REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: nowa Kia Cee’d – koreański Golf

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Kia Cee’d - model 2012, dojrzała pod każdym względem. Ma atrakcyjny design, zaawansowane zawieszenie i dobrej jakości wnętrze. Co więcej, można ją wyposażyć m.in. w biksenonowe reflektory, skórzana tapicerkę, czy nawigację z językiem polskim. Najnowszy Cee’d ma pełny oręż by bez kompleksów stanąć do walki z Golfem czy Focusem.

Kreowany przez KIA Motors na gwiazdę, stylista Peter Schreyer tym razem stworzył nadwozie jednoznacznie kojarzące się z popularnymi autami kompaktowymi o niemieckim rodowodzie – z Golfem i Astrą.

REKLAMA

Nie trzeba być wnikliwym obserwatorem świata motoryzacji, by domyślić się że to podobieństwo nie jest przypadkowe. Producent stara się za wszelką cenę podkreślić, że KIA nie ma nic wspólnego dawnym wizerunkiem samochodów z Korei. To oznacza koniec z nudną stylizacją, tanim wnętrzem i ubogim wyposażeniem. Najnowszy Cee’d prezentuje się świetnie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

W porównaniu do poprzednika nadwozie jest niższe o 1 cm, za to dłuższe o 5 cm. Mimo zastosowania całkowicie nowej platformy nie zmienił się rozstaw osi (265 cm). Dzięki zabiegowi zwężenia nadwozia o 1 cm i jednoczesnemu zwiększeniu rozstawu kół przednich o 1,7 cm, a tylnych o 3,2 cm sylwetka Cee’da wygląda bardziej muskularnie.

Wnętrze

Nastąpiła tu prawdziwa rewolucja. Kształt tablicy przyrządów przypomina ten z topowego modelu Kii – Optimy. Znacznie wzrosła jakość wykończenia. Lepsze są materiały oraz dokładność montażu poszczególnych elementów.

REKLAMA

Tablica przyrządów nowej Kii Cee’d może być wyposażona w kolorowy wyświetlacz systemów nawigacji i Audio. Jednak najciekawszym akcentem wnętrza nowego Cee’da jest kolorowy wyświetlacz, który może zastąpić analogowy prędkościomierz. Wtedy wskazówka prędkościomierza i cyferblat są wyświetlane na ekranie za kierownicą. Pod nimi pokazywane są informacje komputera pokładowego. Zestawiając to z naszpikowaną przyciskami, obszytą skórą kierownicą, kokpit nowej Kii robi wrażenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przeciwieństwie do poprzednika nowego Cee’da moża wyposażyć w wiele ciekawych opcji. Na przykład w system Flex Steer, dzięki któremu możemy zmieniać siłę wspomagania kierownicy i czułość układu w trzech trybach – Sport, normal i Comfort, Cee’da możemy też wyposażyć w kamerę cofania oraz system Kia Auto Park, który sam kręci kierownicą podczas parkowania równoległego.

Mimo niższego i węższego nadwozia przedział pasażerski koreańskiego kompaktu urósł. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest więcej. Zwiększyła się także przestrzeń na pakunki. Bagażnik nowego Cee’da ma objętość 380 l, to o 40 więcej niż u poprzednika.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Cee’da znajdzie  się pięć silników. Trzy wysokoprężne oraz dwa benzynowe. Najmniejszy diesel to silnik o pojemności 1,4l o mocy 90 KM, dostępna jest też  110-konna wersja tego silnika. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną jest silnik o pojemności 1,6 l o mocy 128 KM.    

Podstawową jednostką benzynową jest silnik o pojemności 1,4 l o mocy 100 KM, z kolei najmocniejszą jednostką w gamie jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 l rozwijający moc 135 KM.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się autem z najmocniejszym dostępnym silnikiem.

REKLAMA

Według danych producenta, ważący 1193 kg KIA Cee’d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. W praktyce jednostka jest ospała w dolnym zakresie obrotów, co wymusza na kierowcy lubiącym dynamiczny styl jazdy utrzymywanie silnika na wysokich obrotach i znaczną redukcję przełożenia przed wyprzedzaniem. To charakterystyczne dla niektórych aut japońskich, może od teraz także dla koreańskich?

Najnowsza   to samochód komfortowy i bardzo cichy. Podczas jazdy nawet z wyższymi prędkościami we wnętrzu Cee’da jest cicho. Duży plus za zawieszenie. Z przodu zastosowano tradycyjne kolumny MacPherson, natomiast z tyłu niezależne typu Multi-link.

Elektryczny układ wspomagania kierownicy ze wspomnianym wcześniej systemem Flex Steer pozwala dopasować pracę układu kierowniczego w zależności od preferencji kierowcy. Po sprawdzeniu jego działania przyznajemy, że jest to jedna z najfajniejszych opcji w jakie można wyposażyć nowego Cee’da.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Podsumowanie

Ceny nowego Cee’da na polskim rynku nie są jeszcze znane. W styczniu gamę (obecnie dostępny jest także Cee'd kombi) uzupełni trzydrzwiowy ProCee’d. Udało nam się dowiedzieć, że cenowo najnowsze dziecko Kii będzie pozycjonowane mniej więcej po środku segmentu popularnych kompaktów. Jeżeli zapowiedzi o cenie okażą się prawdziwe to Cee’d ma wszelkie szanse, by stać się najchętniej kupowanym autem w klasie. Dzięki rozsądnej cenie przyciągnie do salonów klientów, którzy szczególną uwagę zwracają na koszt zakupu, a z drugiej strony dzięki jakości wykończenia, stylizacji oraz mnogości opcji na liście wyposażenia dodatkowego wytrąca argument tym, którzy twierdzą, że Cee’d może i jest tańszy, ale konkurenci z Niemiec oferują więcej. Tym bardziej, że najnowszą kompaktową Kię można wyposażyć w dotychczas niedostępne w modelu biksenonowe reflektory z systemem doświetlania zakrętów, system samodzielnie parkujący auto, kolorową nawigację, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich czy uwaga… zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnię, czyli odpowiedź na niemieckie DSG.  

KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - reflektor LED
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - kamera cofania
KIA
KIA Cee'd - kokpit
KIA
KIA Cee'd - kokpit
KIA
KIA Cee'd - fotele
KIA
KIA Cee'd - bagażnik
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - skrzynia biegów
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - silnik
KIA
KIA Cee'd - koło
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA