REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?
Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?
policja.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

rozwiń >

Kurs redukujący punkty. "Stary kumpel" powraca!

Największe wyzwanie dla "starego" kierowcy? To bez wątpienia konieczność ponownego zdania egzaminu na prawo jazdy. Metodą osiągnięcia tego celu jest oczywiście przepisowa jazda. Co ma jednak zrobić kierujący, który ma np. "ciężką nogę", a do tego na jego koncie niebezpiecznie zbliża się limit 24 punktów karnych? Od 17 września 2023 r. w Polsce oficjalnie powróciły szkolenia dla kierowców łamiących przepisy ruchu drogowego. Po ich odbyciu, z konta przypisanego kierującemu w bazie CEPiK zniknie 6 punktów karnych.

REKLAMA

Ważne

Celem szkolenia redukującego punktu karne jest uświadomienie skutków naruszania przepisów ruchu drogowego, zwłaszcza przepisów kształtujących zasady bezpiecznego zachowania się w tym ruchu.

Ile kosztuje udział w kursie redukującym 6 punktów karnych?

Nie ma jednej opłaty za udział w kursie redukującym 6 punktów karnych. Kwota czasami zależy od miasta, a czasami np. rodzaju posiadanych uprawnień przez kierowcę. Widełki są jednak następujące. Ceny wynoszą od 950 do 1100 zł. Szkolenie w starej wersji kosztowało 300 lub 350 zł. Dla przykładu w Poznaniu podstawowy kurs kosztuje 1000 zł. Gdy jednak kierujący posiada w prawie jazdy kod 78, kwota rośnie do 1100 zł. Co oznacza kod 78? Oznacza uprawnienie do kierowania pojazdów posiadających wyłącznie automatyczną skrzynię biegów. Jak kształtują się ceny?

  • 900 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Kalisz, Olsztyn, Leszno, Gorzów Wielkopolski czy w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego.
  • 950 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Chełm, Lublin, Biała Podlaska, Zamość czy Łomża.
  • 1000 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Warszawa, Płock, Opole, Ciechanów, Łódź, Katowice, Bydgoszcz, Poznań, Kielce, Grudziądz, Radom, Rzeszów, Częstochowa, Tarnobrzeg, Bielsko-Biała czy w Małopolskim Ośrodku Ruchu Drogowego.
  • 1100 zł kosztuje kurs redukujący punkty w Poznaniu w przypadku prawa jazdy z kodem 78.

Warto wiedzieć o tym, że w ramach opłaty za szkolenie, kierujący może nie tylko stać się uczestnikiem. Ma często również możliwość skorzystania np. z bufetu kawowego.

Kurs redukujący 6 punktów karnych – podstawa prawna

W tym przypadku kluczowe okazują się dwa akty prawne. Mowa o:

  • ustawie z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 poz. 2328 z późn. zm.),
  • rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 września 2023 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego (Dz. U. z 2023 poz. 1897).

Czy są wolne miejsca na kursach redukujących punkty?

REKLAMA

Tu nie ma jednej reguły. W niektórych ośrodkach wolne terminy cały czas są dostępne. W innych liczba miejsc została wyczerpana. Kierujący chcąc zatem zapisać się na szkolenie, powinien skontaktować się w konkretnym WORD-em blisko miejsca zamieszkania. W rozmowie z pracownikiem ośrodka ustali, czy lista uczestników szkolenia została wyczerpana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czemu miejsca zajmują się tak szybko? Przecież szkolenia wystartowały 18 września 2023 r. Warto jednak pamiętać o tym, że kurs w nowej formule może się składać z grupy maksymalnie 15-osobowej. To raz. Dwa nie może się odbywać w formule online, jak np. w czasie obostrzeń pandemicznych.

Kto może zapisać się na kurs redukujący 6 punktów karnych?

Wymogi stawiane przed kierowcami, którzy chcą zredukować 6 punktów karnych, nie są właściwie zaporowe. Liczy się to, aby kierujący:

  • posiadał prawo jazdy ważne od co najmniej roku,
  • nie miał więcej, niż 24 punktów karnych na swoim koncie w bazie CEK,
  • zgłosił udział w szkoleniu,
  • wniósł opłatę za szkolenie,
  • przedstawił przed wejściem na szkolenie dokument potwierdzający tożsamość.

Czy w szkoleniu redukującym punkty karne może wziąć obcokrajowiec? W tym zakresie obostrzeń nie ma. Liczy się tak naprawdę jedna rzecz. Musi on posiadać polskie prawo jazdy. Poza tym warto pamiętać, że w szkoleniu nie można brać udziału częściej niż raz na 6 miesięcy.

Jak zapisać się na kurs redukujący 6 punktów karnych?

WORD-y obecnie są niezwykle elastyczne w kwestii możliwości zapisu na szkolenie redukujące 6 punktów karnych. Kierowca może zgłosić się do WORD-u osobiście, zapisać się na listę uczestników telefonicznie lub wysłać zgłoszenie za pomocą wiadomości mailowej. Samo zgłoszenie jednak nie wystarczy. Kierujący musi dopełnić również formalności. Konieczne jest:

  • wypełnienie i złożenie karty zgłoszenia na szkolenie,
  • dokonanie opłaty za szkolenie,
  • spełnienie wszystkich wymogów formalnych opisanych kilka akapitów powyżej.

W kwestii wnoszenia opłaty idealnie sprawdzi się klasyczny przelew bankowy. Niektóre WORD-y oferują jednak również możliwość wniesienia opłaty za pomocą gotówki, karty płatniczej lub nawet kody BLIK w dziale szkoleń ośrodka.

Zasady prowadzenia kursów kurs redukujących 6 punktów karnych

Szkolenie redukujące punkty karne składa się z 8 godzin wykładów, a także z ćwiczenia praktycznego, i jest realizowane w ciągu jednego dnia. Jedna godzina równa się 45 minutom. Wykłady prowadzi policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zajęcia kończą się zadaniem praktycznym. To polega na wykonaniu manewru awaryjnego hamowania z prędkości wynoszącej 30 i 50 km/h. Tu koordynatorem jest już egzaminator lub osoba zatrudniona przez WORD, posiadająca uprawnienia instruktora nauki jazdy lub instruktora techniki jazdy.

Kierowca nie stawił się na kursie redukującym punkty. Co dalej?

REKLAMA

Kierowca musi wypełnić kartę zgłoszenia, ustalić z pracownikami WORD-u termin odbycia kursu, zapisać się na listę uczestników, a następnie stawić w określonym terminie z dowodem tożsamości. Co w sytuacji, w której kierujący nie pojawi się na szkoleniu? Tu dobrych informacji nie mam. Jeżeli uczestnik nie pojawi się w sali szkoleniowej, opłata wniesiona na poczet kursu przepada. To raz. Dwa kurs nie zostanie kierowcy zaliczony. To oznacza, że z jego konta w bazie CEPiK nie zniknie 6 punktów karnych.

Sposób na zachowanie opłaty i możliwość odbycia kursu w terminie późniejszym jest jeden. Uczestnik szkolenia dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego musi poinformować pracowników WORD-u o swojej nieobecności najpóźniej na 2 dni robocze przed rozpoczęciem kursu.

Zobacz także: Punkty karne

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA