skrzynia biegów
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - silnik
KIA
KIA Cee'd - koło
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    REKLAMA

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA