REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi L200 napędzany przez 178-konnego diesla jest jak transformers. Po wciśnięciu gazu, ze statecznego pickupa zmienia się w coś na kształt sportowej lokomotywy. Subiektywnie dość szybko, wręcz narowiście nabiera prędkości, ale kierowca ma problem z utrzymaniem go w ryzach, gdy ten rozpędzony z gracją pociągu wjedzie w zakręt.

Mitsubishi L200. Na pierwszy „rzut oka” powolny „osiołek”, którego doceni większość właścicieli żwirowni, czy małych firm budowlanych. Zwraca uwagę atrakcyjnym wyglądem, rozczarowuje prostackim wnętrzem. Jedno z ostatnich aut dla prawdziwych twardzieli.

REKLAMA

Zobacz też:  Opinie kierowców o Mitsubishi L200

Nadwozie

Mitsubishi L200 z podwójną kabiną pasażerską jest (jak na miejskie realia) ogromny. Liczy 5 m i 26 cm długości, 181,5 cm szerokości oraz 178 cm wysokości. Co to oznacza dla miejskiego przedsiębiorcy skuszonego możliwością odliczania VAT-u z paliwa? A chociażby to, że co prawda bez problemu wjedziemy japońskim pickupem na każdy wielopoziomowy parking pod typowym centrum handlowym ale już tak łatwo nim nie zaparkujemy. Długie nadwozie, praktycznie brak widoczności do tyłu oraz spory promień skrętu (5,9 m) skutecznie ograniczają możliwości parkingowe Mitsubishi. Nieocenione w tym przypadku są praktyczne czujniki parkowania, ale szkopuł w tym, że te w Mitsubishi działają „mocno na zaś”, czyli sygnalizują konieczność zatrzymania auta w momencie, w którym pozostało jeszcze sporo miejsca między tylnym zderzakiem, a przedmiotem znajdującym się za nim. Tymczasem w manewrach na zatłoczonym parkingu często te dodatkowe kilkanaście centymetrów przestrzeni jest kluczowe do tego czy uda nam się wyjechać z miejsca parkingowego, czy nie.

Zobacz też: Test Suzuki Vitara – powrót do przeszłości

Jednak za niewygody związane z eksploatacją Pickupa w mieście, właściciel takiego pojazdu jest nagradzany gigantyczną przestrzenią bagażową. Tzw. paka w L200 liczy 150,5 cm długości, 147 cm szerokości (108,5 cm pomiędzy wnękami na koła) oraz 46 cm wysokości. Oczywiście dla typowego miejskiego przedsiębiorcy (czyli takiego, który w bagażniku wozi walizki, a nie sprzęt budowlany lub arbuzy) tak ogromna przestrzeń na bagaże będzie zupełnie nieużyteczna, jeżeli nie dokupi zamykanej pokrywy, która ochroni bagaże przed padającym deszczem, śniegiem lub po prostu przed złodziejami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Cóż, kierowcy liczący na choć odrobinę luksusu poczują się rozczarowani, chyba że znajdą się tacy, którzy za luksus we wnętrzu uważają obszytą skórą kierownicę, czy klimatyzację.
Tworzywa sztuczne, użyte do wykończenia przedziału pasażerskiego są toporne i szare. Typowo dla aut przeznaczonych do użytkowania w ciężkich warunkach sprawiają wrażenie solidnych.
Prosty kokpit jest łatwy w obsłudze i czytelny.
Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, ale ilość miejsca należy uznać za skromną (biorą pod uwagę gabaryty pojazdu). W podobnej wielkości SUV-ach kierowca ma znacznie więcej przestrzeni.
Na tylnej ławeczce – bo tak należy nazwać tylną kanapę - siedzi się niezbyt wygodnie i dłuższa podróż będzie męcząca.

Zobacz też: Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Napęd/Układ jezdny

Prezentowanego na zdjęciach Mitsubishi L200 napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 l, rozwijający moc maksymalną 178 KM. Z napędem standardowo współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.
Mimo niezbyt porażających danych producenta odnoszących się do przyspieszenia (L200 przyspiesza do 0 do 100 km/h w 14,6 s) prowadząc pickupa kierowca odnosi wrażenie, że jest to auto o wiele bardziej dynamiczne.

Zobacz też: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

REKLAMA

Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze odgłos pracy silnika L200 jest donośny, a po drugie turbodoładowana jednostka ma tendencję do przyspieszania skokowego, tzn. po przekroczeniu wartości ok. 2000 obr./min następuje nagły wzrost dynamiki przyspieszania, aż do około 4000 obr./min. gdy dynamika przyspieszenia równie nagle spada.
Prowadzenie Mitsubishi L200 wymaga od kierowcy wprawy. Zwłaszcza na śliskiej nawierzchni, kiedy to lekki tył ma tendencję do zarzucania. Ponadto nadwozie znacznie się przechyla na boki podczas skrętów.

Jeżeli ktoś oczekuje od jazdy pickupem komfortu to się również się rozczaruje. Jeżdżąc L200 bez bagażu mocno odczujemy wszelkie nierówności nawierzchni. Jest to auto służące do przewozu ciężkich ładunków, a nie pasażerów na wakacje.
Pickup Mitsubishi jest za to autem wykazującym umiarkowany apetyt na paliwo. W ruchu miejskim średnio zużywał ok. 11 l/100 km.

Zobacz też: Nissan NV 200 Combi: auto rodzinne?

Podsumowanie

Pickupy, mimo cen za które można nabyć już auto klasy Premium, z klasą Premium nie mają nic wspólnego. To samochody stworzone do pracy. Mitsubishi L200 będzie nieocenionym kompanem dla ekipy budowlanej, rolników czy przedstawicieli innych zawodów, którzy potrzebują auta którym przewiozą ciężki ładunek z dala od asfaltowych dróg. Spore możliwości przewozowe, dobry napęd 4x4, dzielność na bezdrożach i uniwersalność to jego mocne strony. Dochodzi do tego atrakcyjny design nadwozia.

Niestety użytkowanie L200 w mieście, w kategorii samochodu rodzinnego nie ma większego sensu, bo w miejskiej dżungli jego atuty stają się przekleństwem.

Mitsubishi L200 2.5 DOHC. nawet 5000 PLN rabatu. Sprawdź teraz!

Dane techniczne:

Mitsubishi L200 2.0 Di-D 178 KM

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

2 477 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/8

Maksymalna moc

178 KM/4000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

400 Nm/2000 obr./min.

Napęd

4x4

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

950 kg ładowności

Wymiary (dł./szer./wys.)

518,8/181,5/178 cm

Rozstaw osi

300 cm

V-max

179 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

12,1 s.

Zużycie paliwa*

9,1/7/7,6 l/100km

Cena

Od  108 370 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Podczas jazdy po asfalcie we wnętrzu L200 jest dość głośno.
moto.wieszjak.pl
W trasie, według danych producenta Mitsubishi L200 może się rozpędzić do nieco ponad 160 km/h. Niezbyt szybko, ale przedsiębiorcy będą mogli odliczyć VAT z paliwa.
moto.wieszjak.pl
Tylna szyba Mitsubishi L200 jest elektrycznie opuszczana.
moto.wieszjak.pl
Widoczność do tyłu w Mitsubishi L200 jest mocno ograniczona.
moto.wieszjak.pl
Atrakcyjny design nadwozia Mitsubishi L200. Prezentowane na zdjęciu obręcze kół to wyposażenie standardowe wersji Intense Plus.
moto.wieszjak.pl
Prostu kokpit Mitsubishi L200 jest czytelny i łatwy w obsłudze.
moto.wieszjak.pl
Tylna ławka w L200 jest niewygodna.
moto.wieszjak.pl
Fotele Mitsubishi L200 są wygodne, ale ilość przestrzeni dla kierowcy jest zaskakująco mała.
moto.wieszjak.pl
Reflektory Mitsubishi L200.
moto.wieszjak.pl
Ogromna przestrzeń ładunkowa Mitsubishi L200.
moto.wieszjak.pl
Dodatek niezbędny dla osób, które chcę traktować L200 jako pojazd rodzinny. Zabudowa tzw. paki to wydatek kilku tysięcy złotych.
moto.wieszjak.pl
Jednostka napędowa Mitsubishi L200 jest słabo wyciszona. Pracy towarzyszą spore wibracje.
moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA