Chevrolet Spark: w miejskim stylu
REKLAMA
REKLAMA
Coraz większe grono nabywców samochodów miejskich oprócz oczywistych dla tego segmentu aut walorów – niewielkich gabarytów i małego promienia skrętu – bierze pod uwagę stylizację nadwozia.
REKLAMA
Z nutką nowoczesności
Chevrolet Spark może być postrzegany jako auto modne. Żywa kolorystyka nadwozia ładnie współgra z niebanalną linią karoserii, co sprawia że samochód wygląda nietuzinkowo. Niebanalność podkreślają m.in. ukryte klamki tylnych drzwi, czy ciekawie zaprojektowane lampy tylne.
REKLAMA
Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych (364 cm długości, prawie 160 cm szerokości i 152 cm wysokości) wnętrze Sparka jest przestronne. Na przednich fotelach nawet wysokie osoby nie będą narzekały na brak miejsca. Z tyłu wysokim pasażerom będzie ciasno.
Do wykończenia przedziału pasażerskiego użyto materiałów przeciętnej jakości o stonowanej kolorystyce. Wygląda to ponuro, ale już tablicę przyrządów zaprojektowano z polotem. Tuż za kierownicą wygospodarowano miejsce na analogowy wskaźnik prędkościomierza, a także spory wyświetlacz, który pokazuje prędkość obrotową silnika, przebieg oraz poziom paliwa w baku. Całość (razem z innymi przyciskami) podświetlona jest na niebiesko.
Zobacz także: Opinie kierowców o Chevrolet Spark
Prawdziwy mieszczuch
Pod maską testowanego przez nas Sparka pracował czterocylindrowy silnik o pojemności 1l i mocy maksymalnej 68 KM. Jednostka napędowa pracuje cicho tylko w dolnym zakresie obrotów, gdy wyświetlacz wskazuje górne pole obrotomierza odgłos pracy silnika staje się zbyt natarczywy.
Spark nie jest dynamicznym autem. Według danych producenta ważący około 1 tony samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15,5 s i może się rozpędzić do 154 km/h. To nie są imponujące wyniki ale w ruchu miejskim zupełnie nie przeszkadzają.
REKLAMA
Małym Chevroletem jeździ się przyjemnie. Fotel kierowcy jest wygodny, a odnalezienie optymalnej pozycji mimo tego, że kierownicę można wyregulować jedynie w pionie nie jest trudne. Dlatego długie przestoje w wielkomiejskich korkach nie są przesadnie męczące.
Podczas prowadzenia Sparka nie przeszkadza nieco „gumowaty” układ kierowniczy ani niewielki rozstaw osi (237,5 cm) bo miękko zestrojone zawieszenie w połączeniu z oponami o wyższym profilu sprawiają, że autem zwłaszcza po nierównych ulicach podróżuje się zaskakująco komfortowo. Dodatkowo niewielki promień skrętu (5 m) znacznie ułatwia manewry na zatłoczonych ulicach.
Zobacz także: Ślicznotka z klasy B
Rozsądny wybór
Czterocylindrowy silnik Chevroleta Sparka nie pochłania przesadnie dużych ilości benzyny, ale mógłby być nieco oszczędniejszy. Według producenta średnie spalanie w ruchu miejskim to 6,6 l. W rzeczywistości przyjmując bardziej dynamiczny styl jazdy mały Chevrolet zużywa około 7-7,2 l/100 km.
Spark w testowanej wersji – Spark+ dostępny jest od 32 590 zł. To przystępna cena, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że w zamian otrzymujemy pięciodrzwiowe, wygodne w codziennej eksploatacji auto wyposażone m.in. w przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, radioodtwarzacz i wspomaganie kierownicy.
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność | 995 ccm |
Układ cylindrów/ilość zaworów | R4/16 |
Maksymalna moc | 68 KM/6400 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 93 Nm/4800 obr/min |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | manualna5-biegowa |
Pojemność bagażnika | 170/568 litrów |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 364/159,7/152,2 cm |
Rozstaw osi | 237,5 cm |
V-max | 154 km/h |
Przyspieszenie 0-100km/h | 15,5 s. |
Zużycie paliwa | 6,6/4,2/5,1 l/100 km |
Cena | 32 590 zł |
REKLAMA
REKLAMA