REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Podróż samochodem pod Kanałem La Manche

Kajetan Puszek
Euro tunel ułatwia życie tysiącom ludzi podróżującym w interesach między Starym Kontynentem a Wielką Brytanią. Fot. newspress
Euro tunel ułatwia życie tysiącom ludzi podróżującym w interesach między Starym Kontynentem a Wielką Brytanią. Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wydawać by się mogło, iż pociągi wahadłowe podróżujące pod powierzchnią Kanału La Manche to najnowsza zdobycz techniki, która zostawia daleko w tyle tradycyjną przeprawę promem. Lecz czy aby na pewno?

Kanał La Manche zbudowany jest z 3 osobnych tuneli – 2 przewozowych i 1 awaryjnego. Długość każdego z tuneli wynosi 50 km. Tunele znajdują się na głębokości 60 metrów pod poziomem morza. Pociąg jedzie średnio z prędkością 160 km/h i czas jaki zajmuje mu przejazd z jednego terminalu na drugi wynosi 35 minut. Ruch dobowy funkcjonuje pomiędzy Folkestone i Calais, natomiast pociągi towarowe kursują między Paryżem, Brukselą i Londynem. W przypadku tej pierwszej trasy pociągi kursują wahadłowo i noszą nazwę „Shuttle”. Na ich pokładzie przewożeni są pasażerowie oraz samochody osobowe. Ich prędkość wynosi ok. 160 km/h.Tunel  zbudowany jest z 3 osobnych tuneli (2 przewozowych i 1 awaryjnego).

REKLAMA

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Innym rodzajem pociągów są pociągi Euro star, które poruszają się nawet z prędkością 300 km/h, wykorzystując zaledwie połowę swojej mocy. Poruszają się na trasach: Londyn - (Ashford) - (Lille) - Paryż (ok. 2 godziny 35 minut): Londyn - (Ashford) - Lille - Bruksela (ok. 2 godzin). Generalnie przejazd tunelem musi być konkurencyjny w stosunku do przejazdu promowego. Dlatego też terminale odznaczają się świetną organizacją opartą na konstrukcjach z rampami załadowczymi. Wjeżdżają na nie bezpośrednio autobusy i tiry.

Zobacz też: Jak dotrzeć do USA?

REKLAMA

Pociągi jeżdżące pomiędzy Paryżem a Londynem i Brukselą mają swoje terminale w centrach tych miast. Inne terminale umiejscowione są w Calais i Folkestone. W Londynie początkowo stacja była umiejscowiona na Waterloo, później jednak przeniesiono ją na dworzec w St Pancras Station. W Paryżu natomiast terminalem Końcowym jest Gare du Nord a w Brukseli dworzec Midi (Zuid). Oprócz tego terminale pasażerskie znajdują się w Ebbsfleet International, Ashford i Lille.
Generalnie Euro tunel ma być konkurencyjny w stosunku do promu, głównie ze względu na czas przeprawy pod Kanałem La Manche i jego funkcjonalność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spora rzesza ludzi preferuje jednak tradycyjny prom, ponieważ podróżowanie nim oznacza większy komfort i można podziwiać piękne widoki czy też skorzystać z ogromnego zaplecza gastronomiczno - hotelarskiego na jego pokładzie.

Pociągi Euro nie mają aż takich warunków – jest w nich dużo ciaśniej, brak w nich sklepów wolnocłowych tudzież barów i co najważniejsze – podróżując nimi nie możemy oglądać tak pięknych widoków, jak na promie – widzimy jedynie „znikającą” ścianę tunelu.

Zobacz również: Jak się zachowywać podczas kontroli drogowej w różnych krajach w Europie

Na pewno Euro tunel jest wyrazem najnowszej techniki i jego funkcjonowanie ułatwia życie tysiącom ludzi podróżującym w interesach między Starym Kontynentem a Wielką Brytanią. Jednak turystom chcącym podziwiać piękno Oceanu tudzież inne widoki na pewno bardziej do gustu przypadnie przeprawa tradycyjnym promem, która jest znacznie przyjemniejsza. Podczas niej można dodatkowo iść do kasyna czy baru, skorzystać ze SPA czy fitness oraz odpocząć po ciężkiej podróży w jednej ze statkowych kajut.

Zobacz też: Route 66: Matka wszystkich dróg

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA