REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony zimowe – fakty i mity

Opony zimowe – fakty i mity. Fot. Fotolia
Opony zimowe – fakty i mity. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy zawsze zakładać lepsze opony zimowe na przód? Może założyć na różnych osiach opony o różnych właściwościach? Przedstawiamy mity na temat stosowania zimowych opon.

Okres zimowy to bardzo trudny czas dla kierowców. Badania przeprowadzone przez serwis Allegro pokazały, że Polacy coraz bardziej dbają o bezpieczeństwo. Niestety wśród części kierowców utarły się przekonania na temat opon zimowych, które nie zawsze są prawdziwe.

REKLAMA

Zobacz też: Aktualny taryfikator mandatów 2016 r.

Opony zimowe – fakty i mity - Czy zawsze zakładać lepsze opony zimowe na przód?

REKLAMA

- Jednym z mitów, który jest najczęściej powtarzany przez kierowców jest rada, aby zawsze zakładać lepsze opony na przód. Z jednej strony to przednia para kół wykonuje podczas skręcania i hamowania większość pracy – wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii „Motoryzacja” w Allegro.pl – Z drugiej strony warto pamiętać, że gorsze opony założone na tył mogą powodować nadsterowność, czyli mocniejsze zarzucanie auta na śliskiej lub mokrej nawierzchni. Instruktorzy bezpiecznej jazdy odradzają montowanie w samochodzie ogumienia o różnych właściwościach, różnych producentów oraz zakładania opon zimowych wyłącznie na oś napędzaną.

Jedną z częściej powtarzanych opinii jest zalecenie, aby „zimówka” była węższa od opony letniej. Ma to swoją genezę w czasach, gdy producenci rzeczywiście sugerowali takie działanie ze względu na niedoskonałą konstrukcję opony zimowej. Obecnie technologia wytwarzania ogumienia osiągnęła taki poziom, że to zalecenie nie ma już oparcia w rzeczywistości.

Zobacz też: Kiedy wymienić opony na zimowe?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opony zimowe – fakty i mity - na zimę inny rozmiar?

Część kierowców decyduje się na zakup opon zimowych o mniejszej średnicy i jednocześnie wyższym profilu. Wymaga to posiadania drugiego kompletu felg, ale dzięki temu zwiększa się komfort podróżowania i zmniejsza ryzyko uszkodzenia felg. Należy jednak pamiętać, aby średnica zewnętrzna koła była identyczna i zgodna z zaleceniami producenta.

Wśród wielu kierowców panuje opinia, że nie ma sensu stosować w Polsce opon zimowych ponieważ u nas i tak rzadko pada śnieg, a poza tym dobra opona letnia w zupełności poradzi sobie z zimą.

- Nic bardziej mylnego. Nie chodzi bowiem o sam śnieg, ale o temperaturę i specyfikę mieszanki gumowej  opony letniej. Poniżej temperatury granicznej, która określona jest na 7 stopni Celsjusza mieszanka gumowa twardnieje i traci swoje właściwości – wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii „Motoryzacja” w Allegro.pl.

Zobacz też: Na którą oś montować mniej zużyte ogumienie?

REKLAMA

Niektórzy kierowcy uważają, że opony zimowe, że są głośniejsze i trzeba na nich jeździć wolniej. Przed zakupem warto więc sprawdzić etykietę, która zgodnie z prawem unijnym powinna być umieszczona na każdej nowej oponie. Znajduje się na niej informacja o poziomie hałasu wyrażonym w decybelach.

Na oponie znajduje się również nabity indeks prędkości. To on mówi z jaką maksymalną prędkością można się poruszać danym ogumieniu. Trzeba oczywiście pamiętać, żeby zawsze dostosowywać prędkość do warunków panujących na drodze.

To tylko jedne z najczęściej powtarzanych mitów, które nadal funkcjonują wśród kierowców. Na szczęście z roku na rok coraz więcej Polaków zwiększa swoją świadomość w kwestii bezpieczeństwa i przekonuje się do używania w sezonie zimowym odpowiedniego ogumienia.

Źródło: Materiały prasowe Allegro

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

REKLAMA

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA