REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs redukujący 6 punktów karnych. Trwają zapisy, ale tanio nie jest

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kurs redukujący 6 punktów karnych, redukowanie punktów karnych, kurs redukujący punkty wraca, kasowanie 6 punktów karnych
Kurs redukujący 6 punktów karnych. Trwają zapisy, ale tanio nie jest
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kurs redukujący 6 punktów karnych po rocznej przerwie teoretycznie wrócił do WORD-ów 17 września 2023 r. Teoretycznie, bo praktycznie szkolenia są dopiero przygotowywane. Wiadomo, ile będzie kosztował udział w szkoleniu. Stawka jest naprawdę wysoka.

Kurs redukujący 6 punktów karnych wraca

Dobra informacja dla kierowców jest taka, że wracają kursy redukujące 6 punktów karnych. A właściwie to wróciły wczoraj – 17 września 2023 r. Zła informacja jest taka, że oficjalnie i według przepisów już są. W praktyce i w WORD-ach jeszcze ich jednak nie ma. Ośrodki potrzebują czasu na przygotowanie programu szkolenia i zorganizowanie kadry. W tym materiale wskażemy wszystkie najważniejsze informacje, które każdy kierowca powinien mieć w temacie.

REKLAMA

REKLAMA

Jak będzie wyglądać nowy kurs redukujący punkty karne?

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 września 2023 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego określa bardzo jasno, że "szkolenie składa się z 8 godzin wykładów, a także z ćwiczenia praktycznego, i jest realizowane w ciągu jednego dnia. Jedna godzina równa się 45 minutom." Poszczególne bloki szkoleniowe zostały podzielone na:

  • Zasady i przepisy ruchu drogowego – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Wypadki drogowe w Polsce – przyczyny, skutki, zapobieganie – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Prawne i społeczne skutki wypadków drogowych oraz odpowiedzialność karna sprawców za przestępstwa i wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji – 2 godz. – prowadzi je policjant komórki ruchu drogowego lub inna osoba posiadająca wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Psychologiczne aspekty kierowania pojazdem – 2 godz. – prowadzi psycholog transportu.
  • Awaryjne hamowanie przy prędkości 30 km/h i 50 km/h – ćwiczenie praktyczne, musi je zaliczyć każdy z uczestników – prowadzi egzaminator lub osoba zatrudniona przez WORD, posiadająca uprawnienia instruktora nauki jazdy lub instruktora techniki jazdy.

W jednym szkoleniu nie będzie mogło uczestniczyć więcej niż 15 osób.

Ile kosztuje kurs redukujący punkty karne?

Kierujący w Polsce cieszą się z powrotu szkolenia redukującego 6 punktów karnych. To cenna możliwość szczególnie dla kierowców zawodowych. Jednocześnie wszyscy zadają ważne pytanie. Chcą wiedzieć, ile będzie kosztować kurs redukujący punkty karne w nowej formule. W nowej formule, czyli trwający o 1,5 godziny zegarowej dłużej. Odpowiedź? Ta właściwie jest już znana. Informację odnośnie stawki przekazał na swojej stronie WORD Warszawa. W przypadku tej jednostki koszt uczestnictwa jednej osoby w kursie dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego został określony na 1000 zł.

REKLAMA

Czy inne WORD-y w Polsce zastosują podobne stawki? To mocno prawdopodobne. Tak było w przypadku kursów redukujących punkty według starej formuły, które zostały wycofane 17 września 2022 r. Tyle że wtedy mówiliśmy o kwocie na poziomie 350 do 400 zł. Tu suma jest prawie trzy razy wyższa. Czy cena będzie stanowić dla kierowców przeszkodę? To raczej wątpliwe. 1000 zł to ułamek tego, co kierowca zawodowy może stracić przez odebranie uprawnień do kierowania pojazdami. Wielu zdecyduje się zatem na poniesienie tego kosztu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od kiedy można się zapisywać na kursy dla kierowców naruszających przepisy?

Teoretycznie kursy dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego powinny powrócić do WORD-ów w całym kraju po 17 września 2023 r. To oznacza, że pierwszym terminem mógłby się stać 18 września. Raczej jednak się nie stanie... A decydują o tym trzy powody.

  • Komunikat umożliwiający wdrożenie kursów został ogłoszony 1 września 2023 r. To oznacza, że WORD-y na przygotowanie zajęć teoretycznych i praktycznych miały zaledwie 16 dnia. A i tak nie mogły tego zrobić.
  • WORD-y nie mogły przygotować zajęć praktycznych i teoretycznych, bo... nie miały ich planu czy programu. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego, które określa wymogi, zostało opublikowane 14 września 2023 r. To dokładnie trzy dni przed wejściem w życie zmian, przy czym 14 września przypadał w czwartek. To raz. Dwa rozporządzenie weszło w życie dopiero 17 września 2023 r... WORD-y nie miały zatem czasu na uruchomienie szkoleń w terminie.
  • Po opublikowaniu rozporządzenia 14 września 2023 r. WORD-y muszą opracować plan szkolenia, ale i kadrę oraz grafik. Szkolenia będą zatem dopiero powoli startować w poszczególnych ośrodkach.

Kto może się zapisać na kurs redukujący 6 punktów karnych?

8-godzinny kurs pozwoli na zredukowanie z konta kierowcy 6 punktów karnych. Warto jednak wiedzieć o tym, jaki konkretnie kierowca może zapisać się na to szkolenie w WORD-zie. Odpowiedź? Kierujący musi spełnić kilka warunków:

  • musi posiadać polskie prawo jazdy, tak żeby jego profil i ewidencja punktów znajdowały się w CEPiK.
  • musi posiadać uprawnienia do kierowania pojazdami dłużej niż 12 miesięcy. Młodzi kierowcy nie mogą redukować punktów karnych.
  • na jego koncie w CEK nie może być więcej niż 24 punkty karne. Po przekroczeniu limitu redukcja punktów karnych nie będzie możliwa.
  • kierujacy nie ma orzeczonego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych.
  • kierujący nie może uczestniczyć w kursie częściej niż raz na 6 miesięcy.
  • kierujący zapisał się na kurs, pojawił się określonego dnia o określonej godzinie w WORD-zie i po okazaniu dowodu osobistego wziął udział w szkoleniu.

Warto pamiętać o tym, że po ukończeniu kursu dla kierowców popełniających wykroczenia, z ewidencji CEK w pierwszej kolejności kasowane są "najstarsze punkty". Późniejsze wykroczenia pozostają w mocy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA