Morgan EvaGT w 2012
REKLAMA
REKLAMA
Dla projektantów pracujących nad wyglądem samochodu inspiracją były klasyczne sportowe auta z lat 50. XX wieku, takie jak Bristol 400, Frazer Nash czy BMW 328.
REKLAMA
Aluminiowe nadwozie samochodu zostało osadzone na lekkiej ramie przestrzennej zapożyczonej z modelu Aero SuperSports. Dzięki modyfikacjom wprowadzonym w platformie podłogowej, EvaGT ważąca około 1250 kg, spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa zarówno europejskie, jak i i te obowiązujące w USA.
Zobacz również: Najnowsze coupe Bentleya
Silnik to opracowana przez BMW jednostka o pojemności 3,0 litrów i mocy 306 KM o maksymalnym momencie obrotowym rzędu 400 Nm. Moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą 6-stopniowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.
Morgan EvaGT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Maksymalna prędkość rozwijana przez auto to 273 km/h.
Pojawienie się na rynku pierwszej tury 100 pojazdów planowane jest na połowę 2012 roku. Cena auta waha się między 70 a 85 tysięcy funtów, a pięciotysięczne zaliczki należy wpłacać już teraz.
Historia marki Morgan
W 1910 Henry Frederick Stanley Morgan założył firmę i rozpoczął produkcję samochodów. Najsłynniejszym autem Morgana jest model 4/4, którego początek produkcji datuje się na rok 1936. Pojazd ten wytwarzano do 2006 roku w fabryce w Malvern Link w Worcestershire.
To motoryzacyjny rekord świata. Morgan przebił nawet Volkswagena „Garbusa”, którego produkowano przez 62 lata. To o osiem lat krócej niż 4/4.
Zobacz również: Futurystyczna Mazda Shinari
Wszystkie Morgany są składane ręcznie. Do montażu używa się drogich i najbardziej wyszukanych materiałów. Nadwozie w stu procentach wykonane jest z aluminium (auto jest lekkie i odporne na korozję), fotele obite skórą również wykonywane są ręcznie. Deska rozdzielcza może być wykończona mahoniowym lub orzechowym drewnem. Całości dopełniają tradycyjne zegary zatopione w chromowanych obręczach.
REKLAMA
REKLAMA