REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Volvo S80 to największa i najbardziej prestiżowa limuzyna szwedzkiego producenta. W ofercie znajdują się cztery wersje wyposażenia oraz pięć silników benzynowych i dwa wysokoprężne. Jest w czym wybierać.

Nadwozie

Volvo S80 dostępne jest tylko w jednej odmianie, jako czterodrzwiowy sedan.

REKLAMA

REKLAMA

Wersja silnikowa

Podstawowym źródłem napędu dla S80 jest niewielki turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 180 KM. Wbrew pozorom jednostka ta świetnie radzi sobie z napędem sporego Volvo. Według danych fabrycznych przyspieszenie od 0 do 100 km/h 180-konnej odmiany S80 wynosi niebagatelne 8,5 s, a średnie spalanie w ruchu miejskim 9,1 l/100 km.


Droższy o 18 800 zł jest dwulitrowy silnik benzynowy rozwijający moc maksymalną 203 KM. Jednostka zapewnia lepsze osiągi – według danych producenta rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 7,9 s, dodatkowo większy moment oborowy zwiastuje większą elastyczność. Jednak jest to okupione większym spalaniem – 11 l/100 km według danych producenta.

Dopłaty 26 900 zł w stosunku do bazowego silnika wymaga jednostka benzynowa o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Z tym silnikiem S80 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 11 l benzyny na 100 km. Silnik wymaga dopłaty 8100 zł w stosunku do odmiany 203-konnej i biorąc pod uwagę takie same deklarowane zużycie paliwa i lepsze osiągi (zwłaszcza podczas przyspieszania przy wyższych prędkościach) wydaje się, że rozważając zakup wersji 203-konnej warto dopłacić do mocniejszej jednostki napędowej.

REKLAMA

Przeczytaj test: Opinie kierowców o Volvo S80

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejne 37 000 zł w stosunku do podstawowego silnika benzynowego należy dopłacić za sześciocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 3,2 l i mocy 243 KM. Duży silnik zapewnia gorsze osiągi niż słabsza o 3 KM jednostka opisana wyżej. S80 z silnikiem 3,2l R6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s (dane producenta) i zużywa 13,1 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim.

Odmiana S80 z najmocniejszym benzynowym silnikiem o pojemności 3 l i mocy maksymalnej 304 KM oraz napędem na obie osie wymaga dopłaty w stosunku do podstawowej wersji 57 000 zł. Sześciocylindrowa jednostka napędowa rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 6,7 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 14,5 l benzyny na 100 km (według danych producenta).

Podstawową wysokoprężną jednostką napędową jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 163 KM. Wymaga on dopłaty w stosunku do podstawowej jednostki benzynowej ok. 5000 zł. S80 z najsłabszą jednostka wysokoprężną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s (dane producenta) i w ruchu miejskim zużywa 7,1 l oleju napędowego na 100 km.

Mocniejszą odmianę wysokoprężną napędza jednostka 2.4/205 KM. Ze standardowym napędem na obie osie wersja z mocniejszym dieslem wymaga dopłaty 29300 zł w stosunku do słabszego silnika wysokoprężnego. 205 KM rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 8,5 s (dane producenta). Silnik w ruchu miejskim zużywa 9,6 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Już podstawowa jednostka napędowa zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Dlatego rozsądek nakazuje poprzestać na silniku 1.6 l/180 KM. Jednak osoby, które mogą sobie pozwolić na większy wydatek i lubią czuć pod maską większy silnik mogą zdecydować się na odmianę 2.0/240 KM.

Zakup diesla ma sens tylko w przypadku, gdy przejeżdżamy rocznie bardzo dużo kilometrów.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Wersja wyposażeniowa

Kinetic: podstawowa wersja wyposażeniowa. Na liście wyposażenia pakietu Kinetic znalazły się m.in. 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne, kurtyny powietrzne (IC), układ kontroli stabilności dynamicznej kontroli trakcji (DSTC – DYNAMIC STABILITY AND TRACTION CONTROL), system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS – WHIPLASH PROTECTION SEATING SYSTEM), układ ABS (ANTI-LOCK BRAKE SYSTEM) z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania (EBD – ELECTRONIC BRAKE DISTRIBUTION), system inteligentnego informowania kierowcy (IDIS - INTELLIGENT DRIVER INFORMATION SYSTEM), klimatyzacja sterowana elektronicznie (ECC – ELECTRONIC CLIMATE CONTROL), czy zestaw audio PERFORMANCE: radioodtwarzacz z 1 CD, 4x20W, 6 głośników, złącze AUX, oczywiście w wyposażeniu standardowym znajdziemy również elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

Momentum: wymaga dopłaty 14 100 zł w stosunku do podstawowej Kinetic. Zawiera w wyposażeniu dodatkowo m.in. automatycznie przyciemniane wewnętrzne lusterko wsteczne, uchwyt na torby z zakupami w przestrzeni bagażowej, zestaw audio High Performance Sound / 1-CD / 4x40W + 8 głośników, tapicerkę skórzaną, chromowane wykończenia (z przodu, dolne listwy drzwi oraz tylne światła), elektrycznie składane zewnętrzne lusterka wsteczne (z oświetleniem podłoża), czujnik deszczu, czujnik wilgotności, układ wspomagania parkowania tyłem.

R-design: wymaga dopłaty 10 200 zł. Zawiera elementy wyposażenia Kinetic oraz dodatkowo m.in. obniżone sportowe zawieszenie, obręcze ze stopów lekkich 225/50 R17, tapicerka skórzana, wykończenie wnętrza R-Design, dywaniki podłogowe R-Design, uchwyt dźwigni zmiany biegów R-Design, sportowe pedały R-Design, kierownica R-Design.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Summum: wymaga dopłaty 27 800 zł. Zawiera wyposażenie Kinetic i Momentum, a dodatkowo m.in.: elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień oraz położeniem parkingowym dla lusterek zewnętrznych, aktywne reflektory Dual-Xenon (GDL), zmywacze reflektorów, system nawigacyjny RTI (mapa i pozycja), składane zagłówki dla tylnych siedzeń.

Nasz wybór: Momentum z doposażeniem wedle uznania.

Optymalny wybór: 1.6/180 KM Momentum z dodatkowym wyposażeniem wedle uznania.

Przeczytaj test: Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA