REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony zimowe – fakty i mity

Opony zimowe – fakty i mity. Fot. Fotolia
Opony zimowe – fakty i mity. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy zawsze zakładać lepsze opony zimowe na przód? Może założyć na różnych osiach opony o różnych właściwościach? Przedstawiamy mity na temat stosowania zimowych opon.

Okres zimowy to bardzo trudny czas dla kierowców. Badania przeprowadzone przez serwis Allegro pokazały, że Polacy coraz bardziej dbają o bezpieczeństwo. Niestety wśród części kierowców utarły się przekonania na temat opon zimowych, które nie zawsze są prawdziwe.

REKLAMA

Zobacz też: Aktualny taryfikator mandatów 2016 r.

Opony zimowe – fakty i mity - Czy zawsze zakładać lepsze opony zimowe na przód?

REKLAMA

- Jednym z mitów, który jest najczęściej powtarzany przez kierowców jest rada, aby zawsze zakładać lepsze opony na przód. Z jednej strony to przednia para kół wykonuje podczas skręcania i hamowania większość pracy – wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii „Motoryzacja” w Allegro.pl – Z drugiej strony warto pamiętać, że gorsze opony założone na tył mogą powodować nadsterowność, czyli mocniejsze zarzucanie auta na śliskiej lub mokrej nawierzchni. Instruktorzy bezpiecznej jazdy odradzają montowanie w samochodzie ogumienia o różnych właściwościach, różnych producentów oraz zakładania opon zimowych wyłącznie na oś napędzaną.

Jedną z częściej powtarzanych opinii jest zalecenie, aby „zimówka” była węższa od opony letniej. Ma to swoją genezę w czasach, gdy producenci rzeczywiście sugerowali takie działanie ze względu na niedoskonałą konstrukcję opony zimowej. Obecnie technologia wytwarzania ogumienia osiągnęła taki poziom, że to zalecenie nie ma już oparcia w rzeczywistości.

Zobacz też: Kiedy wymienić opony na zimowe?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opony zimowe – fakty i mity - na zimę inny rozmiar?

Część kierowców decyduje się na zakup opon zimowych o mniejszej średnicy i jednocześnie wyższym profilu. Wymaga to posiadania drugiego kompletu felg, ale dzięki temu zwiększa się komfort podróżowania i zmniejsza ryzyko uszkodzenia felg. Należy jednak pamiętać, aby średnica zewnętrzna koła była identyczna i zgodna z zaleceniami producenta.

Wśród wielu kierowców panuje opinia, że nie ma sensu stosować w Polsce opon zimowych ponieważ u nas i tak rzadko pada śnieg, a poza tym dobra opona letnia w zupełności poradzi sobie z zimą.

- Nic bardziej mylnego. Nie chodzi bowiem o sam śnieg, ale o temperaturę i specyfikę mieszanki gumowej  opony letniej. Poniżej temperatury granicznej, która określona jest na 7 stopni Celsjusza mieszanka gumowa twardnieje i traci swoje właściwości – wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii „Motoryzacja” w Allegro.pl.

Zobacz też: Na którą oś montować mniej zużyte ogumienie?

REKLAMA

Niektórzy kierowcy uważają, że opony zimowe, że są głośniejsze i trzeba na nich jeździć wolniej. Przed zakupem warto więc sprawdzić etykietę, która zgodnie z prawem unijnym powinna być umieszczona na każdej nowej oponie. Znajduje się na niej informacja o poziomie hałasu wyrażonym w decybelach.

Na oponie znajduje się również nabity indeks prędkości. To on mówi z jaką maksymalną prędkością można się poruszać danym ogumieniu. Trzeba oczywiście pamiętać, żeby zawsze dostosowywać prędkość do warunków panujących na drodze.

To tylko jedne z najczęściej powtarzanych mitów, które nadal funkcjonują wśród kierowców. Na szczęście z roku na rok coraz więcej Polaków zwiększa swoją świadomość w kwestii bezpieczeństwa i przekonuje się do używania w sezonie zimowym odpowiedniego ogumienia.

Źródło: Materiały prasowe Allegro

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA