REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wielka modernizacja sieci fotoradarów i OPP. Blisko 300 nowych urządzeń łapiących kierowców w 2024 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
wielka modernizacja sieci fotoradarów i OPP, nowe fotoradary w Polsce, mapa fotoradarów 2024, modernizacja i unowocześnienie CANARD
Wielka modernizacja sieci fotoradarów i OPP. Blisko 300 nowych urządzeń łapiących kierowców w 2024 r.
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

247 nowych fotoradarów, 39 odcinkowych pomiarów prędkości, 24 systemy monitorujące skrzyżowania i przejazdy kolejowe oraz 33 nieoznakowane radiowozy. Oto podsumowanie wielkiej modernizacji sieci CANARD, której wykonanie kosztowało blisko 184 mln zł. Wszystkie te urządzenia będą łapać kierowców w 2024 r.

W roku 2021 ITD głośno zapowiadało szeroko zakrojoną modernizację sieci CANARD. Szeroko zakrojoną i kosztowną. W sumie rozbudowa o nowe urządzenia i wymiana starych kosztowała 183 616 124,09 zł. Przy czym wartość dofinansowania ze środków UE wyniosła 156 065 051,45 zł. To aż 85 proc. kosztu całej inwestycji.

REKLAMA

Gdzie lokalizowano nowe fotoradary i OPP w 2023 r.?

Projekt o nazwie "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" dotyczył lokalizacji, które wytypowano na podstawie analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Kluczowa była nadmierna prędkość lub niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej. Urządzenia rejestrujące zostały wytypowane do pojawienia się w tym punkcie z uwagi na wielość popełnianych przez kierowców wykroczeń i potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Fotoradary nowej generacji. W sumie 247 urządzeń

Pierwszym punktem wielkiej modernizacji sieci monitorującej zachowania kierowców CANARD była wymiana starych fotoradarów i montaż nowych. Od roku 2021 do końca 2023 w ten sposób przy polskich drogach pojawiło się 247 rejestratorów nowej generacji. 26 punktów było całkowicie nowych. Do tej pory pomiary w tych lokalizacjach nie były realizowane. 221 punktów otrzymało nowy rejestrator. ITD skupiło się na zakupach trzech nowoczesnych fotoradarów. Mowa o:

  • Multaradar CD – w sumie urządzeń tych jest 98,
  • Mesta Fusion RN – w sumie urządzeń tych jest 147,
  • TraffiStar SR390 – w sumie są 2 takie urządzenia.

Nowoczesne fotoradary zamontowane przez ITD przy drogach po pierwsze pozwalają na uzyskanie wyższej jakości zarejestrowanych dowodów wykroczeń popełnionych przez kierujących. Po drugie dają większe możliwości. Automatycznie odczytują tablice rejestracyjne i identyfikują rodzaj pojazdu, a do tego mają również możliwość wykonywania pomiarów prędkości kilku pojazdów na kilku pasach ruchu jednocześnie. W sumie CANARD nadzoruje dziś pracę 583 rejestratorów stacjonarnych.

fotoradary ze sztuczną inteligencją, fotoradary ze sztuczną inteligencją w Polsce, inteligentne fotoradary

fotoradary ze sztuczną inteligencją, fotoradary ze sztuczną inteligencją w Polsce, inteligentne fotoradary

Fotoradar ze sztuczną inteligencją działa. I łapie 100 kierowców dziennie

GITD

39 nowych odcinkowych pomiarów prędkości

REKLAMA

Wielka modernizacja sieci odcinkowego pomiaru prędkości została uzupełniona o 39 nowych punktów. Nowe urządzenia stanęły w sumie w 13 województwach i pojawiły się na wszystkich kategoriach dróg – w tym na autostradach i trasach szybkiego ruchu. OPP ma prosty cel. Chodzi o wyhamowanie prędkości jazdy i uspokojenie ruchu na niebezpiecznej drodze. W ten sposób zmniejszana jest ilość zdarzeń drogowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziś odcinkowymi kontrolami prędkości zostało objętych 180 km nowych szlaków. W sumie na sieć CANARD składają się aktualnie 74 odcinkowe pomiary prędkości. Ich łączna długość wynosi mniej więcej 400 km.

Odcinkowy pomiar prędkości na A4

Odcinkowy pomiar prędkości na A4

 

Materiały prasowe

Systemy RedLight na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowo-drogowych

Ważnym elementem modernizacji sieci CANARD był montaż rejestratora wjazdu na czerwonym świetle. Ilość tego typu urządzeń przy polskich drogach zwiększyła się do 41 (nowe są 24). Aktualnie obserwują one zachowania kierowców w 16 miastach, na 20 skrzyżowaniach. Po raz pierwszy w historii CANARD system RedLight zastosowano również na przejazdach kolejowo-drogowych. Zamontowano je na ul. Szczecińskiej i ul. Średzkiej we Wrocławiu, na ul. Cyrulików w warszawskim Rembertowie oraz w Radomsku w woj. łódzkim. System po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji tożsamej z linią warunkowego zatrzymania w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykrywa i rejestruje wykroczenie.

33 nowe nieoznakowane radiowozy CANARD

W ramach projektu CANARD zyskało również 33 nieoznakowane pojazdy. Mowa o BMW 330i xDrive generacji. Pojazdy są wyposażone w urządzenia rejestrujące prędkość Videorapid 2A oraz laserowe mierniki prędkości z wideorejestracją LTI 20/20 TRUCAM II. Nieoznakowane BMW ITD pozwalają na kontrolowanie prędkości jazdy na lokalnych odcinkach dróg, na których nie ma możliwości ustawienia stacjonarnych urządzeń rejestrujących, a które są zagrożone niebezpiecznymi zachowaniami kierowców.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA