REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?
Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?
policja.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

rozwiń >

Kurs redukujący punkty. "Stary kumpel" powraca!

Największe wyzwanie dla "starego" kierowcy? To bez wątpienia konieczność ponownego zdania egzaminu na prawo jazdy. Metodą osiągnięcia tego celu jest oczywiście przepisowa jazda. Co ma jednak zrobić kierujący, który ma np. "ciężką nogę", a do tego na jego koncie niebezpiecznie zbliża się limit 24 punktów karnych? Od 17 września 2023 r. w Polsce oficjalnie powróciły szkolenia dla kierowców łamiących przepisy ruchu drogowego. Po ich odbyciu, z konta przypisanego kierującemu w bazie CEPiK zniknie 6 punktów karnych.

REKLAMA

REKLAMA

Ważne

Celem szkolenia redukującego punktu karne jest uświadomienie skutków naruszania przepisów ruchu drogowego, zwłaszcza przepisów kształtujących zasady bezpiecznego zachowania się w tym ruchu.

Ile kosztuje udział w kursie redukującym 6 punktów karnych?

Nie ma jednej opłaty za udział w kursie redukującym 6 punktów karnych. Kwota czasami zależy od miasta, a czasami np. rodzaju posiadanych uprawnień przez kierowcę. Widełki są jednak następujące. Ceny wynoszą od 950 do 1100 zł. Szkolenie w starej wersji kosztowało 300 lub 350 zł. Dla przykładu w Poznaniu podstawowy kurs kosztuje 1000 zł. Gdy jednak kierujący posiada w prawie jazdy kod 78, kwota rośnie do 1100 zł. Co oznacza kod 78? Oznacza uprawnienie do kierowania pojazdów posiadających wyłącznie automatyczną skrzynię biegów. Jak kształtują się ceny?

  • 900 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Kalisz, Olsztyn, Leszno, Gorzów Wielkopolski czy w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego.
  • 950 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Chełm, Lublin, Biała Podlaska, Zamość czy Łomża.
  • 1000 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Warszawa, Płock, Opole, Ciechanów, Łódź, Katowice, Bydgoszcz, Poznań, Kielce, Grudziądz, Radom, Rzeszów, Częstochowa, Tarnobrzeg, Bielsko-Biała czy w Małopolskim Ośrodku Ruchu Drogowego.
  • 1100 zł kosztuje kurs redukujący punkty w Poznaniu w przypadku prawa jazdy z kodem 78.

Warto wiedzieć o tym, że w ramach opłaty za szkolenie, kierujący może nie tylko stać się uczestnikiem. Ma często również możliwość skorzystania np. z bufetu kawowego.

Kurs redukujący 6 punktów karnych – podstawa prawna

W tym przypadku kluczowe okazują się dwa akty prawne. Mowa o:

REKLAMA

  • ustawie z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 poz. 2328 z późn. zm.),
  • rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 września 2023 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego (Dz. U. z 2023 poz. 1897).

Czy są wolne miejsca na kursach redukujących punkty?

Tu nie ma jednej reguły. W niektórych ośrodkach wolne terminy cały czas są dostępne. W innych liczba miejsc została wyczerpana. Kierujący chcąc zatem zapisać się na szkolenie, powinien skontaktować się w konkretnym WORD-em blisko miejsca zamieszkania. W rozmowie z pracownikiem ośrodka ustali, czy lista uczestników szkolenia została wyczerpana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czemu miejsca zajmują się tak szybko? Przecież szkolenia wystartowały 18 września 2023 r. Warto jednak pamiętać o tym, że kurs w nowej formule może się składać z grupy maksymalnie 15-osobowej. To raz. Dwa nie może się odbywać w formule online, jak np. w czasie obostrzeń pandemicznych.

Kto może zapisać się na kurs redukujący 6 punktów karnych?

Wymogi stawiane przed kierowcami, którzy chcą zredukować 6 punktów karnych, nie są właściwie zaporowe. Liczy się to, aby kierujący:

  • posiadał prawo jazdy ważne od co najmniej roku,
  • nie miał więcej, niż 24 punktów karnych na swoim koncie w bazie CEK,
  • zgłosił udział w szkoleniu,
  • wniósł opłatę za szkolenie,
  • przedstawił przed wejściem na szkolenie dokument potwierdzający tożsamość.

Czy w szkoleniu redukującym punkty karne może wziąć obcokrajowiec? W tym zakresie obostrzeń nie ma. Liczy się tak naprawdę jedna rzecz. Musi on posiadać polskie prawo jazdy. Poza tym warto pamiętać, że w szkoleniu nie można brać udziału częściej niż raz na 6 miesięcy.

Jak zapisać się na kurs redukujący 6 punktów karnych?

WORD-y obecnie są niezwykle elastyczne w kwestii możliwości zapisu na szkolenie redukujące 6 punktów karnych. Kierowca może zgłosić się do WORD-u osobiście, zapisać się na listę uczestników telefonicznie lub wysłać zgłoszenie za pomocą wiadomości mailowej. Samo zgłoszenie jednak nie wystarczy. Kierujący musi dopełnić również formalności. Konieczne jest:

  • wypełnienie i złożenie karty zgłoszenia na szkolenie,
  • dokonanie opłaty za szkolenie,
  • spełnienie wszystkich wymogów formalnych opisanych kilka akapitów powyżej.

W kwestii wnoszenia opłaty idealnie sprawdzi się klasyczny przelew bankowy. Niektóre WORD-y oferują jednak również możliwość wniesienia opłaty za pomocą gotówki, karty płatniczej lub nawet kody BLIK w dziale szkoleń ośrodka.

Zasady prowadzenia kursów kurs redukujących 6 punktów karnych

Szkolenie redukujące punkty karne składa się z 8 godzin wykładów, a także z ćwiczenia praktycznego, i jest realizowane w ciągu jednego dnia. Jedna godzina równa się 45 minutom. Wykłady prowadzi policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zajęcia kończą się zadaniem praktycznym. To polega na wykonaniu manewru awaryjnego hamowania z prędkości wynoszącej 30 i 50 km/h. Tu koordynatorem jest już egzaminator lub osoba zatrudniona przez WORD, posiadająca uprawnienia instruktora nauki jazdy lub instruktora techniki jazdy.

Kierowca nie stawił się na kursie redukującym punkty. Co dalej?

Kierowca musi wypełnić kartę zgłoszenia, ustalić z pracownikami WORD-u termin odbycia kursu, zapisać się na listę uczestników, a następnie stawić w określonym terminie z dowodem tożsamości. Co w sytuacji, w której kierujący nie pojawi się na szkoleniu? Tu dobrych informacji nie mam. Jeżeli uczestnik nie pojawi się w sali szkoleniowej, opłata wniesiona na poczet kursu przepada. To raz. Dwa kurs nie zostanie kierowcy zaliczony. To oznacza, że z jego konta w bazie CEPiK nie zniknie 6 punktów karnych.

Sposób na zachowanie opłaty i możliwość odbycia kursu w terminie późniejszym jest jeden. Uczestnik szkolenia dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego musi poinformować pracowników WORD-u o swojej nieobecności najpóźniej na 2 dni robocze przed rozpoczęciem kursu.

Zobacz także: Punkty karne

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA