REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs redukujący 6 punktów karnych. Trwają zapisy, ale tanio nie jest

Kurs redukujący 6 punktów karnych, redukowanie punktów karnych, kurs redukujący punkty wraca, kasowanie 6 punktów karnych
Kurs redukujący 6 punktów karnych. Trwają zapisy, ale tanio nie jest
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kurs redukujący 6 punktów karnych po rocznej przerwie teoretycznie wrócił do WORD-ów 17 września 2023 r. Teoretycznie, bo praktycznie szkolenia są dopiero przygotowywane. Wiadomo, ile będzie kosztował udział w szkoleniu. Stawka jest naprawdę wysoka.

Kurs redukujący 6 punktów karnych wraca

Dobra informacja dla kierowców jest taka, że wracają kursy redukujące 6 punktów karnych. A właściwie to wróciły wczoraj – 17 września 2023 r. Zła informacja jest taka, że oficjalnie i według przepisów już są. W praktyce i w WORD-ach jeszcze ich jednak nie ma. Ośrodki potrzebują czasu na przygotowanie programu szkolenia i zorganizowanie kadry. W tym materiale wskażemy wszystkie najważniejsze informacje, które każdy kierowca powinien mieć w temacie.

REKLAMA

Jak będzie wyglądać nowy kurs redukujący punkty karne?

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 września 2023 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego określa bardzo jasno, że "szkolenie składa się z 8 godzin wykładów, a także z ćwiczenia praktycznego, i jest realizowane w ciągu jednego dnia. Jedna godzina równa się 45 minutom." Poszczególne bloki szkoleniowe zostały podzielone na:

  • Zasady i przepisy ruchu drogowego – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Wypadki drogowe w Polsce – przyczyny, skutki, zapobieganie – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Prawne i społeczne skutki wypadków drogowych oraz odpowiedzialność karna sprawców za przestępstwa i wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Psychologiczne aspekty kierowania pojazdem – 2 godz. – prowadzi psycholog transportu.
  • Awaryjne hamowanie przy prędkości 30 km/h i 50 km/h – ćwiczenie praktyczne, musi je zaliczyć każdy z uczestników – prowadzi egzaminator lub osoba zatrudniona przez WORD, posiadająca uprawnienia instruktora nauki jazdy lub instruktora techniki jazdy.

W jednym szkoleniu nie będzie mogło uczestniczyć więcej niż 15 osób.

Ile kosztuje kurs redukujący punkty karne?

REKLAMA

Kierujący w Polsce cieszą się z powrotu szkolenia redukującego 6 punktów karnych. To cenna możliwość szczególnie dla kierowców zawodowych. Jednocześnie wszyscy zadają ważne pytanie. Chcą wiedzieć, ile będzie kosztować kurs redukujący punkty karne w nowej formule. W nowej formule, czyli trwający o 1,5 godziny zegarowej dłużej. Odpowiedź? Ta właściwie jest już znana. Informację odnośnie stawki przekazał na swojej stronie WORD Warszawa. W przypadku tej jednostki koszt uczestnictwa jednej osoby w kursie dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego został określony na 1000 zł.

Czy inne WORD-y w Polsce zastosują podobne stawki? To mocno prawdopodobne. Tak było w przypadku kursów redukujących punkty według starej formuły, które zostały wycofane 17 września 2022 r. Tyle że wtedy mówiliśmy o kwocie na poziomie 350 do 400 zł. Tu suma jest prawie trzy razy wyższa. Czy cena będzie stanowić dla kierowców przeszkodę? To raczej wątpliwe. 1000 zł to ułamek tego, co kierowca zawodowy może stracić przez odebranie uprawnień do kierowania pojazdami. Wielu zdecyduje się zatem na poniesienie tego kosztu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od kiedy można się zapisywać na kursy dla kierowców naruszających przepisy?

Teoretycznie kursy dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego powinny powrócić do WORD-ów w całym kraju po 17 września 2023 r. To oznacza, że pierwszym terminem mógłby się stać 18 września. Raczej jednak się nie stanie... A decydują o tym trzy powody.

  • Komunikat umożliwiający wdrożenie kursów został ogłoszony 1 września 2023 r. To oznacza, że WORD-y na przygotowanie zajęć teoretycznych i praktycznych miały zaledwie 16 dnia. A i tak nie mogły tego zrobić.
  • WORD-y nie mogły przygotować zajęć praktycznych i teoretycznych, bo... nie miały ich planu czy programu. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego, które określa wymogi, zostało opublikowane 14 września 2023 r. To dokładnie trzy dni przed wejściem w życie zmian, przy czym 14 września przypadał w czwartek. To raz. Dwa rozporządzenie weszło w życie dopiero 17 września 2023 r... WORD-y nie miały zatem czasu na uruchomienie szkoleń w terminie.
  • Po opublikowaniu rozporządzenia 14 września 2023 r. WORD-y muszą opracować plan szkolenia, ale i kadrę oraz grafik. Szkolenia będą zatem dopiero powoli startować w poszczególnych ośrodkach.

Kto może się zapisać na kurs redukujący 6 punktów karnych?

8-godzinny kurs pozwoli na zredukowanie z konta kierowcy 6 punktów karnych. Warto jednak wiedzieć o tym, jaki konkretnie kierowca może zapisać się na to szkolenie w WORD-zie. Odpowiedź? Kierujący musi spełnić kilka warunków:

  • musi posiadać polskie prawo jazdy, tak żeby jego profil i ewidencja punktów znajdowały się w CEPiK.
  • musi posiadać uprawnienia do kierowania pojazdami dłużej niż 12 miesięcy. Młodzi kierowcy nie mogą redukować punktów karnych.
  • na jego koncie w CEK nie może być więcej niż 24 punkty karne. Po przekroczeniu limitu redukcja punktów karnych nie będzie możliwa.
  • kierujacy nie ma orzeczonego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych.
  • kierujący nie może uczestniczyć w kursie częściej niż raz na 6 miesięcy.
  • kierujący zapisał się na kurs, pojawił się określonego dnia o określonej godzinie w WORD-zie i po okazaniu dowodu osobistego wziął udział w szkoleniu.

Warto pamiętać o tym, że po ukończeniu kursu dla kierowców popełniających wykroczenia, z ewidencji CEK w pierwszej kolejności kasowane są "najstarsze punkty". Późniejsze wykroczenia pozostają w mocy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA