REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Volvo S80 to największa i najbardziej prestiżowa limuzyna szwedzkiego producenta. W ofercie znajdują się cztery wersje wyposażenia oraz pięć silników benzynowych i dwa wysokoprężne. Jest w czym wybierać.

Nadwozie

Volvo S80 dostępne jest tylko w jednej odmianie, jako czterodrzwiowy sedan.

REKLAMA

REKLAMA

Wersja silnikowa

Podstawowym źródłem napędu dla S80 jest niewielki turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 180 KM. Wbrew pozorom jednostka ta świetnie radzi sobie z napędem sporego Volvo. Według danych fabrycznych przyspieszenie od 0 do 100 km/h 180-konnej odmiany S80 wynosi niebagatelne 8,5 s, a średnie spalanie w ruchu miejskim 9,1 l/100 km.


Droższy o 18 800 zł jest dwulitrowy silnik benzynowy rozwijający moc maksymalną 203 KM. Jednostka zapewnia lepsze osiągi – według danych producenta rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 7,9 s, dodatkowo większy moment oborowy zwiastuje większą elastyczność. Jednak jest to okupione większym spalaniem – 11 l/100 km według danych producenta.

Dopłaty 26 900 zł w stosunku do bazowego silnika wymaga jednostka benzynowa o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Z tym silnikiem S80 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 11 l benzyny na 100 km. Silnik wymaga dopłaty 8100 zł w stosunku do odmiany 203-konnej i biorąc pod uwagę takie same deklarowane zużycie paliwa i lepsze osiągi (zwłaszcza podczas przyspieszania przy wyższych prędkościach) wydaje się, że rozważając zakup wersji 203-konnej warto dopłacić do mocniejszej jednostki napędowej.

REKLAMA

Przeczytaj test: Opinie kierowców o Volvo S80

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejne 37 000 zł w stosunku do podstawowego silnika benzynowego należy dopłacić za sześciocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 3,2 l i mocy 243 KM. Duży silnik zapewnia gorsze osiągi niż słabsza o 3 KM jednostka opisana wyżej. S80 z silnikiem 3,2l R6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s (dane producenta) i zużywa 13,1 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim.

Odmiana S80 z najmocniejszym benzynowym silnikiem o pojemności 3 l i mocy maksymalnej 304 KM oraz napędem na obie osie wymaga dopłaty w stosunku do podstawowej wersji 57 000 zł. Sześciocylindrowa jednostka napędowa rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 6,7 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 14,5 l benzyny na 100 km (według danych producenta).

Podstawową wysokoprężną jednostką napędową jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 163 KM. Wymaga on dopłaty w stosunku do podstawowej jednostki benzynowej ok. 5000 zł. S80 z najsłabszą jednostka wysokoprężną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s (dane producenta) i w ruchu miejskim zużywa 7,1 l oleju napędowego na 100 km.

Mocniejszą odmianę wysokoprężną napędza jednostka 2.4/205 KM. Ze standardowym napędem na obie osie wersja z mocniejszym dieslem wymaga dopłaty 29300 zł w stosunku do słabszego silnika wysokoprężnego. 205 KM rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 8,5 s (dane producenta). Silnik w ruchu miejskim zużywa 9,6 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Już podstawowa jednostka napędowa zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Dlatego rozsądek nakazuje poprzestać na silniku 1.6 l/180 KM. Jednak osoby, które mogą sobie pozwolić na większy wydatek i lubią czuć pod maską większy silnik mogą zdecydować się na odmianę 2.0/240 KM.

Zakup diesla ma sens tylko w przypadku, gdy przejeżdżamy rocznie bardzo dużo kilometrów.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Wersja wyposażeniowa

Kinetic: podstawowa wersja wyposażeniowa. Na liście wyposażenia pakietu Kinetic znalazły się m.in. 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne, kurtyny powietrzne (IC), układ kontroli stabilności dynamicznej kontroli trakcji (DSTC – DYNAMIC STABILITY AND TRACTION CONTROL), system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS – WHIPLASH PROTECTION SEATING SYSTEM), układ ABS (ANTI-LOCK BRAKE SYSTEM) z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania (EBD – ELECTRONIC BRAKE DISTRIBUTION), system inteligentnego informowania kierowcy (IDIS - INTELLIGENT DRIVER INFORMATION SYSTEM), klimatyzacja sterowana elektronicznie (ECC – ELECTRONIC CLIMATE CONTROL), czy zestaw audio PERFORMANCE: radioodtwarzacz z 1 CD, 4x20W, 6 głośników, złącze AUX, oczywiście w wyposażeniu standardowym znajdziemy również elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

Momentum: wymaga dopłaty 14 100 zł w stosunku do podstawowej Kinetic. Zawiera w wyposażeniu dodatkowo m.in. automatycznie przyciemniane wewnętrzne lusterko wsteczne, uchwyt na torby z zakupami w przestrzeni bagażowej, zestaw audio High Performance Sound / 1-CD / 4x40W + 8 głośników, tapicerkę skórzaną, chromowane wykończenia (z przodu, dolne listwy drzwi oraz tylne światła), elektrycznie składane zewnętrzne lusterka wsteczne (z oświetleniem podłoża), czujnik deszczu, czujnik wilgotności, układ wspomagania parkowania tyłem.

R-design: wymaga dopłaty 10 200 zł. Zawiera elementy wyposażenia Kinetic oraz dodatkowo m.in. obniżone sportowe zawieszenie, obręcze ze stopów lekkich 225/50 R17, tapicerka skórzana, wykończenie wnętrza R-Design, dywaniki podłogowe R-Design, uchwyt dźwigni zmiany biegów R-Design, sportowe pedały R-Design, kierownica R-Design.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Summum: wymaga dopłaty 27 800 zł. Zawiera wyposażenie Kinetic i Momentum, a dodatkowo m.in.: elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień oraz położeniem parkingowym dla lusterek zewnętrznych, aktywne reflektory Dual-Xenon (GDL), zmywacze reflektorów, system nawigacyjny RTI (mapa i pozycja), składane zagłówki dla tylnych siedzeń.

Nasz wybór: Momentum z doposażeniem wedle uznania.

Optymalny wybór: 1.6/180 KM Momentum z dodatkowym wyposażeniem wedle uznania.

Przeczytaj test: Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA