REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot RCZ: TT po francusku

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niebanalny styl Peugeota RCZ przywodzi na myśl Audi TT. Samochód jest jednak dużo tańszy od niemieckiego rywala. Ale czy to oznacza, że jest dużo gorszy?

Francuski producent przyzwyczaił już miłośników motoryzacji do tego, że projektuje samochody o nowatorskiej i bardzo ładnej linii nadwozia. Może poza drobną wpadką stylizacyjną z modelem 3008 pozostałe konstrukcje spod znaku lwa dumnie błyszczą na tle innych aut jeżdżących po ulicach.

REKLAMA

Dwie osoby i dużo bagaży

Nie inaczej jest ze sportowym modelem RCZ, choć tym razem wyraźnie widać, że inspiracją dla projektantów było niemieckie Audi TT. Bardzo zgrabna i dynamiczna sylwetka Peugeota RCZ skrywa teoretycznie czteroosobowe wnętrze. Teoretycznie, bo m.in. za sprawą dużego bagażnika (321/639 l) i nisko poprowadzonej linii dachu na tylnej kanapie zmieszczą się jedynie małe dzieci lub zakupy. Za to z przodu nikt na brak miejsca nie powinien narzekać.

Zobacz również: Nissan NV 200 Combi: auto rodzinne?

Po zajęciu miejsca na bardzo wygodnym fotelu, kierowca RCZ ma przed sobą tablicę przyrządów, która niestety zbyt mocno przypomina te znane z innych modeli Peugeota. Oczywiście we wnętrzu odnajdziemy takie smaczki jak spłaszczone na dole koło kierownicy wzorem innych współczesnych aut sportowych, aluminiowe pedały i uchwyty drzwi a także skórzane wykończenie tablicy przyrządów, jednak samym „zegarom” oraz konsoli centralnej brakuje zadziorności, którą auto emanuje, gdy spoglądamy na nie z zewnątrz. Sytuację na pewno w dużej mierze ratują efektowne fotele oraz czarna podsufitka. Nie bez znaczenia dla pozytywnych odczuć kierowcy jest też fakt, że w Peugeocie RCZ siedzi się tak jak w klasycznym aucie sportowym, czyli bardzo nisko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Chudy, ale byk”

REKLAMA

Pod maską testowanego przez nas RCZ pracowała turbodoładowana benzynowa jednostka o zabawnie niewielkiej jak na auto sportowe pojemności 1,6 litra. Jednak wszelkie żarty na temat wielkości silnika cichną po przejechaniu sportowym Peugeotem kilkuset metrów. 

Turbodoładowany silnik osiąga moc maksymalną 200 KM, co w zupełności wystarczy, by auto ważące 1297 kilogramów rozpędziło się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Pozytywne wrażenie podczas przyspieszania potęguje zaskakująco rasowy dźwięk silnika. Jednak to, co najbardziej wartościowe w tym samochodzie to duża uniwersalność, która sprawia, że jeśli przymkniemy oko na pewne niedogodności przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta, Peugeot RCZ może pełnić rolę codziennego środka transportu dla dwuosobowej rodziny.

A to dlatego, że oprócz dużego bagażnika ma w sobie dwie natury. Używając zakresu obrotów do wartości 3500-4000 obr./min. RCZ zachowuje się jak typowy pojazd, bez sportowych aspiracji. Nie męczy kierowcy nadmierną dynamiką, twardym sprzęgłem czy wyrywającą się z rąk kierownicą podczas jazdy po nierównościach. Wtedy też zużycie paliwa oscyluje wokół 8-9 l/100 km w ruchu miejskim. Tymczasem, gdy zaczniemy korzystać z pełnej skali obrotomierza wtedy Peugeot pokazuje pazur, a spalanie w mieście wzrasta do ponad 12 l/100 km.

Zobacz również: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły

Warto wspomnieć, że RCZ świetnie radzi sobie podczas szybkiej jazdy i można od niego wymagać wiele. Zawieszenie zostało zestrojone dość sztywno, co daje poczucie bezpieczeństwa podczas szybkiej jazdy w slalomie. Także układ kierowniczy pasuje do sportowego charakteru auta. Nie można mieć również zastrzeżeń do precyzji działania dźwigni zmiany biegów.

Wszystko jasne

Po dłuższej przejażdżce Peugeotem RCZ odpowiedź na zawarte w leadzie pytanie nasuwa się sama. RCZ nie jest tak szybki jak Audi TT, w jego gamie nie znajdziemy tak mocnych silników i napędu na obie osie. Ale biorąc pod uwagę cenę (testowana wersja dostępna jest od 107 000 zł, Audi TT z 211-konnym silnikiem dostępne jest od 142 940 zł), wyposażenie, jakość wykonania oraz ogólną radość z jazdy, francuski sportowiec przy Audi TT nie ma się, czego wstydzić.

19-sto calowe obręcze to wyposażenie opcjonalne za 1800 zł/szt. Fot. Moto.Wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota RCZ zmieszczą się co najwyżej drobne zakupy. Fot. Moto.Wieszjak.pl
Między fotelami Peugeota RCZ umieszczono przycisk do otwierania tylnego spojlera. Fot. Moto.Wieszjak.pl
Czytelności "zegarów" w Peugeocie RCZ nie można nic zarzucić. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów w RCZ jest ładna, ale zbyt pospolita. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik w Peugeocie RCZ ma ponad 300 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wysuwany spojler Peugeota RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot RCZ. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA