REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Jakie auto kupić do 10 tys. złotych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Citroen C1
Citroen C1
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Pytanie postawione przed dzisiejszym materiałem brzmi: Jakie auto kupić do 10 tys. złotych? Listę przygotowaliśmy w taki sposób, aby znalazło się na niej kilka ciekawostek.

Citroen C1 I

Citroen C1 I

Materiały prasowe Citroen

Jak za 10 tysięcy złotych kupić młode auto? Wystarczy wybrać model segmentu A. A jednym z ciekawszych przykładów jest Citroen C1. To zdecydowanie najtańszy z trojaczków z Kolina. Niższe ceny są jednak nieuzasadnione - szczególnie że Peugeot czy Toyota są dokładnie takie same. Jeżeli chodzi o zalety małej Cytryny, te są przede wszystkim dwie. Po pierwsze to niezwykle prosty samochód - z jego ewentualnymi naprawami nie ma absolutnie żadnego problemu. Po drugie pod maską większości egzemplarzy pracuje litrowy, 3-cylindrowy motor Toyoty. Jest oszczędny i pancerny.

REKLAMA

Skoda Fabia I

Skoda Fabia I

Skoda

Skoda Fabia pierwszej generacji wygląda jak ubogi - nawet bardzo! - krewny Volkswagena Polo. Tak, nadwozie nie jest mocno atrakcyjne, a jakość wykończenia wnętrza praktycznie nie istnieje. Mimo wszystko Fabia może być wdzięcznym samochodem za 10 tysięcy złotych szczególnie w przypadku, w którym kierowca poszukuje pierwszego auta. Zalety? Nietrudno znaleźć czeskiego hatchbacka w wersji z klimatyzacją. Poza tym praktycznie wszystkie jednostki benzynowe dobrze współpracują z obniżającym koszty eksploatacji LPG, a ceny części zamiennych są niskie. W skrócie Skoda to sposób na tanią jazdę.

Zobacz również: Używany Skoda Fabia I: twarda sztuka

Opel Meriva A

Opel Meriva A

Materiały prasowe Opel

Opel Meriva A przynosi pewne wyważenie. Bo choć bazuje na hatchbacku segmentu B, ma dość przestronną kabinę pasażerską, często dobrze wyposażenie i 360-litrowy bagażnik. Tak, minivan z całą pewnością nie ma porywającej stylizacji i nie da się nim jeździć bez żadnej awarii. Ma jednak inne zalety. Przykład? To stosunkowo prosta konstrukcja, którą znają mechanicy. Co więcej, jeżeli kupujący wybierze silnik benzynowy, ceny części zamiennych nie powinny okazać się zabijające.

Zobacz również: Używany Opel Meriva A: funkcjonalny minivan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat Panda II

Fiat Panda II

Materiały prasowe Fiat

Na liście pojawia się też odrobina... polskiego kolorytu! Bo choć Panda drugiej generacji rzeczywiście ma włoskie logo na grillu, auto było produkowane w nadwiślańskiej montowni. Polski zakład był chwalony za jakość. Fiat na rynku wtórnym ma jednak więcej zalet. Pierwszą jest niska cena. Drugą fakt, że nadal można znaleźć egzemplarze od pierwszych właścicieli z rozsądnymi przebiegami i pewną historią serwisową. Trzecią często absurdalnie niskie ceny części zamiennych - wynikające z tego, że Fiat Panda II dzieli mechanizmy np. z Seicento. Dobry przykład stanowią amortyzatory - cena nowego to zaledwie 50 złotych.

Zobacz również: Używane: Fiat Panda II (2003 - 2012) - mały hatchback z typowo włoskim urokiem

Subaru Forester I

Subaru Forester I

Materiały prasowe Subaru

Niski budżet wcale nie oznacza, że kierowca nie może pozwolić sobie na odrobinę ekstrawagancji. Jednym z bardziej nietuzinkowych modeli, które są dostępne za mniej więcej 10 tysięcy złotych okazuje się Subaru Forester pierwszej generacji. Japoński crossover ma szyby bez ramek, mocno charakterystyczną stylizację i spartańskie wnętrze. Poza tym każdy z silników to rasowo brzmiący bokser oraz standardem jest stały napęd na cztery koła. Jednostka napędowa Subaru jest paliwożerna, z powodzeniem można ją jednak przerobić na zasilanie gazem. Praktyczność? Kabina jest nieco ciasnawa, a bagażnik ma mało imponującą pojemność 406 litrów.

Zobacz również: Używany Subaru Forester I, II i III: opis modeli

Toyota Yaris I

Toyota Yaris I

Materiały prasowe Toyota

Pierwsza generacja Toyoty Yaris stanowiła spore zaskoczenie. Po modelu Starlet - stanowiącym synonim skostnienia stylistycznego, Japończycy zaprezentowali hatchbacka, który był nie tyle nowoczesny, co wręcz innowacyjny. A rewolucja stylistyczna marce nie wystarczyła. Ta została uzupełniona nowościami w kabinie w postaci elektronicznych zegarów. Po Yarisa I praktycznie z miejsca ustawiły się kolejki. I kierowcy w tamtym czasie nie wiedzieli jeszcze jak dobry strzał robią. W toku eksploatacji auta okazywały się na tyle trwałe, że nawet dziś - 20 lat po premierze - zadbane egzemplarze rzadko zaglądają do serwisów.

Zobacz również: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

Opel Zafira B

Opel Zafira B

Materiały prasowe Opel

Druga generacja Zafiry ujrzała światło dzienne w roku 2005. Model udoskonalił recepturę swojego poprzednika, a to oznaczało ładniejszy design, lepszą jakość i nadal 7 foteli. Co więcej, w wersji 5-osobowej Opel ma bagażnik o pojemności 645 litrów. A to nie tylko jeden z rekordów w klasie minivanów segmentu C, ale też wartość, za sprawą której Zafira jest idealnym autem dla rodziny. Podczas zakupu tego modelu należy uważać tak naprawdę na jedną rzecz - na rynku wtórnym dominują diesle. Te niestety z uwagi na wiek mogą być wyeksploatowane i drogie w naprawach.

Zobacz również: Używane: Opel Zafira B (2005 - 2014) - opinie i typowe usterki

Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

Jaguar

Jaguar X-Type to brat bliźniak Forda Mondeo. Czemu zatem nie wybrać Amerykanina? Bo Brytyjczyk choć ma taką samą cenę części zamiennych, jest nieco lepiej wykonany, a do tego zdecydowanie bardziej oryginalny. Linią nadwozia rządzą obłości, które zostały uzupełnione charakterystycznymi przetłoczeniami na masce. Poza tym X-Type to naprawdę praktyczny sedan lub kombi. W pierwszej wersji kufer mieści 452 litry, a drugiej od 445 do 1415 litrów. Co ciekawe, można poszukiwać na rynku wtórnym wersji napędzanej 231-konną, 3-litrową V-szóstką.

Zobacz również: Używany Jaguar X-Type (2001-2009) - Mondeo z kotem na masce

Dacia Sandero I

Dacia Sandero I

Materiały prasowe Dacia

Dacia z całą pewnością nie jest szczytowym osiągnięciem światowej motoryzacji. Ma jednak swoją misję. Jaką? Ma być naprawdę tanim pojazdem do miasta. I taka właśnie jest! Hatchback ma 320-litrowy bagażnik i rozmiary pozwalające na łatwe manewrowanie nawet w ciasnych uliczkach. A na tym zalety Sandero pierwszej generacji nie kończą się. Model zaskakuje też na uwagę z powodu tanich części zamiennych. Temu nie można się jednak dziwić. W końcu większość podzespołów pochodzi ze starszych aut Renault.

Zobacz również: Używane: Dacia Sandero I (2008 - 2012) - tanio, taniej, Dacia!

Łada Niva

Łada Niva

Łada

Na rynku wtórnym nie ma chyba twardszej terenówki niż... Łada Niva! 3-drzwiowe nadwozie jest masywne i przestarzałe (w końcu pamięta jeszcze czasy Breżniewa!), a przednie światła wyglądają trochę jak oczy niedźwiedzia. W kabinie pasażerskiej panuje spartański klimat i ciężko w niej liczyć na większe wygody, podczas gdy pod maską pracuje 1.7-litrowy benzyniak prawdopodobnie jeszcze z pojedynczym wtryskiem paliwa. Zalety Nivy? Ten samochód trudno zatrzymać w terenie - wszystko za sprawą czteronapędu, dwubiegowego reduktora i blokady centralnego dyferencjału.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA