REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Jakie auto kupić do 10 tys. złotych?

Citroen C1
Citroen C1
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Pytanie postawione przed dzisiejszym materiałem brzmi: Jakie auto kupić do 10 tys. złotych? Listę przygotowaliśmy w taki sposób, aby znalazło się na niej kilka ciekawostek.

Citroen C1 I

Citroen C1 I

Citroen C1 I

Materiały prasowe Citroen

Jak za 10 tysięcy złotych kupić młode auto? Wystarczy wybrać model segmentu A. A jednym z ciekawszych przykładów jest Citroen C1. To zdecydowanie najtańszy z trojaczków z Kolina. Niższe ceny są jednak nieuzasadnione - szczególnie że Peugeot czy Toyota są dokładnie takie same. Jeżeli chodzi o zalety małej Cytryny, te są przede wszystkim dwie. Po pierwsze to niezwykle prosty samochód - z jego ewentualnymi naprawami nie ma absolutnie żadnego problemu. Po drugie pod maską większości egzemplarzy pracuje litrowy, 3-cylindrowy motor Toyoty. Jest oszczędny i pancerny.

REKLAMA

Skoda Fabia I

Skoda Fabia I

Skoda Fabia I

Skoda

Skoda Fabia pierwszej generacji wygląda jak ubogi - nawet bardzo! - krewny Volkswagena Polo. Tak, nadwozie nie jest mocno atrakcyjne, a jakość wykończenia wnętrza praktycznie nie istnieje. Mimo wszystko Fabia może być wdzięcznym samochodem za 10 tysięcy złotych szczególnie w przypadku, w którym kierowca poszukuje pierwszego auta. Zalety? Nietrudno znaleźć czeskiego hatchbacka w wersji z klimatyzacją. Poza tym praktycznie wszystkie jednostki benzynowe dobrze współpracują z obniżającym koszty eksploatacji LPG, a ceny części zamiennych są niskie. W skrócie Skoda to sposób na tanią jazdę.

Zobacz również: Używany Skoda Fabia I: twarda sztuka

Opel Meriva A

Opel Meriva A

Opel Meriva A

Materiały prasowe Opel

Opel Meriva A przynosi pewne wyważenie. Bo choć bazuje na hatchbacku segmentu B, ma dość przestronną kabinę pasażerską, często dobrze wyposażenie i 360-litrowy bagażnik. Tak, minivan z całą pewnością nie ma porywającej stylizacji i nie da się nim jeździć bez żadnej awarii. Ma jednak inne zalety. Przykład? To stosunkowo prosta konstrukcja, którą znają mechanicy. Co więcej, jeżeli kupujący wybierze silnik benzynowy, ceny części zamiennych nie powinny okazać się zabijające.

Zobacz również: Używany Opel Meriva A: funkcjonalny minivan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat Panda II

Fiat Panda II

Fiat Panda II

Materiały prasowe Fiat

Na liście pojawia się też odrobina... polskiego kolorytu! Bo choć Panda drugiej generacji rzeczywiście ma włoskie logo na grillu, auto było produkowane w nadwiślańskiej montowni. Polski zakład był chwalony za jakość. Fiat na rynku wtórnym ma jednak więcej zalet. Pierwszą jest niska cena. Drugą fakt, że nadal można znaleźć egzemplarze od pierwszych właścicieli z rozsądnymi przebiegami i pewną historią serwisową. Trzecią często absurdalnie niskie ceny części zamiennych - wynikające z tego, że Fiat Panda II dzieli mechanizmy np. z Seicento. Dobry przykład stanowią amortyzatory - cena nowego to zaledwie 50 złotych.

Zobacz również: Używane: Fiat Panda II (2003 - 2012) - mały hatchback z typowo włoskim urokiem

Subaru Forester I

Subaru Forester I

Subaru Forester I

Materiały prasowe Subaru

Niski budżet wcale nie oznacza, że kierowca nie może pozwolić sobie na odrobinę ekstrawagancji. Jednym z bardziej nietuzinkowych modeli, które są dostępne za mniej więcej 10 tysięcy złotych okazuje się Subaru Forester pierwszej generacji. Japoński crossover ma szyby bez ramek, mocno charakterystyczną stylizację i spartańskie wnętrze. Poza tym każdy z silników to rasowo brzmiący bokser oraz standardem jest stały napęd na cztery koła. Jednostka napędowa Subaru jest paliwożerna, z powodzeniem można ją jednak przerobić na zasilanie gazem. Praktyczność? Kabina jest nieco ciasnawa, a bagażnik ma mało imponującą pojemność 406 litrów.

Zobacz również: Używany Subaru Forester I, II i III: opis modeli

Toyota Yaris I

Toyota Yaris I

Toyota Yaris I

Materiały prasowe Toyota

Pierwsza generacja Toyoty Yaris stanowiła spore zaskoczenie. Po modelu Starlet - stanowiącym synonim skostnienia stylistycznego, Japończycy zaprezentowali hatchbacka, który był nie tyle nowoczesny, co wręcz innowacyjny. A rewolucja stylistyczna marce nie wystarczyła. Ta została uzupełniona nowościami w kabinie w postaci elektronicznych zegarów. Po Yarisa I praktycznie z miejsca ustawiły się kolejki. I kierowcy w tamtym czasie nie wiedzieli jeszcze jak dobry strzał robią. W toku eksploatacji auta okazywały się na tyle trwałe, że nawet dziś - 20 lat po premierze - zadbane egzemplarze rzadko zaglądają do serwisów.

Zobacz również: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

Opel Zafira B

Opel Zafira B

Opel Zafira B

Materiały prasowe Opel

Druga generacja Zafiry ujrzała światło dzienne w roku 2005. Model udoskonalił recepturę swojego poprzednika, a to oznaczało ładniejszy design, lepszą jakość i nadal 7 foteli. Co więcej, w wersji 5-osobowej Opel ma bagażnik o pojemności 645 litrów. A to nie tylko jeden z rekordów w klasie minivanów segmentu C, ale też wartość, za sprawą której Zafira jest idealnym autem dla rodziny. Podczas zakupu tego modelu należy uważać tak naprawdę na jedną rzecz - na rynku wtórnym dominują diesle. Te niestety z uwagi na wiek mogą być wyeksploatowane i drogie w naprawach.

Zobacz również: Używane: Opel Zafira B (2005 - 2014) - opinie i typowe usterki

Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

Jaguar

Jaguar X-Type to brat bliźniak Forda Mondeo. Czemu zatem nie wybrać Amerykanina? Bo Brytyjczyk choć ma taką samą cenę części zamiennych, jest nieco lepiej wykonany, a do tego zdecydowanie bardziej oryginalny. Linią nadwozia rządzą obłości, które zostały uzupełnione charakterystycznymi przetłoczeniami na masce. Poza tym X-Type to naprawdę praktyczny sedan lub kombi. W pierwszej wersji kufer mieści 452 litry, a drugiej od 445 do 1415 litrów. Co ciekawe, można poszukiwać na rynku wtórnym wersji napędzanej 231-konną, 3-litrową V-szóstką.

Zobacz również: Używany Jaguar X-Type (2001-2009) - Mondeo z kotem na masce

Dacia Sandero I

Dacia Sandero I

Dacia Sandero I

Materiały prasowe Dacia

Dacia z całą pewnością nie jest szczytowym osiągnięciem światowej motoryzacji. Ma jednak swoją misję. Jaką? Ma być naprawdę tanim pojazdem do miasta. I taka właśnie jest! Hatchback ma 320-litrowy bagażnik i rozmiary pozwalające na łatwe manewrowanie nawet w ciasnych uliczkach. A na tym zalety Sandero pierwszej generacji nie kończą się. Model zaskakuje też na uwagę z powodu tanich części zamiennych. Temu nie można się jednak dziwić. W końcu większość podzespołów pochodzi ze starszych aut Renault.

Zobacz również: Używane: Dacia Sandero I (2008 - 2012) - tanio, taniej, Dacia!

Łada Niva

Łada Niva

Łada Niva

Łada

Na rynku wtórnym nie ma chyba twardszej terenówki niż... Łada Niva! 3-drzwiowe nadwozie jest masywne i przestarzałe (w końcu pamięta jeszcze czasy Breżniewa!), a przednie światła wyglądają trochę jak oczy niedźwiedzia. W kabinie pasażerskiej panuje spartański klimat i ciężko w niej liczyć na większe wygody, podczas gdy pod maską pracuje 1.7-litrowy benzyniak prawdopodobnie jeszcze z pojedynczym wtryskiem paliwa. Zalety Nivy? Ten samochód trudno zatrzymać w terenie - wszystko za sprawą czteronapędu, dwubiegowego reduktora i blokady centralnego dyferencjału.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

REKLAMA

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

16-latek urządził sobie tor wyścigowy na parkingu przed marketem

16-letni drifter urządzał sobie tor wyścigowy na parkingu przed jednym z piaseczyńskich marketów. Został złapany na gorącym uczynku. Sprawą zajmie się sąd rodzinny.

REKLAMA