REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy odcinkowy pomiar prędkości. OPP pod Mszczonowem na DK 50 już stoi. Kiedy zacznie działać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
odcinkowy pomiar prędkości pod Mszczonowem na DK 50, odcinkowy pomiar prędkości Mszczonów DK 50
Nowy odcinkowy pomiar prędkości. OPP pod Mszczonowem na DK 50 już stoi. Kiedy zacznie działać?
Google Maps

REKLAMA

REKLAMA

Sieć odcinkowych pomiarów prędkości w Polsce jest rozbudowywana. Kamery stanęły właśnie pod Mszczonowem na DK 50. W tym punkcie jednak jeszcze nie pracują. Kiedy zaczną rejestrować wykroczenia i gdzie jeszcze można spotkać nowe OPP?

ITD cały czas rozbudowuje sieć odcinkowych pomiarów prędkości w Polsce. Aktualnie działa przeszło 30 OPP w całym kraju, a już wkrótce na mapie pojawi się 40 kolejnych lokalizacji. Skąd nagła popularność tego rozwiązania? To akurat łatwo wyjaśnić. Dla przykładu urządzenie zamontowane na autostradzie A4 w ciągu 30 dni jest w stanie zarejestrować 100 tys. wykroczeń. Odcinkowy pomiar charakteryzuje się zatem piekielną skutecznością. Właśnie dlatego już niedługo odcinkowy pomiar zostanie uruchomiony na popularnej DK 50 na obwodnicy Mszczonowa.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości na DK 50 na obwodnicy Mszczonowa

REKLAMA

Urządzenia służące do odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy Mszczonowa w ciągu drogi krajowej nr 50 są już ustawione. Nad drogami pojawiły się maszty z żółtymi kamerami. Przy nich stoją też znaki drogowe D-51a "automatyczna kontrola średniej prędkości" i D-51b "koniec automatycznej kontroli średniej prędkości". Choć oznaczenia są jeszcze zaklejone czarną taśmą. A to oznacza jedno. OPP na tym odcinku być może ustawiony już jest, ale jeszcze nie pracuje w trybie rejestrowania wykroczeń.

Kiedy odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy Mszczonowa zacznie łapać kierowców przekraczających prędkość? To dobre pytanie. Na razie ciężko jednak na nie odpowiedzieć. ITD nie chce komentować przyszłych lokalizacji. Informuje jedynie o odcinkach już włączonych do sieci CANARD. Jeżeli chodzi o DK 50, istnieje możliwość, że urządzenia jeszcze nie działają, bo aktualnie wykonuje się przy ich pomocy tzw. testowe pomiary. Te mają sprawdzić, czy system działa prawidłowo. To oznacza, że wszedłby do użycia maksymalnie do końca roku.

Gdzie konkretnie znajduje się OPP pod Mszczonowem?

Odcinkowy pomiar prędkości pod Mszczonowem na DK 50 zaczyna się zaraz przy skrzyżowaniu z drogą ekspresową S8. Kierowca wjeżdża na kamery bezpośrednio po zjechaniu z ronda. Czemu DK 50? To droga krajowa o długości 297 km, która tworzy ring wokoło Warszawy. Jest kluczowa z komunikacyjnego punktu widzenia. Odbywa się na niej nie tylko intensywny ruch pojazdów osobowych, ale także i ciężarowych.

odcinkowy pomiar prędkości pod Mszczonowem na DK 50, odcinkowy pomiar prędkości Mszczonów DK 50

odcinkowy pomiar prędkości pod Mszczonowem na DK 50, odcinkowy pomiar prędkości Mszczonów DK 50

Nowy odcinkowy pomiar prędkości. OPP pod Mszczonowem na DK 50 już stoi. Kiedy zacznie działać?

Google Maps

Aby ułatwić kierowcom zadanie po uruchomieniu tego fragmentu OPP, warto dodać jeszcze jedno. Ile wynosi ograniczenie prędkości na DK 50 na obwodnicy Mszczonowa? To klasyczna droga krajowa z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Nie ma tam żadnego ograniczenia prędkości. Pojazdy mogą zatem poruszać się nawet 90 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odcinkowy pomiar prędkości na Drogowej Trasie Średnicowej w Katowicach

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy Mszczonowa na DK 50 nie jest jedynym, który niedługo może zacząć rejestrować wykroczenia kierowców. Serwis katowice24.info donosi bowiem, że bramownice z kamerami stanęły również na Drogowej Trasie Średnicowej w Katowicach. Mowa konkretnie o 1,5-kilometrowym fragmencie między kładką dla pieszych między Załężem i os. Tysiąclecia oraz naprzeciwko centrum handlowego Auchan na wysokości firmy Yamazaki Mazak.

Czemu padło akurat na ten odcinek? Decyduje o tym wysokie natężenie ruchu, a do tego fakt, że choć trasa ma trzy pasy ruchu w każdym kierunku, drogowcy wyznaczyli w tym miejscu ograniczenie prędkości do 80 km/h. Specyfika drogi sprawia, że ITD ustawiła na DTŚ w Katowicach kamery Unicam Velocity 3. Te są w stanie obserwować kilka pojazdów na kilku pasach ruchu jednocześnie. Kiedy zacznie pracować OPP na DTŚ w Katowicach? Najpóźniej w grudniu 2023 r. Przeszkodą w tym przypadku jest oczekiwanie na uzyskanie przyłącza elektrycznego.

Odcinkowy pomiar prędkości: po jakim czasie przychodzi mandat?

Odcinkowy pomiar prędkości: po jakim czasie przychodzi mandat?

Odcinkowy pomiar prędkości: po jakim czasie przychodzi mandat?

GITD

Gdzie pojawią się nowe odcinkowe pomiary prędkości?

Kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości można spodziewać się w wielu lokalizacjach. Dla przykładu województwa podkarpackie i śląskie dostaną po 6 OPP, a województwo łódzkie 5 OPP. Listę konkretnych lokalizacji wskazuję poniżej.

województwo śląskie:

  • DW 929 – Jankowice/Świerklany
  • DW 902 – Katowice, Braci Reńców
  • DW 935 – Suszec/Kobielice
  • DK 88 – Zabrze, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego
  • DK 88 – Gliwice, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego
  • DK 44 – Mikołów, ul. Gliwicka

województwo podkarpackie:

  • DP 1391 – Rzeszów — Nosówka ul. Dębicka
  • DK 19 – Dukla, Trakt Węgierski
  • DK 9 – Nowa Dęba Ks. Henryka Łagockiego 113 – Korczaka 16
  • DW 835 – Gniewczyna Łańcucka — Gniewczyna Tryniecka
  • DK 19 – Lutcza
  • DK 94 – Podgrodzie

województwo łódzkie:

  • S14 – Dobroń – Pabianice Płn.
  • P 1120E – Łódź, ul. Chocianowicka — Łaskowice
  • DW 485 – Bychlew – Jadwinin
  • DK 74 – Biała Pierwsza 42 – Biała Rządowa 49
  • DK 70 – Mokra Prawa 2 – Mokra Prawa 189A

województwo kujawsko-pomorskie:

  • DK 16 – Rogoźno Zamek — Kłódka
  • A1 – Węzeł Nowy Ciechocinek — MOP Kałęczynek
  • DW 251 – Rycerzewo
  • A1 – Siemiany – MOP Strzelce

województwo lubelskie:

  • DW 844 – Hrubieszów
  • DW 801 – Gołąb
  • DW 132 – Białcz

województwo mazowieckie:

  • DW 719 – Kanie – Otrębusy
  • DW 631 – Nieporęt – Zielonka
  • DK 50 – obwodnica Mszczona

województwo pomorskie:

  • A1 – Pelplin – Swarożyn
  • DK 20 – Borcz – Babi Dół
  • DW 211 – Borowo, Gdańska 2 – Turystyczna 1

województwo dolnośląskie:

  • DG 105392D – Wrocław, al. Jana III Sobieskiego
  • DW 403 – Bierzów – Przylesie

województwo wielkopolskie:

  • S11 – Tarnowo Podgórne — Poznań Ławica
  • A2 – Konin, MOP Leonia/Kuny do PPO Żdżary

województwo opolskie:

  • DW 416 – Kietlice – Klisino

województwo podlaskie:

  • DW 678 – Baciuty — Łupianka Stara

województwo zachodniopomorskie:

  • DW 151 – Łubianka – Brynka

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

Zasada działania odcinkowego pomiaru prędkości jest prosta. System rejestruje wjazd auta na odcinek pomiarowy i jego wyjazd. W obydwu punktach wykonywane jest zdjęcie. Dysponując dwiema fotkami, komputer może wyliczyć czas przejazdu. I gdy podzieli przez niego długość odcinka testowe, otrzyma wyliczenie dotyczące średniej prędkości. Wynik jest następnie porównywany z ograniczeniem prędkości na danej drodze. Gdy kierowca jechał wolniej lub z prędkością dopuszczoną, zdjęcia są kasowane. Jeżeli przekroczył dopuszczalną prędkość, funkcjonariusz wszczyna postępowanie.

Właściciel pojazdu otrzymuje od ITD list z prośbą o wskazanie danych osoby, która dysponowała autem w określonym czasie. Uzyskanie takiej informacji pozwala funkcjonariuszom na zaproponowanie kary kierowcy. Wysokość grzywny jest wyliczana na podstawie wielkości przekroczenia prędkości i stawek zapisanych w taryfikatorze mandatów. Wraz z karą pieniężną, kierujący otrzyma również punkty karne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA