REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? strefa czystego transportu w Warszawie Toyota, Skoda, Opel, Volkswagen
Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W strefie czystego transportu w Warszawie nie ma miejsca dla ulubieńców Polaków. Nie wjedzie do niej ani Passat B5, ani Golf IV. A to dopiero początek zestawienia. Oto długa lista modeli, które 1 lipca 2024 r. dostaną "bana" na centrum Warszawy.

7 grudnia 2023 r. warszawscy radni podjęli decyzję. W stolicy 1 lipca 2023 r. powstanie strefa czystego transportu. A to oznacza problem głównie dla właścicieli aut z silnikiem diesla. Bo wymogi stawiane przez władze Warszawy wykasują z ulic stolicy kilka modeli, które są uwielbiane przez Polaków na rynku wtórnym.

REKLAMA

SCT Warszawa i minimalne normy emisji spalin

Od 1 lipca 2024 r. do strefy czystego transportu w Warszawie nie wjadą samochody, których właściciele mieszkają poza stolicą, a do tego nie spełniają normy Euro 2 dla silników benzynowych i Euro 4 dla silników diesla. W przypadku motorów benzynowych data produkcji ustalona na 27 lat wstecz nie stanowi większego ograniczenia. Zmartwieni mogą być głównie właściciele Fiatów Uno i Polonezów. W przypadku diesli problem jest większy. W roku 2024 do Śródmieścia nie wjadą bowiem diesle, które mają więcej niż 18 lat.

Warunki dla diesli są tak właściwie dwa. Bo może się okazać, że diesel spełnia normę Euro 4, ale wjechać i tak nie będzie mógł. Nie był bowiem wyprodukowany co najmniej w 2006 r.

Jakie samochody nie wjadą do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.?

Wskazanie normy emisji spalin i podanie wieku może niewiele mówić kierowcom. Dlatego warto wskazać listę konkretnych pojazdów, które do SCT w Warszawie nie wjadą. Poniżej skupiliśmy się na tych modelach, które na polskich drogach są spotykane najczęściej:

  • Alfa Romeo 159 1,9 JTDM i 2,4 JTDM do 2005 r.,
  • Audi A3 8L 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Audi A4 B7 1,9 TDI, 2,0 TDI i 2,5 TDI do 2005 r.,
  • Audi A6 C6 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI do 2005 r.,
  • Audi Q7 I 3,0 TDI i 4,2 TDI do 2005 r.,
  • BMW serii 1 E87 118d i 120d do 2005 r.,
  • BMW serii 3 E90 316d, 318d, 320d, 325d, 330d i 335d do 2005 r.,
  • BMW serii 5 E60 520d, 525d, 530d i 535d do 2005 r.,
  • BMW X3 E83 2,0d i 3,0d do 2005 r.,
  • Citroen C3 I 1,4 HDI i 1,6 HDI do 2005 r.,
  • Citroen C4 I 1,6 HDI i 2,0 HDI do 2005 r.,
  • Fiat Panda II 1,3 MultiJet do 2005 r.,
  • Ford Focus II 1,6 TDCi, 1,8 TDCi i 2,0 TDCi do 2005 r.,
  • Ford Mondeo III 2,0 TDDi, 2,0 TDCi i 2,2 TDCi do 2005 r.,
  • Honda Accord VII 2,2 i-CTDi do 2005 r.,
  • Lexus IS II 220d do 2005 r.,
  • Mazda 6 I 2,0 MZR-CD do 2005 r.,
  • Mercedes klasy C W203 200 CDI, 220 CDI, 270 CDI i 320 CDI do 2005 r.,
  • Mercedes klasy E W211 200 CDI, 220 CDI, 270 CDI, 280 CDI i 320 CDI do 2005 r.,
  • Mercedes klasy G W463 2,7 CDI i 4,0 CDI do 2005 r.,
  • Mercedes ML II W164 280 CDI i 320 CDI do 2005 r.,
  • Opel Astra H 1,3 CDTi, 1,7 CDTi i 1,9 CDTi do 2005 r.,
  • Opel Corsa C 1,3 CDTi, 1,7 Di i 1,7 CDTi,
  • Opel Zafira B 1,7 CDTi i 1,9 CDTi do 2005 r.,
  • Peugeot 307 1,6 HDI i 2,0 HDI,
  • Renault Clio III 1,5 dCi do 2005 r.,
  • Renault Megane II 1,5 dCi i 1,9 dCi do 2005 r.,
  • Renault Scenic II 1,5 dCi do 2005 r.,
  • Seat Leon I 1,9 TDI,
  • Skoda Favia I 1,4 TDI, 1,9 SDI i 1,9 TDI do 2005 r.,
  • Skoda Octavia II 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Skoda Superb I 1,9 TDI i 2,5 TDI do 2005 r.,
  • Toyota Avensis II 2,0 D-4D i 2,2 D-4D do 2005 r.,
  • Toyota Corolla E12 1,4 D-4D i 2,0 D-4D,
  • Toyota Land Cruiser III 3,0 D-4D do 2005 r.,
  • Toyota RAV4 III 2,0 D-4D do 2005 r.,
  • Toyota Yaris I 1,4 D-4D,
  • Volkswagen Golf IV 1,9 TDI,
  • Volkswagen Golf V 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Volkswagen Passat B5 1,9 TDI,
  • Volkswagen Passat B6 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Volkswagen Touran I 1,9 TDI i 2,0 TDI do 2005 r.,
  • Volvo S40 II 1,6 D, 2,0 D i 2,4 D do 2005 r.,
  • Volvo V70 II 2,4 D do 2005 r.,
  • Volvo XC60 I 2,4 D do 2005 r.

Ograniczenia w SCT w Warszawie początkowo nie dla mieszkańców

Mieszkańców Warszawy, a więc wszystkich osób, które opłacają podatki i są zameldowane w stolicy, zasady wjazdu do strefy czystego transportu będą dotyczyć dopiero od stycznia 2028 r. To oznacza, że wejdą one od razu na trzeci etap zaostrzania norm w SCT.

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r., strefa czystego transportu w Warszawie, SCT Warszawa

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r., strefa czystego transportu w Warszawie, SCT Warszawa

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków

Urząd Miasta Warszawa

Poza tym na ulgę mogą liczyć:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • seniorzy, czyli osoby, które do końca 2023 r. ukończą 70 lat, o ile już przed przyjęciem uchwały o SCT byli właścicielami swoich pojazdów,
  • posiadacze aut zabytkowych.

SCT Warszawa. Mapa ulic objętych strefą

Strefa będzie funkcjonować od lipca 2024 r. i skupi się na Śródmieściu. Jej granica będzie przebiegać:

  • aleją Prymasa Tysiąclecia – od Alej Jerozolimskich do styku z linią kolejową nr 20 w rejonie ul. Czorsztyńskiej;
  • liniami kolejowymi nr 20, 501, 9 i 7;
  • ulicą Wiatraczną;
  • aleją Stanów Zjednoczonych;
  • Mostem Łazienkowskim i aleją Armii Ludowej;
  • ulicą Wawelską;
  • ulicą Kopińską od ul. Wawelskiej do ulicy ppłk. M. Sokołowskiego "Grzymały" i ulicą ppłk. M. Sokołowskiego "Grzymały";
  • Alejami Jerozolimskimi od ul. ppłk. M. Sokołowskiego "Grzymały" do alei Prymasa Tysiąclecia.

Łącznie SCT w Warszawie obejmie obszar 37 km kw. To oznacza jakieś 7 proc. powierzchni stolicy. Warte wspomnienia jest jeszcze to, że ulice graniczne będą znajdowały się poza strefą czystego transportu.

Strefa czystego transportu w Warszawie będzie zaostrzać wymogi

Ruch w strefie czystego transportu będzie monitorowany przede wszystkim za sprawą systemu wizyjnego. To oznacza, że nawet 95 proc. pojazdów nie będzie musiało posiadać specjalnych naklejek na szybę. I ta kwestia jest o tyle kluczowa, że w kolejnych latach wymogi w SCT w Warszawie będą zaostrzane. Kolejne etapy pokazuje poniższa grafika.

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r., strefa czystego transportu w Warszawie, SCT Warszawa

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r., strefa czystego transportu w Warszawie, SCT Warszawa

Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków

Urząd Miasta Warszawa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

REKLAMA

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

REKLAMA