REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów

Subskrybuj nas na Youtube
Bieżnikowanie opon
Bieżnikowanie opon
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Bieżnikowanie opon to sposób na optymalizację kosztów eksploatacji floty oraz przejechania 1 km. Proces jest polecany przez renomowanych producentów ogumienia. Czym jest bieżnikowanie opon?

Bieżnikowanie jest niezbędne jeśli operatorzy pojazdów użytkowych chcą uzyskać maksymalne korzyści ekonomiczne z zakupionych opon. Proces ten obniża koszt przejechanego kilometra oraz całkowity koszt eksploatacji opon. Jednak podobnie jak w przypadku nowych opon, aby maksymalnie wykorzystać potencjał produktu, trzeba stosować najwyższej jakości produkty bieżnikowane na gorąco. Zapewniają one nie tylko oszczędności, ale także istotne korzyści dla środowiska naturalnego.  

REKLAMA

REKLAMA

Opony Goodyear i Dunlop TreadMax to produkty najwyższej jakości w asortymencie opon bieżnikowanych Goodyear i Dunlop. Oferują jakość zbliżoną do nowych opon: długą żywotność oraz niskie zużycie paliwa, osiągalne dzięki wysokiej trwałości i niskiemu oporowi toczenia. Najnowsze produkty w tym asortymencie to TreadMax KMAX i TreadMax FUELMAX. Do ich produkcji wykorzystuje się te same mieszanki  i wzory bieżnika co na liniach produkcyjnych najnowszych i najbardziej wydajnych opon Goodyear do pojazdów ciężarowych.

Ponadto, aby uzyskać jeszcze więcej korzyści, można również bieżnikować wcześniejszą generację opon Goodyear Marathon LH II i Regional RH II jako TreadMax KMAX i FUELMAX.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę przed zakupem felg "aluminiowych"?

REKLAMA

Korzyści płynące z bieżnikowania opony

Koncepcja zwielokrotniania żywotności opony poprzez pogłębianie, bieżnikowanie i kolejne pogłębianie może półtorakrotnie wydłużyć okres eksploatacji nowej opony. Kosztuje to około 75% ceny nowej opony. Ponadto bieżnikowane na gorąco wersje opon Goodyear Dunlop oferują zbliżoną jakość do nowych opon. W przypadku TreadMax FUELMAX oznacza to niski opór toczenia, czyli niższe zużycie paliwa. W przypadku TreadMax KMAX są to długie przebiegi. W obu przypadkach zalety te są osiągane bez kompromisów jeśli chodzi o inne osiągi opony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Fazy bieżnikowania opony

Pierwsze „życie” – opona jest eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm wysokości. Opona jest następnie profesjonalnie pogłębiana według zalecanego przez producenta wzoru. Choć w większości krajów minimalna dopuszczalna przepisami wysokość bieżnika wynosi 1,6 mm, za minimalną zalecaną wysokość do bieżnikowania powszechnie uznaje się 3 mm. Jednakże sprawność opony spada, gdy wysokość bieżnika schodzi już poniżej 5 mm, dlatego pogłębianie na tym etapie zużycia utrzymuje walory eksploatacyjne opony na wyższym poziomie.

Drugie „życie” – Opona jest ponownie eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Opona jest teraz gotowa do bieżnikowania.

Trzecie „życie” – Bieżnikowana opona jest raz jeszcze eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Następnie opona jest ponownie profesjonalnie pogłębiana według wzoru zalecanego przez producenta.

Czwarte „życie” – opona jest ponownie eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Jeżeli na tym etapie z powodzeniem przejdzie surowy przegląd techniczny, może być kolejny raz bieżnikowana przez Goodyear Dunlop, a przypadku wybranych produktów cykl ten można powtarzać.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA