Na którą oś zakładać opony bieżnikowane?
REKLAMA
REKLAMA
Przed zakwalifikowaniem do bieżnikowania, każdy karkas jest uważnie badany przez Goodyear Dunlop pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Karkasy, które nie spełnią wymogów technicznych są odrzucane. Po przejściu badania stary bieżnik jest usuwany, a karkas zostaje przygotowany do bieżnikowania.
REKLAMA
Zobacz też: Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów
REKLAMA
Technika bieżnikowania na gorąco stosowana dla opon Goodyear i Dunlop TreadMax, a także dla produktów NextTread, polega na nakładaniu niewulkanizowanej gumy na przygotowany karkas. Wzór bieżnika i oznaczenia na ścianie bocznej są następnie formowane na karkasie w gorącej prasie. Proces ten jest bardzo zbliżony do procesu produkcji nowej opony.
Opracowana przez firmę metoda produkcji TreadMax jest prawie taka sama jak proces wytwarzania nowej opony. Stosowane są najnowszej generacji karkasy, materiały i wzory bieżnika niemal identyczne ze stosowanymi do produkcji nowych opon. Dlatego parametry tak bieżnikowanych opon są zbliżona do opon nowych.
Zobacz też: Pompowanie opon azotem - czy warto?
Niezawodność bieżnikowanych produktów Goodyear i Dunlop TreadMax jest również na tym samym poziomie, co nowych opon. Jest tak nie tylko za sprawą zastosowanych materiałów oraz procesów, ale także dzięki surowej kontroli karkasów, wysokiej jakości procesu produkcyjnego i wieloetapowej kontroli jakości.
Zasadniczo bieżnikuje się tylko opony na oś napędową i osie naczep. Opony z osi sterującej po bieżnikowaniu najczęściej wykorzystuje się jako opony na oś napędową lub osie naczep w odpowiednim rozmiarze. Jednakże w niektórych przypadkach wytwarza się opony bieżnikowane ze wzorem bieżnika na oś sterującą, do zastosowania jako opony wielopozycyjne lub do montażu na osiach swobodnych.
Źródło: Materiały prasowe Goodyear
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.