REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na którą oś zakładać opony bieżnikowane?

Polerowanie opon podczas fazy bieżnikowania
Polerowanie opon podczas fazy bieżnikowania
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Bieżnikowanie opon to dobry sposób na redukcję kosztów eksploatacji floty. Bieżnikowanie na gorąco to metoda mająca gwarantować wysoką jakość usługi. A czy ma znaczenie na którą oś założymy oponę bieżnikowaną?

Przed zakwalifikowaniem do bieżnikowania, każdy karkas jest uważnie badany przez Goodyear Dunlop pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Karkasy, które nie spełnią wymogów technicznych są odrzucane. Po przejściu badania stary bieżnik jest usuwany, a karkas zostaje przygotowany do bieżnikowania.

REKLAMA

Zobacz też: Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów

REKLAMA

Technika bieżnikowania na gorąco stosowana dla opon Goodyear i Dunlop TreadMax, a także dla produktów NextTread, polega na nakładaniu niewulkanizowanej gumy na przygotowany karkas. Wzór bieżnika i oznaczenia na ścianie bocznej są następnie formowane na karkasie w gorącej prasie. Proces ten jest bardzo zbliżony do procesu produkcji nowej opony.

Opracowana przez firmę metoda produkcji TreadMax jest prawie taka sama jak proces wytwarzania nowej opony. Stosowane są najnowszej generacji karkasy, materiały i wzory bieżnika niemal identyczne ze stosowanymi do produkcji nowych opon. Dlatego parametry tak bieżnikowanych opon są zbliżona do opon nowych.

Zobacz też: Pompowanie opon azotem - czy warto?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niezawodność bieżnikowanych produktów Goodyear i Dunlop TreadMax jest również na tym samym poziomie, co nowych opon. Jest tak nie tylko za sprawą zastosowanych materiałów oraz procesów, ale także dzięki surowej kontroli karkasów, wysokiej jakości procesu produkcyjnego i wieloetapowej kontroli jakości.

Zasadniczo bieżnikuje się tylko opony na oś napędową i osie naczep. Opony z osi sterującej po bieżnikowaniu najczęściej wykorzystuje się jako opony na oś napędową lub osie naczep w odpowiednim rozmiarze. Jednakże w niektórych przypadkach wytwarza się opony bieżnikowane ze wzorem bieżnika na oś sterującą, do zastosowania jako opony wielopozycyjne lub do montażu na osiach swobodnych.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA