REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wyciągnąć łódź z wody na przyczepie podłodziowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


Jeżeli nie ma żadnych urządzeń do slipowania, trzeba wepchnąć przyczepę do wody dostatecznie daleko, a następnie wciągnąć na nią łódkę i wyciągnąć obciążoną przyczepę z wody

Pierwszą czynnością jest wybór odpowiedniego miejsca na operację. Nie może to być brzeg miękki, ani piaszczysty. Najlepiej, gdy jest to betonowa pochylnia o niewielkim nachyleniu. Jeżeli nie ma w pobliżu takiego udogodnienia, trzeba znaleźć brzeg bardzo łagodnie obniżający się ku wodzie i twardy, aby przyczepa nie utknęła w nim i żeby samochód się nie zakopał.

REKLAMA

Zobacz również: Jak zapobiec „wężykowaniu” przyczepy?

REKLAMA

Zwykle ciężkie łodzie mają spore zanurzenie, a więc wjechanie do wody przyczepą przypiętą do samochodu będzie niemożliwe. Trzeba ją wepchnąć ręcznie, uprzednio demontując z niej, jeżeli to możliwe, belkę z tylnymi światłami, aby uniknąć ich zamoczenia. Wcześniej jednak sprawdzić, czy do dyspozycji jest odpowiednio mocna i długa lina, która posłuży do wyciągnięcia przyczepy na suche miejsce. Linę tę należy przymocować trwale do dyszla przyczepy, najlepiej za pomocą jednego z łatwych do rozwiązania węzłów żeglarskich, np. za pomocą węzła ratowniczego. Ustawić samochód w miejscu, gdzie nie grozi mu ani zakopanie się, ani poślizg kół napędowych podczas ruszania z obciążeniem. Zamocować linę na haku bez zbędnego luzu, tak aby samochód ruszając od razu zaczął ciągnąć łódkę z przyczepą.

Brzeg, na który będzie wyciągana łódka, musi być maksymalnie równy, bez żadnych zagłębień i wykrotów, które mogą spowodować wywrócenie się przyczepy lub utrudnią jej ciągnięcie po wjechaniu w nie.

W przyczepie musi być opuszczone i zabezpieczone koło manewrowe (wsporcze). Przed rozpoczęciem wyciągania należy upewnić się, że ani przy łódce ani w pobliżu liny nie znajdują się żadne osoby. Pękająca pod obciążeniem lina może być dla nich bardzo niebezpieczna, a przyczepa po zerwaniu się holu może stoczyć się do wody, stwarzając poważne zagrożenie dla stojących za nią osób. Ruszać samochodem należy bardzo ostrożnie, nieustannie kontrolując sytuację w lusterkach wstecznych. Może się okazać konieczne przejechanie nawet kilku lub więcej metrów na tzw. półsprzęgle.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak przewozić zwierzęta w samochodzie?

REKLAMA

Gdy przyczepa wyjedzie z wody i znajdzie się w miejscu, skąd na pewno się nie stoczy, można przerwać jej ciągnięcie i nie luzując liny użytej do holowania, szybko włożyć kliny lub spore kamienie pod jej koła. Dopiero wówczas można zluzować i odwiązać linę, a następnie zapiąć i zabezpieczyć przyczepę na haku samochodu. Podnieść koło manewrowe i starannie zabezpieczyć przed opadnięciem. Założyć i podłączyć belkę z tylnymi światłami i sprawdzić ich działanie. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć holowanie.

Po wyjechaniu na dobrą drogę należy co najmniej kilkakrotnie dość mocno przyhamować, aby osuszyć hamulce przyczepy, które mogą być po całej operacji bardzo mokre i przez to nieskuteczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA