Jak walczyć ze skutkami gradobicia?
REKLAMA
REKLAMA
Miłośnicy tradycyjnych metod walki z niedoskonałościami karoserii muszą liczyć się z tym, że naprawa lakiernicza jest nie tylko kosztowna, ale i trwa długo. Często występuje konieczność cieniowania koloru na elementy sąsiednie, co w przypadku naprawy po gradobiciu może skończyć się malowaniem całego samochodu.
REKLAMA
Zobacz też: Karoseria i kosmetyka samochodowa - porady
Czy można inaczej?
Niektóre warsztaty wyspecjalizowały się w technologiach SMART repair (Small and Medium Area Repair Technologies). Są one dedykowane do usuwania niewielkich wgnieceń karoserii polegają na wypychaniu lub wyciąganiu blachy bez konieczności uszkadzania powłoki lakierniczej.
Jedna z metod, znana jako PDR (Paintless Dent Removal), polega na wypychaniu wgniecenia od wewnątrz specjalistycznymi narzędziami wprowadzanymi w dostępne szczeliny lub otwory technologiczne. W tym celu stosuje się tzw. puller, urządzenie, które ciągnie przymocowany do blachy uchwyt.
Zobacz też: Naprawy blacharskie: jakie uszkodzenia karoserii i lakieru naprawić w pierwszej kolejności?
Zalety PDR:
- usunięcie większości niewielkich wgnieceń
- krótki czas pracy (usunięcie szkód spowodowanych przez gradobicie zajmie, więc profesjonalnemu zakładowi nie dłużej niż 2 dni)
- przystępne ceny
REKLAMA
REKLAMA