REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? strefa czystego transportu w Warszawie Toyota, Skoda, Opel, Volkswagen
Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W strefie czystego transportu w Warszawie nie ma miejsca dla ulubieńców Polaków. Nie wjedzie do niej ani Passat B5, ani Golf IV. A to dopiero początek zestawienia. Oto długa lista modeli, które 1 lipca 2024 r. dostaną "bana" na centrum Warszawy.

7 grudnia 2023 r. warszawscy radni podjęli decyzję. W stolicy 1 lipca 2023 r. powstanie strefa czystego transportu. A to oznacza problem głównie dla właścicieli aut z silnikiem diesla. Bo wymogi stawiane przez władze Warszawy wykasują z ulic stolicy kilka modeli, które są uwielbiane przez Polaków na rynku wtórnym.

REKLAMA

REKLAMA

SCT Warszawa i minimalne normy emisji spalin

Od 1 lipca 2024 r. do strefy czystego transportu w Warszawie nie wjadą samochody, których właściciele mieszkają poza stolicą, a do tego nie spełniają normy Euro 2 dla silników benzynowych i Euro 4 dla silników diesla. W przypadku motorów benzynowych data produkcji ustalona na 27 lat wstecz nie stanowi większego ograniczenia. Zmartwieni mogą być głównie właściciele Fiatów Uno i Polonezów. W przypadku diesli problem jest większy. W roku 2024 do Śródmieścia nie wjadą bowiem diesle, które mają więcej niż 18 lat.

Warunki dla diesli są tak właściwie dwa. Bo może się okazać, że diesel spełnia normę Euro 4, ale wjechać i tak nie będzie mógł. Nie był bowiem wyprodukowany co najmniej w 2006 r.

Jakie samochody nie wjadą do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.?

Wskazanie normy emisji spalin i podanie wieku może niewiele mówić kierowcom. Dlatego warto wskazać listę konkretnych pojazdów, które do SCT w Warszawie nie wjadą. Poniżej skupiliśmy się na tych modelach, które na polskich drogach są spotykane najczęściej:

  • Alfa Romeo 159 1,9 JTDM i 2,4 JTDM do 2005 r.,
  • Audi A3 8L 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Audi A4 B7 1,9 TDI, 2,0 TDI i 2,5 TDI do 2005 r.,
  • Audi A6 C6 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI do 2005 r.,
  • Audi Q7 I 3,0 TDI i 4,2 TDI do 2005 r.,
  • BMW serii 1 E87 118d i 120d do 2005 r.,
  • BMW serii 3 E90 316d, 318d, 320d, 325d, 330d i 335d do 2005 r.,
  • BMW serii 5 E60 520d, 525d, 530d i 535d do 2005 r.,
  • BMW X3 E83 2,0d i 3,0d do 2005 r.,
  • Citroen C3 I 1,4 HDI i 1,6 HDI do 2005 r.,
  • Citroen C4 I 1,6 HDI i 2,0 HDI do 2005 r.,
  • Fiat Panda II 1,3 MultiJet do 2005 r.,
  • Ford Focus II 1,6 TDCi, 1,8 TDCi i 2,0 TDCi do 2005 r.,
  • Ford Mondeo III 2,0 TDDi, 2,0 TDCi i 2,2 TDCi do 2005 r.,
  • Honda Accord VII 2,2 i-CTDi do 2005 r.,
  • Lexus IS II 220d do 2005 r.,
  • Mazda 6 I 2,0 MZR-CD do 2005 r.,
  • Mercedes klasy C W203 200 CDI, 220 CDI, 270 CDI i 320 CDI do 2005 r.,
  • Mercedes klasy E W211 200 CDI, 220 CDI, 270 CDI, 280 CDI i 320 CDI do 2005 r.,
  • Mercedes klasy G W463 2,7 CDI i 4,0 CDI do 2005 r.,
  • Mercedes ML II W164 280 CDI i 320 CDI do 2005 r.,
  • Opel Astra H 1,3 CDTi, 1,7 CDTi i 1,9 CDTi do 2005 r.,
  • Opel Corsa C 1,3 CDTi, 1,7 Di i 1,7 CDTi,
  • Opel Zafira B 1,7 CDTi i 1,9 CDTi do 2005 r.,
  • Peugeot 307 1,6 HDI i 2,0 HDI,
  • Renault Clio III 1,5 dCi do 2005 r.,
  • Renault Megane II 1,5 dCi i 1,9 dCi do 2005 r.,
  • Renault Scenic II 1,5 dCi do 2005 r.,
  • Seat Leon I 1,9 TDI,
  • Skoda Favia I 1,4 TDI, 1,9 SDI i 1,9 TDI do 2005 r.,
  • Skoda Octavia II 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Skoda Superb I 1,9 TDI i 2,5 TDI do 2005 r.,
  • Toyota Avensis II 2,0 D-4D i 2,2 D-4D do 2005 r.,
  • Toyota Corolla E12 1,4 D-4D i 2,0 D-4D,
  • Toyota Land Cruiser III 3,0 D-4D do 2005 r.,
  • Toyota RAV4 III 2,0 D-4D do 2005 r.,
  • Toyota Yaris I 1,4 D-4D,
  • Volkswagen Golf IV 1,9 TDI,
  • Volkswagen Golf V 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Volkswagen Passat B5 1,9 TDI,
  • Volkswagen Passat B6 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Volkswagen Touran I 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Volvo S40 II 1,6 D, 2,0 D i 2,4 D do 2005 r.,
  • Volvo V70 II 2,4 D do 2005 r.,
  • Volvo XC60 I 2,4 D do 2005 r.

Ograniczenia w SCT w Warszawie początkowo nie dla mieszkańców

Mieszkańców Warszawy, a więc wszystkich osób, które opłacają podatki i są zameldowane w stolicy, zasady wjazdu do strefy czystego transportu będą dotyczyć dopiero od stycznia 2028 r. To oznacza, że wejdą one od razu na trzeci etap zaostrzania norm w SCT.

REKLAMA

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r., strefa czystego transportu w Warszawie, SCT Warszawa

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków

Urząd Miasta Warszawa

Poza tym na ulgę mogą liczyć:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • seniorzy, czyli osoby, które do końca 2023 r. ukończą 70 lat, o ile już przed przyjęciem uchwały o SCT byli właścicielami swoich pojazdów,
  • posiadacze aut zabytkowych.

SCT Warszawa. Mapa ulic objętych strefą

Strefa będzie funkcjonować od lipca 2024 r. i skupi się na Śródmieściu. Jej granica będzie przebiegać:

  • aleją Prymasa Tysiąclecia – od Alej Jerozolimskich do styku z linią kolejową nr 20 w rejonie ul. Czorsztyńskiej;
  • liniami kolejowymi nr 20, 501, 9 i 7;
  • ulicą Wiatraczną;
  • aleją Stanów Zjednoczonych;
  • Mostem Łazienkowskim i aleją Armii Ludowej;
  • ulicą Wawelską;
  • ulicą Kopińską od ul. Wawelskiej do ulicy ppłk. M. Sokołowskiego "Grzymały" i ulicą ppłk. M. Sokołowskiego "Grzymały";
  • Alejami Jerozolimskimi od ul. ppłk. M. Sokołowskiego "Grzymały" do alei Prymasa Tysiąclecia.

Łącznie SCT w Warszawie obejmie obszar 37 km kw. To oznacza jakieś 7 proc. powierzchni stolicy. Warte wspomnienia jest jeszcze to, że ulice graniczne będą znajdowały się poza strefą czystego transportu.

Strefa czystego transportu w Warszawie będzie zaostrzać wymogi

Ruch w strefie czystego transportu będzie monitorowany przede wszystkim za sprawą systemu wizyjnego. To oznacza, że nawet 95 proc. pojazdów nie będzie musiało posiadać specjalnych naklejek na szybę. I ta kwestia jest o tyle kluczowa, że w kolejnych latach wymogi w SCT w Warszawie będą zaostrzane. Kolejne etapy pokazuje poniższa grafika.

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r., strefa czystego transportu w Warszawie, SCT Warszawa

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków

Urząd Miasta Warszawa

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA