REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Goodyear i Tesloop współpracują przy rozwijaniu technologii oponiarskich

Goodyear i Tesloop współpracują przy rozwijaniu technologii oponiarskich
Goodyear i Tesloop współpracują przy rozwijaniu technologii oponiarskich
Goodyear
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Tesloop to firma wykorzystująca samochody Tesla w międzymiastowym transporcie. Goodyear wykorzysta dane pozyskiwane w trakcie badania przejazdów floty Tesloop do prac nad oponami przyszłości.

Goodyear wykorzysta do badań sztuczną inteligencję

Amerykański producent ogumienia podpisał umowę o współpracy technologicznej z kalifornijską firmą Tesloop Inc, która specjalizuje się w międzymiastowym transporcie samochodami Tesla. Celem porozumienia będzie badanie i modelowanie osiągów opon w oparciu o dane pozyskiwane w trakcie przejazdów pojazdów należących do floty Tesloop. W ramach realizowanych zadań wykorzystane zostanie uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja.

REKLAMA

Więcej informacji na temat opon znajdziesz tutaj

Tesloop obsługuje coraz liczniejszą flotę częściowo autonomicznych pojazdów marki Tesla, zapewniających transport pasażerski na odległość od 50 do 300 mil. Od chwili rozpoczęcia działalności w lipcu 2015 roku firma zbiera dane w tempie zbliżającym się do 20 tysięcy mil miesięcznie na każdy wchodzący w skład floty pojazd. Pierwszy samochód jeżdżący w ramach usługi Tesloop, Tesla model S, wkrótce osiągnie przebieg 250 tys. mil zrealizowany wyłącznie na oponach Goodyear.

“Wykorzystując pogłębioną wiedzę i doświadczenie w projektowaniu i testowaniu opon oraz w zakresie pracy flot, postawiliśmy sobie za cel oferowanie najbardziej innowacyjnych technologii i usług oponiarskich dla nowej generacji skomunikowanych flot pasażerskich,” powiedział Jim Euchner, wiceprezes ds. globalnej innowacji w Goodyear. “Wiodąca pozycja Tesloop w eksploatacji częściowo autonomicznych, skomunikowanych samochodów elektrycznych już dziś daje nam wgląd w nową generację mobilności, gdzie przebiegi pojazdów sięgające 250 tys. mil rocznie mogą stać się powszechne.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Michelin rozwija technologię CrossClimate

“Jesteśmy przekonani, że za kilka lat wszystkie wiodące usługi transportu pasażerów dokonają migracji do autonomicznych, elektrycznych, szybko ładujących się platform transportowych,” powiedział Rahul Sonnad, dyrektor generalny Tesloop. “Spowoduje to radykalny spadek cen transportu samochodowego, zwiększy przebiegi i umożliwi eksploatację samochodów przez niemal 24 godziny na dobę.”

Najbliższe działania w zakresie technologii będą skupione na tworzeniu i weryfikacji predykcyjnych modeli zużycia opon, w oparciu o uczenie maszynowe i systemy analityki predykcyjnej współpracujące z systemami informatycznymi działającymi w chmurze. Kolejnym celem będzie projektowanie optymalizacji procedur konserwacji opon w oparciu o pozyskane dane.

“Goodyear wie, że zdolność do zbierania w czasie rzeczywistym informacji o drodze, warunkach drogowych i zachowaniach podczas jazdy będzie odgrywało coraz większą rolę w optymalizacji osiągów opon pojazdów autonomicznych,” powiedział Euchner. “Wobec coraz większej ilości danych kompilowanych z szeregu czujników w pojeździe oraz z internetowych źródeł danych, pojawia się bezprecedensowa możliwość stworzenia nowej, cyfrowej metodologii czasu rzeczywistego, która może przyczynić się zarówno do poprawy bezpieczeństwa jak i zasięgu pojazdów, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych.”

“Nadejście autonomicznych, skomunikowanych, elektrycznych pojazdów to największa rewolucja w rozwoju samochodów w ostatnich stu latach,” powiedział Sonnad. “Nasze pojazdy to więcej niż samochody – to węzły głęboko cyfrowej elektrycznej sieci transportowej. W tym środowisku, opony stanowią najważniejszy czynnik kosztów operacyjnych.”

Źródło: Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA