REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy opony mogą zmniejszyć zużycie paliwa w ciężarówkach?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy opony zmniejszają zużycie paliwa w ciężarówkach?
Czy opony zmniejszają zużycie paliwa w ciężarówkach?
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednio dobrane opony do samochodów ciężarowych mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 14%. Takie wnioski płyną z testów przeprowadzonych w ramach programu Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.

Czy opony zmniejszają zużycie paliwa w ciężarówkach?

Jazdy testowe zorganizowane przez wiodącego producenta pojazdów ciężarowych miały zademonstrować, że zużycie paliwa, a co za tym idzie emisję CO2 można znacznie ograniczyć jeżeli wysiłki optymalizacyjne zostaną skierowane nie tylko na technologie silnikowe, lecz na pojazd jako całość.

REKLAMA

W celu podkreślenia jak wiele można osiągnąć już w tym momencie w przejazdach organizowanych w ramach Efficiency Run zastosowano rozwiązania dostępne obecnie na rynku, takie jak efektywne paliwowo opony Goodyear Fuelmax.

REKLAMA

W jazdach wzięły udziały firmy przewozowe DB Schenker Logistics i Grosse-Vehne, które testowały zestawy ciągnik-naczepa wyposażone w opony Goodyear Fuelmax.  W ramach Efficiency Run wykorzystano Mercedes-Benz Actros 1842 oraz Actros 1845 wyposażone wyłącznie w komponenty dostępne dziś na rynku, oraz system predykcyjnej kontroli przeniesienia napędu - Predictive Powertrain Control (PPC). W pojazdach zastosowano również zoptymalizowane pod względem wagi naczepy Krone Eco, które wyposażono w elementy zmniejszające opór aerodynamiczny.

W ciężarówkach zamontowane zostały opony Goodyear Fuelmax S 315/70R22.5 na osiach przednich, Goodyear Fuelmax 315/70R22.5 na osi napędowej oraz Goodyear Fuelmax T 385/55R22.5 na osiach naczepy. 

Zobacz też: Ecodriving we flocie - na ile się to opłaca?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastosowanie odpowiednich opon zmniejsza zużycie paliwa w ciężarówkach

Najważniejszą z punktu widzenia jazd testowych cechą ogumienia jest niski opór toczenia, który osiągnięto bez pogarszania innych kluczowych parametrów, takich jak żywotność czy skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni. Na podstawie danych opracowanych w 2014 roku wyliczono, że dwa zestawy ciągnik-naczepa zużyły od 12% do 14% mniej paliwa niż standardowe tego rodzaju pojazd z tych samych firm przewozowych.

REKLAMA

"Bardzo się cieszymy, że nasze efektywne paliwowo opony ciężarowe Goodyear Fuelmax zostały wybrane do programu prób Efficiency Run.” powiedział Peter Platje, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do pojazdów ciężarowych na pierwsze wyposażenie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

“Wyniki testów wyraźnie wskazują, że floty mogą ograniczyć zużycie paliwa i emisje CO2 wykorzystując wyposażenie dostępne dziś na rynku. Prosty wybór wysokojakościowych opon o niskim oporze toczenia, takich jak Fuelmax może mieć na to bardzo pozytywny wpływ. Kolejnych dowodów dostarczyły wewnętrzne testy przeprowadzone przez niemiecką flotę Spedition Bartkowiak. Uzyskane przez nich wyniki potwierdziły potencjalną oszczędność nawet 1,6 litra paliwa na 100 kilometrów na każdy pojazd ciężarowy wyposażony w opony Goodyear Fuelmax . Jeżeli połączyć to z innymi technologiami, oszczędności mogą być jeszcze wyższe, co wykazały rezultaty prób Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.”

Zobacz też: Hamowanie-oszczędzanie: jak ograniczyć zużycie paliwa?

Bieżnikowanie opon – sposób na większe oszczędności

Coraz więcej flot odkrywa ekonomiczne zalety opon ciężarowych Goodyear Fuelmax, które pomagają ograniczać koszty operacyjne. Oszczędności można zwiększyć bieżnikując ogumienie na gorąco jako TreadMax Fuelmax D i TreadMax Fuelmax T. Opona TreadMax Fuelmax D jest obecnie dostępna w pięciu popularnych rozmiarach: 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 295/60R22.5 i 315/60R22.5. Bieżnikowane ogumienie jest wytwarzane przez Goodyear według tych samych standardów co nowe produkty, z zastosowaniem tych samych wzorów bieżnika i podobnych materiałów co opony wzorcowe. W ten sposób można wydłużyć korzystanie z zalet nowych Fuelmax -ów i oszczędzić jeszcze więcej.

Zobacz też: Jak przebiega proces bieżnikowania opon?

Źródło: Materiały Mercedes-Benz  

Odpowiednio dobrane opony do samochodów ciężarowych mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 14%. Takie wnioski płyną z testów przeprowadzonych w ramach programu Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA