REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów

Subskrybuj nas na Youtube
Bieżnikowanie opon
Bieżnikowanie opon
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Bieżnikowanie opon to sposób na optymalizację kosztów eksploatacji floty oraz przejechania 1 km. Proces jest polecany przez renomowanych producentów ogumienia. Czym jest bieżnikowanie opon?

REKLAMA

Bieżnikowanie jest niezbędne jeśli operatorzy pojazdów użytkowych chcą uzyskać maksymalne korzyści ekonomiczne z zakupionych opon. Proces ten obniża koszt przejechanego kilometra oraz całkowity koszt eksploatacji opon. Jednak podobnie jak w przypadku nowych opon, aby maksymalnie wykorzystać potencjał produktu, trzeba stosować najwyższej jakości produkty bieżnikowane na gorąco. Zapewniają one nie tylko oszczędności, ale także istotne korzyści dla środowiska naturalnego.  

REKLAMA

Opony Goodyear i Dunlop TreadMax to produkty najwyższej jakości w asortymencie opon bieżnikowanych Goodyear i Dunlop. Oferują jakość zbliżoną do nowych opon: długą żywotność oraz niskie zużycie paliwa, osiągalne dzięki wysokiej trwałości i niskiemu oporowi toczenia. Najnowsze produkty w tym asortymencie to TreadMax KMAX i TreadMax FUELMAX. Do ich produkcji wykorzystuje się te same mieszanki  i wzory bieżnika co na liniach produkcyjnych najnowszych i najbardziej wydajnych opon Goodyear do pojazdów ciężarowych.

Ponadto, aby uzyskać jeszcze więcej korzyści, można również bieżnikować wcześniejszą generację opon Goodyear Marathon LH II i Regional RH II jako TreadMax KMAX i FUELMAX.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę przed zakupem felg "aluminiowych"?

Korzyści płynące z bieżnikowania opony

Koncepcja zwielokrotniania żywotności opony poprzez pogłębianie, bieżnikowanie i kolejne pogłębianie może półtorakrotnie wydłużyć okres eksploatacji nowej opony. Kosztuje to około 75% ceny nowej opony. Ponadto bieżnikowane na gorąco wersje opon Goodyear Dunlop oferują zbliżoną jakość do nowych opon. W przypadku TreadMax FUELMAX oznacza to niski opór toczenia, czyli niższe zużycie paliwa. W przypadku TreadMax KMAX są to długie przebiegi. W obu przypadkach zalety te są osiągane bez kompromisów jeśli chodzi o inne osiągi opony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Fazy bieżnikowania opony

Pierwsze „życie” – opona jest eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm wysokości. Opona jest następnie profesjonalnie pogłębiana według zalecanego przez producenta wzoru. Choć w większości krajów minimalna dopuszczalna przepisami wysokość bieżnika wynosi 1,6 mm, za minimalną zalecaną wysokość do bieżnikowania powszechnie uznaje się 3 mm. Jednakże sprawność opony spada, gdy wysokość bieżnika schodzi już poniżej 5 mm, dlatego pogłębianie na tym etapie zużycia utrzymuje walory eksploatacyjne opony na wyższym poziomie.

Drugie „życie” – Opona jest ponownie eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Opona jest teraz gotowa do bieżnikowania.

Trzecie „życie” – Bieżnikowana opona jest raz jeszcze eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Następnie opona jest ponownie profesjonalnie pogłębiana według wzoru zalecanego przez producenta.

Czwarte „życie” – opona jest ponownie eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Jeżeli na tym etapie z powodzeniem przejdzie surowy przegląd techniczny, może być kolejny raz bieżnikowana przez Goodyear Dunlop, a przypadku wybranych produktów cykl ten można powtarzać.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA