REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Jakimi autami jeżdżą kobiety? Już wiadomo!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen Golf V
Volkswagen Golf V

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiecie, że kobiety w Polsce najczęściej kupują... Volkswageny. To zwycięzca w kategorii marek. Najpopularniejszy model? Królem zdecydowanie jest Toyota Yaris. Dziś sprawdzimy jakie jeszcze samochody kupują przedstawicielki płci pięknej.

Czy świat motoryzacji dzieli się na męski i damski? W pewnym stopniu tak. Podział nie jest jednak dokonywany przez producentów, a raczej na poziomie wyboru marki i modelu przez przedstawicieli poszczególnych płci. Z okazji Dnia Kobiet firma ubezpieczeniowa Compensa, postanowiła sprawdzić jakie auta najczęściej kupują Panie. W tym celu sprawdzonych zostało aż 100 tysięcy polis aktywnych w lutym 2020 roku. I raport przynosi przede wszystkim dwa zaskoczenia. Pierwszym jest zachowawczość Pań. Te skupiają się przede wszystkim na autach segmentów B i C. Co więcej, o 5 proc. częściej od Panów kupują nie tylko polisę OC, ale i AC.

REKLAMA

REKLAMA

Po drugie okazuje się, że kobiety w Polsce poruszają się autami nawet o 2 lata młodszymi od mężczyzn. "To nie oznacza jednak, że samochody te są nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie wartości w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM" - powiedział Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

newspress.co.uk

Zakładając, że średni wiek auta kobiety to 14 lat, spokojnie można przyjąć że jednym z najczęściej kupowanych Volkswagenów jest Golf piątej generacji. Model stanowi o tyle dobry wybór, że wygląda jeszcze naprawdę dobrze, w standardzie posiada np. komplet poduszek powietrznych i ESP, a do tego oferuje dużą ilość przestrzeni. W kabinie zasiądą cztery dorosłe osoby, podczas gdy bagażnik hatchbacka zabierze 350 litrów bagażu. W kombi pojemność rośnie do 505 litrów. Co ważne, Golf to też paleta sprawdzonych i wiecznych silników - wystarczy wspomnieć chociażby o 8-zaworowej jednostce 1.6 litra. Ceny używanych Golfów V startują od 6 - 7 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

REKLAMA

Opel Astra

Opel Astra III

newspress.co.uk

Jeżeli nie Golf, to może zatem… Astra. Opel jest drugim producentem w rankingu popularności, a samochodem z logo marki z Russelsheim najczęściej wybieranym przez Panie okazuje się Astra. Co można powiedzieć o trzeciej generacji? Ta wreszcie pokazała, że kompaktowy hatchback z Niemiec może i wyglądać, i przyzwoicie prowadzić się. A to jedynie spotęgowało sukces tego auta. Nadwozie nawet dziś wygląda dość dobrze, a do tego oferuje 380-litrowy bagażnik. Astra to też szeroka paleta silników. Podstawowe benzyniaki idealnie nadają się do zasilania gazem. Diesle były świetne, jednak dziś - z uwagi na duże przebiegi - mogą wymagać większej uwagi ze strony mechaników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Toyota Yaris

Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota kojarzy się z bezawaryjnością. A Yaris łączy ją z miejską praktycznością. I choć japoński producent uplasował się dopiero na trzecim miejscu listy marek najchętniej kupowanych przez Panie, to Yarisowi przypadł laur rynkowego zwycięzcy. Zakładając że większość egzemplarzy ma naście lat, spokojnie można przyjąć że mówimy o drugiej generacji azjatyckiego hitu. A to oznacza nie tylko obłe nadwozie, wyłupiaste światła przednie i minimalistyczną konsolę centralną. To też pewnie wiąże się z hegemonią bazowe silnika benzynowego o pojemności litra. Ten ma 3 cylindry, 69 koni mechanicznych, średnio zadowalające osiągi i okazuje się… tytanicznie trwały! Za takie auto trzeba dziś zapłacić jakieś 8 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używane: Toyota Yaris II (2005 - 2011) - opinie i typowe usterki

Ford Focus

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Ford Focus II

Materiały prasowe Ford

Ford Focus pierwszej generacji był wybitnie rewolucyjny. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych pokazał, że status auta popularnego wcale nie wyklucza oryginalnie wystylizowanego nadwozia. Panie w Polsce dużo częściej kupują jednak drugą generację, a w tej zdecydowanie bardziej powiało już nudą. Karoseria jest bardzo geometryczna. To samo można powiedzieć o wnętrzu. Dobrze że podczas zakupu liczyć można chociażby na paletę silnikową. W aucie montowana była seria sprawdzonych silników benzynowych Duratec. Te być może nie gwarantują dynamiki jazdy, ale nie psują się zbyt często. Ceny drugiej generacji Forda Focusa na rynku wtórnym startują dziś od jakiś 4 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

Renault Clio

Renault Clio Fot. newspress

Druga generacja Renault Clio była jednym z największych hitów sprzedaży w dziejach francuskiej marki. Jej zalety? Miała dość nowocześnie wyglądające nadwozie - które było z czasem modernizowane, a do tego oferowała stosunkowo prostą technologię oraz więcej niż rozsądne ceny. Aspekty praktyczne? To samochód bardziej dla dwóch dorosłych i dwójki dzieci. Jeżeli chodzi o przestrzeń załadunkową, jej pojemność wynosi 255 litrów. Clio miało nawet odmianę sedan. Thalia niestety z uwagi na oczywiste braki w urodzie była wybierana głównie przez osoby starsze o niżej zarysowanych wymaganiach estetycznych. Francuski hatchback jest dziś naprawdę tani. Modele po pierwszym liftingu można kupić już za… 2 tysiące złotych. Jeszcze lepsza jest trzecia generacja - ma nowocześniejszy wygląd i lepsze wyposażenie, a do tego coraz bardziej rozsądne ceny na rynku wtórnym.

Zobacz również: Używany Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Skoda Fabia

Skoda Fabia I

Skoda

Wysoka pozycja Skody na liście pokazuje, że spora część Pań za kierownicą postrzega motoryzację w sposób naprawdę zachowawczy! Szczególnie w sytuacji, w której pierwszym wyborem okazuje się być Fabia. Hatchback segmentu B idealnie nadaje się do miasta. Ma niewielkie nadwozie, które pozwala na łatwe manewrowanie, a do tego auto generacji pierwszej często jest dość dobrze wyposażone. Nietrudno znaleźć egzemplarz posiadający 4 poduszki powietrzne, ABS czy klimatyzację. Co z silnikami? W tej kwestii najlepiej pójść tropem wyznaczonym przez benzyniaka 1.4 16v, ewentualnie diesla 1.4 TDI. Pierwsza z propozycji gwarantuje przyzwoite osiągi oraz jest często gazowana. Zaletą drugiej jest dużo wyższa dostępność niż w przypadku diesla 1.9 TDI.

Zobacz również: Używany Skoda Fabia I: twarda sztuka

Audi A4

Quattro audi a4

Co z luksusem? Temu przypadła dopiero siódma lokata. I też nie mówimy o luksusie w pełni. Bo Choć kobiety lubią samochody marki Audi, mimo wszystko najczęściej wybierają model A4. Sedan lub kombi są mniej przestronne od brata ze znaczkiem Volkswagena. Nad Passatem górują jednak w kwestii jakości wykończenia wnętrza. Z eksploatacyjnego punktu widzenia A4 generacji B6 - które pewnie jest autem najchętniej kupowanym - ma jednak dwie słabości. Pierwszą jest aluminiowe zawieszenie wielowahaczowe zastosowane w przedniej osi. Źle znosi stan polskich dróg. Drugą silnik 2.5 TDI - ma serię kosztownych w usunięciu awarii.

Zobacz również: Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Fiat Punto

Fiat Grande Punto

newspress.co.uk

Fiat był swojego czasu hegemonem polskiego rynku motoryzacyjnego. W roku 2005, gdy do sprzedaży trafił model Grande Punto, dominacja włoskiej marki była już wyłącznie elementem jej historii. A to wielka szkoda, szczególnie że hatchback był naprawdę ciekawą propozycją. Linia nadwozia stworzona przez Giugiaro była i ładna, i dynamiczna oraz nawiązywała do aut… Maserati! Ponadto samochód prowadził się dość dobrze, był największym modelem w swojej klasie oraz konfigurowano go z paletą sprawdzonych silników benzynowych i diesla. Najbardziej zabójcze dla Grande Punto był fakt, że pod zmienioną nazwą ta sama konstrukcja była produkowana do roku 2018. A 14 lat oznacza przejście przez trzy inne ery na rynku motoryzacyjnym.

Zobacz również: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Peugeot 206

Peugeot 206

Peugeot na rynku małych samochodów miejskich czuje się jak ryba w wodzie. A najlepiej pokazał to rok 1998 i prezentacja modelu 206. Hatchback segmentu B urzekał przede wszystkim urodą! Miał ostrą i nowoczesną linię, która w połączeniu np. z rudym lakierem niesamowicie wyróżniała się na tle przerośniętych Punto I czy jeszcze bardziej nijakich Cors. Tak, 206-tka z całą pewnością nie jest samochodem idealnym. Boryka się z serią drobnych usterek. Z drugiej strony to samochód niezwykle prosty mechanicznie. W efekcie każdy mechanik powinien poradzić sobie z ustaleniem źródła usterki i każdy też powinien bez problemu usunąć niesprawność. Peugeot 206 był produkowany w sumie przez 11 lat. A to sprawia, że wybór n rynku wtórnym jest potężny.

Zobacz również: Używany Peugeot 206: tani, ale mało solidny

Citroen C4

Citroen C4

newspress.co.uk

Ostatni model znajdujący się na liście pokazuje, że Panie stać także na odrobinę… awangardy! Modelem C4 pierwszej generacji Citroen pokazał, że wraca do nietuzinkowych stylizacji. I o ile 5-drzwiowy hatchback jest momentami nieco ugrzeczniony, o tyle wersja 3-drzwiowa jest na wskroś oryginalna. Nawet dziś - 16 lat po premierze. Citroen C4 korzystał też z serii innowacji technologicznych. W kierownicy kręci się wyłącznie wieniec. Środek pozostaje nieruchomy. Poza tym Francuzi oferowali nawiewy z systemem rozpylania zapachów oraz układ informujący o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu. Ten powodował wibrację fotela. Używany Citroen C4 ma serię zalet - a główna dotyczy niskiej ceny. Za najtańsze egzemplarze należy zapłacić nieco ponad 4 tysiące złotych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA