REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów

Bieżnikowanie opon
Bieżnikowanie opon
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Bieżnikowanie opon to sposób na optymalizację kosztów eksploatacji floty oraz przejechania 1 km. Proces jest polecany przez renomowanych producentów ogumienia. Czym jest bieżnikowanie opon?

Bieżnikowanie jest niezbędne jeśli operatorzy pojazdów użytkowych chcą uzyskać maksymalne korzyści ekonomiczne z zakupionych opon. Proces ten obniża koszt przejechanego kilometra oraz całkowity koszt eksploatacji opon. Jednak podobnie jak w przypadku nowych opon, aby maksymalnie wykorzystać potencjał produktu, trzeba stosować najwyższej jakości produkty bieżnikowane na gorąco. Zapewniają one nie tylko oszczędności, ale także istotne korzyści dla środowiska naturalnego.  

REKLAMA

REKLAMA

Opony Goodyear i Dunlop TreadMax to produkty najwyższej jakości w asortymencie opon bieżnikowanych Goodyear i Dunlop. Oferują jakość zbliżoną do nowych opon: długą żywotność oraz niskie zużycie paliwa, osiągalne dzięki wysokiej trwałości i niskiemu oporowi toczenia. Najnowsze produkty w tym asortymencie to TreadMax KMAX i TreadMax FUELMAX. Do ich produkcji wykorzystuje się te same mieszanki  i wzory bieżnika co na liniach produkcyjnych najnowszych i najbardziej wydajnych opon Goodyear do pojazdów ciężarowych.

Ponadto, aby uzyskać jeszcze więcej korzyści, można również bieżnikować wcześniejszą generację opon Goodyear Marathon LH II i Regional RH II jako TreadMax KMAX i FUELMAX.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę przed zakupem felg "aluminiowych"?

REKLAMA

Korzyści płynące z bieżnikowania opony

Koncepcja zwielokrotniania żywotności opony poprzez pogłębianie, bieżnikowanie i kolejne pogłębianie może półtorakrotnie wydłużyć okres eksploatacji nowej opony. Kosztuje to około 75% ceny nowej opony. Ponadto bieżnikowane na gorąco wersje opon Goodyear Dunlop oferują zbliżoną jakość do nowych opon. W przypadku TreadMax FUELMAX oznacza to niski opór toczenia, czyli niższe zużycie paliwa. W przypadku TreadMax KMAX są to długie przebiegi. W obu przypadkach zalety te są osiągane bez kompromisów jeśli chodzi o inne osiągi opony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Fazy bieżnikowania opony

Pierwsze „życie” – opona jest eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm wysokości. Opona jest następnie profesjonalnie pogłębiana według zalecanego przez producenta wzoru. Choć w większości krajów minimalna dopuszczalna przepisami wysokość bieżnika wynosi 1,6 mm, za minimalną zalecaną wysokość do bieżnikowania powszechnie uznaje się 3 mm. Jednakże sprawność opony spada, gdy wysokość bieżnika schodzi już poniżej 5 mm, dlatego pogłębianie na tym etapie zużycia utrzymuje walory eksploatacyjne opony na wyższym poziomie.

Drugie „życie” – Opona jest ponownie eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Opona jest teraz gotowa do bieżnikowania.

Trzecie „życie” – Bieżnikowana opona jest raz jeszcze eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Następnie opona jest ponownie profesjonalnie pogłębiana według wzoru zalecanego przez producenta.

Czwarte „życie” – opona jest ponownie eksploatowana do momentu, w którym bieżnik ma od 3 do 5 mm. Jeżeli na tym etapie z powodzeniem przejdzie surowy przegląd techniczny, może być kolejny raz bieżnikowana przez Goodyear Dunlop, a przypadku wybranych produktów cykl ten można powtarzać.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA