REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot RCZ: TT po francusku

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niebanalny styl Peugeota RCZ przywodzi na myśl Audi TT. Samochód jest jednak dużo tańszy od niemieckiego rywala. Ale czy to oznacza, że jest dużo gorszy?

Francuski producent przyzwyczaił już miłośników motoryzacji do tego, że projektuje samochody o nowatorskiej i bardzo ładnej linii nadwozia. Może poza drobną wpadką stylizacyjną z modelem 3008 pozostałe konstrukcje spod znaku lwa dumnie błyszczą na tle innych aut jeżdżących po ulicach.

REKLAMA

Dwie osoby i dużo bagaży

Nie inaczej jest ze sportowym modelem RCZ, choć tym razem wyraźnie widać, że inspiracją dla projektantów było niemieckie Audi TT. Bardzo zgrabna i dynamiczna sylwetka Peugeota RCZ skrywa teoretycznie czteroosobowe wnętrze. Teoretycznie, bo m.in. za sprawą dużego bagażnika (321/639 l) i nisko poprowadzonej linii dachu na tylnej kanapie zmieszczą się jedynie małe dzieci lub zakupy. Za to z przodu nikt na brak miejsca nie powinien narzekać.

Zobacz również: Nissan NV 200 Combi: auto rodzinne?

Po zajęciu miejsca na bardzo wygodnym fotelu, kierowca RCZ ma przed sobą tablicę przyrządów, która niestety zbyt mocno przypomina te znane z innych modeli Peugeota. Oczywiście we wnętrzu odnajdziemy takie smaczki jak spłaszczone na dole koło kierownicy wzorem innych współczesnych aut sportowych, aluminiowe pedały i uchwyty drzwi a także skórzane wykończenie tablicy przyrządów, jednak samym „zegarom” oraz konsoli centralnej brakuje zadziorności, którą auto emanuje, gdy spoglądamy na nie z zewnątrz. Sytuację na pewno w dużej mierze ratują efektowne fotele oraz czarna podsufitka. Nie bez znaczenia dla pozytywnych odczuć kierowcy jest też fakt, że w Peugeocie RCZ siedzi się tak jak w klasycznym aucie sportowym, czyli bardzo nisko.

„Chudy, ale byk”

REKLAMA

Pod maską testowanego przez nas RCZ pracowała turbodoładowana benzynowa jednostka o zabawnie niewielkiej jak na auto sportowe pojemności 1,6 litra. Jednak wszelkie żarty na temat wielkości silnika cichną po przejechaniu sportowym Peugeotem kilkuset metrów. 

Turbodoładowany silnik osiąga moc maksymalną 200 KM, co w zupełności wystarczy, by auto ważące 1297 kilogramów rozpędziło się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Pozytywne wrażenie podczas przyspieszania potęguje zaskakująco rasowy dźwięk silnika. Jednak to, co najbardziej wartościowe w tym samochodzie to duża uniwersalność, która sprawia, że jeśli przymkniemy oko na pewne niedogodności przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta, Peugeot RCZ może pełnić rolę codziennego środka transportu dla dwuosobowej rodziny.

A to dlatego, że oprócz dużego bagażnika ma w sobie dwie natury. Używając zakresu obrotów do wartości 3500-4000 obr./min. RCZ zachowuje się jak typowy pojazd, bez sportowych aspiracji. Nie męczy kierowcy nadmierną dynamiką, twardym sprzęgłem czy wyrywającą się z rąk kierownicą podczas jazdy po nierównościach. Wtedy też zużycie paliwa oscyluje wokół 8-9 l/100 km w ruchu miejskim. Tymczasem, gdy zaczniemy korzystać z pełnej skali obrotomierza wtedy Peugeot pokazuje pazur, a spalanie w mieście wzrasta do ponad 12 l/100 km.

Zobacz również: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły

Warto wspomnieć, że RCZ świetnie radzi sobie podczas szybkiej jazdy i można od niego wymagać wiele. Zawieszenie zostało zestrojone dość sztywno, co daje poczucie bezpieczeństwa podczas szybkiej jazdy w slalomie. Także układ kierowniczy pasuje do sportowego charakteru auta. Nie można mieć również zastrzeżeń do precyzji działania dźwigni zmiany biegów.

Wszystko jasne

Po dłuższej przejażdżce Peugeotem RCZ odpowiedź na zawarte w leadzie pytanie nasuwa się sama. RCZ nie jest tak szybki jak Audi TT, w jego gamie nie znajdziemy tak mocnych silników i napędu na obie osie. Ale biorąc pod uwagę cenę (testowana wersja dostępna jest od 107 000 zł, Audi TT z 211-konnym silnikiem dostępne jest od 142 940 zł), wyposażenie, jakość wykonania oraz ogólną radość z jazdy, francuski sportowiec przy Audi TT nie ma się, czego wstydzić.

19-sto calowe obręcze to wyposażenie opcjonalne za 1800 zł/szt. Fot. Moto.Wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota RCZ zmieszczą się co najwyżej drobne zakupy. Fot. Moto.Wieszjak.pl
Między fotelami Peugeota RCZ umieszczono przycisk do otwierania tylnego spojlera. Fot. Moto.Wieszjak.pl
Czytelności "zegarów" w Peugeocie RCZ nie można nic zarzucić. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów w RCZ jest ładna, ale zbyt pospolita. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik w Peugeocie RCZ ma ponad 300 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wysuwany spojler Peugeota RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA