REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

25 proc. zniżki dla medyków na kurs redukujący 6 punktów karnych

25 proc. zniżki dla medyków na kurs redukujący 6 punktów karnych
25 proc. zniżki dla medyków na kurs redukujący 6 punktów karnych
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy służby zdrowia mogą liczyć na 25 proc. zniżki na kurs redukujący 6 punktów karnych w WORD w Białymstoku. Na pomysł wpadli radni i podchwycił go dyrektor ośrodka. Czy to słuszna idea? I o co tak właściwie w niej chodzi?

Szkolenie redukujące punkty powróciło i nie jest tanie

Szkolenia redukujące 6 punktów karnych powróciły. I niestety nie są tanie. Cena szkolenia? To w zależności od miejsca kosztuje od 950 do 1100 zł. Przy czym w roku 2022 – zaraz przed wykasowaniem kursów – opłata nie przekraczała 400 zł. Wysoka kwota nie zniechęca jednak kierowców. W efekcie kursy redukujące punkty karne z miejsca stały się hitem! W ciągu pierwszych 10 dni od ich pojawienia się, prowadzący w całej Polsce zredukowali w ich czasie w sumie 34 tys. punktów karnych. Udział w kursach wzięło blisko 6 tys. kierujących.

REKLAMA

REKLAMA

Skąd taka popularność? To akurat łatwo wyjaśnić. Po pierwsze dziś za wykroczenie polegające np. na używaniu telefonu w czasie jazdy, można dostać nawet 12 punktów karnych. Po drugie policjanci w czasie kontroli chętnie sumują punkty w ramach tzw. zbiegu wykroczeń. W efekcie niezwykle łatwo jest przekroczyć limit 24 punktów karnych i stracić prawo jazdy. Szkolenie może uchronić kierowcę przed koniecznością wizyty w WORD-zie.

25 proc. zniżki dla medyków na kurs redukujący 6 punktów karnych

Jeżeli o WORD-ach już mowa, w tym materiale chciałem skupić się na "promocji" zaoferowanej przez ośrodek w Białymstoku. Jak informuje Kurier Poranny, jego dyrektor – Przemysław Sarosiek poinformował w czasie konferencji prasowej zorganizowanej dla lokalnych dziennikarzy o tym, że pracownicy służby zdrowia, którzy umówią się na szkolenie redukujące 6 punktów karnych, dostaną 25-procentową bonifikatę. W efekcie, zamiast zapłacić 950 zł, zapłacą 712,50 zł. Dyrektor zdążył już podpisać stosowne zarządzenie. A samo rozwiązanie to wynik inicjatywy podjętej przez białostockich radnych PiS – Katarzyny Siemieniuk i Henryka Dębowskiego.

Skąd ten pomysł? Podczas konferencji Katarzyna Siemieniuk tłumaczyła, że "niejednokrotnie w tym zamęcie i pośpiechu w służeniu drugiemu człowiekowi też popełniają błędy i te punkty karne na swoim koncie gromadzą". Henryk Dębowski wtórował jej, dodając że "nie wyobrażamy sobie, żeby ratownicy medyczni, lekarze czy kierowcy karetek - ludzie, którzy ratują ludzkie życie - nie mieli prawa jazdy".

REKLAMA

Jak uzyskać zniżkę na kurs redukujący punkty przez pracowników służby zdrowia?

Zapisy na szkolenia z 25-proc. zniżką już ruszyły. Te są prowadzone za pośrednictwem strony internetowej WORD w Białymstoku. Kluczowych jest kilka warunków:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Do uzyskania zniżki konieczne jest przedstawienie dokumentu, który mówi o zatrudnieniu w służbie zdrowia.
  • Prawo do zniżki mają nie tylko lekarze, ale wszyscy pracownicy służby zdrowia. Ujęty jest zatem także personel medyczny, ratownicy, salowe, kierowcy i pracownicy pogotowia ratunkowego. Uprawnienie dotyczy pracujących we wszystkich placówkach świadczących usługi dla mieszkańców, gdzie mamy do czynienia z hospitalizacją lub leczeniem półotwartym, czyli dziennego pobytu.
  • Uprawnienie nie ma zasięgu terytorialnego. To oznacza, że ze zniżką punkty karne w Białymstoku redukować mogą pracownicy służby zdrowia nie tylko z tego miasta i okolicznych miejscowości, ale również np. drugiego końca kraju.

Czy inne miasta też wprowadzą rabaty na kursy redukujące punkty?

To świetne pytanie. Radni z Białegostoku, którzy wpadli na pomysł, liczą że zostanie on podłapany chociażby w całym woj. podlaskim. Liczą, ale niewiele robią w tym celu, żeby tak właśnie było. Mogą przecież skontaktować się z zarządami innych miast i lobbować w tej sprawie. Czy zatem rozwiązanie ma szansę na popularyzację? Dla przykładu dyrektor WORD w Suwałkach – Grzegorz Wilczyński deklaruje w rozmowie z redakcją Kuriera Porannego, że "na chwilę obecną nie planujemy wprowadzenia żadnych zniżek, ale temat jest otwarty".

Czemu akurat medycy ze zniżką na kursy redukujące punkty?

Idea stojąca za tym pomysłem jest niezwykle szczytna. Chodzi o to, aby pracownicy medyczni cały czas mogli służyć swoim pacjentom i nie musieli obawiać się nadmiernych kosztów związanych z redukcją punktów karnych. W tym punkcie warto jednak pamiętać o dwóch rzeczach.

  • Po pierwsze wbrew zapewnieniom radnych PiS tańsze szkolenia wcale nie uratują praw jazdy pracowników służb medycznych. Przy drastycznym złamaniu prawa już podczas jednej kontroli drogowej mogą stracić uprawnienia, otrzymując więcej niż 24 punkty karne. Dziś o to mocno nie trzeba się starać.
  • Po drugie pracownicy medyczni aktualnie naprawdę źle nie zarabiają. Są lepiej uposażeni od chociażby pracowników marketów czy często przedstawicieli handlowych. Czy zatem rabat skierowany do nich rzeczywiście tak mocno leży w interesie społecznym? No właśnie...

W tej sytuacji medyków nie ma jednak co winić. Nie ma też co tubować nienawiści skierowanej w ich stronę. W końcu to radni PiS wpadli na pomysł prowadzenia darmowej kampanii wyborczej na lokalnym rynku za publiczne pieniądze. Bo przecież ta inicjatywa jest typowym przykładem kiełbasy wyborczej. Kiełbasy, która miała być innowacyjna, a PiS-owi lokalnie może dać mniej, niż więcej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA