REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na którą oś zakładać opony bieżnikowane?

Polerowanie opon podczas fazy bieżnikowania
Polerowanie opon podczas fazy bieżnikowania
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Bieżnikowanie opon to dobry sposób na redukcję kosztów eksploatacji floty. Bieżnikowanie na gorąco to metoda mająca gwarantować wysoką jakość usługi. A czy ma znaczenie na którą oś założymy oponę bieżnikowaną?

Przed zakwalifikowaniem do bieżnikowania, każdy karkas jest uważnie badany przez Goodyear Dunlop pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Karkasy, które nie spełnią wymogów technicznych są odrzucane. Po przejściu badania stary bieżnik jest usuwany, a karkas zostaje przygotowany do bieżnikowania.

REKLAMA

Zobacz też: Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów

REKLAMA

Technika bieżnikowania na gorąco stosowana dla opon Goodyear i Dunlop TreadMax, a także dla produktów NextTread, polega na nakładaniu niewulkanizowanej gumy na przygotowany karkas. Wzór bieżnika i oznaczenia na ścianie bocznej są następnie formowane na karkasie w gorącej prasie. Proces ten jest bardzo zbliżony do procesu produkcji nowej opony.

Opracowana przez firmę metoda produkcji TreadMax jest prawie taka sama jak proces wytwarzania nowej opony. Stosowane są najnowszej generacji karkasy, materiały i wzory bieżnika niemal identyczne ze stosowanymi do produkcji nowych opon. Dlatego parametry tak bieżnikowanych opon są zbliżona do opon nowych.

Zobacz też: Pompowanie opon azotem - czy warto?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niezawodność bieżnikowanych produktów Goodyear i Dunlop TreadMax jest również na tym samym poziomie, co nowych opon. Jest tak nie tylko za sprawą zastosowanych materiałów oraz procesów, ale także dzięki surowej kontroli karkasów, wysokiej jakości procesu produkcyjnego i wieloetapowej kontroli jakości.

Zasadniczo bieżnikuje się tylko opony na oś napędową i osie naczep. Opony z osi sterującej po bieżnikowaniu najczęściej wykorzystuje się jako opony na oś napędową lub osie naczep w odpowiednim rozmiarze. Jednakże w niektórych przypadkach wytwarza się opony bieżnikowane ze wzorem bieżnika na oś sterującą, do zastosowania jako opony wielopozycyjne lub do montażu na osiach swobodnych.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA