REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Najgorsze samochody do 10 tys. zł - tych modeli unikaj jak ognia!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Primera P12
Nissan Primera P12
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku wtórnym nie brakuje aut, które stanowią wybór podwyższonego ryzyka. Dziś przedstawiamy 10 modeli, z którymi kupujący może mieć styczność podczas poszukiwania taniego aua. Oto najgorsze samochody do 10 tys. zł.

Wybór samochodu używanego zdaje się jeszcze trudniejszy od wyboru samochodu nowego. W końcu kierowca musi wziąć pod uwagę szereg dodatkowych czynników, wśród których prym wiedzie np. przebieg czy stan techniczny. Kluczem do sukcesu jest też poszukiwanie informacji o awaryjności oraz łatwości... ewentualnej odprzedaży po kilku latach. Żeby ułatwić poszukiwania wszystkim tym kierowcom, którzy chcą kupić auto tanie, przygotowaliśmy kolejną listę. Oto najgorsze samochody do 10 tys. zł.

REKLAMA

Renault Vel Satis

Renault Vel Satis

Materiały prasowe Renault

REKLAMA

Na początku nowego millenium Francuzi postanowili być wybitnie innowacyjni stylistycznie. Stąd Megane zaczęło wyglądać jak żelazko, a limuzyna segmentu E zamieniła się w… No właśnie nikt do końca nie wie czy Vel Satisowi jest bliżej do hatchbacka, czy vana. A design jest dopiero pierwszym z problemów. Drugi jest dużo poważniejszy. Auto zostało technologicznie oparte na Lagunie II. A to oznacza, że niedługo po jego zakupie kierowca powinien rozejrzeć się za elektromechanikiem, który będzie w stanie zrozumieć choć część usterek na tle elektronicznym występujących w tym aucie.

Seria błędów popełnionych przez Renault sprawiła, że Vel Satis dość szybko stał się autem wiodącym na rynku. Wiodącym oczywiście w kwestii utraty wartości! Już po trzech latach eksploatacji model mógł być zbyty za grosze. Przeciętny wskaźnik deprecjacji sięgał w tym czasie nawet 70 proc.

Zobacz również: Renault Laguna II

Chevrolet Lacetti

Chevrolete Lacetti

newspress.co.uk

Pojawienie się logo Chevroleta na masce tego pojazdu to delikatnie mówiąc nieporozumienie. Bo choć Lacetti rzeczywiście było produkowane przez General Motors, dużo więcej wspólnego ma z Daewoo niż amerykańską legendą. Tak, hatchback, sedan lub kombi są proste technologicznie. I tak, ich naprawy nie powinny być drogie. Z drugiej strony to samochód, który naprawdę źle wygląda, a do tego jest mentalnym emerytem. To po prostu środek transportu, który nie wzbudza w kierowcy większych emocji. Aaa… I jeszcze jedno. Jak kupicie Lacetti, istnieje duże prawdopodobieństwo że już nikt i nigdy go od was nie odkupi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test Chevrolet Cruze 1.8 LTZ: Wersja skrócona

Kia Sorento I

Kia Sorento Fot. Newspress

Z Sorento pierwszej generacji jest trochę jak z podróbkami ubrań. Niby macie znany krój i niby wszyscy się na was patrzą, jednak wy doskonale wiecie o tym, że to całkowicie nie ta jakość. Kia wygląda jak rasowy SUV i ma nawet napęd na cztery koła. Niestety stylistycznie nie przypomina rywali takich jak BMW X5 czy Mercedes ML, a dominujący silnik diesla dużo częściej niż frajdę daje kolejny powód do wizyty u mechanika. Przykład? Bardzo często zdarza się, że w jednostce wysokoprężnej jeden cylinder wychodzi bokiem bloku…

Zobacz również: Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

Citroen C3 Pluriel

Citroen C3 Plurier 2008

Citroen

REKLAMA

Sposób myślenia francuskich inżynierów jest - delikatnie mówiąc - dość okrężny. Tylko oni mogli bowiem stworzyć kabriolet na bazie samochodu segmentu B, który tak naprawdę kabrioletem nie jest. Co to znaczy? Citroen C3 Pluriel ma składany dach, jednak do uzyskania całkowicie otwartej przestrzeni nad głową pasażerów, konieczne jest też zdjęcie specjalnych pałąków. Na nie miejsca w aucie nie ma. Muszą zatem zostać w garażu. W taki sposób nie da się jednak podróżować na dalszych dystansach…

A to jeszcze nie koniec problemów z Citroenem C3 Pluriel. Auto było w dużej części przypadków parowane z sekwencyjną skrzynią biegów, które bardzo opieszale zmienia przełożenia i szarpie. Dodatkowo model jest naprawdę ciężki oraz paliwożerny. Na szczęście nie okazuje się wybitnie awaryjny. Tak, boryka się z serią usterek. Te jednak są bardziej denerwujące niż zasadnicze.

Zobacz również: Używany Citroen C3: miejska awangarda

Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 166

newspress.co.uk

Używana Alfa Romeo 166 to jeden z piękniejszych modeli segmentu E jakie kiedykolwiek były dostępne na rynku motoryzacyjnym. Nie będę oryginalny, ale muszą to powiedzieć. Limuzyna wygląda jak dzieło sztuki nowoczesnej! Kierowca, który zdecyduje się na zakup kilkunastoletniego egzemplarza, niestety prawdopodobnie do oglądania tego auta będzie musiał się ograniczyć. Bo w eksploatacji przeszkodzić mu może kilka problemów. Pierwszym jest zawieszenie - zaawansowany układ wielowahaczowy praktycznie cały czas raczy kierowcę stukami i ciągle wymaga uwagi mechanika.

Po drugie Alfa Romeo jest dość skutecznie podgryzana przez korozję. Po trzecie dominujące silniki diesla choć naprawdę dobre, już dawno mają lata świetności za sobą. A to oznacza, że większa część osprzętu może wymagać wymiany niedługo po zakupie.

Zobacz również: Używana Alfa Romeo 166: szpan za rozsądną cenę

Audi A8 D2

Quattro audi a8

Audi A8 pierwszej generacji naprawdę nie było złe. Miało klasyczną linię nadwozia, bogate wyposażenie w realiach końca lat dziewięćdziesiątych i mogło być napędzane 6-litrowym silnikiem benzynowym! Czemu zatem auto trafiło na tą listę? Powód jest jeden. Limuzyna ma swoje lata, a to oznacza że podczas eksploatacji będzie się psuć. Awarie natomiast - jak przystało na topową część segmentu premium - będą drogie w usunięciu. I przykładów nie brakuje. Kompleksowy remont wielowahaczowego zawieszenia może kosztować nawet 10 tysięcy złotych! To więcej niż drugi egzemplarz używany.

Zobacz również: Audi A8 D2 4.2: wymiana łożyska koła przedniego

Fiat Croma II

Fiat Croma

newspress.co.uk

Croma drugiej generacji miała sprawić, że Fiat triumfalnie powróci do segmentu D. Czemu tak się nie stało? Włosi nie przemyśleli kilku dość ważnych aspektów. Bo choć Alfa Romeo udowadnia, że ludzie z koncernu Fiata potrafią budować niezwykle przystojne sedany, tym razem receptą stało się połączenie nieco utytego kombi z minivanem. Co gorsze, mało udany design został uzupełniony dość zawodną technologią. Awaryjne są przekładnie kierownicze, pękają obudowy alternatorów, padają centralki sterowania silnika, zacina się hamulec ręczny i wiele do życzenia pozostawia trwałość chłodnic.

Zobacz również: Używany Fiat Croma II (2005 – 2010) – rynkowy margines

Jaguar S-Type

Jaguar S-Type

Jaguar

S-Type jest jednym z tych modeli, które dzielą nie tylko przeciwników brytyjskiej marki, ale nawet jej zwolenników! Kierowcy dostrzegają w bryle nadwozia inspirację klimatami retro. Podkreślają jednak, że nie prezentuje się ona gustownie, a więc sedanowi brakuje typowo brytyjskiego szyku. Oczywiście S-Type znalazł się na tej liście nie tylko z uwagi na nie do końca udany design. Dużo większym problemem są awarie. Niską trwałość ma chociażby zawieszenie. Z czasem psują się również silniki. I co gorsze, podczas ewentualnych napraw kierowca jest narażony na zakup drogich części. Bo Jaguar z biegiem lat stał się tańszy w zakupie, ale jego koszty eksploatacji nie spadły.

Nissan Primera P12

Nissan Primera P12

Materiały prasowe Nissan

Nissan Primera P12 to jeden z pierwszych objawów współpracy japońskiej marki z Renault. Skutek? Choć model reprezentuje segment D, twórcy nie postawili na klasyczną stylizacją. Primera wygląda trochę jak oszlifowany kamień szlachetny. O ile jednak diament może być elegancki i zadawać szyku, o tyle Nissan niestety tego nie potrafi. Co gorsze, auto psuje się na potęgę! Sworznie wahaczy czasami wytrzymują tylko 40 tysięcy kilometrów, szwankuje ekran centralny, przekładnie kierownicze dość szybko ujawniają przecieki, a motor 1.8 litra spala naprawdę duże ilości… oleju silnikowego!

Opel Signum

Opel Signum

newspress.co.uk

Największym problemem Signum jest to, że Opel sam nie mógł zdecydować się jak powinien wyglądać ten model. Projektanci ewidentnie wahali się między koncepcją vana, kombi i hatchbacka. A tak nietuzinkowe zestawienie przyniosło im jeden skutek - niemalże zabiło sprzedaż pojazdu na rynku pierwotnym. Na rynku wtórnym Signum nie jest dużo popularniejszy. Wybierając to auto kierowca powinien się zatem liczyć z tym, że niełatwo będzie za kilka lat znaleźć ewentualnego nabywcę. Co z awaryjnością? Opel z pewnością nie jest tytanem. Psuje się głównie zawieszenie, układ elektryczny i… przepracowane diesle.

Zobacz również: Opel Signum - zestawienie żarówek

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA