REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak odzyskać prawo jazdy po utracie za punkty 2022?

Jak odzyskać prawo jazdy po utracie za punkty 2022?
Jak odzyskać prawo jazdy po utracie za punkty 2022?
Reporter

REKLAMA

REKLAMA

Jak odzyskać prawo jazdy po utracie za punkty 2022? Czy zasady w jakiś sposób zmieniły się? Sprawdźmy.

Jak odzyskać prawo jazdy po utracie za punkty 2022? Nowelizacja przepisów

Od 17 września 2022 roku obowiązuje nowy taryfikator punktów karnych. A po jego publikacji nie mamy dobrych informacji dla kierowców. Obecnie kary punktowe za niektóre wykroczenia wzrosły i to drastycznie. Przykład? Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu kosztuje 15 punktów, zbyt szybka jazda nawet 15 punktów, a rozmowa przez telefon 12 punktów. A to prowadzi do jednego wniosku. Kierowca już podczas jednej kontroli drogowej może zgromadzić na tyle dużo punktów, że straci prawo jazdy. Co wtedy?

REKLAMA

Zobacz również pełen zestaw kar: Nowy taryfikator punktów karnych 2022

Utrata prawa jazdy za punkty i prawo jazdy krócej niż 12 miesięcy

Odzyskiwanie prawa jazdy po utracie za punkty należy rozbić na dwa przypadki. Pierwszy dotyczy tzw. młodych kierowców, a więc osób, które zdobyły uprawnienia do kierowania pojazdami wcześniej niż 12 miesięcy temu. W takim przypadku mają one dostępny limit punktów na poziomie 20. 21-punkt sprawia, że tracą uprawnienia. Co więcej, w takim przypadku są niejako kasowani dla systemu. Zaczynają zatem od początku. Muszą zatem najpierw iść na kurs na prawo jazdy i dopiero po jego ukończeniu mogą przystąpić do egzaminu na prawo jazdy.

Utrata prawa jazdy za punkty i prawo jazdy dłużej niż 12 miesięcy

Jak odzyskać prawo jazdy po utracie za punkty w przypadku kierowców, którzy mają uprawnienia dłużej niż 12 miesięcy? W takim przypadku muszą oni przekroczyć 24 punkty karne. To po pierwsze. Po drugie osoby takie są wysyłane na tzw. egzamin sprawdzający kwalifikacje. Do jego przystąpienia konieczne jest przedstawienie zaświadczenia o pozytywnym przejściu badań psychologicznych. Egzamin sprawdzający to standardowy egzamin na prawo jazdy. Od jego wyniku zależy co stanie się z kierowcą dalej.

Za punkty traci się wszystkie kategorie prawa jazdy!

Pozytywny wynik egzaminu sprawdzającego kwalifikacje oznacza, że kierujący odzyska prawo jazdy z wyzerowanym kontem punktowym. Negatywny niestety kasuje uprawnienia. To oznacza, że kierowca musi przystąpić najpierw do kursu i dopiero egzaminu. Poza tym warto pamiętać o jeszcze jednym. Za punkty traci się wszystkie kategorie prawa jazdy. Jeżeli zatem kierowca miał kategorię A, B i C, straci je wszystkie. Do ich odzyskania musi przejść egzamin z każdej z nich!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA