REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: demontaż chłodnicy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Vectra A demontaż chłodnicy
Opel Vectra A demontaż chłodnicy

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż chłodnicy nie jest skomplikowany i bez problemu możemy wykonać to sami. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować chłodnicę w Oplu Vectra A.

Demontaż chłodnicy nie jest skomplikowany i bez problemu możemy wykonać to sami. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować chłodnicę w Oplu Vectra A.

REKLAMA

REKLAMA

Nie ma potrzeby oddawania auta do warsztatu w celu wymiany chłodnicy. Cała operacja jest łatwa do wykonania. Nie potrzeba również wielu skomplikowanych narzędzi.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż chłodnicy

Pierwszy krok to spuszczenie płynu chłodniczego. Najpierw odkręcamy korek ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli silnik jest rozgrzany to należy to zrobić bardzo ostrożnie, żeby uniknąć poparzenia. Teraz podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i luzujemy opaskę zaciskową na dolnym przewodzie. Ściągamy przewód i czekamy aż spłynie cała ciecz.

REKLAMA

Kolejny krok to odłączenie od chłodnicy górnego gumowego przewodu oraz przewodu prowadzącego do zbiorniczka wyrównawczego. Każdy z nich zamocowany jest za pomocą opasek zaciskowych, które należy wcześniej poluzować. Jeżeli nasze auto jest wyposażone w automatyczną skrzynie biegów to należy poluzować opaski zaciskowe i zdemontować przewody olejowe od chłodnicy. Pamiętajmy o zabezpieczeniu ich za pomocą czystych szmatek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odłączamy przewód elektryczny od wentylatora i wyjmujemy klamry mocujące za pomocą śrubokręta. W tym momencie możemy wyjąć całą chłodnicę. Chwytamy ja i wyciągamy do góry. Chłodnica zamocowana jest na dole na gumowych podporach.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę podczas instalacji nowej chłodnicy powietrza?

Przechodzimy do montażu. Jeśli montujemy nową chłodnicę to należy pamiętać o przełożeniu wentylatora i wyłącznika termicznego. Elementy te instalujemy w taki sam sposób jak na starej chłodnicy. Przed włożeniem nowej chłodnicy sprawdzamy w jakim stanie są dolne tulejki gumowe. Zdarza się, że są popękane lub uszkodzone przez co chłodnica nie może zostać solidnie zamocowana.

Wkładamy chłodnicę razem z wentylatorem w gumowe podpory. Ustawiamy ją odpowiednio i wciskamy w tulejki. Podłączamy przewody elektryczne do wyłącznika termicznego oraz wentylatora. Jeśli mamy automatyczną skrzynię biegów to podłączamy przewody olejowe i zabezpieczamy je za pomocą opasek zaciskowych. Teraz podłączamy przewody gumowe do chłodnicy i zabezpieczamy je opaskami.

Pozostaje nam napełnienie całego układu nowym płynem chłodniczym. Nie polecamy używać wcześniej zlanego. Nowa chłodnica wymaga zdecydowanie świeżego płynu. W silniku 1.7 układ odpowietrza się samoczynnie.

Zobacz też: Czy warto czyścić chłodnicę powietrza?

Uruchamiamy silnik i ustawiamy obroty na około 3500 obr/min i czekamy, aż otworzy się termostat. Rozpoznajemy to poprzez dotyk dolnego przewodu chłodnicy (powinien być gorący). Na koniec sprawdzamy poziom płynu i ewentualnie uzupełniamy do odpowiedniego poziomu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA