REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy opony mogą zmniejszyć zużycie paliwa w ciężarówkach?

Czy opony zmniejszają zużycie paliwa w ciężarówkach?
Czy opony zmniejszają zużycie paliwa w ciężarówkach?
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednio dobrane opony do samochodów ciężarowych mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 14%. Takie wnioski płyną z testów przeprowadzonych w ramach programu Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.

Czy opony zmniejszają zużycie paliwa w ciężarówkach?

Jazdy testowe zorganizowane przez wiodącego producenta pojazdów ciężarowych miały zademonstrować, że zużycie paliwa, a co za tym idzie emisję CO2 można znacznie ograniczyć jeżeli wysiłki optymalizacyjne zostaną skierowane nie tylko na technologie silnikowe, lecz na pojazd jako całość.

REKLAMA

REKLAMA

W celu podkreślenia jak wiele można osiągnąć już w tym momencie w przejazdach organizowanych w ramach Efficiency Run zastosowano rozwiązania dostępne obecnie na rynku, takie jak efektywne paliwowo opony Goodyear Fuelmax.

W jazdach wzięły udziały firmy przewozowe DB Schenker Logistics i Grosse-Vehne, które testowały zestawy ciągnik-naczepa wyposażone w opony Goodyear Fuelmax.  W ramach Efficiency Run wykorzystano Mercedes-Benz Actros 1842 oraz Actros 1845 wyposażone wyłącznie w komponenty dostępne dziś na rynku, oraz system predykcyjnej kontroli przeniesienia napędu - Predictive Powertrain Control (PPC). W pojazdach zastosowano również zoptymalizowane pod względem wagi naczepy Krone Eco, które wyposażono w elementy zmniejszające opór aerodynamiczny.

W ciężarówkach zamontowane zostały opony Goodyear Fuelmax S 315/70R22.5 na osiach przednich, Goodyear Fuelmax 315/70R22.5 na osi napędowej oraz Goodyear Fuelmax T 385/55R22.5 na osiach naczepy. 

REKLAMA

Zobacz też: Ecodriving we flocie - na ile się to opłaca?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastosowanie odpowiednich opon zmniejsza zużycie paliwa w ciężarówkach

Najważniejszą z punktu widzenia jazd testowych cechą ogumienia jest niski opór toczenia, który osiągnięto bez pogarszania innych kluczowych parametrów, takich jak żywotność czy skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni. Na podstawie danych opracowanych w 2014 roku wyliczono, że dwa zestawy ciągnik-naczepa zużyły od 12% do 14% mniej paliwa niż standardowe tego rodzaju pojazd z tych samych firm przewozowych.

"Bardzo się cieszymy, że nasze efektywne paliwowo opony ciężarowe Goodyear Fuelmax zostały wybrane do programu prób Efficiency Run.” powiedział Peter Platje, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do pojazdów ciężarowych na pierwsze wyposażenie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

“Wyniki testów wyraźnie wskazują, że floty mogą ograniczyć zużycie paliwa i emisje CO2 wykorzystując wyposażenie dostępne dziś na rynku. Prosty wybór wysokojakościowych opon o niskim oporze toczenia, takich jak Fuelmax może mieć na to bardzo pozytywny wpływ. Kolejnych dowodów dostarczyły wewnętrzne testy przeprowadzone przez niemiecką flotę Spedition Bartkowiak. Uzyskane przez nich wyniki potwierdziły potencjalną oszczędność nawet 1,6 litra paliwa na 100 kilometrów na każdy pojazd ciężarowy wyposażony w opony Goodyear Fuelmax . Jeżeli połączyć to z innymi technologiami, oszczędności mogą być jeszcze wyższe, co wykazały rezultaty prób Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.”

Zobacz też: Hamowanie-oszczędzanie: jak ograniczyć zużycie paliwa?

Bieżnikowanie opon – sposób na większe oszczędności

Coraz więcej flot odkrywa ekonomiczne zalety opon ciężarowych Goodyear Fuelmax, które pomagają ograniczać koszty operacyjne. Oszczędności można zwiększyć bieżnikując ogumienie na gorąco jako TreadMax Fuelmax D i TreadMax Fuelmax T. Opona TreadMax Fuelmax D jest obecnie dostępna w pięciu popularnych rozmiarach: 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 295/60R22.5 i 315/60R22.5. Bieżnikowane ogumienie jest wytwarzane przez Goodyear według tych samych standardów co nowe produkty, z zastosowaniem tych samych wzorów bieżnika i podobnych materiałów co opony wzorcowe. W ten sposób można wydłużyć korzystanie z zalet nowych Fuelmax -ów i oszczędzić jeszcze więcej.

Zobacz też: Jak przebiega proces bieżnikowania opon?

Źródło: Materiały Mercedes-Benz  

Odpowiednio dobrane opony do samochodów ciężarowych mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 14%. Takie wnioski płyną z testów przeprowadzonych w ramach programu Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.
Mercedes-Benz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA