REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

25 proc. zniżki dla medyków na kurs redukujący 6 punktów karnych

25 proc. zniżki dla medyków na kurs redukujący 6 punktów karnych
25 proc. zniżki dla medyków na kurs redukujący 6 punktów karnych
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy służby zdrowia mogą liczyć na 25 proc. zniżki na kurs redukujący 6 punktów karnych w WORD w Białymstoku. Na pomysł wpadli radni i podchwycił go dyrektor ośrodka. Czy to słuszna idea? I o co tak właściwie w niej chodzi?

Szkolenie redukujące punkty powróciło i nie jest tanie

Szkolenia redukujące 6 punktów karnych powróciły. I niestety nie są tanie. Cena szkolenia? To w zależności od miejsca kosztuje od 950 do 1100 zł. Przy czym w roku 2022 – zaraz przed wykasowaniem kursów – opłata nie przekraczała 400 zł. Wysoka kwota nie zniechęca jednak kierowców. W efekcie kursy redukujące punkty karne z miejsca stały się hitem! W ciągu pierwszych 10 dni od ich pojawienia się, prowadzący w całej Polsce zredukowali w ich czasie w sumie 34 tys. punktów karnych. Udział w kursach wzięło blisko 6 tys. kierujących.

REKLAMA

REKLAMA

Skąd taka popularność? To akurat łatwo wyjaśnić. Po pierwsze dziś za wykroczenie polegające np. na używaniu telefonu w czasie jazdy, można dostać nawet 12 punktów karnych. Po drugie policjanci w czasie kontroli chętnie sumują punkty w ramach tzw. zbiegu wykroczeń. W efekcie niezwykle łatwo jest przekroczyć limit 24 punktów karnych i stracić prawo jazdy. Szkolenie może uchronić kierowcę przed koniecznością wizyty w WORD-zie.

25 proc. zniżki dla medyków na kurs redukujący 6 punktów karnych

Jeżeli o WORD-ach już mowa, w tym materiale chciałem skupić się na "promocji" zaoferowanej przez ośrodek w Białymstoku. Jak informuje Kurier Poranny, jego dyrektor – Przemysław Sarosiek poinformował w czasie konferencji prasowej zorganizowanej dla lokalnych dziennikarzy o tym, że pracownicy służby zdrowia, którzy umówią się na szkolenie redukujące 6 punktów karnych, dostaną 25-procentową bonifikatę. W efekcie, zamiast zapłacić 950 zł, zapłacą 712,50 zł. Dyrektor zdążył już podpisać stosowne zarządzenie. A samo rozwiązanie to wynik inicjatywy podjętej przez białostockich radnych PiS – Katarzyny Siemieniuk i Henryka Dębowskiego.

Skąd ten pomysł? Podczas konferencji Katarzyna Siemieniuk tłumaczyła, że "niejednokrotnie w tym zamęcie i pośpiechu w służeniu drugiemu człowiekowi też popełniają błędy i te punkty karne na swoim koncie gromadzą". Henryk Dębowski wtórował jej, dodając że "nie wyobrażamy sobie, żeby ratownicy medyczni, lekarze czy kierowcy karetek - ludzie, którzy ratują ludzkie życie - nie mieli prawa jazdy".

REKLAMA

Jak uzyskać zniżkę na kurs redukujący punkty przez pracowników służby zdrowia?

Zapisy na szkolenia z 25-proc. zniżką już ruszyły. Te są prowadzone za pośrednictwem strony internetowej WORD w Białymstoku. Kluczowych jest kilka warunków:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Do uzyskania zniżki konieczne jest przedstawienie dokumentu, który mówi o zatrudnieniu w służbie zdrowia.
  • Prawo do zniżki mają nie tylko lekarze, ale wszyscy pracownicy służby zdrowia. Ujęty jest zatem także personel medyczny, ratownicy, salowe, kierowcy i pracownicy pogotowia ratunkowego. Uprawnienie dotyczy pracujących we wszystkich placówkach świadczących usługi dla mieszkańców, gdzie mamy do czynienia z hospitalizacją lub leczeniem półotwartym, czyli dziennego pobytu.
  • Uprawnienie nie ma zasięgu terytorialnego. To oznacza, że ze zniżką punkty karne w Białymstoku redukować mogą pracownicy służby zdrowia nie tylko z tego miasta i okolicznych miejscowości, ale również np. drugiego końca kraju.

Czy inne miasta też wprowadzą rabaty na kursy redukujące punkty?

To świetne pytanie. Radni z Białegostoku, którzy wpadli na pomysł, liczą że zostanie on podłapany chociażby w całym woj. podlaskim. Liczą, ale niewiele robią w tym celu, żeby tak właśnie było. Mogą przecież skontaktować się z zarządami innych miast i lobbować w tej sprawie. Czy zatem rozwiązanie ma szansę na popularyzację? Dla przykładu dyrektor WORD w Suwałkach – Grzegorz Wilczyński deklaruje w rozmowie z redakcją Kuriera Porannego, że "na chwilę obecną nie planujemy wprowadzenia żadnych zniżek, ale temat jest otwarty".

Czemu akurat medycy ze zniżką na kursy redukujące punkty?

Idea stojąca za tym pomysłem jest niezwykle szczytna. Chodzi o to, aby pracownicy medyczni cały czas mogli służyć swoim pacjentom i nie musieli obawiać się nadmiernych kosztów związanych z redukcją punktów karnych. W tym punkcie warto jednak pamiętać o dwóch rzeczach.

  • Po pierwsze wbrew zapewnieniom radnych PiS tańsze szkolenia wcale nie uratują praw jazdy pracowników służb medycznych. Przy drastycznym złamaniu prawa już podczas jednej kontroli drogowej mogą stracić uprawnienia, otrzymując więcej niż 24 punkty karne. Dziś o to mocno nie trzeba się starać.
  • Po drugie pracownicy medyczni aktualnie naprawdę źle nie zarabiają. Są lepiej uposażeni od chociażby pracowników marketów czy często przedstawicieli handlowych. Czy zatem rabat skierowany do nich rzeczywiście tak mocno leży w interesie społecznym? No właśnie...

W tej sytuacji medyków nie ma jednak co winić. Nie ma też co tubować nienawiści skierowanej w ich stronę. W końcu to radni PiS wpadli na pomysł prowadzenia darmowej kampanii wyborczej na lokalnym rynku za publiczne pieniądze. Bo przecież ta inicjatywa jest typowym przykładem kiełbasy wyborczej. Kiełbasy, która miała być innowacyjna, a PiS-owi lokalnie może dać mniej, niż więcej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA