REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Spark: w miejskim stylu

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Na atrapie chłodnicy Sparka dumnie błyszczy znak Chevroleta – marki nie kojarzonej z autami miejskimi. Tymczasem okazuje się, że producent amerykańskich krążowników szos bardzo dobrze radzi sobie również z konstrukcją samochodów do miasta.

Coraz większe grono nabywców samochodów miejskich oprócz oczywistych dla tego segmentu aut walorów – niewielkich gabarytów i małego promienia skrętu – bierze pod uwagę stylizację nadwozia.

REKLAMA

Z nutką nowoczesności

Chevrolet Spark może być postrzegany jako auto modne. Żywa kolorystyka nadwozia ładnie współgra z niebanalną linią karoserii, co sprawia że samochód wygląda nietuzinkowo. Niebanalność podkreślają m.in. ukryte klamki tylnych drzwi, czy ciekawie zaprojektowane lampy tylne.

REKLAMA

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych (364 cm długości, prawie 160 cm szerokości i 152 cm wysokości) wnętrze Sparka jest przestronne. Na przednich fotelach nawet wysokie osoby nie będą narzekały na brak miejsca. Z tyłu wysokim pasażerom będzie ciasno.

Do wykończenia przedziału pasażerskiego użyto materiałów przeciętnej jakości o stonowanej kolorystyce. Wygląda to ponuro, ale już tablicę przyrządów zaprojektowano z polotem. Tuż za kierownicą wygospodarowano miejsce na analogowy wskaźnik prędkościomierza, a także spory wyświetlacz, który pokazuje prędkość obrotową silnika, przebieg oraz poziom paliwa w baku. Całość (razem z innymi przyciskami) podświetlona jest na niebiesko.

Zobacz także: Opinie kierowców o Chevrolet Spark

Prawdziwy mieszczuch

Pod maską testowanego przez nas Sparka pracował czterocylindrowy silnik o pojemności 1l i mocy maksymalnej 68 KM. Jednostka napędowa pracuje cicho tylko w dolnym zakresie obrotów, gdy wyświetlacz wskazuje górne pole obrotomierza odgłos pracy silnika staje się zbyt natarczywy.

Spark nie jest dynamicznym autem. Według danych producenta ważący około 1 tony samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15,5 s i może się rozpędzić do 154 km/h. To nie są imponujące wyniki ale w ruchu miejskim zupełnie nie przeszkadzają.

REKLAMA

Małym Chevroletem jeździ się przyjemnie. Fotel kierowcy jest wygodny, a odnalezienie optymalnej pozycji mimo tego, że kierownicę można wyregulować jedynie w pionie nie jest trudne. Dlatego długie przestoje w wielkomiejskich korkach nie są przesadnie męczące.

Podczas prowadzenia Sparka nie przeszkadza nieco „gumowaty” układ kierowniczy ani niewielki rozstaw osi (237,5 cm) bo miękko zestrojone zawieszenie w połączeniu z oponami o wyższym profilu sprawiają, że autem zwłaszcza po nierównych ulicach podróżuje się zaskakująco komfortowo. Dodatkowo niewielki promień skrętu (5 m) znacznie ułatwia manewry na zatłoczonych ulicach.

Zobacz także: Ślicznotka z klasy B

Rozsądny wybór

Czterocylindrowy silnik Chevroleta Sparka nie pochłania przesadnie dużych ilości benzyny, ale mógłby być nieco oszczędniejszy. Według producenta średnie spalanie w ruchu miejskim to 6,6 l. W rzeczywistości przyjmując bardziej dynamiczny styl jazdy mały Chevrolet zużywa około 7-7,2 l/100 km.

Spark w testowanej wersji – Spark+ dostępny jest od 32 590 zł. To przystępna cena, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że w zamian otrzymujemy pięciodrzwiowe, wygodne w codziennej eksploatacji auto wyposażone m.in. w przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, radioodtwarzacz i wspomaganie kierownicy.

Chevrolet Spark+ 1,0
Typ silnika benzynowy
Pojemność 995 ccm
Układ cylindrów/ilość zaworów R4/16
Maksymalna moc 68 KM/6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 93 Nm/4800 obr/min
Napęd przedni
Skrzynia biegów manualna5-biegowa
Pojemność bagażnika 170/568 litrów
Wymiary (dł./szer./wys.) 364/159,7/152,2 cm
Rozstaw osi 237,5 cm
V-max 154 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 15,5 s.
Zużycie paliwa 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Cena 32 590 zł

Bagażnik ma pojemność 170 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy można w nim przewieźć 568 litrów bagażu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Chevroleta Sparka usiądą wygodnie dwie osoby średniego wzrostu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Chevroleta Sparka jest wygodny, co nie jest oczywiste w tej klasie pojazdów. Fot. Moto.wieszjak.pl
We wnętrzu królują ciemne barwy. Tablica przyrządów jest ergonomiczna, ale do sprawnego odczytywania informacji z wyświetlacza należy się przyzwyczaić. Fot. Moto.wieszjak.pl.
Przedział pasażerski Chevroleta Sparka jest obszerny i wyposażony w praktyczne schowki. Fot. Moto.wieszjak.pl
Klimatyzacja występuje za dopłatą. Fot. Moto.wieszjak.pl
Efektownym elementem tablicy przyrządów jest wyświetlacz z elektronicznym obrotomierzem i wskaźnikiem poziomu paliwa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Projektantom nie zabrakło fantazji m.in. podczas projektowania tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl
Oryginalnego charakteru dodają autu m.in. ukryte klamki tylnych drzwi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Miasto to naturalne środowisko Chevroleta Sparka. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA