REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Spark: w miejskim stylu

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Na atrapie chłodnicy Sparka dumnie błyszczy znak Chevroleta – marki nie kojarzonej z autami miejskimi. Tymczasem okazuje się, że producent amerykańskich krążowników szos bardzo dobrze radzi sobie również z konstrukcją samochodów do miasta.

Coraz większe grono nabywców samochodów miejskich oprócz oczywistych dla tego segmentu aut walorów – niewielkich gabarytów i małego promienia skrętu – bierze pod uwagę stylizację nadwozia.

REKLAMA

REKLAMA

Z nutką nowoczesności

Chevrolet Spark może być postrzegany jako auto modne. Żywa kolorystyka nadwozia ładnie współgra z niebanalną linią karoserii, co sprawia że samochód wygląda nietuzinkowo. Niebanalność podkreślają m.in. ukryte klamki tylnych drzwi, czy ciekawie zaprojektowane lampy tylne.

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych (364 cm długości, prawie 160 cm szerokości i 152 cm wysokości) wnętrze Sparka jest przestronne. Na przednich fotelach nawet wysokie osoby nie będą narzekały na brak miejsca. Z tyłu wysokim pasażerom będzie ciasno.

Do wykończenia przedziału pasażerskiego użyto materiałów przeciętnej jakości o stonowanej kolorystyce. Wygląda to ponuro, ale już tablicę przyrządów zaprojektowano z polotem. Tuż za kierownicą wygospodarowano miejsce na analogowy wskaźnik prędkościomierza, a także spory wyświetlacz, który pokazuje prędkość obrotową silnika, przebieg oraz poziom paliwa w baku. Całość (razem z innymi przyciskami) podświetlona jest na niebiesko.

REKLAMA

Zobacz także: Opinie kierowców o Chevrolet Spark

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prawdziwy mieszczuch

Pod maską testowanego przez nas Sparka pracował czterocylindrowy silnik o pojemności 1l i mocy maksymalnej 68 KM. Jednostka napędowa pracuje cicho tylko w dolnym zakresie obrotów, gdy wyświetlacz wskazuje górne pole obrotomierza odgłos pracy silnika staje się zbyt natarczywy.

Spark nie jest dynamicznym autem. Według danych producenta ważący około 1 tony samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15,5 s i może się rozpędzić do 154 km/h. To nie są imponujące wyniki ale w ruchu miejskim zupełnie nie przeszkadzają.

Małym Chevroletem jeździ się przyjemnie. Fotel kierowcy jest wygodny, a odnalezienie optymalnej pozycji mimo tego, że kierownicę można wyregulować jedynie w pionie nie jest trudne. Dlatego długie przestoje w wielkomiejskich korkach nie są przesadnie męczące.

Podczas prowadzenia Sparka nie przeszkadza nieco „gumowaty” układ kierowniczy ani niewielki rozstaw osi (237,5 cm) bo miękko zestrojone zawieszenie w połączeniu z oponami o wyższym profilu sprawiają, że autem zwłaszcza po nierównych ulicach podróżuje się zaskakująco komfortowo. Dodatkowo niewielki promień skrętu (5 m) znacznie ułatwia manewry na zatłoczonych ulicach.

Zobacz także: Ślicznotka z klasy B

Rozsądny wybór

Czterocylindrowy silnik Chevroleta Sparka nie pochłania przesadnie dużych ilości benzyny, ale mógłby być nieco oszczędniejszy. Według producenta średnie spalanie w ruchu miejskim to 6,6 l. W rzeczywistości przyjmując bardziej dynamiczny styl jazdy mały Chevrolet zużywa około 7-7,2 l/100 km.

Spark w testowanej wersji – Spark+ dostępny jest od 32 590 zł. To przystępna cena, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że w zamian otrzymujemy pięciodrzwiowe, wygodne w codziennej eksploatacji auto wyposażone m.in. w przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, radioodtwarzacz i wspomaganie kierownicy.

Chevrolet Spark+ 1,0
Typ silnika benzynowy
Pojemność 995 ccm
Układ cylindrów/ilość zaworów R4/16
Maksymalna moc 68 KM/6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 93 Nm/4800 obr/min
Napęd przedni
Skrzynia biegów manualna5-biegowa
Pojemność bagażnika 170/568 litrów
Wymiary (dł./szer./wys.) 364/159,7/152,2 cm
Rozstaw osi 237,5 cm
V-max 154 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 15,5 s.
Zużycie paliwa 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Cena 32 590 zł

Bagażnik ma pojemność 170 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy można w nim przewieźć 568 litrów bagażu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Chevroleta Sparka usiądą wygodnie dwie osoby średniego wzrostu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Chevroleta Sparka jest wygodny, co nie jest oczywiste w tej klasie pojazdów. Fot. Moto.wieszjak.pl
We wnętrzu królują ciemne barwy. Tablica przyrządów jest ergonomiczna, ale do sprawnego odczytywania informacji z wyświetlacza należy się przyzwyczaić. Fot. Moto.wieszjak.pl.
Przedział pasażerski Chevroleta Sparka jest obszerny i wyposażony w praktyczne schowki. Fot. Moto.wieszjak.pl
Klimatyzacja występuje za dopłatą. Fot. Moto.wieszjak.pl
Efektownym elementem tablicy przyrządów jest wyświetlacz z elektronicznym obrotomierzem i wskaźnikiem poziomu paliwa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Projektantom nie zabrakło fantazji m.in. podczas projektowania tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl
Oryginalnego charakteru dodają autu m.in. ukryte klamki tylnych drzwi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Miasto to naturalne środowisko Chevroleta Sparka. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA