REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V50 to jeden z tych samochodów, z którymi trzeba spędzić trochę czasu, żeby je docenić. Zapraszamy na przejażdżkę komfortowym i przestronnym kombi z mocnym i oszczędnym dieslem.

Volvo V50 powstało na tej samej platformie, co Ford Focus i zostało wprowadzone do sprzedaży w 2004 roku, zastępując model V40. Przez 7 lat spędzonych na rynku auto przeszło drobny facelifting. Obecnie model ten odstaje nieco wyglądem od najnowszych produktów szwedzkiej marki, jednak nadal zachowuje klasyczny styl, który przyniósł sławę marce.

REKLAMA

Karoseria/nadwozie

V50 to według ówczesnego nazewnictwa Volvo S40 kombi. Testowany egzemplarz V50 był wyposażony w pakiet stylizacyjny R-Design na który składają się dokładki zderzaków, spojler nad tylną klapą, podwójna końcówka układu wydechowego i siedemnastocalowych alufelgach. Auto wyróżnia się na tle większości V50, które można spotkać na naszych drogach, jednak te smaczki docenią jedynie znawcy marki. V50 nawet w tak atrakcyjnym wydaniu nie rzuca się w oczy. Karoseria ma znane z innych modeli przetłoczenia boczne i charakterystyczne wydłużone lampy tylne. 

Całość nie urzeknie nikogo urodą, jednak Volvo przez lata przyzwyczajało nas do nieco kanciastych kształtów.

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Wnętrze to mocna strona naszego V50. Nie sposób docenić bardzo wygodnych, skórzanych foteli, które zapewnią odpowiedni komfort osobom o różnym wzroście i wadze. Tylna kanapa zapewni wystarczającą ilość miejsca dla dwóch osób średniej budowy ciała lub trojga dzieci. Kombi ma minimalnie większy o niż sedan rozstaw osi, dzięki czemu wnętrze jest nieco przestronniejsze.

Deska rozdzielcza to typowy dla samochodów Volvo cienki panel, za którym jest dość niewygodny w użytkowaniu schowek. Wyświetlacz wygląda nieco archaicznie, ale obsługa systemu klimatyzacji i audio nie sprawia najmniejszych  trudności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo V50

Na dobrze leżącej w ręku, obszytej skórą kierownicy znajdziemy przyciski do obsługi tempomatu i systemu audio.

Kolejnym przyjemnym dla oka elementem wnętrza są niezwykle proste zegary. Ich delikatne podświetlenie nie spowoduje zmęczenia oczu w czasie jazdy nocą.

Deska rozdzielcza została wykonana z dużą dbałością o szczegóły, a materiały, z których ją wykonano wyglądają na trwałe.

Najważniejsze w przypadku kombi są możliwości przewozowe. Bagażnik V50 ma zadowalającą pojemność 417 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy ponad 1300 litrów przestrzeni z płaską podłogą.

Na liście seryjnego wyposażenia znajdują się m.in.: dwustopniowo wyzwalane poduszki powietrzne, układ SIPS (czyli wzmocnienia słupków chroniące przed uderzeniem w bok), boczne poduszki i poduszki chroniące z boku ramiona i głowy. Także w standardowym wyposażeniu znajduje się układ DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).

Napęd/zawieszenie

Kod V50 D3 oznacza, że pod maską kompaktowego kombi znajdziemy dwulitrowy pięciocylindrowy silnik diesla o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 350 Nm. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niezłymi osiągami. Katologowo Volvo osiąga pierwszą setkę w 9,6 sekundy i rozpędza się do 210 km/h. W praktyce przyspieszenie jest więcej niż wystarczające, a moc przekazywana na koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni biegów pozwala na bezstresowe wyprzedzanie nawet najdłuższych TIRów.

Na pokonanie 100 kilometrów w warunkach miejskich potrzeba około 6-6,5 litra oleju napędowego, a przejechanie 100 km poza miastem kosztuje jedynie 5 litrów paliwa.

Zawieszenie to niemal idealny kompromis pomiędzy poczuciem kontroli a komfortem. Auto prawie nie przechyla się na zakrętach i pozwala czerpać dużo przyjemności z jazdy. Precyzyjny układ kierowniczy potęguje pozytywne wrażenia.

Zobacz też: Volvo S40: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jedyną bolączką testowanego Volvo były dość duże koła z niskoprofilowanymi oponami, które na większych nierównościach dawały o sobie znać. Jednak uważna jazda lub zamówienie auta z wyższymi oponami wyeliminuje ten problem.

Podsumowanie i ceny

Volvo V50 D3 R-Design to propozycja dla klientów, którzy cenią klasyczne rozwiązania i doceniają szwedzki design sprzed kilku lat. Auto oferuje wysoki komfort jazdy i zapewnie wystarczające osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Jednak jeden istotny element potrafi skutecznie przysłonić mnogość zalet testowanego Volvo –cena. Podstawowa wersja D3 R-Design kosztuje ponad 106 tysięcy złotych, a egzemplarz, którym mieliśmy przyjemność jeździć kosztował ponad 125 tysięcy złotych.

Zobacz również: Volvo V50: jakie wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4522 mm

Szerokość: 1770 mm

Wysokość: 1457 mm

Rozstaw osi: 2640 mm

Masa: 1416  kg

Pojemność bagażnika: 417 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1307 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 5

Pojemnośc silnika: 1984 ccm

Moc silnika: 150 KM/3500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 210 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 sekundy

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design ma symetrycznie dzielone oparcia tylnej kanapy, co zwiększa możliwości przewozowe auta. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design zapewnia odpowiednią ilość miejsca pasażerom tylnej kanapy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotele Volvo V50 D3 R-Design są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Spasowanie wewnętrznych elementów Volvo V50 D3 R-Design nie budzi zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza Volvo V50 D3 R-Design jest wykonana z dużą dokładnoscią. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dźwignia zmiany biegów Volvo V50 D3 R-Design jest przyjemna w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola środkowa Volvo V50 D3 R-Design jest taka sama jak w modelach C30, S40 i C70. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wszystkie systemy Volvo V50 D3 R-Design są proste w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design posiada wielofunkcyjnąkierownicę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Volvo V50 D3 R-Design są uporządkowane i czytelne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design ma charakterystyczną dla Volvo deskę rozdzielczą z cienkim panelem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 po faceliftingu ma zmodernizowane klosze tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design to auto wygodne i dynamiczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design jest wyposażone w 17 calowe felgi ze stopów metali lekkich. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design powstało na tej samej płycie podłogowej co Ford Focus II generacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design w testowanej wersji to wydatek około 126 tysięcy złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design wyróżnia się dokładkami pod zderzaki, spojlerem nad tylną szybą i dwiema końcówkami układu wydechowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA