REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Volvo S80 to największa i najbardziej prestiżowa limuzyna szwedzkiego producenta. W ofercie znajdują się cztery wersje wyposażenia oraz pięć silników benzynowych i dwa wysokoprężne. Jest w czym wybierać.

Nadwozie

Volvo S80 dostępne jest tylko w jednej odmianie, jako czterodrzwiowy sedan.

REKLAMA

Wersja silnikowa

Podstawowym źródłem napędu dla S80 jest niewielki turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 180 KM. Wbrew pozorom jednostka ta świetnie radzi sobie z napędem sporego Volvo. Według danych fabrycznych przyspieszenie od 0 do 100 km/h 180-konnej odmiany S80 wynosi niebagatelne 8,5 s, a średnie spalanie w ruchu miejskim 9,1 l/100 km.


REKLAMA

Droższy o 18 800 zł jest dwulitrowy silnik benzynowy rozwijający moc maksymalną 203 KM. Jednostka zapewnia lepsze osiągi – według danych producenta rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 7,9 s, dodatkowo większy moment oborowy zwiastuje większą elastyczność. Jednak jest to okupione większym spalaniem – 11 l/100 km według danych producenta.

Dopłaty 26 900 zł w stosunku do bazowego silnika wymaga jednostka benzynowa o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Z tym silnikiem S80 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 11 l benzyny na 100 km. Silnik wymaga dopłaty 8100 zł w stosunku do odmiany 203-konnej i biorąc pod uwagę takie same deklarowane zużycie paliwa i lepsze osiągi (zwłaszcza podczas przyspieszania przy wyższych prędkościach) wydaje się, że rozważając zakup wersji 203-konnej warto dopłacić do mocniejszej jednostki napędowej.

Przeczytaj test: Opinie kierowców o Volvo S80

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejne 37 000 zł w stosunku do podstawowego silnika benzynowego należy dopłacić za sześciocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 3,2 l i mocy 243 KM. Duży silnik zapewnia gorsze osiągi niż słabsza o 3 KM jednostka opisana wyżej. S80 z silnikiem 3,2l R6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s (dane producenta) i zużywa 13,1 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim.

REKLAMA

Odmiana S80 z najmocniejszym benzynowym silnikiem o pojemności 3 l i mocy maksymalnej 304 KM oraz napędem na obie osie wymaga dopłaty w stosunku do podstawowej wersji 57 000 zł. Sześciocylindrowa jednostka napędowa rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 6,7 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 14,5 l benzyny na 100 km (według danych producenta).

Podstawową wysokoprężną jednostką napędową jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 163 KM. Wymaga on dopłaty w stosunku do podstawowej jednostki benzynowej ok. 5000 zł. S80 z najsłabszą jednostka wysokoprężną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s (dane producenta) i w ruchu miejskim zużywa 7,1 l oleju napędowego na 100 km.

Mocniejszą odmianę wysokoprężną napędza jednostka 2.4/205 KM. Ze standardowym napędem na obie osie wersja z mocniejszym dieslem wymaga dopłaty 29300 zł w stosunku do słabszego silnika wysokoprężnego. 205 KM rozpędza S80 od 0 do 100 km/h w 8,5 s (dane producenta). Silnik w ruchu miejskim zużywa 9,6 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Już podstawowa jednostka napędowa zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Dlatego rozsądek nakazuje poprzestać na silniku 1.6 l/180 KM. Jednak osoby, które mogą sobie pozwolić na większy wydatek i lubią czuć pod maską większy silnik mogą zdecydować się na odmianę 2.0/240 KM.

Zakup diesla ma sens tylko w przypadku, gdy przejeżdżamy rocznie bardzo dużo kilometrów.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Wersja wyposażeniowa

Kinetic: podstawowa wersja wyposażeniowa. Na liście wyposażenia pakietu Kinetic znalazły się m.in. 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne, kurtyny powietrzne (IC), układ kontroli stabilności dynamicznej kontroli trakcji (DSTC – DYNAMIC STABILITY AND TRACTION CONTROL), system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS – WHIPLASH PROTECTION SEATING SYSTEM), układ ABS (ANTI-LOCK BRAKE SYSTEM) z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania (EBD – ELECTRONIC BRAKE DISTRIBUTION), system inteligentnego informowania kierowcy (IDIS - INTELLIGENT DRIVER INFORMATION SYSTEM), klimatyzacja sterowana elektronicznie (ECC – ELECTRONIC CLIMATE CONTROL), czy zestaw audio PERFORMANCE: radioodtwarzacz z 1 CD, 4x20W, 6 głośników, złącze AUX, oczywiście w wyposażeniu standardowym znajdziemy również elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

Momentum: wymaga dopłaty 14 100 zł w stosunku do podstawowej Kinetic. Zawiera w wyposażeniu dodatkowo m.in. automatycznie przyciemniane wewnętrzne lusterko wsteczne, uchwyt na torby z zakupami w przestrzeni bagażowej, zestaw audio High Performance Sound / 1-CD / 4x40W + 8 głośników, tapicerkę skórzaną, chromowane wykończenia (z przodu, dolne listwy drzwi oraz tylne światła), elektrycznie składane zewnętrzne lusterka wsteczne (z oświetleniem podłoża), czujnik deszczu, czujnik wilgotności, układ wspomagania parkowania tyłem.

R-design: wymaga dopłaty 10 200 zł. Zawiera elementy wyposażenia Kinetic oraz dodatkowo m.in. obniżone sportowe zawieszenie, obręcze ze stopów lekkich 225/50 R17, tapicerka skórzana, wykończenie wnętrza R-Design, dywaniki podłogowe R-Design, uchwyt dźwigni zmiany biegów R-Design, sportowe pedały R-Design, kierownica R-Design.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Summum: wymaga dopłaty 27 800 zł. Zawiera wyposażenie Kinetic i Momentum, a dodatkowo m.in.: elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień oraz położeniem parkingowym dla lusterek zewnętrznych, aktywne reflektory Dual-Xenon (GDL), zmywacze reflektorów, system nawigacyjny RTI (mapa i pozycja), składane zagłówki dla tylnych siedzeń.

Nasz wybór: Momentum z doposażeniem wedle uznania.

Optymalny wybór: 1.6/180 KM Momentum z dodatkowym wyposażeniem wedle uznania.

Przeczytaj test: Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA