REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia II: wymiana chłodnicy klimatyzacji

Robert Kuśpiel
klimatyzacja, przycisk Fot. Fotolia
klimatyzacja, przycisk Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona chłodnica klimatyzacji, unieruchamia cały układ. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnicę klimatyzacji w Skodzie Octavii II.

Chłodnica klimatyzacji ma delikatną budowę. Niewielki kamień potrafi spowodować nieszczelność, a co za tym idzie uszkodzić chłodnicę klimatyzacji. Niestety w SkodzieOctavii II nie występuje żadna osłona na chłodnicy przez co wpadające kamienie i owady powodują powstawanie uszkodzeń. Jeżeli wyczuwamy, że nasza klimatyzacja nie chłodzi tak samo jak wcześniej to znak, że czeka nas poważny przegląd całego układu.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku mocnego uszkodzenia chłodnicy klimatyzacji, nieszczelność jest widoczna od razu. Jeśli są to niewielkie uszkodzenia to należy obejrzeć dokładnie chłodnice i poszukać zielonego nalotu, który będzie świadczył o powstaniu nieszczelności.

Po zidentyfikowaniu uszkodzeń chłodnicy przechodzimy do jej wymiany.

Zobacz też: Jak zdiagnozować usterki klimatyzacji?

REKLAMA

Pierwszy krok to opróżnienie układu z czynnika. Pomimo, że chłodnica jest nieszczelna warto spuścić cały czynnik. Podczas otwierania układu możemy zabrudzić wszystkie elementy pod maską na zielone. Pamiętajmy, że pomimo niewielkiej nieszczelności jest tam pewne ciśnienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co będzie nam potrzebne do wymiany chłodnicy klimatyzacji w Skodzie Octavii II?

  • Zestaw kluczy Torx
  • Kombinerki
  • Śrubokręt
  • Kombinerki
  • Szmatki

Zobacz też: Jak wymienić czujnik klimatyzacji?

Operację wymiany chłodnicy klimatyzacji w Skodzie Octavii II rozpoczynamy od zdemontowania przednich lamp. Odkręcamy wszystkie mocowania i wyjmujemy lampy. Należy robić to bardzo ostrożnie, żeby ich nie uszkodzić. Jeśli mamy zdemontowane lampy przechodzimy do zdjęcia przedniego zderzaka. Skręcamy do końca kołami w prawo lub lewo i odkręcamy wkręty znajdujące się w nadkolach oraz te ukryte pod nimi, trzymające zderzak. Wykręcamy wszystkie śruby mocujące zderzak oraz zdejmujemy zaciski na zderzaku

Do całkowitego zdjęcia z samochodu przyda nam się pomoc drugiej osoby, żeby nie porysować zewnętrznej powierzchni zderzaka.

Odkręcamy aluminiowe rurki znajdującej się na dole po lewej stronie chłodnicy i wyjmujemy rurę odpływu cieczy z chłodnicy.

Zobacz też: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Kolejny krok to demontaż belki wzmacniającej, która zamocowana jest za pomocą 14 śrub. Zdejmujemy wzmocnienie i mamy już dostęp do chłodnicy. Odkręcamy dwie śruby znajdujące się nad chłodnicami. Następnie wykręcamy plastikowe pudełko, które znajduje się przy chłodnicach. Ułatwi nam to dostęp podczas demontażu chłodnicy.

W tym momencie możemy wyjąć chłodnicę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę na dokładne zamocowanie wszystkich elementów. Na końcu udajemy się na uzupełnienie układu klimatyzacji i sprawdzenie szczelności.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA