REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Citroen C1
Citroen C1
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Pytanie postawione przed dzisiejszym materiałem brzmi: Jakie auto kupić do 10 tys. złotych? Listę przygotowaliśmy w taki sposób, aby znalazło się na niej kilka ciekawostek.

Citroen C1 I

Citroen C1 I

Materiały prasowe Citroen

Jak za 10 tysięcy złotych kupić młode auto? Wystarczy wybrać model segmentu A. A jednym z ciekawszych przykładów jest Citroen C1. To zdecydowanie najtańszy z trojaczków z Kolina. Niższe ceny są jednak nieuzasadnione - szczególnie że Peugeot czy Toyota są dokładnie takie same. Jeżeli chodzi o zalety małej Cytryny, te są przede wszystkim dwie. Po pierwsze to niezwykle prosty samochód - z jego ewentualnymi naprawami nie ma absolutnie żadnego problemu. Po drugie pod maską większości egzemplarzy pracuje litrowy, 3-cylindrowy motor Toyoty. Jest oszczędny i pancerny.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia I

Skoda Fabia I

Skoda

Skoda Fabia pierwszej generacji wygląda jak ubogi - nawet bardzo! - krewny Volkswagena Polo. Tak, nadwozie nie jest mocno atrakcyjne, a jakość wykończenia wnętrza praktycznie nie istnieje. Mimo wszystko Fabia może być wdzięcznym samochodem za 10 tysięcy złotych szczególnie w przypadku, w którym kierowca poszukuje pierwszego auta. Zalety? Nietrudno znaleźć czeskiego hatchbacka w wersji z klimatyzacją. Poza tym praktycznie wszystkie jednostki benzynowe dobrze współpracują z obniżającym koszty eksploatacji LPG, a ceny części zamiennych są niskie. W skrócie Skoda to sposób na tanią jazdę.

Zobacz również: Używany Skoda Fabia I: twarda sztuka

Opel Meriva A

Opel Meriva A

Materiały prasowe Opel

Opel Meriva A przynosi pewne wyważenie. Bo choć bazuje na hatchbacku segmentu B, ma dość przestronną kabinę pasażerską, często dobrze wyposażenie i 360-litrowy bagażnik. Tak, minivan z całą pewnością nie ma porywającej stylizacji i nie da się nim jeździć bez żadnej awarii. Ma jednak inne zalety. Przykład? To stosunkowo prosta konstrukcja, którą znają mechanicy. Co więcej, jeżeli kupujący wybierze silnik benzynowy, ceny części zamiennych nie powinny okazać się zabijające.

REKLAMA

Zobacz również: Używany Opel Meriva A: funkcjonalny minivan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat Panda II

Fiat Panda II

Materiały prasowe Fiat

Na liście pojawia się też odrobina... polskiego kolorytu! Bo choć Panda drugiej generacji rzeczywiście ma włoskie logo na grillu, auto było produkowane w nadwiślańskiej montowni. Polski zakład był chwalony za jakość. Fiat na rynku wtórnym ma jednak więcej zalet. Pierwszą jest niska cena. Drugą fakt, że nadal można znaleźć egzemplarze od pierwszych właścicieli z rozsądnymi przebiegami i pewną historią serwisową. Trzecią często absurdalnie niskie ceny części zamiennych - wynikające z tego, że Fiat Panda II dzieli mechanizmy np. z Seicento. Dobry przykład stanowią amortyzatory - cena nowego to zaledwie 50 złotych.

Zobacz również: Używane: Fiat Panda II (2003 - 2012) - mały hatchback z typowo włoskim urokiem

Subaru Forester I

Subaru Forester I

Materiały prasowe Subaru

Niski budżet wcale nie oznacza, że kierowca nie może pozwolić sobie na odrobinę ekstrawagancji. Jednym z bardziej nietuzinkowych modeli, które są dostępne za mniej więcej 10 tysięcy złotych okazuje się Subaru Forester pierwszej generacji. Japoński crossover ma szyby bez ramek, mocno charakterystyczną stylizację i spartańskie wnętrze. Poza tym każdy z silników to rasowo brzmiący bokser oraz standardem jest stały napęd na cztery koła. Jednostka napędowa Subaru jest paliwożerna, z powodzeniem można ją jednak przerobić na zasilanie gazem. Praktyczność? Kabina jest nieco ciasnawa, a bagażnik ma mało imponującą pojemność 406 litrów.

Zobacz również: Używany Subaru Forester I, II i III: opis modeli

Toyota Yaris I

Toyota Yaris I

Materiały prasowe Toyota

Pierwsza generacja Toyoty Yaris stanowiła spore zaskoczenie. Po modelu Starlet - stanowiącym synonim skostnienia stylistycznego, Japończycy zaprezentowali hatchbacka, który był nie tyle nowoczesny, co wręcz innowacyjny. A rewolucja stylistyczna marce nie wystarczyła. Ta została uzupełniona nowościami w kabinie w postaci elektronicznych zegarów. Po Yarisa I praktycznie z miejsca ustawiły się kolejki. I kierowcy w tamtym czasie nie wiedzieli jeszcze jak dobry strzał robią. W toku eksploatacji auta okazywały się na tyle trwałe, że nawet dziś - 20 lat po premierze - zadbane egzemplarze rzadko zaglądają do serwisów.

Zobacz również: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

Opel Zafira B

Opel Zafira B

Materiały prasowe Opel

Druga generacja Zafiry ujrzała światło dzienne w roku 2005. Model udoskonalił recepturę swojego poprzednika, a to oznaczało ładniejszy design, lepszą jakość i nadal 7 foteli. Co więcej, w wersji 5-osobowej Opel ma bagażnik o pojemności 645 litrów. A to nie tylko jeden z rekordów w klasie minivanów segmentu C, ale też wartość, za sprawą której Zafira jest idealnym autem dla rodziny. Podczas zakupu tego modelu należy uważać tak naprawdę na jedną rzecz - na rynku wtórnym dominują diesle. Te niestety z uwagi na wiek mogą być wyeksploatowane i drogie w naprawach.

Zobacz również: Używane: Opel Zafira B (2005 - 2014) - opinie i typowe usterki

Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

Jaguar

Jaguar X-Type to brat bliźniak Forda Mondeo. Czemu zatem nie wybrać Amerykanina? Bo Brytyjczyk choć ma taką samą cenę części zamiennych, jest nieco lepiej wykonany, a do tego zdecydowanie bardziej oryginalny. Linią nadwozia rządzą obłości, które zostały uzupełnione charakterystycznymi przetłoczeniami na masce. Poza tym X-Type to naprawdę praktyczny sedan lub kombi. W pierwszej wersji kufer mieści 452 litry, a drugiej od 445 do 1415 litrów. Co ciekawe, można poszukiwać na rynku wtórnym wersji napędzanej 231-konną, 3-litrową V-szóstką.

Zobacz również: Używany Jaguar X-Type (2001-2009) - Mondeo z kotem na masce

Dacia Sandero I

Dacia Sandero I

Materiały prasowe Dacia

Dacia z całą pewnością nie jest szczytowym osiągnięciem światowej motoryzacji. Ma jednak swoją misję. Jaką? Ma być naprawdę tanim pojazdem do miasta. I taka właśnie jest! Hatchback ma 320-litrowy bagażnik i rozmiary pozwalające na łatwe manewrowanie nawet w ciasnych uliczkach. A na tym zalety Sandero pierwszej generacji nie kończą się. Model zaskakuje też na uwagę z powodu tanich części zamiennych. Temu nie można się jednak dziwić. W końcu większość podzespołów pochodzi ze starszych aut Renault.

Zobacz również: Używane: Dacia Sandero I (2008 - 2012) - tanio, taniej, Dacia!

Łada Niva

Łada Niva

Łada

Na rynku wtórnym nie ma chyba twardszej terenówki niż... Łada Niva! 3-drzwiowe nadwozie jest masywne i przestarzałe (w końcu pamięta jeszcze czasy Breżniewa!), a przednie światła wyglądają trochę jak oczy niedźwiedzia. W kabinie pasażerskiej panuje spartański klimat i ciężko w niej liczyć na większe wygody, podczas gdy pod maską pracuje 1.7-litrowy benzyniak prawdopodobnie jeszcze z pojedynczym wtryskiem paliwa. Zalety Nivy? Ten samochód trudno zatrzymać w terenie - wszystko za sprawą czteronapędu, dwubiegowego reduktora i blokady centralnego dyferencjału.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

REKLAMA

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA