REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Spark: w miejskim stylu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Na atrapie chłodnicy Sparka dumnie błyszczy znak Chevroleta – marki nie kojarzonej z autami miejskimi. Tymczasem okazuje się, że producent amerykańskich krążowników szos bardzo dobrze radzi sobie również z konstrukcją samochodów do miasta.

Coraz większe grono nabywców samochodów miejskich oprócz oczywistych dla tego segmentu aut walorów – niewielkich gabarytów i małego promienia skrętu – bierze pod uwagę stylizację nadwozia.

REKLAMA

REKLAMA

Z nutką nowoczesności

Chevrolet Spark może być postrzegany jako auto modne. Żywa kolorystyka nadwozia ładnie współgra z niebanalną linią karoserii, co sprawia że samochód wygląda nietuzinkowo. Niebanalność podkreślają m.in. ukryte klamki tylnych drzwi, czy ciekawie zaprojektowane lampy tylne.

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych (364 cm długości, prawie 160 cm szerokości i 152 cm wysokości) wnętrze Sparka jest przestronne. Na przednich fotelach nawet wysokie osoby nie będą narzekały na brak miejsca. Z tyłu wysokim pasażerom będzie ciasno.

Do wykończenia przedziału pasażerskiego użyto materiałów przeciętnej jakości o stonowanej kolorystyce. Wygląda to ponuro, ale już tablicę przyrządów zaprojektowano z polotem. Tuż za kierownicą wygospodarowano miejsce na analogowy wskaźnik prędkościomierza, a także spory wyświetlacz, który pokazuje prędkość obrotową silnika, przebieg oraz poziom paliwa w baku. Całość (razem z innymi przyciskami) podświetlona jest na niebiesko.

REKLAMA

Zobacz także: Opinie kierowców o Chevrolet Spark

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prawdziwy mieszczuch

Pod maską testowanego przez nas Sparka pracował czterocylindrowy silnik o pojemności 1l i mocy maksymalnej 68 KM. Jednostka napędowa pracuje cicho tylko w dolnym zakresie obrotów, gdy wyświetlacz wskazuje górne pole obrotomierza odgłos pracy silnika staje się zbyt natarczywy.

Spark nie jest dynamicznym autem. Według danych producenta ważący około 1 tony samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15,5 s i może się rozpędzić do 154 km/h. To nie są imponujące wyniki ale w ruchu miejskim zupełnie nie przeszkadzają.

Małym Chevroletem jeździ się przyjemnie. Fotel kierowcy jest wygodny, a odnalezienie optymalnej pozycji mimo tego, że kierownicę można wyregulować jedynie w pionie nie jest trudne. Dlatego długie przestoje w wielkomiejskich korkach nie są przesadnie męczące.

Podczas prowadzenia Sparka nie przeszkadza nieco „gumowaty” układ kierowniczy ani niewielki rozstaw osi (237,5 cm) bo miękko zestrojone zawieszenie w połączeniu z oponami o wyższym profilu sprawiają, że autem zwłaszcza po nierównych ulicach podróżuje się zaskakująco komfortowo. Dodatkowo niewielki promień skrętu (5 m) znacznie ułatwia manewry na zatłoczonych ulicach.

Zobacz także: Ślicznotka z klasy B

Rozsądny wybór

Czterocylindrowy silnik Chevroleta Sparka nie pochłania przesadnie dużych ilości benzyny, ale mógłby być nieco oszczędniejszy. Według producenta średnie spalanie w ruchu miejskim to 6,6 l. W rzeczywistości przyjmując bardziej dynamiczny styl jazdy mały Chevrolet zużywa około 7-7,2 l/100 km.

Spark w testowanej wersji – Spark+ dostępny jest od 32 590 zł. To przystępna cena, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że w zamian otrzymujemy pięciodrzwiowe, wygodne w codziennej eksploatacji auto wyposażone m.in. w przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, radioodtwarzacz i wspomaganie kierownicy.

Chevrolet Spark+ 1,0
Typ silnika benzynowy
Pojemność 995 ccm
Układ cylindrów/ilość zaworów R4/16
Maksymalna moc 68 KM/6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 93 Nm/4800 obr/min
Napęd przedni
Skrzynia biegów manualna5-biegowa
Pojemność bagażnika 170/568 litrów
Wymiary (dł./szer./wys.) 364/159,7/152,2 cm
Rozstaw osi 237,5 cm
V-max 154 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 15,5 s.
Zużycie paliwa 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Cena 32 590 zł

Bagażnik ma pojemność 170 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy można w nim przewieźć 568 litrów bagażu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Chevroleta Sparka usiądą wygodnie dwie osoby średniego wzrostu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Chevroleta Sparka jest wygodny, co nie jest oczywiste w tej klasie pojazdów. Fot. Moto.wieszjak.pl
We wnętrzu królują ciemne barwy. Tablica przyrządów jest ergonomiczna, ale do sprawnego odczytywania informacji z wyświetlacza należy się przyzwyczaić. Fot. Moto.wieszjak.pl.
Przedział pasażerski Chevroleta Sparka jest obszerny i wyposażony w praktyczne schowki. Fot. Moto.wieszjak.pl
Klimatyzacja występuje za dopłatą. Fot. Moto.wieszjak.pl
Efektownym elementem tablicy przyrządów jest wyświetlacz z elektronicznym obrotomierzem i wskaźnikiem poziomu paliwa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Projektantom nie zabrakło fantazji m.in. podczas projektowania tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl
Oryginalnego charakteru dodają autu m.in. ukryte klamki tylnych drzwi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Miasto to naturalne środowisko Chevroleta Sparka. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA