REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy opony mogą zmniejszyć zużycie paliwa w ciężarówkach?

Czy opony zmniejszają zużycie paliwa w ciężarówkach?
Czy opony zmniejszają zużycie paliwa w ciężarówkach?
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednio dobrane opony do samochodów ciężarowych mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 14%. Takie wnioski płyną z testów przeprowadzonych w ramach programu Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.

Czy opony zmniejszają zużycie paliwa w ciężarówkach?

Jazdy testowe zorganizowane przez wiodącego producenta pojazdów ciężarowych miały zademonstrować, że zużycie paliwa, a co za tym idzie emisję CO2 można znacznie ograniczyć jeżeli wysiłki optymalizacyjne zostaną skierowane nie tylko na technologie silnikowe, lecz na pojazd jako całość.

REKLAMA

W celu podkreślenia jak wiele można osiągnąć już w tym momencie w przejazdach organizowanych w ramach Efficiency Run zastosowano rozwiązania dostępne obecnie na rynku, takie jak efektywne paliwowo opony Goodyear Fuelmax.

REKLAMA

W jazdach wzięły udziały firmy przewozowe DB Schenker Logistics i Grosse-Vehne, które testowały zestawy ciągnik-naczepa wyposażone w opony Goodyear Fuelmax.  W ramach Efficiency Run wykorzystano Mercedes-Benz Actros 1842 oraz Actros 1845 wyposażone wyłącznie w komponenty dostępne dziś na rynku, oraz system predykcyjnej kontroli przeniesienia napędu - Predictive Powertrain Control (PPC). W pojazdach zastosowano również zoptymalizowane pod względem wagi naczepy Krone Eco, które wyposażono w elementy zmniejszające opór aerodynamiczny.

W ciężarówkach zamontowane zostały opony Goodyear Fuelmax S 315/70R22.5 na osiach przednich, Goodyear Fuelmax 315/70R22.5 na osi napędowej oraz Goodyear Fuelmax T 385/55R22.5 na osiach naczepy. 

Zobacz też: Ecodriving we flocie - na ile się to opłaca?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastosowanie odpowiednich opon zmniejsza zużycie paliwa w ciężarówkach

Najważniejszą z punktu widzenia jazd testowych cechą ogumienia jest niski opór toczenia, który osiągnięto bez pogarszania innych kluczowych parametrów, takich jak żywotność czy skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni. Na podstawie danych opracowanych w 2014 roku wyliczono, że dwa zestawy ciągnik-naczepa zużyły od 12% do 14% mniej paliwa niż standardowe tego rodzaju pojazd z tych samych firm przewozowych.

REKLAMA

"Bardzo się cieszymy, że nasze efektywne paliwowo opony ciężarowe Goodyear Fuelmax zostały wybrane do programu prób Efficiency Run.” powiedział Peter Platje, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do pojazdów ciężarowych na pierwsze wyposażenie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

“Wyniki testów wyraźnie wskazują, że floty mogą ograniczyć zużycie paliwa i emisje CO2 wykorzystując wyposażenie dostępne dziś na rynku. Prosty wybór wysokojakościowych opon o niskim oporze toczenia, takich jak Fuelmax może mieć na to bardzo pozytywny wpływ. Kolejnych dowodów dostarczyły wewnętrzne testy przeprowadzone przez niemiecką flotę Spedition Bartkowiak. Uzyskane przez nich wyniki potwierdziły potencjalną oszczędność nawet 1,6 litra paliwa na 100 kilometrów na każdy pojazd ciężarowy wyposażony w opony Goodyear Fuelmax . Jeżeli połączyć to z innymi technologiami, oszczędności mogą być jeszcze wyższe, co wykazały rezultaty prób Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.”

Zobacz też: Hamowanie-oszczędzanie: jak ograniczyć zużycie paliwa?

Bieżnikowanie opon – sposób na większe oszczędności

Coraz więcej flot odkrywa ekonomiczne zalety opon ciężarowych Goodyear Fuelmax, które pomagają ograniczać koszty operacyjne. Oszczędności można zwiększyć bieżnikując ogumienie na gorąco jako TreadMax Fuelmax D i TreadMax Fuelmax T. Opona TreadMax Fuelmax D jest obecnie dostępna w pięciu popularnych rozmiarach: 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 295/60R22.5 i 315/60R22.5. Bieżnikowane ogumienie jest wytwarzane przez Goodyear według tych samych standardów co nowe produkty, z zastosowaniem tych samych wzorów bieżnika i podobnych materiałów co opony wzorcowe. W ten sposób można wydłużyć korzystanie z zalet nowych Fuelmax -ów i oszczędzić jeszcze więcej.

Zobacz też: Jak przebiega proces bieżnikowania opon?

Źródło: Materiały Mercedes-Benz  

Odpowiednio dobrane opony do samochodów ciężarowych mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 14%. Takie wnioski płyną z testów przeprowadzonych w ramach programu Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.
Mercedes-Benz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA