REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Kia Rio „nie musi się wstydzić” parkując obok cenionych liderów segmentu B. Najnowsza generacja miejskiej KII nie odstaje od nich ani poziomem wykończenia, ani komfortem jazdy. Co więcej, wygrywa z konkurencją, nadal bardzo istotną dla polskich kierowców ceną.

Nowe Rio wygląda świetnie. Zwłaszcza, gdy spoglądamy na najbogatszą odmianę XL wyposażoną m.in. w modne światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Obły, wręcz jajowaty kształt koreańskiego mieszczucha wpisuje się w gusta europejskich kierowców. W tylnej części nadwozia zwracają uwagę duże i ładnie wkomponowane lampy, a cała sylwetka przekonuje do siebie zgrabnymi proporcjami.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Rio

Wnętrze

Przedział pasażerski Kii Rio nie niweluje pozytywnego wrażenia jakie stwarza wygląd samochodu. Wnętrze jest przestronne i wykonane z materiałów niezłej jakości. Na przednich fotelach i tylnej kanapie siedzi się wygodnie, nawet podczas dłuższych podróży. W prezentowanej odmianie XL kierownica oraz dźwignia zmiany biegów zostały obszyte miłą w dotyku skórą.
Ciekawie prezentuje się tablica przyrządów małej Kii. Jest stosunkowo prosta, przejrzysta (choć szkoda, że brakuje analogowego wskaźnika temperatury silnika) i wykonana z niezłej jakości tworzyw, ale nie brakuje jej ciekawych smaczków. Takim smaczkiem jest np. konsola centralna, którą wyposażono w nietypowe duże przyciski służące do obsługi panelu klimatyzacji i nawiewów. Całość jest praktyczna i wygląda dobrze.
Przedział bagażowy Kii Rio ma regularny kształt i objętość 288 l i można go powiększyć składając tylną kanapę do ponad 900 l.
Opisywana wersja Kii Rio – XL została wyposażona w wiele praktycznych dodatków niewymagających dopłaty. W wyposażeniu standardowym znalazła się m.in. automatyczna klimatyzacja z funkcja chłodzenia schowka, radioodtwarzacz CD z MP3, elektrycznie składane i regulowane lusterka boczne, bluetooth, czy komputer pokładowy. Jak na auto segmentu B to całkiem nieźle. Czego zatem brakuje? Skromnie wygląda lista wyposażenia dodatkowego, na której zabrakło reflektorów ksenonowych, czy nawigacji.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

REKLAMA

Napęd

Gama silnikowa Kii Rio obejmuje trzy jednostki napędowe – dwie czterocylindrowe, benzynowe oraz jedną trzycylindrową, wysokoprężną.
Pod maską opisywanej Kii pracował podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy 85 KM.
Według danych producenta ważąca ok. 1050 kg Kia przyspiesza od 0 do 100 km/h 13,1 s i może się rozpędzić do 172 km/h. Zgodnie z danymi producenta zużywa w ruchu miejskim 6 l benzyny na 100 km.
W praktyce, mimo że wspomniana jednostka napędowa nie rozpieszcza dynamiką (zwłaszcza w niższym zakresie obrotów) nie irytuje to kierowcy. Prawdą jest, że to samochód w dużej mierze wymusza styl jazdy, a spokojna natura Rio działa kojąco na największych fanów sprintów spod świateł. Zużycie paliwa w ruchu miejskim oscylowało wokół 7 l/100 km.
Oprócz umiarkowanego zużycia paliwa sporym plusem jest bardzo dobre wyciszenie jednostki napędowej Kii.
Zawieszenie koreańskiego malucha komfortowo (pod względem sprężystości) tłumi nierówności nawierzchni, ale z drugiej strony najechaniu na ubytek asfaltu zazwyczaj towarzyszy donośny odgłos pracy zawieszenia.
Układ kierowniczy Rio zapewnia kierowcy  wygodę prowadzenia zarówno podczas manewrów, jak i podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Podsumowanie

Atrakcyjna stylizacja Kii Rio z pewnością przysporzy jej zwolenników. Tym bardziej, że koreański maluch został wykończony z dokładnością, którą docenią europejscy kierowcy. Minusem opisywanej wersji jest dość głośna praca zawieszenia. Na siłę można też wskazać niedostatki w dynamice jednostki napędowej, choć tak jak wspomnieliśmy w tekście w przypadku Rio słaba dynamika nie przeszkadza. Tym bardziej, że auto mało pali, a jazda nim jest komfortowa.
Wyjątkowi malkontenci zachęcamy do zerknięcia w cennik. Za opisywaną pięciodrzwiową, najbogatszą odmianę Rio – XL z silnikiem o pojemności 1,2 l trzeba zapłacić  ok. 50 tys. zł. Z kolei wersja napędzana silnikiem benzynowym o mocy 109 KM jest droższa o 3 tys. zł. Za najtańszą odmianę Rio trzeba zapłacić 38 tys. zł.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Dane techniczne:

Kia Rio 1.2 DOHC XL

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 248 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

85 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

121 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

288 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

404,5/172/145,5 cm

Rozstaw osi

257 cm

V-max

172 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

13,1 s.

Zużycie paliwa*

6/4,3/5 l/100km

Cena

Od  48 990 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Rio - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - tył podczas jazdy
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - podczas jazdy
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - widok z boku
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - sylwetka tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - "zegary"
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - fotele
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - lampa tylna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA