REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów

Bieżnikowanie opon
Bieżnikowanie opon
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Bieżnikowanie opon to sposób na optymalizację kosztów eksploatacji floty oraz przejechania 1 km. Proces jest polecany przez renomowanych producentów ogumienia. Czym jest bieżnikowanie opon?

REKLAMA

Bieżnikowanie jest niezbędne jeśli operatorzy pojazdów użytkowych chcą uzyskać maksymalne korzyści ekonomiczne z zakupionych opon. Proces ten obniża koszt przejechanego kilometra oraz całkowity koszt eksploatacji opon. Jednak podobnie jak w przypadku nowych opon, aby maksymalnie wykorzystać potencjał produktu, trzeba stosować najwyższej jakości produkty bieżnikowane na gorąco. Zapewniają one nie tylko oszczędności, ale także istotne korzyści dla środowiska naturalnego.  

REKLAMA

Opony Goodyear i Dunlop TreadMax to produkty najwyższej jakości w asortymencie opon bieżnikowanych Goodyear i Dunlop. Oferują jakość zbliżoną do nowych opon: długą żywotność oraz niskie zużycie paliwa, osiągalne dzięki wysokiej trwałości i niskiemu oporowi toczenia. Najnowsze produkty w tym asortymencie to TreadMax KMAX i TreadMax FUELMAX. Do ich produkcji wykorzystuje się te same mieszanki  i wzory bieżnika co na liniach produkcyjnych najnowszych i najbardziej wydajnych opon Goodyear do pojazdów ciężarowych.

Ponadto, aby uzyskać jeszcze więcej korzyści, można również bieżnikować wcześniejszą generację opon Goodyear Marathon LH II i Regional RH II jako TreadMax KMAX i FUELMAX.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę przed zakupem felg "aluminiowych"?

Korzyści płynące z bieżnikowania opony

Koncepcja zwielokrotniania żywotności opony poprzez pogłębianie, bieżnikowanie i kolejne pogłębianie może półtorakrotnie wydłużyć okres eksploatacji nowej opony. Kosztuje to około 75% ceny nowej opony. Ponadto bieżnikowane na gorąco wersje opon Goodyear Dunlop oferują zbliżoną jakość do nowych opon. W przypadku TreadMax FUELMAX oznacza to niski opór toczenia, czyli niższe zużycie paliwa. W przypadku TreadMax KMAX są to długie przebiegi. W obu przypadkach zalety te są osiągane bez kompromisów jeśli chodzi o inne osiągi opony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Fazy bieżnikowania opony

Pierwsze „życie” – opona jest eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm wysokości. Opona jest następnie profesjonalnie pogłębiana według zalecanego przez producenta wzoru. Choć w większości krajów minimalna dopuszczalna przepisami wysokość bieżnika wynosi 1,6 mm, za minimalną zalecaną wysokość do bieżnikowania powszechnie uznaje się 3 mm. Jednakże sprawność opony spada, gdy wysokość bieżnika schodzi już poniżej 5 mm, dlatego pogłębianie na tym etapie zużycia utrzymuje walory eksploatacyjne opony na wyższym poziomie.

Drugie „życie” – Opona jest ponownie eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Opona jest teraz gotowa do bieżnikowania.

Trzecie „życie” – Bieżnikowana opona jest raz jeszcze eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Następnie opona jest ponownie profesjonalnie pogłębiana według wzoru zalecanego przez producenta.

Czwarte „życie” – opona jest ponownie eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Jeżeli na tym etapie z powodzeniem przejdzie surowy przegląd techniczny, może być kolejny raz bieżnikowana przez Goodyear Dunlop, a przypadku wybranych produktów cykl ten można powtarzać.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    REKLAMA

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    REKLAMA

    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    REKLAMA