REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów

Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów - Volkswagen T1
Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów - Volkswagen T1
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Producenci motoryzacyjni potrafią przywiązywać się do nazw, które nadają swoim modelom. W efekcie część samochodów może pochwalić się nawet kilkunastoma generacjami i długimi dekadami produkcji. Jakie modele były najdłużej montowane w historii?

Morgan 4/4 - 83 lata

Morgan 4/4

Materiały prasowe Morgan

Materiały prasowe Morgan

Brytyjskie przedsiębiorstwo zaprezentowało swój pomysł na roadstera w roku 1936. To wtedy też rozpoczęła się produkcja tego modelu. Jego wyznaczniki? Auto posiadało ramę wykonaną z drewna, dzięki temu mogło ważyć zaledwie 660 kilogramów. Poza tym nazwa podkreślała dwa aspekty specyfikacji technicznej. Morgan 4/4 miał bowiem 4 koła i silnik posiadający 4 cylindry. Roadstery były budowane w sumie w siedmiu seriach. Oficjalnie produkcja drewnianego kabrio zakończyła się w roku 2019. Powód? Ten jest więcej niż smutny. Pojazd w roku 2018 nie przeszedł testów emisyjnych. Z tego powodu musiał być wykasowany z cenników marki w Europie i Stanach Zjednoczonych. Barbarzyństwo!

REKLAMA

Volkswagen Garbus - 81 lat

VW Garbus

Volkswagen Garbus jest jednym z najdłużej produkowanych samochodów świata. Modele Garbus, New Beetle i Beetle zjeżdżały z taśm linii produkcyjnych w latach 1938 - 2019. A to oznacza, że legendarny chrząszcz w trzech generacjach funkcjonował w europejskich salonach przeszło osiem dekad! Zdecydowanie największym sukcesem cieszył się oryginalny Garbus. Model był montowany do roku 2003 i sprzedał się w ilości sięgającej ponad 21,5 miliona sztuk. New Beetle i Beetle zmieniły jednak sposób postrzegania niemieckiego auta dla ludu. Wprowadziły do jego projektu nieco luzu i lifestylowego charakteru. Poza tym czerpały garściami z nowocześniejszej o całe dekady bazy technologicznej.

Volkswagen Transporter - 71 lat

Volkswagen T1

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen T1 był dość ciekawą konstrukcją. Bo choć inżynierowie pracujący nad tym modelem za bazę otrzymali Garbusa, udało im się stworzyć minivana, który oferował sporej wielkości luk bagażowy oraz... lifestylowy charakter. T-jedynka na stałe zapisała się w popkulturze. I żeby się o tym przekonać, wcale nie trzeba długo szukać. W końcu to Volkswagenem poruszały się dzieciaki w filmach opowiadających o przygodach Scooby-Doo. To też T1 stał się symbolem flower power. Model T6 i T1 dzieli technologiczna przepaść. To jednak nie zmienia faktu, że nowoczesny Transporter nie miałby prawa bytu gdyby nie jego spartański poprzednik. Poprzednik, który zadebiutował 71 lat temu!

Toyota Corolla - 54 lata

Toyota Corolla

Materiały prasowe Toyota

Japończycy podczas prac nad autem kompaktowym nie mieli zbyt skomplikowanej ideologii. Chcieli zbudować pojazd, który okaże się praktyczny, a do tego będzie korzystał z trwałej technologii. I tak w roku 1966 narodziła się Toyota Corolla E10. Pierwsza generacja odniosła dwa sukcesy. Po pierwsze sprawiła, że w Japonii można było wreszcie mówić o masowej motoryzacji. Po drugie samochód zaczął być sprzedawany w USA. A od tego zaczęła się światowa kariera Toyoty, która trwa już 54 lata. Jak do tej pory Corolla doczekała się dwanaście generacji. Ostatnia jest mocno sportowa i mocno... hybrydowa. To już nie tylko trwałe auto na co dzień, ale naprawdę ładne, nowoczesne i trwałe auto na co dzień.

Toyota Century - 53 lata

Toyota Century G20

Zanim Japończycy wpadli na pomysł stworzenia marki sprzedającej samochody luksusowe, majestatyczną limuzynę mieli już w swojej ofercie. Mowa oczywiście o Toyocie Century zaprezentowanej w roku 1967. Pierwsza generacja korzystała głównie z silników V8. Druga była już napędzana rasową, 5-litrową V-dwunastką, podczas gdy trzecia postawiła na... hybrydę. I choć jednostka spalinowo-elektryczna być może nie brzmi imponująco, składa się na nią benzynowa V-ósemka i 224-konny elektryk. A to już imponujące jest! Do chwili obecnej model doczekał się w sumie trzech generacji. Ostatnia z nich jest sprzedawana od roku 2018.

Jaguar XJ - 52 lata

Jaguar XJ

Jaguar

Jaguar XJ zajmuje niezwykle ważne miejsce w segmencie samochodów luksusowych. To bowiem limuzyna, która ma najdłuższą historią wśród obecnych rywali. Jej produkcja zaczęła się w roku 1968 - czyli na cztery lata przed montażem pierwszej klasy S i 8 lat przed startem sprzedaży serii 7. XJ miał piękną linię nadwozia, szykowne wnętrze i ciekawą paletę silnikową. Składają się na nią dwie rzędowe szóstki oraz motor V12 o pojemności 5.3 litra. Jaguar miał być prawdziwie luksusowy. Właśnie dlatego samochód nie był oferowany z inną przekładnią niż z automatyczną. Do tej pory Brytyjczycy zaprezentowali osiem generacji swojej limuzyny. Być może jeszcze w tym roku pojawi się kolejna. Dziewiąty z kolei XJ ma mieć napęd elektryczny.

Honda Civic - 48 lat

Honda Civic

Materiały prasowe Honda

Honda już od roku 1967 mogła obserwować potęgujący się sukces modelu Corolla. I na światowym boomie w segmencie C postanowili coś ugrać także dla siebie. Właśnie dlatego w roku 1972 zaprezentowali własny kompakt - model Civic. Na przestrzeni blisko 5 dekad Honda zmieniła się wielokrotnie. Przeszła z roli rynkowego nudziarza na pozycję modelu inspirowanego futurystycznym Star Trekiem. A gdy kształt w stylu UFO stał się zbyt opatrzony, postawiła na nowoczesny i ostry design w sportowym duchu. W przypadku Hondy Civic jedno jest pewne. Dziesięć generacji stanowi pewną klamrę dla japońskiej marki. Bo obecny Civic jest np. ostatnią Hondą, który będzie produkowana w Europie.

Volkswagen Golf - 46 lat

Volkswagen Golf GTi

mototarget.pl

Niemcy na początku lat siedemdziesiątych podjęli ważną decyzję. Postanowili zacząć wycofywać ze sprzedaży klasycznego Garbusa. Samochód był zbyt zacofany technologicznie i zbyt mało praktyczny jak na oczekiwania ówczesnych kierowców. Aby stworzyć legendzie godnego następcę, Niemcy zebrali najlepszych inżynierów oraz poprosili o pomoc samego Giorgetto Giugiaro. I tak powstała pierwsza generacja Golfa w styczniu roku 1974. Nie, to nie był pierwsze kompaktowy hatchback świata. Mimo wszystko był jednym z pionierów. A do tego przyjął się na świecie na tyle dobrze, że model jest produkowany do dziś. W zeszłym roku Volkswagen zaprezentował ósmą generację Golfa.

Mercedes klasy G - 41 lat

Mercedes klasy G

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes jest znany przede wszystkim z produkcji samochodów luksusowych. G klasy pierwszych generacji niestety mocno luksusowe nie były. Tylko czy to przeszkadzało ich właścicielom? Nie do końca. Szczególnie że Gelenda wyśmienicie radziła sobie poza utartymi szlakami. Skąd takie auto wzięło się w ofercie niemieckiej marki? Mercedes postanowił zbudować lekki samochód terenowy na potrzeby armii. Pierwsza generacja była produkowana do roku 1990. Montaż drugiej trwał do roku 2018. Wtedy też zadebiutowała trzecia odsłona. Gelenda choć miała być spartańska i głównie terenowa, z czasem zaczęła mieć coraz więcej lifestylowego błysku. Dobrym przykładem są chociażby wściekle warczące warianty AMG czy absurdalnie wyglądający model 4x4².

Land Rover Defender - 33 lata

Land Rover Defender Works V8

Land Rover

Ciężko znaleźć bardziej legendarną terenówkę. Korzysta z prostej technologii, ma nadwozie zmontowane za pomocą nitów, a do tego wedrze się praktycznie w każdy teren. I choć poza otwartymi szlakami spartański charakter był największą zaletą Land Rovera, tego samego nie dało się powiedzieć w kontekście nowych norm emisyjnych i bezpieczeństwa. Właśnie dlatego Land Rover Defender zniknął z rynku w roku 2016. I gdy wszyscy myśleli, że legendarna terenówka została uśmiercona na dobre, we wrześniu roku 2019 Brytyjczycy zaprezentowali następcę. Jego sprzedaż rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Defender trafił na tą listę jednak nie tylko dlatego, że czas jego produkcji ponownie zacznie się wydłużać. Opisałem go również z tego powodu, że czerpał garściami od poprzednika - modelu Series. A ten był montowany od roku 1948 do 1985 - czyli dokładnie 37 lat. Defender ma zatem dłuższą tradycję niż wskazują na to oficjalne dane.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Jest wytłumaczenie dlaczego PKN Orlen legalnie sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. 

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    REKLAMA

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    REKLAMA