REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: wymiana pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Vectra A wymiana pompy paliwa
Opel Vectra A wymiana pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy paliwa nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak wymienić pompę paliwa w układzie wtrysku benzyny Motronic i Multec w Oplu Vectra A.

Uszkodzona pompa paliwa może skutecznie unieruchomić nasze auto. Jak się okazuje, wymiana nie jest trudna i bez problemu sobie z nią poradzimy. Zaczynamy od układu Motronic ML4.1, M2.5, M2.7. na początku należy zlokalizować pompę paliwa. Znajduje się ona pod podłogą obok zbiornika paliwa. Przed rozpoczęciem wymiany należy zapewnić sobie odpowiednie warunki pracy. Pomieszczenie musi być dostatecznie wentylowane. Wymogiem koniecznym jest brak jakiegokolwiek źródła ognia. Opary benzyny są trujące i łatwopalne.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

REKLAMA

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Następnie podnosimy samochód lub wjeżdżamy nim na kanał. W ostateczności można skorzystać z tradycyjnego lewarka z podstawkami. Taki zestaw ustawiamy pod tylną część samochodu. Niezależnie od wybranego rozwiązania zachowujemy szczególną ostrożność. Teraz oznaczamy dokładnie wszystkie przewody elektryczne przy pompie. W ten sposób unikniemy pomyłki podczas montażu.

Do dalszej pracy będą nam potrzebne specjalne zaciski na elastyczne wężyki. Można zastosować praktycznie wszystko co zapobiegnie wyciekom paliwa. Zakładamy zaciski na przewód zasilający i powrotny. Zdejmujemy obydwa przewody i wycieramy wyciekające paliwo za pomocą szmatki. Następnie odkręcamy opaski zaciskowe i zdejmujemy przewody paliwowe z pompy. Pozostaje nam wykręcić śruby mocujące i zdemontować pompę paliwa z samochodu.

ML4.1 (C20E), M2.5 (C20XE) M2.7 (C20LET)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu. Na początku montujemy nową pompę paliwa i delikatnie ją przykręcamy. Należy zwrócić szczególną uwagę na gumową osłonę. Powinna ona sięgać aż do osadzenia na korpusie. Teraz podłączamy przewody paliwowe w taki sam sposób jak były zamocowane na starej pompie. Zdejmujemy zaciski i podpinamy przewody elektryczne w odpowiedniej kolejności.

Zobacz też: Opel Astra H/Zafira B: wymiana pompy paliwa

REKLAMA

Następnie podłączamy przewód masy do akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Czekamy aż zagasną wszystkie kontrolki i uruchamiamy silnika. Kontrolujemy dokładnie wszystkie połączenia czy nie ma wycieków paliwa. Jeśli nie stwierdzamy nieprawidłowości to opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną.

Przechodzimy do układu Multec i Motronic M1.5. Zasady pracy i bezpieczeństwa pozostają bez zmian. Wymagane jest wentylowane pomieszczenie pozbawione źródeł ognia. W tych układach pompa paliwa znajduje się pod tylnym fotelem, w zbiorniku paliwa. Najlepszym rozwiązaniem będzie opróżnienie baku tak, żeby była jak najmniejsza ilość paliwa. Jeżeli nosimy się z zamiarem wymiany pompy wystarczy nie tankować. Początek jest taki sam jak w poprzednich układach – odłączamy przewód masowy od akumulatora. Teraz podnosimy siedzisko tylnego fotela i odwijamy dywanik przy widocznym wycięciu.

W podłodze znajduje się plastikowa pokrywa, którą należy wyjąć. Następnie odpinamy złącze przewodów przy zbiorniku paliwa.  Warto mieć przy sobie kilka szmat, paliwo w całym obwodzie jest pod ciśnieniem i może dojść do wytryśnięcia podczas odłączania przewodu zasilającego. Teraz odkręcamy opaskę zaciskową, w przypadku problemów można ją przeciąć i zastąpić opaską śrubową.

W tym momencie odkręcamy śruby mocujące i wyjmujemy pompę paliwa. Podczas wykonywania tej czynność będzie wypływać pewna ilość paliwa. Najlepiej podstawić pod pompę puste naczynie. Rozlane paliwo wycieramy za pomocą szmatek.

Przechodzimy do montażu. Najpierw wkładamy do zbiornika paliwa pompę razem z gumową osłoną, sitkiem, przewodem elastycznym i elektrycznym.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

Kolejny krok to wkręcenie śrub mocujących. Pamiętajmy o użyciu nowych podkładek. Teraz podłączamy przewód paliwowy i elektryczny. Montujemy je w taki sam sposób jak na starej pompie. Zakładamy opaskę zabezpieczającą i skręcamy ją. Następnie podłączamy przewód masowy akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Po zniknięciu wszystkich kontrolek uruchamiamy silnik. Sprawdzamy czy nie ma wycieków i czy silnik pracuje prawidłowo.

Jeśli nie mamy zastrzeżeń to wyłączamy silnik  i zakładamy plastikową osłonę pompy. Na końcu osadzamy fotel na swoje miejsce.

W przypadku uszkodzenia pompy zalecamy zakup nowej nie są one drogie. Za około 200 złotych można zakupić pompę dobrej firmy. Odradzamy zakup używanych z racji na wiek auta. Może być tak, że używana będzie w znacznie gorszym stanie od naszej obecnej. Paliwo, które zebraliśmy podczas wykonywania tej pracy oddajemy do najbliższego punktu utylizacji.

Zobacz też: Jak wymienić pompę paliwa w Oplu Omega 2.5 TD?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA