REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Volvo S80 to największa i najbardziej prestiżowa limuzyna szwedzkiego producenta. W ofercie znajdują się cztery wersje wyposażenia oraz pięć silników benzynowych i dwa wysokoprężne. Jest w czym wybierać.

Nadwozie

Volvo S80 dostępne jest tylko w jednej odmianie, jako czterodrzwiowy sedan.

REKLAMA

Wersja silnikowa

Podstawowym źródłem napędu dla S80 jest niewielki turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 180 KM. Wbrew pozorom jednostka ta świetnie radzi sobie z napędem sporego Volvo. Według danych fabrycznych przyspieszenie od 0 do 100 km/h 180-konnej odmiany S80 wynosi niebagatelne 8,5 s, a średnie spalanie w ruchu miejskim 9,1 l/100 km.


REKLAMA

Droższy o 18 800 zł jest dwulitrowy silnik benzynowy rozwijający moc maksymalną 203 KM. Jednostka zapewnia lepsze osiągi – według danych producenta rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 7,9 s, dodatkowo większy moment oborowy zwiastuje większą elastyczność. Jednak jest to okupione większym spalaniem – 11 l/100 km według danych producenta.

Dopłaty 26 900 zł w stosunku do bazowego silnika wymaga jednostka benzynowa o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Z tym silnikiem S80 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 11 l benzyny na 100 km. Silnik wymaga dopłaty 8100 zł w stosunku do odmiany 203-konnej i biorąc pod uwagę takie same deklarowane zużycie paliwa i lepsze osiągi (zwłaszcza podczas przyspieszania przy wyższych prędkościach) wydaje się, że rozważając zakup wersji 203-konnej warto dopłacić do mocniejszej jednostki napędowej.

Przeczytaj test: Opinie kierowców o Volvo S80

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejne 37 000 zł w stosunku do podstawowego silnika benzynowego należy dopłacić za sześciocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 3,2 l i mocy 243 KM. Duży silnik zapewnia gorsze osiągi niż słabsza o 3 KM jednostka opisana wyżej. S80 z silnikiem 3,2l R6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s (dane producenta) i zużywa 13,1 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim.

REKLAMA

Odmiana S80 z najmocniejszym benzynowym silnikiem o pojemności 3 l i mocy maksymalnej 304 KM oraz napędem na obie osie wymaga dopłaty w stosunku do podstawowej wersji 57 000 zł. Sześciocylindrowa jednostka napędowa rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 6,7 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 14,5 l benzyny na 100 km (według danych producenta).

Podstawową wysokoprężną jednostką napędową jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 163 KM. Wymaga on dopłaty w stosunku do podstawowej jednostki benzynowej ok. 5000 zł. S80 z najsłabszą jednostka wysokoprężną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s (dane producenta) i w ruchu miejskim zużywa 7,1 l oleju napędowego na 100 km.

Mocniejszą odmianę wysokoprężną napędza jednostka 2.4/205 KM. Ze standardowym napędem na obie osie wersja z mocniejszym dieslem wymaga dopłaty 29300 zł w stosunku do słabszego silnika wysokoprężnego. 205 KM rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 8,5 s (dane producenta). Silnik w ruchu miejskim zużywa 9,6 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Już podstawowa jednostka napędowa zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Dlatego rozsądek nakazuje poprzestać na silniku 1.6 l/180 KM. Jednak osoby, które mogą sobie pozwolić na większy wydatek i lubią czuć pod maską większy silnik mogą zdecydować się na odmianę 2.0/240 KM.

Zakup diesla ma sens tylko w przypadku, gdy przejeżdżamy rocznie bardzo dużo kilometrów.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Wersja wyposażeniowa

Kinetic: podstawowa wersja wyposażeniowa. Na liście wyposażenia pakietu Kinetic znalazły się m.in. 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne, kurtyny powietrzne (IC), układ kontroli stabilności dynamicznej kontroli trakcji (DSTC – DYNAMIC STABILITY AND TRACTION CONTROL), system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS – WHIPLASH PROTECTION SEATING SYSTEM), układ ABS (ANTI-LOCK BRAKE SYSTEM) z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania (EBD – ELECTRONIC BRAKE DISTRIBUTION), system inteligentnego informowania kierowcy (IDIS - INTELLIGENT DRIVER INFORMATION SYSTEM), klimatyzacja sterowana elektronicznie (ECC – ELECTRONIC CLIMATE CONTROL), czy zestaw audio PERFORMANCE: radioodtwarzacz z 1 CD, 4x20W, 6 głośników, złącze AUX, oczywiście w wyposażeniu standardowym znajdziemy również elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

Momentum: wymaga dopłaty 14 100 zł w stosunku do podstawowej Kinetic. Zawiera w wyposażeniu dodatkowo m.in. automatycznie przyciemniane wewnętrzne lusterko wsteczne, uchwyt na torby z zakupami w przestrzeni bagażowej, zestaw audio High Performance Sound / 1-CD / 4x40W + 8 głośników, tapicerkę skórzaną, chromowane wykończenia (z przodu, dolne listwy drzwi oraz tylne światła), elektrycznie składane zewnętrzne lusterka wsteczne (z oświetleniem podłoża), czujnik deszczu, czujnik wilgotności, układ wspomagania parkowania tyłem.

R-design: wymaga dopłaty 10 200 zł. Zawiera elementy wyposażenia Kinetic oraz dodatkowo m.in. obniżone sportowe zawieszenie, obręcze ze stopów lekkich 225/50 R17, tapicerka skórzana, wykończenie wnętrza R-Design, dywaniki podłogowe R-Design, uchwyt dźwigni zmiany biegów R-Design, sportowe pedały R-Design, kierownica R-Design.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Summum: wymaga dopłaty 27 800 zł. Zawiera wyposażenie Kinetic i Momentum, a dodatkowo m.in.: elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień oraz położeniem parkingowym dla lusterek zewnętrznych, aktywne reflektory Dual-Xenon (GDL), zmywacze reflektorów, system nawigacyjny RTI (mapa i pozycja), składane zagłówki dla tylnych siedzeń.

Nasz wybór: Momentum z doposażeniem wedle uznania.

Optymalny wybór: 1.6/180 KM Momentum z dodatkowym wyposażeniem wedle uznania.

Przeczytaj test: Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA