REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów - Volkswagen T1
Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów - Volkswagen T1
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Producenci motoryzacyjni potrafią przywiązywać się do nazw, które nadają swoim modelom. W efekcie część samochodów może pochwalić się nawet kilkunastoma generacjami i długimi dekadami produkcji. Jakie modele były najdłużej montowane w historii?

Morgan 4/4 - 83 lata

Materiały prasowe Morgan

Materiały prasowe Morgan

Brytyjskie przedsiębiorstwo zaprezentowało swój pomysł na roadstera w roku 1936. To wtedy też rozpoczęła się produkcja tego modelu. Jego wyznaczniki? Auto posiadało ramę wykonaną z drewna, dzięki temu mogło ważyć zaledwie 660 kilogramów. Poza tym nazwa podkreślała dwa aspekty specyfikacji technicznej. Morgan 4/4 miał bowiem 4 koła i silnik posiadający 4 cylindry. Roadstery były budowane w sumie w siedmiu seriach. Oficjalnie produkcja drewnianego kabrio zakończyła się w roku 2019. Powód? Ten jest więcej niż smutny. Pojazd w roku 2018 nie przeszedł testów emisyjnych. Z tego powodu musiał być wykasowany z cenników marki w Europie i Stanach Zjednoczonych. Barbarzyństwo!

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Garbus - 81 lat

Volkswagen Garbus jest jednym z najdłużej produkowanych samochodów świata. Modele Garbus, New Beetle i Beetle zjeżdżały z taśm linii produkcyjnych w latach 1938 - 2019. A to oznacza, że legendarny chrząszcz w trzech generacjach funkcjonował w europejskich salonach przeszło osiem dekad! Zdecydowanie największym sukcesem cieszył się oryginalny Garbus. Model był montowany do roku 2003 i sprzedał się w ilości sięgającej ponad 21,5 miliona sztuk. New Beetle i Beetle zmieniły jednak sposób postrzegania niemieckiego auta dla ludu. Wprowadziły do jego projektu nieco luzu i lifestylowego charakteru. Poza tym czerpały garściami z nowocześniejszej o całe dekady bazy technologicznej.

Volkswagen Transporter - 71 lat

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen T1 był dość ciekawą konstrukcją. Bo choć inżynierowie pracujący nad tym modelem za bazę otrzymali Garbusa, udało im się stworzyć minivana, który oferował sporej wielkości luk bagażowy oraz... lifestylowy charakter. T-jedynka na stałe zapisała się w popkulturze. I żeby się o tym przekonać, wcale nie trzeba długo szukać. W końcu to Volkswagenem poruszały się dzieciaki w filmach opowiadających o przygodach Scooby-Doo. To też T1 stał się symbolem flower power. Model T6 i T1 dzieli technologiczna przepaść. To jednak nie zmienia faktu, że nowoczesny Transporter nie miałby prawa bytu gdyby nie jego spartański poprzednik. Poprzednik, który zadebiutował 71 lat temu!

Toyota Corolla - 54 lata

Materiały prasowe Toyota

Japończycy podczas prac nad autem kompaktowym nie mieli zbyt skomplikowanej ideologii. Chcieli zbudować pojazd, który okaże się praktyczny, a do tego będzie korzystał z trwałej technologii. I tak w roku 1966 narodziła się Toyota Corolla E10. Pierwsza generacja odniosła dwa sukcesy. Po pierwsze sprawiła, że w Japonii można było wreszcie mówić o masowej motoryzacji. Po drugie samochód zaczął być sprzedawany w USA. A od tego zaczęła się światowa kariera Toyoty, która trwa już 54 lata. Jak do tej pory Corolla doczekała się dwanaście generacji. Ostatnia jest mocno sportowa i mocno... hybrydowa. To już nie tylko trwałe auto na co dzień, ale naprawdę ładne, nowoczesne i trwałe auto na co dzień.

REKLAMA

Toyota Century - 53 lata

Zanim Japończycy wpadli na pomysł stworzenia marki sprzedającej samochody luksusowe, majestatyczną limuzynę mieli już w swojej ofercie. Mowa oczywiście o Toyocie Century zaprezentowanej w roku 1967. Pierwsza generacja korzystała głównie z silników V8. Druga była już napędzana rasową, 5-litrową V-dwunastką, podczas gdy trzecia postawiła na... hybrydę. I choć jednostka spalinowo-elektryczna być może nie brzmi imponująco, składa się na nią benzynowa V-ósemka i 224-konny elektryk. A to już imponujące jest! Do chwili obecnej model doczekał się w sumie trzech generacji. Ostatnia z nich jest sprzedawana od roku 2018.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jaguar XJ - 52 lata

Jaguar

Jaguar XJ zajmuje niezwykle ważne miejsce w segmencie samochodów luksusowych. To bowiem limuzyna, która ma najdłuższą historią wśród obecnych rywali. Jej produkcja zaczęła się w roku 1968 - czyli na cztery lata przed montażem pierwszej klasy S i 8 lat przed startem sprzedaży serii 7. XJ miał piękną linię nadwozia, szykowne wnętrze i ciekawą paletę silnikową. Składają się na nią dwie rzędowe szóstki oraz motor V12 o pojemności 5.3 litra. Jaguar miał być prawdziwie luksusowy. Właśnie dlatego samochód nie był oferowany z inną przekładnią niż z automatyczną. Do tej pory Brytyjczycy zaprezentowali osiem generacji swojej limuzyny. Być może jeszcze w tym roku pojawi się kolejna. Dziewiąty z kolei XJ ma mieć napęd elektryczny.

Honda Civic - 48 lat

Materiały prasowe Honda

Honda już od roku 1967 mogła obserwować potęgujący się sukces modelu Corolla. I na światowym boomie w segmencie C postanowili coś ugrać także dla siebie. Właśnie dlatego w roku 1972 zaprezentowali własny kompakt - model Civic. Na przestrzeni blisko 5 dekad Honda zmieniła się wielokrotnie. Przeszła z roli rynkowego nudziarza na pozycję modelu inspirowanego futurystycznym Star Trekiem. A gdy kształt w stylu UFO stał się zbyt opatrzony, postawiła na nowoczesny i ostry design w sportowym duchu. W przypadku Hondy Civic jedno jest pewne. Dziesięć generacji stanowi pewną klamrę dla japońskiej marki. Bo obecny Civic jest np. ostatnią Hondą, który będzie produkowana w Europie.

Volkswagen Golf - 46 lat

mototarget.pl

Niemcy na początku lat siedemdziesiątych podjęli ważną decyzję. Postanowili zacząć wycofywać ze sprzedaży klasycznego Garbusa. Samochód był zbyt zacofany technologicznie i zbyt mało praktyczny jak na oczekiwania ówczesnych kierowców. Aby stworzyć legendzie godnego następcę, Niemcy zebrali najlepszych inżynierów oraz poprosili o pomoc samego Giorgetto Giugiaro. I tak powstała pierwsza generacja Golfa w styczniu roku 1974. Nie, to nie był pierwsze kompaktowy hatchback świata. Mimo wszystko był jednym z pionierów. A do tego przyjął się na świecie na tyle dobrze, że model jest produkowany do dziś. W zeszłym roku Volkswagen zaprezentował ósmą generację Golfa.

Mercedes klasy G - 41 lat

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes jest znany przede wszystkim z produkcji samochodów luksusowych. G klasy pierwszych generacji niestety mocno luksusowe nie były. Tylko czy to przeszkadzało ich właścicielom? Nie do końca. Szczególnie że Gelenda wyśmienicie radziła sobie poza utartymi szlakami. Skąd takie auto wzięło się w ofercie niemieckiej marki? Mercedes postanowił zbudować lekki samochód terenowy na potrzeby armii. Pierwsza generacja była produkowana do roku 1990. Montaż drugiej trwał do roku 2018. Wtedy też zadebiutowała trzecia odsłona. Gelenda choć miała być spartańska i głównie terenowa, z czasem zaczęła mieć coraz więcej lifestylowego błysku. Dobrym przykładem są chociażby wściekle warczące warianty AMG czy absurdalnie wyglądający model 4x4².

Land Rover Defender - 33 lata

Land Rover

Ciężko znaleźć bardziej legendarną terenówkę. Korzysta z prostej technologii, ma nadwozie zmontowane za pomocą nitów, a do tego wedrze się praktycznie w każdy teren. I choć poza otwartymi szlakami spartański charakter był największą zaletą Land Rovera, tego samego nie dało się powiedzieć w kontekście nowych norm emisyjnych i bezpieczeństwa. Właśnie dlatego Land Rover Defender zniknął z rynku w roku 2016. I gdy wszyscy myśleli, że legendarna terenówka została uśmiercona na dobre, we wrześniu roku 2019 Brytyjczycy zaprezentowali następcę. Jego sprzedaż rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Defender trafił na tą listę jednak nie tylko dlatego, że czas jego produkcji ponownie zacznie się wydłużać. Opisałem go również z tego powodu, że czerpał garściami od poprzednika - modelu Series. A ten był montowany od roku 1948 do 1985 - czyli dokładnie 37 lat. Defender ma zatem dłuższą tradycję niż wskazują na to oficjalne dane.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA