REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?
Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?
policja.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.
rozwiń >

Kurs redukujący punkty. "Stary kumpel" powraca!

Największe wyzwanie dla "starego" kierowcy? To bez wątpienia konieczność ponownego zdania egzaminu na prawo jazdy. Metodą osiągnięcia tego celu jest oczywiście przepisowa jazda. Co ma jednak zrobić kierujący, który ma np. "ciężką nogę", a do tego na jego koncie niebezpiecznie zbliża się limit 24 punktów karnych? Od 17 września 2023 r. w Polsce oficjalnie powróciły szkolenia dla kierowców łamiących przepisy ruchu drogowego. Po ich odbyciu, z konta przypisanego kierującemu w bazie CEPiK zniknie 6 punktów karnych.

REKLAMA

Ważne

Celem szkolenia redukującego punktu karne jest uświadomienie skutków naruszania przepisów ruchu drogowego, zwłaszcza przepisów kształtujących zasady bezpiecznego zachowania się w tym ruchu.

Ile kosztuje udział w kursie redukującym 6 punktów karnych?

Nie ma jednej opłaty za udział w kursie redukującym 6 punktów karnych. Kwota czasami zależy od miasta, a czasami np. rodzaju posiadanych uprawnień przez kierowcę. Widełki są jednak następujące. Ceny wynoszą od 950 do 1100 zł. Szkolenie w starej wersji kosztowało 300 lub 350 zł. Dla przykładu w Poznaniu podstawowy kurs kosztuje 1000 zł. Gdy jednak kierujący posiada w prawie jazdy kod 78, kwota rośnie do 1100 zł. Co oznacza kod 78? Oznacza uprawnienie do kierowania pojazdów posiadających wyłącznie automatyczną skrzynię biegów. Jak kształtują się ceny?

  • 900 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Kalisz, Olsztyn, Leszno, Gorzów Wielkopolski czy w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego.
  • 950 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Chełm, Lublin, Biała Podlaska, Zamość czy Łomża.
  • 1000 zł kosztuje kurs redukujący punkty w takich miastach, jak Warszawa, Płock, Opole, Ciechanów, Łódź, Katowice, Bydgoszcz, Poznań, Kielce, Grudziądz, Radom, Rzeszów, Częstochowa, Tarnobrzeg, Bielsko-Biała czy w Małopolskim Ośrodku Ruchu Drogowego.
  • 1100 zł kosztuje kurs redukujący punkty w Poznaniu w przypadku prawa jazdy z kodem 78.

Warto wiedzieć o tym, że w ramach opłaty za szkolenie, kierujący może nie tylko stać się uczestnikiem. Ma często również możliwość skorzystania np. z bufetu kawowego.

Kurs redukujący 6 punktów karnych – podstawa prawna

W tym przypadku kluczowe okazują się dwa akty prawne. Mowa o:

  • ustawie z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 poz. 2328 z późn. zm.),
  • rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 września 2023 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego (Dz. U. z 2023 poz. 1897).

Czy są wolne miejsca na kursach redukujących punkty?

REKLAMA

Tu nie ma jednej reguły. W niektórych ośrodkach wolne terminy cały czas są dostępne. W innych liczba miejsc została wyczerpana. Kierujący chcąc zatem zapisać się na szkolenie, powinien skontaktować się w konkretnym WORD-em blisko miejsca zamieszkania. W rozmowie z pracownikiem ośrodka ustali, czy lista uczestników szkolenia została wyczerpana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czemu miejsca zajmują się tak szybko? Przecież szkolenia wystartowały 18 września 2023 r. Warto jednak pamiętać o tym, że kurs w nowej formule może się składać z grupy maksymalnie 15-osobowej. To raz. Dwa nie może się odbywać w formule online, jak np. w czasie obostrzeń pandemicznych.

Kto może zapisać się na kurs redukujący 6 punktów karnych?

Wymogi stawiane przed kierowcami, którzy chcą zredukować 6 punktów karnych, nie są właściwie zaporowe. Liczy się to, aby kierujący:

  • posiadał prawo jazdy ważne od co najmniej roku,
  • nie miał więcej, niż 24 punktów karnych na swoim koncie w bazie CEK,
  • zgłosił udział w szkoleniu,
  • wniósł opłatę za szkolenie,
  • przedstawił przed wejściem na szkolenie dokument potwierdzający tożsamość.

Czy w szkoleniu redukującym punkty karne może wziąć obcokrajowiec? W tym zakresie obostrzeń nie ma. Liczy się tak naprawdę jedna rzecz. Musi on posiadać polskie prawo jazdy. Poza tym warto pamiętać, że w szkoleniu nie można brać udziału częściej niż raz na 6 miesięcy.

Jak zapisać się na kurs redukujący 6 punktów karnych?

WORD-y obecnie są niezwykle elastyczne w kwestii możliwości zapisu na szkolenie redukujące 6 punktów karnych. Kierowca może zgłosić się do WORD-u osobiście, zapisać się na listę uczestników telefonicznie lub wysłać zgłoszenie za pomocą wiadomości mailowej. Samo zgłoszenie jednak nie wystarczy. Kierujący musi dopełnić również formalności. Konieczne jest:

  • wypełnienie i złożenie karty zgłoszenia na szkolenie,
  • dokonanie opłaty za szkolenie,
  • spełnienie wszystkich wymogów formalnych opisanych kilka akapitów powyżej.

W kwestii wnoszenia opłaty idealnie sprawdzi się klasyczny przelew bankowy. Niektóre WORD-y oferują jednak również możliwość wniesienia opłaty za pomocą gotówki, karty płatniczej lub nawet kody BLIK w dziale szkoleń ośrodka.

Zasady prowadzenia kursów kurs redukujących 6 punktów karnych

Szkolenie redukujące punkty karne składa się z 8 godzin wykładów, a także z ćwiczenia praktycznego, i jest realizowane w ciągu jednego dnia. Jedna godzina równa się 45 minutom. Wykłady prowadzi policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zajęcia kończą się zadaniem praktycznym. To polega na wykonaniu manewru awaryjnego hamowania z prędkości wynoszącej 30 i 50 km/h. Tu koordynatorem jest już egzaminator lub osoba zatrudniona przez WORD, posiadająca uprawnienia instruktora nauki jazdy lub instruktora techniki jazdy.

Kierowca nie stawił się na kursie redukującym punkty. Co dalej?

REKLAMA

Kierowca musi wypełnić kartę zgłoszenia, ustalić z pracownikami WORD-u termin odbycia kursu, zapisać się na listę uczestników, a następnie stawić w określonym terminie z dowodem tożsamości. Co w sytuacji, w której kierujący nie pojawi się na szkoleniu? Tu dobrych informacji nie mam. Jeżeli uczestnik nie pojawi się w sali szkoleniowej, opłata wniesiona na poczet kursu przepada. To raz. Dwa kurs nie zostanie kierowcy zaliczony. To oznacza, że z jego konta w bazie CEPiK nie zniknie 6 punktów karnych.

Sposób na zachowanie opłaty i możliwość odbycia kursu w terminie późniejszym jest jeden. Uczestnik szkolenia dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego musi poinformować pracowników WORD-u o swojej nieobecności najpóźniej na 2 dni robocze przed rozpoczęciem kursu.

Zobacz także: Punkty karne

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • garu
    2023-09-22 12:47:39
    ...absolutne skur......... robią źródło dochodów dla wordów ..... kurs który ***** daje ..nie łatwiej i oficjalnie 1000 i redukcja punktów .........w ogóle to jak można karać dwa razy za to samo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! albo punkty albo mandat
    0
  • gość
    2023-09-22 10:26:31
    A Milicyjne PiS-owskie stupajki robią łapanki jak za OKUPACJI!
    1
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

REKLAMA

Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

REKLAMA

Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

REKLAMA