REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wyciągnąć łódź z wody na przyczepie podłodziowej?

Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


Jeżeli nie ma żadnych urządzeń do slipowania, trzeba wepchnąć przyczepę do wody dostatecznie daleko, a następnie wciągnąć na nią łódkę i wyciągnąć obciążoną przyczepę z wody

Pierwszą czynnością jest wybór odpowiedniego miejsca na operację. Nie może to być brzeg miękki, ani piaszczysty. Najlepiej, gdy jest to betonowa pochylnia o niewielkim nachyleniu. Jeżeli nie ma w pobliżu takiego udogodnienia, trzeba znaleźć brzeg bardzo łagodnie obniżający się ku wodzie i twardy, aby przyczepa nie utknęła w nim i żeby samochód się nie zakopał.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jak zapobiec „wężykowaniu” przyczepy?

Zwykle ciężkie łodzie mają spore zanurzenie, a więc wjechanie do wody przyczepą przypiętą do samochodu będzie niemożliwe. Trzeba ją wepchnąć ręcznie, uprzednio demontując z niej, jeżeli to możliwe, belkę z tylnymi światłami, aby uniknąć ich zamoczenia. Wcześniej jednak sprawdzić, czy do dyspozycji jest odpowiednio mocna i długa lina, która posłuży do wyciągnięcia przyczepy na suche miejsce. Linę tę należy przymocować trwale do dyszla przyczepy, najlepiej za pomocą jednego z łatwych do rozwiązania węzłów żeglarskich, np. za pomocą węzła ratowniczego. Ustawić samochód w miejscu, gdzie nie grozi mu ani zakopanie się, ani poślizg kół napędowych podczas ruszania z obciążeniem. Zamocować linę na haku bez zbędnego luzu, tak aby samochód ruszając od razu zaczął ciągnąć łódkę z przyczepą.

Brzeg, na który będzie wyciągana łódka, musi być maksymalnie równy, bez żadnych zagłębień i wykrotów, które mogą spowodować wywrócenie się przyczepy lub utrudnią jej ciągnięcie po wjechaniu w nie.

REKLAMA

W przyczepie musi być opuszczone i zabezpieczone koło manewrowe (wsporcze). Przed rozpoczęciem wyciągania należy upewnić się, że ani przy łódce ani w pobliżu liny nie znajdują się żadne osoby. Pękająca pod obciążeniem lina może być dla nich bardzo niebezpieczna, a przyczepa po zerwaniu się holu może stoczyć się do wody, stwarzając poważne zagrożenie dla stojących za nią osób. Ruszać samochodem należy bardzo ostrożnie, nieustannie kontrolując sytuację w lusterkach wstecznych. Może się okazać konieczne przejechanie nawet kilku lub więcej metrów na tzw. półsprzęgle.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak przewozić zwierzęta w samochodzie?

Gdy przyczepa wyjedzie z wody i znajdzie się w miejscu, skąd na pewno się nie stoczy, można przerwać jej ciągnięcie i nie luzując liny użytej do holowania, szybko włożyć kliny lub spore kamienie pod jej koła. Dopiero wówczas można zluzować i odwiązać linę, a następnie zapiąć i zabezpieczyć przyczepę na haku samochodu. Podnieść koło manewrowe i starannie zabezpieczyć przed opadnięciem. Założyć i podłączyć belkę z tylnymi światłami i sprawdzić ich działanie. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć holowanie.

Po wyjechaniu na dobrą drogę należy co najmniej kilkakrotnie dość mocno przyhamować, aby osuszyć hamulce przyczepy, które mogą być po całej operacji bardzo mokre i przez to nieskuteczne.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA