REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe opony Goodyear o niższym oporze toczenia

Subskrybuj nas na Youtube
Nowe opony Goodyear typu Tall and Narrow o niższym oporze toczenia będą montowane we wszystkich wersjach najnowszego Renault Scenic. Ciekawostką jest, że zamówione przez producenta pojazdów ogumienie ma średnicę aż 20 cali.
Nowe opony Goodyear typu Tall and Narrow o niższym oporze toczenia będą montowane we wszystkich wersjach najnowszego Renault Scenic. Ciekawostką jest, że zamówione przez producenta pojazdów ogumienie ma średnicę aż 20 cali.
Fot. Renault

REKLAMA

REKLAMA

Nowe opony Goodyear typu Tall and Narrow o niższym oporze toczenia będą montowane we wszystkich wersjach najnowszego Renault Scenic. Ciekawostką jest, że zamówione przez producenta pojazdów ogumienie ma średnicę aż 20 cali.

Nowe opony Goodyear o niższym oporze toczenia

Kolejna generacja Renault Scenic będzie poruszać się na oponach Goodyear EfficientGrip Performance w rozmiarze 195/55R20 95H XL oraz Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 w rozmiarze 195/55R20 95H XL. Opona Goodyear EfficientGrip Performance w wersji Tall and Narrow została zaprezentowana podczas Targów Motoryzacji w Genewie, w trakcie których zamontowano ją w najnowszym minivanie Renault. Ogumienie zostanie wprowadzone na rynek w lipcu tego roku.

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo niskie opory toczenia są dla producentów samochodów ważnym czynnikiem, pozwalającym osiągać zakładane cele w zakresie redukcji emisji CO2. Innowacyjne technologie zastosowane w ogumieniu odgrywają ważną rolę w procesie nieustannego obniżania oporów toczenia. Koncepcja opony typu Tall and Narrow zapewnia rozwiązania niezbędne do osiągnięcia tego celu*.

Aby przekonać Renault o naszej umiejętności projektowania bardzo zaawansowanych opon, dostarczyliśmy wiedzę pozyskaną przez Grupę ds. Badań Fundamentalnych. Umożliwiło nam to zaprezentowanie opon testowych na wczesnym etapie naszych rozmów z francuskim producentem, co bardzo pomogło mu w procesie projektowania pojazdu.” – powiedział Roland Close, Director Tire Technology OE Consumer EMEA Goodyear.

Nowe ogumienie Goodyear - o co w tym chodzi?

Ogumienie Goodyear sprawia, że powierzchnia styku Renault Scenic z drogą staje się dłuższa i węższa, co przynosi szereg korzyści. Najważniejszą z nich jest lepsza aerodynamika, która przekłada się na niższe zużycie paliwa, jak również obniżony poziom hałasu i większą odporność na aquaplaning*.

REKLAMA

Wysokość ogumienia ma związek ze średnicą obręczy – im jest większa, tym opona mniej się odkształca i wytwarza o wiele mniej ciepła, co wpływa na redukcję oporów toczenia. Wysokość opony przekłada się również na poprawę komfortu jazdy, przy zachowaniu tego samego poziomu ciśnienia. Jest to spowodowane tym, że zwiększona średnica koła pozwala absorbować więcej nierówności*.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Po wstępnych testach inżynierowie i projektanci Renault zyskali przekonanie, że opony typu Tall and Narrow pomogą ekstremalnie obniżyć opór toczenia przy zachowaniu wysokich osiągów w innych kryteriach testu. Cieszymy się z możliwości dostarczania tego rodzaju ogumienia dla nowego modelu Renault Scenic.” – dodał Roland Close.

Porady związane z eksploatacją opon znajdziesz w naszym serwisie Opony

Od września 2016 roku Goodyear będzie jedynym dostawcą opon w rozmiarze 195/55R20 95H XL z bieżnikiem całorocznym, a także wprowadzi do oferty dla rynku części zamiennych zimową oponę Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 w rozmiarze 195/55R20 95H XL.

*Testy przeprowadzono w okresie od września 2013 do kwietnia 2016” na torze testowym Goodyear w Mireval oraz torze testowym Renault w Aubevoye.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA