REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zielony wentyl przy kole to niezwykle ważny sygnał. Wiesz co oznacza?

Zielony wentyl przy kole to niezwykle ważny sygnał. Wiesz co oznacza?
zielony wentyl przy kole, pompowanie kół azotem
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Zielony wentyl przy kole to nie efekt finezji kierowcy czy jego zapędów do "małego tuningu". W ten sposób wulkanizatorzy przekazują bardzo ważną informację. Ta dotyczy możliwych problemów z uzupełnieniem ciśnienia w kołach, a nawet i jego kontrolą. Sprawdź, o co chodzi.

Koła w samochodzie stanowią jeden z ważniejszych elementów bezpieczeństwa. To one decydują o poziomie trakcji, ale mają też wpływ na drogę hamowania czy nawet spalanie. Kluczowy jest nie tylko stan ogumienia, ale także ciśnienie gazu, którym zostało ono wypełnione.

REKLAMA

Co oznacza zielony wentyl przy kole?

Zielony wentyl przy kole oznacza w 90 proc. jedno. Wnętrze opony zostało wypełnione azotem. Wulkanizatorzy postanowili stworzyć zunifikowany sygnał dlatego, bo informacja ta jest kluczowa dla kierowcy, ale i kolejnego warsztatu zmieniającego koła.

O czym informuje zielony wentyl przy kole?

Zielony wentyl informuje nie tylko o obecności azotu w kole. To także niezwykle cenna informacja dotycząca sposobu uzupełnienia ewentualnych niedoborów ciśnienia lub nawet i samodzielnej jego kontroli.

Kierowca nie może pojechać po prostu na stację i skorzystać z kompresora. Nie powinno się bowiem mieszać azotu z powietrzem. W takim przypadku ten pierwszy traci swoje właściwości. Jak zatem uzupełniać niedobory ciśnienia? Kierowca musi jechać do zakładu wulkanizacyjnego, który oferuje azot. To oznacza dodatkową trudność, ale i dodatkowy koszt. Kontrola ciśnienia z uzupełnieniem ubytków będzie kosztować u wulkanizatora przeciętnie jakieś 15 do 20 zł.

Zielony wentyl przy kole to niezwykle ważny sygnał. Wiesz co oznacza?

Zielony wentyl przy kole to niezwykle ważny sygnał. Wiesz co oznacza?

zielony wentyl przy kole, pompowanie kół azotem

Infor

Co daje pompowanie kół azotem?

Pompowanie kół azotem jest modą, która przyszła ze sportów motorowych. Tam praktyka ta jest niezwykle popularna. Powód? Tych jest nawet kilka. Azot wypełniający koło:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • jest bardziej stabilny. W mniejszym stopniu reaguje zatem na zmiany temperaturowe. Ciśnienie praktycznie nie zmienia się pod wpływem wahań i zmian pogody.
  • zwiększa wytrzymałość opony. Gaz nie reaguje z gumą czy obręczami. Nie prowadzi do ich utleniania.
  • mocniej usztywnia oponę. Bieżnik zachowuje pierwotny kształt, pełniej pracuje na asfalcie i redukuje opory toczenia.
  • redukuje ryzyko rozerwania opony podczas jazdy.

Ile kosztuje pompowanie kół azotem?

Pompowanie kół azotem nie jest drogą w wykonaniu procedurą. Przeciętnie warsztaty wulkanizacyjne liczą bowiem od 5 do 10 zł za każdą napompowaną oponę. To oznacza, że za komplet kół kierujący powinien zapłacić od 20 do 40 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA