REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: wymiana pompy paliwa

Robert Kuśpiel
Opel Vectra A wymiana pompy paliwa
Opel Vectra A wymiana pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy paliwa nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak wymienić pompę paliwa w układzie wtrysku benzyny Motronic i Multec w Oplu Vectra A.

Uszkodzona pompa paliwa może skutecznie unieruchomić nasze auto. Jak się okazuje, wymiana nie jest trudna i bez problemu sobie z nią poradzimy. Zaczynamy od układu Motronic ML4.1, M2.5, M2.7. na początku należy zlokalizować pompę paliwa. Znajduje się ona pod podłogą obok zbiornika paliwa. Przed rozpoczęciem wymiany należy zapewnić sobie odpowiednie warunki pracy. Pomieszczenie musi być dostatecznie wentylowane. Wymogiem koniecznym jest brak jakiegokolwiek źródła ognia. Opary benzyny są trujące i łatwopalne.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

REKLAMA

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Następnie podnosimy samochód lub wjeżdżamy nim na kanał. W ostateczności można skorzystać z tradycyjnego lewarka z podstawkami. Taki zestaw ustawiamy pod tylną część samochodu. Niezależnie od wybranego rozwiązania zachowujemy szczególną ostrożność. Teraz oznaczamy dokładnie wszystkie przewody elektryczne przy pompie. W ten sposób unikniemy pomyłki podczas montażu.

Do dalszej pracy będą nam potrzebne specjalne zaciski na elastyczne wężyki. Można zastosować praktycznie wszystko co zapobiegnie wyciekom paliwa. Zakładamy zaciski na przewód zasilający i powrotny. Zdejmujemy obydwa przewody i wycieramy wyciekające paliwo za pomocą szmatki. Następnie odkręcamy opaski zaciskowe i zdejmujemy przewody paliwowe z pompy. Pozostaje nam wykręcić śruby mocujące i zdemontować pompę paliwa z samochodu.

ML4.1 (C20E), M2.5 (C20XE) M2.7 (C20LET)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu. Na początku montujemy nową pompę paliwa i delikatnie ją przykręcamy. Należy zwrócić szczególną uwagę na gumową osłonę. Powinna ona sięgać aż do osadzenia na korpusie. Teraz podłączamy przewody paliwowe w taki sam sposób jak były zamocowane na starej pompie. Zdejmujemy zaciski i podpinamy przewody elektryczne w odpowiedniej kolejności.

Zobacz też: Opel Astra H/Zafira B: wymiana pompy paliwa

REKLAMA

Następnie podłączamy przewód masy do akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Czekamy aż zagasną wszystkie kontrolki i uruchamiamy silnika. Kontrolujemy dokładnie wszystkie połączenia czy nie ma wycieków paliwa. Jeśli nie stwierdzamy nieprawidłowości to opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną.

Przechodzimy do układu Multec i Motronic M1.5. Zasady pracy i bezpieczeństwa pozostają bez zmian. Wymagane jest wentylowane pomieszczenie pozbawione źródeł ognia. W tych układach pompa paliwa znajduje się pod tylnym fotelem, w zbiorniku paliwa. Najlepszym rozwiązaniem będzie opróżnienie baku tak, żeby była jak najmniejsza ilość paliwa. Jeżeli nosimy się z zamiarem wymiany pompy wystarczy nie tankować. Początek jest taki sam jak w poprzednich układach – odłączamy przewód masowy od akumulatora. Teraz podnosimy siedzisko tylnego fotela i odwijamy dywanik przy widocznym wycięciu.

W podłodze znajduje się plastikowa pokrywa, którą należy wyjąć. Następnie odpinamy złącze przewodów przy zbiorniku paliwa.  Warto mieć przy sobie kilka szmat, paliwo w całym obwodzie jest pod ciśnieniem i może dojść do wytryśnięcia podczas odłączania przewodu zasilającego. Teraz odkręcamy opaskę zaciskową, w przypadku problemów można ją przeciąć i zastąpić opaską śrubową.

W tym momencie odkręcamy śruby mocujące i wyjmujemy pompę paliwa. Podczas wykonywania tej czynność będzie wypływać pewna ilość paliwa. Najlepiej podstawić pod pompę puste naczynie. Rozlane paliwo wycieramy za pomocą szmatek.

Przechodzimy do montażu. Najpierw wkładamy do zbiornika paliwa pompę razem z gumową osłoną, sitkiem, przewodem elastycznym i elektrycznym.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

Kolejny krok to wkręcenie śrub mocujących. Pamiętajmy o użyciu nowych podkładek. Teraz podłączamy przewód paliwowy i elektryczny. Montujemy je w taki sam sposób jak na starej pompie. Zakładamy opaskę zabezpieczającą i skręcamy ją. Następnie podłączamy przewód masowy akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Po zniknięciu wszystkich kontrolek uruchamiamy silnik. Sprawdzamy czy nie ma wycieków i czy silnik pracuje prawidłowo.

Jeśli nie mamy zastrzeżeń to wyłączamy silnik  i zakładamy plastikową osłonę pompy. Na końcu osadzamy fotel na swoje miejsce.

W przypadku uszkodzenia pompy zalecamy zakup nowej nie są one drogie. Za około 200 złotych można zakupić pompę dobrej firmy. Odradzamy zakup używanych z racji na wiek auta. Może być tak, że używana będzie w znacznie gorszym stanie od naszej obecnej. Paliwo, które zebraliśmy podczas wykonywania tej pracy oddajemy do najbliższego punktu utylizacji.

Zobacz też: Jak wymienić pompę paliwa w Oplu Omega 2.5 TD?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA