REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: demontaż chłodnicy

Robert Kuśpiel
Opel Vectra A demontaż chłodnicy
Opel Vectra A demontaż chłodnicy

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż chłodnicy nie jest skomplikowany i bez problemu możemy wykonać to sami. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować chłodnicę w Oplu Vectra A.

Demontaż chłodnicy nie jest skomplikowany i bez problemu możemy wykonać to sami. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować chłodnicę w Oplu Vectra A.

REKLAMA

REKLAMA

Nie ma potrzeby oddawania auta do warsztatu w celu wymiany chłodnicy. Cała operacja jest łatwa do wykonania. Nie potrzeba również wielu skomplikowanych narzędzi.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż chłodnicy

Pierwszy krok to spuszczenie płynu chłodniczego. Najpierw odkręcamy korek ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli silnik jest rozgrzany to należy to zrobić bardzo ostrożnie, żeby uniknąć poparzenia. Teraz podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i luzujemy opaskę zaciskową na dolnym przewodzie. Ściągamy przewód i czekamy aż spłynie cała ciecz.

REKLAMA

Kolejny krok to odłączenie od chłodnicy górnego gumowego przewodu oraz przewodu prowadzącego do zbiorniczka wyrównawczego. Każdy z nich zamocowany jest za pomocą opasek zaciskowych, które należy wcześniej poluzować. Jeżeli nasze auto jest wyposażone w automatyczną skrzynie biegów to należy poluzować opaski zaciskowe i zdemontować przewody olejowe od chłodnicy. Pamiętajmy o zabezpieczeniu ich za pomocą czystych szmatek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odłączamy przewód elektryczny od wentylatora i wyjmujemy klamry mocujące za pomocą śrubokręta. W tym momencie możemy wyjąć całą chłodnicę. Chwytamy ja i wyciągamy do góry. Chłodnica zamocowana jest na dole na gumowych podporach.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę podczas instalacji nowej chłodnicy powietrza?

Przechodzimy do montażu. Jeśli montujemy nową chłodnicę to należy pamiętać o przełożeniu wentylatora i wyłącznika termicznego. Elementy te instalujemy w taki sam sposób jak na starej chłodnicy. Przed włożeniem nowej chłodnicy sprawdzamy w jakim stanie są dolne tulejki gumowe. Zdarza się, że są popękane lub uszkodzone przez co chłodnica nie może zostać solidnie zamocowana.

Wkładamy chłodnicę razem z wentylatorem w gumowe podpory. Ustawiamy ją odpowiednio i wciskamy w tulejki. Podłączamy przewody elektryczne do wyłącznika termicznego oraz wentylatora. Jeśli mamy automatyczną skrzynię biegów to podłączamy przewody olejowe i zabezpieczamy je za pomocą opasek zaciskowych. Teraz podłączamy przewody gumowe do chłodnicy i zabezpieczamy je opaskami.

Pozostaje nam napełnienie całego układu nowym płynem chłodniczym. Nie polecamy używać wcześniej zlanego. Nowa chłodnica wymaga zdecydowanie świeżego płynu. W silniku 1.7 układ odpowietrza się samoczynnie.

Zobacz też: Czy warto czyścić chłodnicę powietrza?

Uruchamiamy silnik i ustawiamy obroty na około 3500 obr/min i czekamy, aż otworzy się termostat. Rozpoznajemy to poprzez dotyk dolnego przewodu chłodnicy (powinien być gorący). Na koniec sprawdzamy poziom płynu i ewentualnie uzupełniamy do odpowiedniego poziomu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA