REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs redukujący 6 punktów karnych. Trwają zapisy, ale tanio nie jest

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kurs redukujący 6 punktów karnych, redukowanie punktów karnych, kurs redukujący punkty wraca, kasowanie 6 punktów karnych
Kurs redukujący 6 punktów karnych. Trwają zapisy, ale tanio nie jest
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kurs redukujący 6 punktów karnych po rocznej przerwie teoretycznie wrócił do WORD-ów 17 września 2023 r. Teoretycznie, bo praktycznie szkolenia są dopiero przygotowywane. Wiadomo, ile będzie kosztował udział w szkoleniu. Stawka jest naprawdę wysoka.

Kurs redukujący 6 punktów karnych wraca

Dobra informacja dla kierowców jest taka, że wracają kursy redukujące 6 punktów karnych. A właściwie to wróciły wczoraj – 17 września 2023 r. Zła informacja jest taka, że oficjalnie i według przepisów już są. W praktyce i w WORD-ach jeszcze ich jednak nie ma. Ośrodki potrzebują czasu na przygotowanie programu szkolenia i zorganizowanie kadry. W tym materiale wskażemy wszystkie najważniejsze informacje, które każdy kierowca powinien mieć w temacie.

REKLAMA

Jak będzie wyglądać nowy kurs redukujący punkty karne?

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 września 2023 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego określa bardzo jasno, że "szkolenie składa się z 8 godzin wykładów, a także z ćwiczenia praktycznego, i jest realizowane w ciągu jednego dnia. Jedna godzina równa się 45 minutom." Poszczególne bloki szkoleniowe zostały podzielone na:

  • Zasady i przepisy ruchu drogowego – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Wypadki drogowe w Polsce – przyczyny, skutki, zapobieganie – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Prawne i społeczne skutki wypadków drogowych oraz odpowiedzialność karna sprawców za przestępstwa i wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Psychologiczne aspekty kierowania pojazdem – 2 godz. – prowadzi psycholog transportu.
  • Awaryjne hamowanie przy prędkości 30 km/h i 50 km/h – ćwiczenie praktyczne, musi je zaliczyć każdy z uczestników – prowadzi egzaminator lub osoba zatrudniona przez WORD, posiadająca uprawnienia instruktora nauki jazdy lub instruktora techniki jazdy.

W jednym szkoleniu nie będzie mogło uczestniczyć więcej niż 15 osób.

Ile kosztuje kurs redukujący punkty karne?

REKLAMA

Kierujący w Polsce cieszą się z powrotu szkolenia redukującego 6 punktów karnych. To cenna możliwość szczególnie dla kierowców zawodowych. Jednocześnie wszyscy zadają ważne pytanie. Chcą wiedzieć, ile będzie kosztować kurs redukujący punkty karne w nowej formule. W nowej formule, czyli trwający o 1,5 godziny zegarowej dłużej. Odpowiedź? Ta właściwie jest już znana. Informację odnośnie stawki przekazał na swojej stronie WORD Warszawa. W przypadku tej jednostki koszt uczestnictwa jednej osoby w kursie dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego został określony na 1000 zł.

Czy inne WORD-y w Polsce zastosują podobne stawki? To mocno prawdopodobne. Tak było w przypadku kursów redukujących punkty według starej formuły, które zostały wycofane 17 września 2022 r. Tyle że wtedy mówiliśmy o kwocie na poziomie 350 do 400 zł. Tu suma jest prawie trzy razy wyższa. Czy cena będzie stanowić dla kierowców przeszkodę? To raczej wątpliwe. 1000 zł to ułamek tego, co kierowca zawodowy może stracić przez odebranie uprawnień do kierowania pojazdami. Wielu zdecyduje się zatem na poniesienie tego kosztu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od kiedy można się zapisywać na kursy dla kierowców naruszających przepisy?

Teoretycznie kursy dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego powinny powrócić do WORD-ów w całym kraju po 17 września 2023 r. To oznacza, że pierwszym terminem mógłby się stać 18 września. Raczej jednak się nie stanie... A decydują o tym trzy powody.

  • Komunikat umożliwiający wdrożenie kursów został ogłoszony 1 września 2023 r. To oznacza, że WORD-y na przygotowanie zajęć teoretycznych i praktycznych miały zaledwie 16 dnia. A i tak nie mogły tego zrobić.
  • WORD-y nie mogły przygotować zajęć praktycznych i teoretycznych, bo... nie miały ich planu czy programu. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego, które określa wymogi, zostało opublikowane 14 września 2023 r. To dokładnie trzy dni przed wejściem w życie zmian, przy czym 14 września przypadał w czwartek. To raz. Dwa rozporządzenie weszło w życie dopiero 17 września 2023 r... WORD-y nie miały zatem czasu na uruchomienie szkoleń w terminie.
  • Po opublikowaniu rozporządzenia 14 września 2023 r. WORD-y muszą opracować plan szkolenia, ale i kadrę oraz grafik. Szkolenia będą zatem dopiero powoli startować w poszczególnych ośrodkach.

Kto może się zapisać na kurs redukujący 6 punktów karnych?

8-godzinny kurs pozwoli na zredukowanie z konta kierowcy 6 punktów karnych. Warto jednak wiedzieć o tym, jaki konkretnie kierowca może zapisać się na to szkolenie w WORD-zie. Odpowiedź? Kierujący musi spełnić kilka warunków:

  • musi posiadać polskie prawo jazdy, tak żeby jego profil i ewidencja punktów znajdowały się w CEPiK.
  • musi posiadać uprawnienia do kierowania pojazdami dłużej niż 12 miesięcy. Młodzi kierowcy nie mogą redukować punktów karnych.
  • na jego koncie w CEK nie może być więcej niż 24 punkty karne. Po przekroczeniu limitu redukcja punktów karnych nie będzie możliwa.
  • kierujacy nie ma orzeczonego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych.
  • kierujący nie może uczestniczyć w kursie częściej niż raz na 6 miesięcy.
  • kierujący zapisał się na kurs, pojawił się określonego dnia o określonej godzinie w WORD-zie i po okazaniu dowodu osobistego wziął udział w szkoleniu.

Warto pamiętać o tym, że po ukończeniu kursu dla kierowców popełniających wykroczenia, z ewidencji CEK w pierwszej kolejności kasowane są "najstarsze punkty". Późniejsze wykroczenia pozostają w mocy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA