REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów

szkolenia redukujące punkty karne, kurs redukujący 6 punktów karnych, kierowcy zredukowali 34 tys. punktów karnych
Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Polscy kierowcy pokochali szkolenia. Właściwie to jeden typ szkolenia. Mowa oczywiście o kursach redukujących 6 punktów karnych. Te wróciły do WORD-ów i stały się hitem. Jak informuje RMF FM, w 10 dni na szkoleniu pojawiło się blisko 6 tys. kierowców.

Szkolenia redukujące 6 punktów karnych. 10 dni i 34 tys. wykasowanych punktów

Polscy kierowcy zdobywają uprawnienia do kierowania pojazdami, a następnie kształcenie ich umiejętności opiera się na praktyce? Bzdura! Od 17 września 2023 r. kierujący kształcą się na potęgę. Dosłownie szturmują WORD-y i niezwykle chętnie biorą udział w szkoleniach dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego. Szkoleniach, które po rocznej przerwie powróciły na mocy nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Nowe przepisy działają. I to niezwykle prężnie. Jak informuje RMF FM, tylko przez pierwsze 10 dni w kursie redukującym 6 punktów karnych udział wzięło w sumie prawie 6 tys. kierowców. To pozwoliło na wykasowanie z Centralnej Ewidencji Kierowców ponad 34 tys. punktów karnych.

REKLAMA

Kurs redukujący 6 punktów karnych to 8 godzin wykładów, przy czym mówimy o godzinach lekcyjnych, a nie zegarowych. W czasie szkolenia kierowca ma wykład w zakresie zasad i przepisów ruchu drogowego, wypadków drogowych w Polsce oraz musi odbyć zajęcia praktyczne.

WORD rekordzista organizował 12 kursów dziennie!

Blisko 6 tys. osób i 10 dni trwania kursów. Statystyki już wyglądają imponująco? Poczekajcie zatem, jak poznacie WORD rekordzistę. Tym zdecydowanie jest ośrodek w Lublinie. Zorganizował w nieco ponad tydzień dokładnie 119 szkoleń dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego. To oznacza, że każdego dnia, wliczając w to np. soboty i niedziele, musiało odbywać się blisko 12 kursów! Lublin wyróżnia się na mapie Polski. Zwłaszcza że pozostałe wyniki są zdecydowanie mniej spektakularne. Dla przykładu:

  • WORD w Rzeszowie zorganizował 57 szkoleń.
  • WORD w Kielcach zorganizował 43 szkolenia.
  • WORD w Poznaniu zorganizował 35 szkoleń.
  • WORD w Krakowie zorganizował 31 szkoleń.
  • WORD w Gdańsku zorganizował 25 szkoleń.
  • WORD w Opolu zorganizował 24 szkolenia.

Na przeciwnym biegunie, a więc w stawce mniej aktywnych WORD-ów, plasuje się m.in. Bydgoszcz, gdzie zorganizowano tylko jedno szkolenie, Gorzów Wielkopolski z dwoma szkoleniami, Warszawa z czterema szkoleniami czy Szczecin i Wrocław z pięcioma szkoleniami.

Kursy wróciły, WORD-y znowu zarabiają. Nawet 600 tys. zł dziennie

REKLAMA

Większość WORD-ów w Polsce za udział w szkoleniu dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego pobiera opłatę w wysokości 1000 zł. A skoro przez pierwsze 10 dni ośrodki ruchu drogowego przeszkoliły blisko 6 tys. osób, to oznacza, że w tym czasie mogły zarobić nawet 6 mln zł. Kwota jest astronomiczna. Tyle że na tej sytuacji WORD-y wcale nie obławiają się, a raczej odrabiają straty i spłacają długi. Długi, które kumulowały się latami.

Tylko w roku 2019 strata wszystkich WORD-ów w roku fiskalnym sięgnęła kwoty na poziomie 10,5 mln zł. W roku 2020 mówiliśmy już o kwocie sięgającej 44 mln zł, podczas gdy "minus" w roku 2021 wyniósł już "zaledwie" 13 mln zł. Dodatkowe środki z kursów redukujących 6 punktów karnych, które po odjęciu kosztów związanych z opłaceniem kadry, zostaną w kasie ośrodków, być może pozwolą im zacząć wychodzić w rocznym rozrachunku na zero. Być może przy utrzymaniu podobnego poziomu zainteresowania wśród kierowców, WORD-y nawet wreszcie staną się rentowne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto jednak pamiętać o tym, aby ze szkolenia mającego uświadamiać kierowców o zagrożeniach wynikających z nieprzestrzegania przepisów, nie zrobić maszynki do zarabiania pieniędzy i łatania dziury w budżecie. Nie taka jest rola tej instytucji.

Jaki jest sens powrotu możliwości redukowania punktów karnych?

REKLAMA

Najpierw możliwość kasowania 6 punktów karnych podczas szkolenia w WORD-zie została zlikwidowana. Teraz rządzący ją przywrócili. Brak konsekwencji, powiecie? Chyba nie o to chodzi. Większym problemem są przepisy. Kursy redukujące punkty miały zastąpić kursy reedukacyjne. Na nie obowiązkowo wysłany byłby kierowca, który przekroczyłby 24 punkty karne. Po jego odbyciu konto w CEK byłoby kasowane, a kierujący mógłby legalnie wrócić na drogi. Drugie przekroczenie limitu punktów odbierałoby prowadzącemu prawo jazdy na stałe.

Przepisów w tym zakresie nie udało się wprowadzić. Czemu? Trudno powiedzieć. Chyba chodzi o legislacyjne lenistwo. Kierowcy znaleźli się zatem w potrzasku. Z jednej strony taryfikator punktów przewidywał coraz wyższe kary. Z drugiej po przekroczeniu limitu trafiali na egzamin do WORD-u. Powrót punktów redukujących 6 punktów karnych miał zatem im dać wyjście awaryjne i furtkę dodatkową.

Kurs redukujący punkty nie uratuje wszystkich. Ten kierowca dostał 265 punktów...

Szkolenie dla kierowców naruszających przepisy, pozwalające na redukcję z konta kierowcy w bazie CEK 6 punktów karnych, niestety nie uratuje wszystkich kierujących. Może pomóc tylko tym osobom, które nie przekroczyły limitu 24 punktów. 56-latkowy z Elbląga zatem już nie pomoże. WORD-y biją rekordy w redukowaniu punktów. On natomiast pobił rekord Polski w ich zdobywaniu. Podczas jednej kontroli drogowej policjanci naliczyli mu 34 wykroczenia i aż 265 punktów karnych. To oznacza, że stracił prawo jazdy ponad jedenaście razy. Aby usunąć taką ilość punktów, musiałby wziąć udział w ponad 44. WORD-owskich szkoleniach.

Drastyczna kara oznacza jednak drastyczny czyn. 56-letni kierowca Renault podczas jazdy drogą S7 przekroczył dozwoloną prędkość. Wykroczenie zarejestrował radiowóz grupy Speed. Gdy jednak policjanci chcieli zatrzymać kierującego, ten rzucił się do ucieczki. Uciekał w kierunku Elbląga z prędkością wynoszącą ponad 170 km/h. Ile dostał zatem mandatu? Żadnej grzywny nie było. Przynajmniej na razie. Jego sprawa została bowiem skierowana do sądu. To sędzia określi wysokość kary.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA