REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Kia Rio „nie musi się wstydzić” parkując obok cenionych liderów segmentu B. Najnowsza generacja miejskiej KII nie odstaje od nich ani poziomem wykończenia, ani komfortem jazdy. Co więcej, wygrywa z konkurencją, nadal bardzo istotną dla polskich kierowców ceną.

Nowe Rio wygląda świetnie. Zwłaszcza, gdy spoglądamy na najbogatszą odmianę XL wyposażoną m.in. w modne światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Obły, wręcz jajowaty kształt koreańskiego mieszczucha wpisuje się w gusta europejskich kierowców. W tylnej części nadwozia zwracają uwagę duże i ładnie wkomponowane lampy, a cała sylwetka przekonuje do siebie zgrabnymi proporcjami.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Rio

Wnętrze

Przedział pasażerski Kii Rio nie niweluje pozytywnego wrażenia jakie stwarza wygląd samochodu. Wnętrze jest przestronne i wykonane z materiałów niezłej jakości. Na przednich fotelach i tylnej kanapie siedzi się wygodnie, nawet podczas dłuższych podróży. W prezentowanej odmianie XL kierownica oraz dźwignia zmiany biegów zostały obszyte miłą w dotyku skórą.
Ciekawie prezentuje się tablica przyrządów małej Kii. Jest stosunkowo prosta, przejrzysta (choć szkoda, że brakuje analogowego wskaźnika temperatury silnika) i wykonana z niezłej jakości tworzyw, ale nie brakuje jej ciekawych smaczków. Takim smaczkiem jest np. konsola centralna, którą wyposażono w nietypowe duże przyciski służące do obsługi panelu klimatyzacji i nawiewów. Całość jest praktyczna i wygląda dobrze.
Przedział bagażowy Kii Rio ma regularny kształt i objętość 288 l i można go powiększyć składając tylną kanapę do ponad 900 l.
Opisywana wersja Kii Rio – XL została wyposażona w wiele praktycznych dodatków niewymagających dopłaty. W wyposażeniu standardowym znalazła się m.in. automatyczna klimatyzacja z funkcja chłodzenia schowka, radioodtwarzacz CD z MP3, elektrycznie składane i regulowane lusterka boczne, bluetooth, czy komputer pokładowy. Jak na auto segmentu B to całkiem nieźle. Czego zatem brakuje? Skromnie wygląda lista wyposażenia dodatkowego, na której zabrakło reflektorów ksenonowych, czy nawigacji.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Napęd

Gama silnikowa Kii Rio obejmuje trzy jednostki napędowe – dwie czterocylindrowe, benzynowe oraz jedną trzycylindrową, wysokoprężną.
Pod maską opisywanej Kii pracował podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy 85 KM.
Według danych producenta ważąca ok. 1050 kg Kia przyspiesza od 0 do 100 km/h 13,1 s i może się rozpędzić do 172 km/h. Zgodnie z danymi producenta zużywa w ruchu miejskim 6 l benzyny na 100 km.
W praktyce, mimo że wspomniana jednostka napędowa nie rozpieszcza dynamiką (zwłaszcza w niższym zakresie obrotów) nie irytuje to kierowcy. Prawdą jest, że to samochód w dużej mierze wymusza styl jazdy, a spokojna natura Rio działa kojąco na największych fanów sprintów spod świateł. Zużycie paliwa w ruchu miejskim oscylowało wokół 7 l/100 km.
Oprócz umiarkowanego zużycia paliwa sporym plusem jest bardzo dobre wyciszenie jednostki napędowej Kii.
Zawieszenie koreańskiego malucha komfortowo (pod względem sprężystości) tłumi nierówności nawierzchni, ale z drugiej strony najechaniu na ubytek asfaltu zazwyczaj towarzyszy donośny odgłos pracy zawieszenia.
Układ kierowniczy Rio zapewnia kierowcy  wygodę prowadzenia zarówno podczas manewrów, jak i podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Podsumowanie

Atrakcyjna stylizacja Kii Rio z pewnością przysporzy jej zwolenników. Tym bardziej, że koreański maluch został wykończony z dokładnością, którą docenią europejscy kierowcy. Minusem opisywanej wersji jest dość głośna praca zawieszenia. Na siłę można też wskazać niedostatki w dynamice jednostki napędowej, choć tak jak wspomnieliśmy w tekście w przypadku Rio słaba dynamika nie przeszkadza. Tym bardziej, że auto mało pali, a jazda nim jest komfortowa.
Wyjątkowi malkontenci zachęcamy do zerknięcia w cennik. Za opisywaną pięciodrzwiową, najbogatszą odmianę Rio – XL z silnikiem o pojemności 1,2 l trzeba zapłacić  ok. 50 tys. zł. Z kolei wersja napędzana silnikiem benzynowym o mocy 109 KM jest droższa o 3 tys. zł. Za najtańszą odmianę Rio trzeba zapłacić 38 tys. zł.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Dane techniczne:

Kia Rio 1.2 DOHC XL

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 248 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

85 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

121 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

288 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

404,5/172/145,5 cm

Rozstaw osi

257 cm

V-max

172 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

13,1 s.

Zużycie paliwa*

6/4,3/5 l/100km

Cena

Od  48 990 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Rio - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - tył podczas jazdy
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - podczas jazdy
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - widok z boku
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - sylwetka tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - "zegary"
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - fotele
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - lampa tylna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA