REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?
Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?
policja.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.
rozwiń >

Kurs redukujący punkty. "Stary kumpel" powraca!

Największe wyzwanie dla "starego" kierowcy? To bez wątpienia konieczność ponownego zdania egzaminu na prawo jazdy. Metodą osiągnięcia tego celu jest oczywiście przepisowa jazda. Co ma jednak zrobić kierujący, który ma np. "ciężką nogę", a do tego na jego koncie niebezpiecznie zbliża się limit 24 punktów karnych? Od 17 września 2023 r. w Polsce oficjalnie powróciły szkolenia dla kierowców łamiących przepisy ruchu drogowego. Po ich odbyciu, z konta przypisanego kierującemu w bazie CEPiK zniknie 6 punktów karnych.

REKLAMA

Ważne

Celem szkolenia redukującego punktu karne jest uświadomienie skutków naruszania przepisów ruchu drogowego, zwłaszcza przepisów kształtujących zasady bezpiecznego zachowania się w tym ruchu.

Ile kosztuje udział w kursie redukującym 6 punktów karnych?

Nie ma jednej opłaty za udział w kursie redukującym 6 punktów karnych. Kwota czasami zależy od miasta, a czasami np. rodzaju posiadanych uprawnień przez kierowcę. Widełki są jednak następujące. Ceny wynoszą od 950 do 1100 zł. Szkolenie w starej wersji kosztowało 300 lub 350 zł. Dla przykładu w Poznaniu podstawowy kurs kosztuje 1000 zł. Gdy jednak kierujący posiada w prawie jazdy kod 78, kwota rośnie do 1100 zł. Co oznacza kod 78? Oznacza uprawnienie do kierowania pojazdów posiadających wyłącznie automatyczną skrzynię biegów. Jak kształtują się ceny?

  • 900 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Kalisz, Olsztyn, Leszno, Gorzów Wielkopolski czy w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego.
  • 950 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Chełm, Lublin, Biała Podlaska, Zamość czy Łomża.
  • 1000 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Warszawa, Płock, Opole, Ciechanów, Łódź, Katowice, Bydgoszcz, Poznań, Kielce, Grudziądz, Radom, Rzeszów, Częstochowa, Tarnobrzeg, Bielsko-Biała czy w Małopolskim Ośrodku Ruchu Drogowego.
  • 1100 zł kosztuje kurs redukujący punkty w Poznaniu w przypadku prawa jazdy z kodem 78.

Warto wiedzieć o tym, że w ramach opłaty za szkolenie, kierujący może nie tylko stać się uczestnikiem. Ma często również możliwość skorzystania np. z bufetu kawowego.

Kurs redukujący 6 punktów karnych – podstawa prawna

W tym przypadku kluczowe okazują się dwa akty prawne. Mowa o:

  • ustawie z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 poz. 2328 z późn. zm.),
  • rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 września 2023 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego (Dz. U. z 2023 poz. 1897).

Czy są wolne miejsca na kursach redukujących punkty?

REKLAMA

Tu nie ma jednej reguły. W niektórych ośrodkach wolne terminy cały czas są dostępne. W innych liczba miejsc została wyczerpana. Kierujący chcąc zatem zapisać się na szkolenie, powinien skontaktować się w konkretnym WORD-em blisko miejsca zamieszkania. W rozmowie z pracownikiem ośrodka ustali, czy lista uczestników szkolenia została wyczerpana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czemu miejsca zajmują się tak szybko? Przecież szkolenia wystartowały 18 września 2023 r. Warto jednak pamiętać o tym, że kurs w nowej formule może się składać z grupy maksymalnie 15-osobowej. To raz. Dwa nie może się odbywać w formule online, jak np. w czasie obostrzeń pandemicznych.

Kto może zapisać się na kurs redukujący 6 punktów karnych?

Wymogi stawiane przed kierowcami, którzy chcą zredukować 6 punktów karnych, nie są właściwie zaporowe. Liczy się to, aby kierujący:

  • posiadał prawo jazdy ważne od co najmniej roku,
  • nie miał więcej, niż 24 punktów karnych na swoim koncie w bazie CEK,
  • zgłosił udział w szkoleniu,
  • wniósł opłatę za szkolenie,
  • przedstawił przed wejściem na szkolenie dokument potwierdzający tożsamość.

Czy w szkoleniu redukującym punkty karne może wziąć obcokrajowiec? W tym zakresie obostrzeń nie ma. Liczy się tak naprawdę jedna rzecz. Musi on posiadać polskie prawo jazdy. Poza tym warto pamiętać, że w szkoleniu nie można brać udziału częściej niż raz na 6 miesięcy.

Jak zapisać się na kurs redukujący 6 punktów karnych?

WORD-y obecnie są niezwykle elastyczne w kwestii możliwości zapisu na szkolenie redukujące 6 punktów karnych. Kierowca może zgłosić się do WORD-u osobiście, zapisać się na listę uczestników telefonicznie lub wysłać zgłoszenie za pomocą wiadomości mailowej. Samo zgłoszenie jednak nie wystarczy. Kierujący musi dopełnić również formalności. Konieczne jest:

  • wypełnienie i złożenie karty zgłoszenia na szkolenie,
  • dokonanie opłaty za szkolenie,
  • spełnienie wszystkich wymogów formalnych opisanych kilka akapitów powyżej.

W kwestii wnoszenia opłaty idealnie sprawdzi się klasyczny przelew bankowy. Niektóre WORD-y oferują jednak również możliwość wniesienia opłaty za pomocą gotówki, karty płatniczej lub nawet kody BLIK w dziale szkoleń ośrodka.

Zasady prowadzenia kursów kurs redukujących 6 punktów karnych

Szkolenie redukujące punkty karne składa się z 8 godzin wykładów, a także z ćwiczenia praktycznego, i jest realizowane w ciągu jednego dnia. Jedna godzina równa się 45 minutom. Wykłady prowadzi policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zajęcia kończą się zadaniem praktycznym. To polega na wykonaniu manewru awaryjnego hamowania z prędkości wynoszącej 30 i 50 km/h. Tu koordynatorem jest już egzaminator lub osoba zatrudniona przez WORD, posiadająca uprawnienia instruktora nauki jazdy lub instruktora techniki jazdy.

Kierowca nie stawił się na kursie redukującym punkty. Co dalej?

REKLAMA

Kierowca musi wypełnić kartę zgłoszenia, ustalić z pracownikami WORD-u termin odbycia kursu, zapisać się na listę uczestników, a następnie stawić w określonym terminie z dowodem tożsamości. Co w sytuacji, w której kierujący nie pojawi się na szkoleniu? Tu dobrych informacji nie mam. Jeżeli uczestnik nie pojawi się w sali szkoleniowej, opłata wniesiona na poczet kursu przepada. To raz. Dwa kurs nie zostanie kierowcy zaliczony. To oznacza, że z jego konta w bazie CEPiK nie zniknie 6 punktów karnych.

Sposób na zachowanie opłaty i możliwość odbycia kursu w terminie późniejszym jest jeden. Uczestnik szkolenia dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego musi poinformować pracowników WORD-u o swojej nieobecności najpóźniej na 2 dni robocze przed rozpoczęciem kursu.

Zobacz także: Punkty karne

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA