REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs redukujący 6 punktów karnych. Trwają zapisy, ale tanio nie jest

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kurs redukujący 6 punktów karnych, redukowanie punktów karnych, kurs redukujący punkty wraca, kasowanie 6 punktów karnych
Kurs redukujący 6 punktów karnych. Trwają zapisy, ale tanio nie jest
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kurs redukujący 6 punktów karnych po rocznej przerwie teoretycznie wrócił do WORD-ów 17 września 2023 r. Teoretycznie, bo praktycznie szkolenia są dopiero przygotowywane. Wiadomo, ile będzie kosztował udział w szkoleniu. Stawka jest naprawdę wysoka.

Kurs redukujący 6 punktów karnych wraca

Dobra informacja dla kierowców jest taka, że wracają kursy redukujące 6 punktów karnych. A właściwie to wróciły wczoraj – 17 września 2023 r. Zła informacja jest taka, że oficjalnie i według przepisów już są. W praktyce i w WORD-ach jeszcze ich jednak nie ma. Ośrodki potrzebują czasu na przygotowanie programu szkolenia i zorganizowanie kadry. W tym materiale wskażemy wszystkie najważniejsze informacje, które każdy kierowca powinien mieć w temacie.

REKLAMA

Jak będzie wyglądać nowy kurs redukujący punkty karne?

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 września 2023 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego określa bardzo jasno, że "szkolenie składa się z 8 godzin wykładów, a także z ćwiczenia praktycznego, i jest realizowane w ciągu jednego dnia. Jedna godzina równa się 45 minutom." Poszczególne bloki szkoleniowe zostały podzielone na:

  • Zasady i przepisy ruchu drogowego – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Wypadki drogowe w Polsce – przyczyny, skutki, zapobieganie – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Prawne i społeczne skutki wypadków drogowych oraz odpowiedzialność karna sprawców za przestępstwa i wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Psychologiczne aspekty kierowania pojazdem – 2 godz. – prowadzi psycholog transportu.
  • Awaryjne hamowanie przy prędkości 30 km/h i 50 km/h – ćwiczenie praktyczne, musi je zaliczyć każdy z uczestników – prowadzi egzaminator lub osoba zatrudniona przez WORD, posiadająca uprawnienia instruktora nauki jazdy lub instruktora techniki jazdy.

W jednym szkoleniu nie będzie mogło uczestniczyć więcej niż 15 osób.

Ile kosztuje kurs redukujący punkty karne?

REKLAMA

Kierujący w Polsce cieszą się z powrotu szkolenia redukującego 6 punktów karnych. To cenna możliwość szczególnie dla kierowców zawodowych. Jednocześnie wszyscy zadają ważne pytanie. Chcą wiedzieć, ile będzie kosztować kurs redukujący punkty karne w nowej formule. W nowej formule, czyli trwający o 1,5 godziny zegarowej dłużej. Odpowiedź? Ta właściwie jest już znana. Informację odnośnie stawki przekazał na swojej stronie WORD Warszawa. W przypadku tej jednostki koszt uczestnictwa jednej osoby w kursie dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego został określony na 1000 zł.

Czy inne WORD-y w Polsce zastosują podobne stawki? To mocno prawdopodobne. Tak było w przypadku kursów redukujących punkty według starej formuły, które zostały wycofane 17 września 2022 r. Tyle że wtedy mówiliśmy o kwocie na poziomie 350 do 400 zł. Tu suma jest prawie trzy razy wyższa. Czy cena będzie stanowić dla kierowców przeszkodę? To raczej wątpliwe. 1000 zł to ułamek tego, co kierowca zawodowy może stracić przez odebranie uprawnień do kierowania pojazdami. Wielu zdecyduje się zatem na poniesienie tego kosztu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od kiedy można się zapisywać na kursy dla kierowców naruszających przepisy?

Teoretycznie kursy dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego powinny powrócić do WORD-ów w całym kraju po 17 września 2023 r. To oznacza, że pierwszym terminem mógłby się stać 18 września. Raczej jednak się nie stanie... A decydują o tym trzy powody.

  • Komunikat umożliwiający wdrożenie kursów został ogłoszony 1 września 2023 r. To oznacza, że WORD-y na przygotowanie zajęć teoretycznych i praktycznych miały zaledwie 16 dnia. A i tak nie mogły tego zrobić.
  • WORD-y nie mogły przygotować zajęć praktycznych i teoretycznych, bo... nie miały ich planu czy programu. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego, które określa wymogi, zostało opublikowane 14 września 2023 r. To dokładnie trzy dni przed wejściem w życie zmian, przy czym 14 września przypadał w czwartek. To raz. Dwa rozporządzenie weszło w życie dopiero 17 września 2023 r... WORD-y nie miały zatem czasu na uruchomienie szkoleń w terminie.
  • Po opublikowaniu rozporządzenia 14 września 2023 r. WORD-y muszą opracować plan szkolenia, ale i kadrę oraz grafik. Szkolenia będą zatem dopiero powoli startować w poszczególnych ośrodkach.

Kto może się zapisać na kurs redukujący 6 punktów karnych?

8-godzinny kurs pozwoli na zredukowanie z konta kierowcy 6 punktów karnych. Warto jednak wiedzieć o tym, jaki konkretnie kierowca może zapisać się na to szkolenie w WORD-zie. Odpowiedź? Kierujący musi spełnić kilka warunków:

  • musi posiadać polskie prawo jazdy, tak żeby jego profil i ewidencja punktów znajdowały się w CEPiK.
  • musi posiadać uprawnienia do kierowania pojazdami dłużej niż 12 miesięcy. Młodzi kierowcy nie mogą redukować punktów karnych.
  • na jego koncie w CEK nie może być więcej niż 24 punkty karne. Po przekroczeniu limitu redukcja punktów karnych nie będzie możliwa.
  • kierujacy nie ma orzeczonego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych.
  • kierujący nie może uczestniczyć w kursie częściej niż raz na 6 miesięcy.
  • kierujący zapisał się na kurs, pojawił się określonego dnia o określonej godzinie w WORD-zie i po okazaniu dowodu osobistego wziął udział w szkoleniu.

Warto pamiętać o tym, że po ukończeniu kursu dla kierowców popełniających wykroczenia, z ewidencji CEK w pierwszej kolejności kasowane są "najstarsze punkty". Późniejsze wykroczenia pozostają w mocy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA