REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wielka modernizacja sieci fotoradarów i OPP. Blisko 300 nowych urządzeń łapiących kierowców w 2024 r.

wielka modernizacja sieci fotoradarów i OPP, nowe fotoradary w Polsce, mapa fotoradarów 2024, modernizacja i unowocześnienie CANARD
Wielka modernizacja sieci fotoradarów i OPP. Blisko 300 nowych urządzeń łapiących kierowców w 2024 r.
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

247 nowych fotoradarów, 39 odcinkowych pomiarów prędkości, 24 systemy monitorujące skrzyżowania i przejazdy kolejowe oraz 33 nieoznakowane radiowozy. Oto podsumowanie wielkiej modernizacji sieci CANARD, której wykonanie kosztowało blisko 184 mln zł. Wszystkie te urządzenia będą łapać kierowców w 2024 r.

W roku 2021 ITD głośno zapowiadało szeroko zakrojoną modernizację sieci CANARD. Szeroko zakrojoną i kosztowną. W sumie rozbudowa o nowe urządzenia i wymiana starych kosztowała 183 616 124,09 zł. Przy czym wartość dofinansowania ze środków UE wyniosła 156 065 051,45 zł. To aż 85 proc. kosztu całej inwestycji.

REKLAMA

REKLAMA

Gdzie lokalizowano nowe fotoradary i OPP w 2023 r.?

Projekt o nazwie "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" dotyczył lokalizacji, które wytypowano na podstawie analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Kluczowa była nadmierna prędkość lub niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej. Urządzenia rejestrujące zostały wytypowane do pojawienia się w tym punkcie z uwagi na wielość popełnianych przez kierowców wykroczeń i potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Fotoradary nowej generacji. W sumie 247 urządzeń

Pierwszym punktem wielkiej modernizacji sieci monitorującej zachowania kierowców CANARD była wymiana starych fotoradarów i montaż nowych. Od roku 2021 do końca 2023 w ten sposób przy polskich drogach pojawiło się 247 rejestratorów nowej generacji. 26 punktów było całkowicie nowych. Do tej pory pomiary w tych lokalizacjach nie były realizowane. 221 punktów otrzymało nowy rejestrator. ITD skupiło się na zakupach trzech nowoczesnych fotoradarów. Mowa o:

  • Multaradar CD – w sumie urządzeń tych jest 98,
  • Mesta Fusion RN – w sumie urządzeń tych jest 147,
  • TraffiStar SR390 – w sumie są 2 takie urządzenia.

Nowoczesne fotoradary zamontowane przez ITD przy drogach po pierwsze pozwalają na uzyskanie wyższej jakości zarejestrowanych dowodów wykroczeń popełnionych przez kierujących. Po drugie dają większe możliwości. Automatycznie odczytują tablice rejestracyjne i identyfikują rodzaj pojazdu, a do tego mają również możliwość wykonywania pomiarów prędkości kilku pojazdów na kilku pasach ruchu jednocześnie. W sumie CANARD nadzoruje dziś pracę 583 rejestratorów stacjonarnych.

REKLAMA

fotoradary ze sztuczną inteligencją, fotoradary ze sztuczną inteligencją w Polsce, inteligentne fotoradary

Fotoradar ze sztuczną inteligencją działa. I łapie 100 kierowców dziennie

GITD

39 nowych odcinkowych pomiarów prędkości

Wielka modernizacja sieci odcinkowego pomiaru prędkości została uzupełniona o 39 nowych punktów. Nowe urządzenia stanęły w sumie w 13 województwach i pojawiły się na wszystkich kategoriach dróg – w tym na autostradach i trasach szybkiego ruchu. OPP ma prosty cel. Chodzi o wyhamowanie prędkości jazdy i uspokojenie ruchu na niebezpiecznej drodze. W ten sposób zmniejszana jest ilość zdarzeń drogowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziś odcinkowymi kontrolami prędkości zostało objętych 180 km nowych szlaków. W sumie na sieć CANARD składają się aktualnie 74 odcinkowe pomiary prędkości. Ich łączna długość wynosi mniej więcej 400 km.

Odcinkowy pomiar prędkości na A4

 

Materiały prasowe

Systemy RedLight na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowo-drogowych

Ważnym elementem modernizacji sieci CANARD był montaż rejestratora wjazdu na czerwonym świetle. Ilość tego typu urządzeń przy polskich drogach zwiększyła się do 41 (nowe są 24). Aktualnie obserwują one zachowania kierowców w 16 miastach, na 20 skrzyżowaniach. Po raz pierwszy w historii CANARD system RedLight zastosowano również na przejazdach kolejowo-drogowych. Zamontowano je na ul. Szczecińskiej i ul. Średzkiej we Wrocławiu, na ul. Cyrulików w warszawskim Rembertowie oraz w Radomsku w woj. łódzkim. System po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji tożsamej z linią warunkowego zatrzymania w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykrywa i rejestruje wykroczenie.

33 nowe nieoznakowane radiowozy CANARD

W ramach projektu CANARD zyskało również 33 nieoznakowane pojazdy. Mowa o BMW 330i xDrive generacji. Pojazdy są wyposażone w urządzenia rejestrujące prędkość Videorapid 2A oraz laserowe mierniki prędkości z wideorejestracją LTI 20/20 TRUCAM II. Nieoznakowane BMW ITD pozwalają na kontrolowanie prędkości jazdy na lokalnych odcinkach dróg, na których nie ma możliwości ustawienia stacjonarnych urządzeń rejestrujących, a które są zagrożone niebezpiecznymi zachowaniami kierowców.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA