Citroen Berlingo Flotowym Samochodem Roku w kategorii Małych Aut Dostawczych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych przy wsparciu swoich partnerów już po raz ósmy zorganizowało Profesjonalny Test Flotowy. W tegorocznej edycji sprawdzono 72 samochody należące do ośmiu kategorii: Segment B, Segment C, Segment D, Małe Auta Dostawcze, Crossovery, Premium i SUV-y, Duże Auta Dostawcze oraz Subiektywny Debiut Roku. Pojazdy do testu wybierają członkowie SKFS na podstawie zestawienia przygotowanego przez jednego z partnerów – Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
REKLAMA
Zwycięzcy wyłaniani są na podstawie siedmiu kryteriów oceny: wyglądu zewnętrznego, funkcjonalności wnętrza, jazdy testowej, kosztu zakupu, kosztu serwisowania, wartości rezydualnej, zużycia paliwa oraz emisji CO2. Ta ostatnia cecha oraz koszty serwisu były w tym roku premiowane wyższym przelicznikiem. Wartości rezydualne pojazdów biorących udział w PTF SKFS 2017 przygotował EurotaxGlass’s, a dane pojazdów dostarczył SAMAR. Podczas testu samochody przejechały ok. 15 tys. km. W klasie Małych Aut Dostawczych najlepszy okazał się Citroen Berlingo, wyprzedzając Fiata Doblo i Dacię Dokker Van. Sędziowie przyznali Berlingo 6669,70 punktów.
REKLAMA
Obecna generacja Citroena Berlingo jest dostępna na rynku od 2014 roku. Samochód występuje w dwóch wersjach nadwozia o różnych długościach i pojemnościach przestrzeni ładunkowej. Jego konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem przestronności wnętrza. Przesuwne boczne drzwi oraz asymetryczne drzwi tylne, otwierające się pod kątem 180°, ułatwiają załadunek. Pod maską Berlingo pracują nowoczesne silniki wysokoprężne BlueHDI lub benzynowa jednostka 1.6 VTi.
Podczas gali SKSF Tomasz Chodkiewicz, Dyrektor Sprzedaży do Firm marek Grupy PSA, odebrał przyznaną Berlingo nagrodę. Gala była też okazją do prezentacji nowej, elektrycznej wersji tego popularnego samochodu. E-Berlingo napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 67 KM i 200 Nm momentu obrotowego. Dwie baterie litowo-jonowe o pojemności 22,5 kWh umieszczono przy tylnej osi, dzięki czemu nie ograniczają przestrzeni ładunkowej. Akumulatory zapewniają mu zasięg 170 km bez ładowania. Ich pełne naładowanie trwa osiem godzin, ale za pomocą szybkiej ładowarki można je podładować do 50 proc. w ciągu 15 min. Ładowanie do 80 proc. pojemności trwa zaledwie 30 minut.
Źródło: Citroen
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.